Přejít na obsah

Oprava motorů 1.8 TSI CDAA :)


Doporučené příspěvky

Asi som sa zle vyjadril. Na fakture od p. Jurecky to je. Povodna myslienka bola, ze opravu hlavy vykonava ina firma, a zakazku na tieto prace zadava servis jurecka, cize koncovy zakaznik s tym nema nic spolocne. Je to zmluvny vztah autoservisu Jurecka a firmy Pavlicek. Ospravedlnujem sa za zlu formulaciu.

Odkaz ke komentáři
V 29. 12. 2016 at 16:07, dawwid17 napsal:

Trošku ma mrzí, že sa neprišlo na dunenie od cca 2200-2600ot/min. Údajne to bol výfuk. No nebol, teda aj pletenec sa menil, ale nebol to ten zvuk. Po príchode domov, ale jura pomohol a našlel na nete čo by to mohlo byť, tak si to poriešim už doma.

A dunění se nakonec povedlo vyřešit?

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

Tak mi začalo autí nějak zlobit :( Před pár dny mi po startu nezhasnula žlutá kontrolka motoru. Na diagnostice se objevila chyba: P2015 - Neplatný signál od škrtící klapky. Koukal jsem, že to p2p řešil ZDE. Chybu v AS smazali, nicméně dnes (tentokrát za jízdy) se kontrolka rozsvítila zase. Otázka zní - řešit u Vás, anebo lze i jinde?

 

Do toho druhý problém - po dojetí do garáže se zase ozval tlak oleje. Koukal jsem na hladinku, ta je po nedávné výměně na maximu. Co je na tom zvláštní - pípnulo to poté, co auto stálo v mírném stoupání, po otevření garáže kousek popojelo za dveře a tam na neutrál ujelo asi tak metr, než se zastavilo. Čím to je? Není to poprvé, že auto zapípalo defacto po nějaké mírné manipulaci v kopci. Ten motor je na tuhle polohu nějak alergický, anebo to značí problém?

Díky

Odkaz ke komentáři

Klidně co? :P

A když bude klapka KO, jak se to projeví? V AS říkali, že by to začalo víc žrát, dá se to nějak konkretizovat, že se třeba zvýší spotřena o 30%, anebo si možná ani nevšimnu? (plyn spíš hladím)

 

A ten tlak - vám už se povedlo ho nějak vyřešit? Jsem tu tuším kdysi četl, že byl nějaký úspěh. Jinak pokud to jen zařve, mám to brát jako průšvih, anebo žít s tím, že po restartu bude klid?

Odkaz ke komentáři

Jinak problém s tou klapkou lze běžně vyřešit nějakou menší opravou samotné klapky (rozebrat, vyčistit...), anebo spíš bude potřeba koupit úplně novou? Beru, že z jednoho chybového hlášení se asi nedá vyčíst vůbec nic, ale sami asi víte lépe, jaké závady v tom nejčastěji bývají.

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahoj,

vím, že to sem asi moc nepatří. Ale mám motor 1.8TSI BZB a hlavně v zimě mi to pořád hlásilo sporadickou chybu motoru. Přitom motor běžel pořád stejně. Ta chyba byla prý ve směsi. Tak nevím, přitom benzín beru kvalitní. Ale teď už se to měsíc neobjevilo poté co se oteplilo.

Dík za radu.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Kdyby to někoho zajímalo, tak oprava TSI v domácích podmínkách (jedná se o můj příspěvek na SH) :
nehci se chlubit, ani nabádat, ani poučovat, jen pro ilustraci.

Jenom studium zákeřností motoru mi zabralo několik dnů (olej. čerpadlo, mazání vyvažovacích hřídelí a ložiskového víka přestavovače vaček atp. ...).

Dělám to proto, že mě to baví a protože se při tom naučím zas něco jiného ... občas mám dojem, že CDAA atp. není motor, ale hodinový strojek.

Nejvtipnější je, že pokud se provede nastavení všech rozvodů na značky podle DP, tak se všechny značky nesejdou v příští úvrati ale v 166té :D
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V podstatě během několika týdnů (2tis km) se přehoupla spotřeba oleje z 0.5l na 1000km na 1l na 200km ... takže auto šlo pod kudlu.

