Přejít na obsah

Oprava motorů 1.8 TSI CDAA :)


Doporučené příspěvky

  • o měsíc později...

No a řeší se to nějak? Jasně, VAG má limit 0,5l na 1000km, takže dawwid je nyní stále v jejich limitu s cca 0,33l na 1000km. No ale podstoupit GO a dostat se jen na toto??? Divný je, že místo aby spotřeba oleje klesala jako po každý GO, tak ona stále roste, nájezd 10 000km je naprosto dostatečný k posouzení úspěšnosti.

Kolik vás tedy je, co máte po GO už najeto alespoň 5 000km, zvýšenou spotřebu oleje, tedy snad stále ve VAG limitu, ale nad 0,2l na 1000km?

Odkaz ke komentáři

Já se asi pohybuju kolem těch dvou deci, ale.. přijde mi, že olej to bere hlavně, pokud to trochu vytočím. Tzn dlouhodobě tempomatových cca 140 km/h a otáčky lehce přes 3000 rpm (i do kopce). Má-li to vliv, těžko soudit, ale mám pocit, že když se mi dařilo jezdit trochu volněji, tak ty hodnoty byly jinde.

 

J

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Jasný, to už se tu řešilo (Hartog, Scheurlein, Trušin=Suslikrus to v těch nejhorších případech dělaj a asi to funguje, to je to samý jako když se mění vodítka, který taky VAG specifikuje jako nevyměnitelný), ale i když na válec nešáhneš, tak ho před GO prohlídneš a s novým kroužkem proměříš, ne? No a nájezdem, kdy si kruhy sedaj a přizpůsobují se stěnám válců, tak spotřeba oleje musí klesat, pokud je tomu naopak, něco není OK. Proto to zděšení po pár najetých tkm ze stále značné spotřeby oleje je třeba krotit s tím, že píst/kruhy potřebují čas na zajetí, ale pokud se najede 5-10tkm a situace se nezlepšuje ale zhoršuje, je to na mašli pro obě strany ...

 

Tomáši, odlučovač bude od oleje vždy, jde o to, kolik ho v něm bylo/je. Dals tedy nový?

Odkaz ke komentáři

Tak to byla evidentně membrána trhnutá. Starej sis nechal nebo zůstal v servisu? Sundáš ten kulatej deklík, 6 zácvaků a seš na membráně, p2p to tady někde měl taky. Tím, že otevřeš víčko nebo měrku dáš motoru více neměřeného vzduchu do sání, tím ochudíš směs a ECU neví co s tím, proto to cukání. Takže to, jak se projevuje motor nyní po vytažení měrky je OK.

 

Kdyby někdo měl měřák na tlak/podtlak, přes měrku se nechá odměřit vytvářený podtlak v motoru, nový odlučovač by měl vytvářet cca 25mBar, pokud je výrazně menší, tak nejdřív vyměnit odlučovač.

Odkaz ke komentáři

Mám doma, dělal jsem si to sám, takže až zas někdy bude po ruce čas a dílna, tak se do něj kouknu. Jinak do odlučovače vedou dvě hadičky a právě v těch otvorech to bylo zechcané olejem. To je taky správně?

 

Jinak při vytažení měrky se motor mírně zatřásl a jakoby naklopil dozadu (trošičku). S novým se doslova rozklepalo pomalu i auto. Tak doufám, že jsem mu tímhle "testem" neublížil.

Odkaz ke komentáři

JJ , nájezdem se to opravdu zhoršuje a nejvíc na to mají vliv ,,vysoké otáčky,, nad 3000. Já už jsem někde na spotřebě 1L na 1000km po nájezdu 10.000km od opravy , o to líp se ten problém bude hledat to už by mělo být někde vidět ať na svíčce nebo na válci. Těsně po oprave si to balo tak 2dc na 1000km a pak se to rozežralo jak si ,,něco,, sedlo. Jak se trochu uklidní sezona - musím teď dost jezdit tak se s  Jurou chystáme to celé rozhodit a zkusit na to přijít. Je předběžně uvažováno osadit úplně nové písty a v nejhorší nový blok.

