Přejít na obsah

Spotřeba motoru


Doporučené příspěvky

Zdravím všechny příznivce Oktávek.

 

Mám novou O1 TOUR s PD 74kW a chtěl bych se zeptat, jaký je rozdíl mezi tímto motorem a motorem 77kW v O2. Myslel jsem, že je to ten samý motor, jenom elektronicky naladěn na o něco málo větší výkon, jinak technicky stejný, ale nevím, zda je tato má domněnka správná.

Se služební Oktávkou2 jsem totiž před měsícem jel po dálnici do Brna prakticky pořád plus minus 130-140 a spotřeba byla 5,7 L, což se mi zdál dobrý výsledek. Měla najeto cca 100 tis. km a při volnoběhu to ukazovalo spotřebu 0,5-0,6L za 1hod.

 

Pořídili jsme novou O1 Tour a spotřeba se mi zdá docela dost velká, tak nevím, jestli je to tím, že mám najeto teprve 3000 km. Včera jsem jel po dálnici na Prahu 140 km/h, někdy 150, ale jen krátkodobě a prům.spotřebu za tuto cestu mi to ukázalo 7,3 L/100, což se mi zdálo fakt hodně. Zpátky už jsem jel spíš kolem 130km/h a spotřeba byla 7,0L. Na volnoběh mi to ukazuje spotřebu 0,9-1,0L za 1 hodinu, což je oproti O2 taky dost velký rozdíl.

Tak nevím, jestli je to tím, že je ten motor ještě nezajetý, ale takový rozdíly se mi zdaj nějak divný. Na pětku totiž točí obě stejné otáčky, tak tím to asi nebude, tak že byl v O2 byl koncepčně jiný motor s nižší spotřebou? Na netu jsem se dočetl, že spotřeba u 77kW motoru se přibližuje hodnotám starších motorů s rotačním čerpadlem.

 

Předem díky za vaše reakce.

Odkaz ke komentáři

Ten samej motor, taky od novýho. Když jsem vyjížděl ze salonu 12 km na tachu, tak na volnoběh 0.7 l/h (v létě, zahřáto na provozní teplotu, bez klimy). Vezl jsem to z Prahy do Brna (+-130 km/h)a po přijezdu ukazoval průměr 6.6(klima on) Teď najeto cca 50tis. Volnoběh 0.7 (0.9 klima), 130 km/h 6.2l, 90km/h 5.4l(klima off). Ale žádný přesný měření, ber to jen orientačně.

Odkaz ke komentáři

Díky za reakce. Tak mě napadlo, mohli byste ještě další uvést, jakou máte spotřebu s tímto motorem dle níže uvedených kritérií?

Pořád se mi zdá ta spotřeba našeho auta na neutrál 0,9L/hod nějak vysoká, otázka ale ještě je, zda jsou stejně přesný palubní počítače.

 

MĚŘENÍ SPOTŘEBY:

 

1. Na neutrál bez klimatizace v l/hod

2. Při 90 km/h (5.rychlostní stupeň)

3. Při 130 km/h (5.rychlostní stupeň)

Odkaz ke komentáři

Ahoj, má spotřeba u tohoto motoru (nový auto) je po ujetý 1500km 5,9. Dálnice se zatím jezdila max. 120kou. Ve Fábii mám stejný motor a spotřeba dlouhodbá je 5,1. S Octou budu spokojený, když si vezme 5,5, víc snad už ne :)

 

PP mi ukazuje dlouhodobou spotřebu 5,9 a výpočet je 5,98, takže zatím velice přesně :)

Odkaz ke komentáři

čus, mám taky novou OI s tímhle motorem - najeto 3900,

 

na volnoběh je to 0,9L (při studenem nakych 1,2 nebo 1,3)

 

ostatní ryhclosti je problém určit protož nejezdím konstantně ale přizpůsobuj us eprovozu

při 150 tak 7,5

při dlouhodobé 130 ...záleží na terénu ale tak 5,9-6,2

při 120ti +- se mi to daří držet pod 6ti....