 

Však ono se to nakonec louskne :-)

Odkaz ke komentáři

Hloupá otázka, ale co si tam vlastně sedá? Pokud to všechno společně naběhalo 100 000 km a více, tak akorát ty kroužky - zaběhnou/obrousí se kontaktní plochy. Nemůže být fakt problém v tom, že už na GO přijede auto se zvětšeným průměrem válce a když se pak kruhy zaběhnou, tak se znatelně roztáhne mezera v místě, kde je kroužek dělený? Kor v tvém případě, ty si psal něco o 2 litrech na 1000 km, ne?

Odkaz ke komentáři

No a to si vemte, že CP, DF a DL písty na 23mm čepech maj průměr 82,435, kdežto písty na 21mm čepech BK z BZB a BS z CDAA jsou 82,465 ... (pro info, třetí generace má písty jen 82,42, ale válce zůstaly na původních 82,51 ...) Takže axiální a radiální rozměr drážek na pístech a správný kroužky a musí to jezdit.

 

Až to u někoho opakovaně rozhodíte, určitě to bude všechny zajímat, jak budou písty/kruhy a válce vypadat, jestli necháte upravený písty a budete řešit jen kruhy, nebo dáte písty nový a potom tedy který, včetně typu stíráku.

Odkaz ke komentáři

Nechci virit vasne, ale ty problemy i podle toho co jsem zaslech v jednom autorizaku by mohly souviset s upravou a puvodnimi pisty...btw. do meho mely jit od pavlicka taky...jen do jedne drazky se novy stirak ne a ne vlezt:-)...kdyby nekdo chtel mam vsechny 4 od pavlicka upravene v garazi..odprodam rad za symbolickou cenu:-) ...u me najeto cca 7500 a dolito 3dcl abych dal lehce nad srafovanou miru...je v tom dovolena na Elbu a jezdeni po horach (prusmyky...)...dostalo to zabrat myslim...celkove spokojenost...

Odkaz ke komentáři

Komendar, ak som dobre pochopil, ty si povodne isiel cestou upravy povodnych piestov, ale nakoniec si skoncil pri novych piestoch? Ak ano, aku znacku si si vybral? Aky si mal dovod nakoniec riesit otazku novymi piestami? Ci prave ta nepresnost na jednom pieste bola dovod? Prekvapuje ma, ze uprava piestu u firmy pavlicek moze mat taky vysledok.....

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Hooopy: Forum umí vyhledat příspěvky uživatele, komendar dal Borsehungy

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=10&p=1677894

 

Experti z VAGu píšou, že stírák má neměřitelnou výškovou vůli, ale i tak pro něj údaj dávaj ...

post-42591-0-77238800-1501355199_thumb.jpg

 

No a nezapomeňte i na radiální rozměr drážky, na ten se rádo zapomíná, navíc ten DP opravdu nepopisuje a ani nemusí, když díly párují podle ETKA ...

 

EDIT: No a protože VAG je velký a čím víc lidí, tím víc chyb, tak při vytváření podkladů pro Škodovku (asi nejen pro ni) nějaký kancelářský prase udělalo chybu právě v detailech pro ty vůle ... Pro první EA888 info z ELSA vypadá trochu jinak ... Si to v novější ELSA WIN / PRO ověřte u jinejch značek koncernu a sestřiček CDAA B) I tak je to ale divné, neměřitelnost platí obecně pro skládané třídílné/wafle stíráky, ty vrtaný/prořezaný s pružinkou normálně odměřit jdou. Opět náskok díky technice ...

post-42591-0-58049200-1501392512_thumb.jpg

EA888 1+2 kroužky.pdf

Odkaz ke komentáři

@hooopy resil jsem neco podobneho, v agregatu chvili byly (drazka u spatneho se doupravila), ale stejne 3 valec svicka od oleje...pak uz jsem si to hlidal sam a skladalo se na new pisty a hlavne s typem stiraku prorezy...