při 90kmh - nevím tak málo nejezdím :-D - ale něco kolem 5,5-6

při 50kmh ve městě na trojku se to dá držet tak za 5,4 ale hodně to skáče dle plynulosti

no a s plynem na podlaze dálnici je to tak 13L

 

-můj rekord je 5,2 po okreskách něco málo pod limitem povolených ryhclostí

-dlouhodobá dle PC je 6,1 (95% dálnice, 4% město)

-rozjezdy jsou 20-58,9L(můj rekord)

 

takže no stress...to si este sedne tak na 20-30T km

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
Díky za reakce. Tak mě napadlo, mohli byste ještě další uvést, jakou máte spotřebu s tímto motorem dle níže uvedených kritérií?

Pořád se mi zdá ta spotřeba našeho auta na neutrál 0,9L/hod nějak vysoká, otázka ale ještě je, zda jsou stejně přesný palubní počítače.

 

co se tyka spotreby na volnobeh, tak PP bez klimy ukazuje vetsinou 0.9, obcas 0.8 a v lete v parakach klidne 1.1.

ale se spotrebou pri stani bych si starosti nedelal, ted kdyz si clovek celou zimu na staflu topil, tak se hodnoty spotreby PP a skutecne dosti rozchazely. od jara do podzimu to sedi velmi presne.

Odkaz ke komentáři

Dneska jsem jel trošku delší cestu - od Vyškova po dálnici přes Prostějov, Olomouc k Mohelnici, pak už dálnice nebyla až do Svitav, 106km, spotřeba 5,3. Pak do Brna po státní cca. 80km spotřeba klesla na 4,8l. A pak po dálnici zase k Vyškovu, jel jsem dá se říct předpisově a nakonec jsem dojel za rovných 5l. Najeto 3870km

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 5 týdnů později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

tak tak , jde o pneu, palivo, cestu (necestu), akcelerace...

" šourám se... jedu... hraju si.. závodím.. :palec:

palubní pc někdy dosti lže..

mám dle palubáku... 6,8 - 9,9l /100km

(6,8 - jizda fuj fuj.. no akcelerace, v max 130 )

(9,9 - jízda fuj fuj.. akcelerace na max.. v max 220 )

 

palivo MEŘO 100%, ale kdo ví jak kecá PP :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
Guest wayne99

Vlatním nového Toura od října loňského roku, zatím najeto 3250 km, spotřeba podle stylu jízdy od 4,8 do 5,6 litru. Jezdím převážně dálky (100-150 km v kuse) a vždycky trochu proženu turbo (kolem 3000 ot a 150 km/h), dlouhodobý průměr mám 5,12 litru. Jezdím na 15" discích a pneumatikách Bridgestone 195/65 (letní ER300 Turanza, zimní LM30 Blizzak). Jediné co téhle Oktávce chybí je 6 kvalt, pak by mohla být spotřeba ještě nižší (do 130 km/h v pohodě, pak už to leze k 7 litrům).

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

tak jsem tu nebyl od doby co jsem si koupil novýho Toura combi.Spotřebu jsem řešil před koupí,protože se tu psalo jaký je ohromný rozdíl ve spotřebě u starýho motoru a motoru PD. Bohužel musím dle své zkušenosti konstatovat,že spotřeba je opravdu vyšší.Ne zas o tolik ale ne.

No ale k Vašemu tematu.Mám po roce najeto asi 30 000 a spotřeba třeba při cestě Praha-Sázava ( najeto celkem asi 140km ) 2/3 dálnic a 1/3 okresky byla 5 litrů.Faktem ale je že se při tom moc nesvezu.Dovolená Chorvatsko s přetíženým autem a rakví...samé dálnice ... průměr asi 7,2 litru. Co ten krám má počítač,tak se snažím jezdit eko a to je houby svezení. U starýho motoru jsem to smažil a průměr za celej rok byl asi 5,5 litru.( půlka byla město ).

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...