 

Hlavne ale tady nechci sirit, ze by Pavlicek v bosonohach odvadel spatnou ci nekvalitni praci, ale ne vzdy se vse povede 100% a nejaky rozpichovani drazky asi neni jejich hlavni cinnosti;-)

 

Ted nedavno kamos skladal agregat na jejich brousenou kliku a vse v cajku...

 

Takze to je ode me vse a nechci dal p2p za*irat jeho vlakno...

Odkaz ke komentáři

Co se tyka fi. Pavlicek... nemusi byt vse ok, ale vzdy se kontroluje co mu dava  na opravu... a dva krat jsme mu vraceli veci na opravu. Pred skladanim se vse meri a kontroluje... Samo bylo by lepsi davat vse nove, otazka jestli by to zakaznik zplatil nebo byl ochotny zaplatit... Musite si uvedomit ze donedavna se neprodavali original samostatne pisty... museli se kupovat pisty i ojnice dohromady, kvuli rozdilnym prumerum pistniho cepu a cenovy rozdil byl znacny...

Odkaz ke komentáři

Komendar: díky za nový postřeh do problému, vypadá že ta úprava pístů je kámen úrazu co hledáme, ty tolerance jsou tam očividně tak průserový, že to prostě při úpravě na soustruhu někdy neklapne tak jak to má být a problém je na světe. Věřím že až rozhodíme motor na mém autě tak ty kruhy tam budou kouslý, když nyní vyhodím svíčky dvě jsou na závitech od oleje. Poukazuje to i na průběh po oprave to nežralo první 2000km skoro nic, pak se ty kruhy asi hryzly a postupně se to rozežralo na nynějších 1L na 1000km .Kdyby se to dalo vrátit zpět tak bych do úpravy nikdy nešel a řešil to novými písty. Tenkrát ( moje auto se dělalo u Jury první ) jsem v Brně pátral po způsobu aby ta oprava nestála raketu, nové písty bez ojnic nesehnatelné a celá sada 45.000Kč což bylo neúnosné. Zkusilo se tedy na doporučení ze zákulisí autorizáku písty upravit ( já měl asi smůlu protože drtivé většině aut kterým Jiri v Brně dělal GO tato úprava sedla a auta jezdí. Teď se situace obrátila, písty jsou tak je osadíme a věřím že bude klid :-)

 

Odkaz ke komentáři

Mělo by, jen to teď s tou opět velkou spotřebou oleje nepřejezdi, když musíš hodně jezdit, to ničemu v motoru neprospívá.

 

Jen postřeh, snad se neopakuju, osobně bych šel do prořezaných stíráků, skládané prý stíraj na začátku nasazení hodně do sucha, vrtané jsou sice méně náchylné na zlomení a maj být stabilnější jak prořezané, ale je u nich stále větší riziko ucpání, a to i u těch 2mm ... Prostě furt se něco vymejšlí, co už bylo vymyšleno ...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak Rapid neprošel na STK. Uvolněná spona před středním dílem výfuku. Je to ještě originál, takže budu muset vyměnit, jinak obal na zadním dílu výfuku je první vrstva již hodně zničená, tak budu muset odstávající přebytky odřezat abych byl minimálně dva roky pojízdný. průměr objímky na trubku před střední díl výfuku náhodou nevíte ? dělají se dva typy. @Lancelot, četl jsem tvůj příspěvek, že jsi také řešil zadní díl výfuku, někdy 202x. Již jsi měnil ? Nesvítí nám jedna dioda ve třetím brzdovém světle- řešil jste někdo opravu ? je to za zadním sklem a mám takové tušení, že se jedná o led.
    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
×
×
  • Vytvořit...