Závady:
Vadný PCV ventil (protrhnutá membrána) - Spotřeba oleje
Nevyhovující pístní kroužky - Spotřeba oleje
Únik chladicí kapaliny přes těleso vodní pumpy

Nedostatečný výkon (hlava - podpálené ventily + zanesené vstřiky)

 

Jedná se o motor CDAA rok výroby 6/2010, na motoru jsou písty s označením AF (průměr 82.465mm s kroužky 1, 1.2 a 1.5 mm).

Postup opravy je zhruba +- následující:
Demontovat filtrbox a akubox.
Rozpojit sáni a komplet kabeláž k motoru.
Svěsit nápravnici, řízení a stabilizátor.
Odpojit kardan.
Odpojit a svěsit výfuk.
Vypustit olej a vodu.
Odpojit poloosy.
Demontovat převodovku + věci kolem.
Odpojit vodu + olej + vzduch k turbu.
Demontovat rozvody.
Demontovat hlavu i se sáním a výfukem.
Demontovat spojku + setrvák.
Demontovat těsnící břit kliky.
Demontovat spodní vanu + olejové čerpadlo.
Demontovat horní vanu.
Povolit ojnice a písty ven a to jsme sotva v polovině :)

 

V jednom člověku mi to trvalo 3 dny, vždy 12h v garáži, takže žádná prdel :)

Největší kámen úrazu jsou samozřejmě kroužky, jakožto finančně nejméně náročná investice je přesostružení stávajích pístů na širší kroužky dodávané výrobcem.
Ono totiž výměna jen pístů s širšími drážkami není možná z důvodu jiného rozměru ojničního oka tzn. koupit písty, kroužky ojnice, čepy a pánve .... finančně velice náročné.

PCV jsem ze zvědavosti kuchnul a samozřejmě měl provanou membránu, takže další možný únik oleje.

V mém případě bylo opotřebení kroužků dost na hraně ale ještě nedošlo k poškození bloku motoru, tzn. nebyl nutný výbrus a atypické pístní kroužky.

Pro představu moje vůle v zámku nových kroužků je 0.20 mm (spodní hranice udávaná výrobcem je 0.2, vrchní 0.4 pro těsnící a 0.5 pro stírací).
Ovalitu jsem nezaregistroval.


Z sání a intercooleru jsem vylil tak 0.5l oleje ...
Klapka OK, bez náznaku vylisování táhla.

Co se týče hlavy - koule oleje a karbonu.
Sací ventily sedla i vodítka po vyčištění OK, těsnost OK.
Výfukové ventily všech 8 KO, sedla OK, vodítka OK - takže koupit nové + zalapovat.
Guferka jsem měnil preventivně.

Během manipulace s hlavou jsem někde nevědomky asi utrhnul nátrubek ventilu plnícího tlaku, takže nový ... holt stane se.

Dále nalezena vadná hlava šroubu ojnice, takže výměna a radši v páru, tak tak se to podařilo povolit. Jinak pro zájemce hlava je vnější TORX E11.

Rozvody dělány na před 20tis včetně modernizovaného napínáku, takže bez investic.

 

Vyměněné díly (během demontáže se kdeco vykulilo) :
PCV 06H 103 495 E 1200,- VW
Kroužky 06J 198 151 E Origo ze Škodovky 6000,- šířky 1.2, 1.5 a 2mm - pořádné kruhy s proseky u stíracího místo dírek.
Pumpa 06H 121 026 CP BEZ Graf 1150,-
Těsnící břit klikové hřídele 06H 103 171 F Origo ze Škodovky 2200,-
Tísko pod hlavou Elring 06J 103 383 D 1000,-
Šrouby hlavy Elring 06D 103 385 D 600,-
Tísko pod svody Elring 06F 253 039 F 100,-
Ventil regulace plnícího tlaku Pierburg 06F 906 283 F 630,-
Repase vstřikovačů v HK u firmy JETSERVIS 1600,-
16x gufero Elring 160,-
8x výfukový ventil EngineTeam 1600,-
Svíčky Brisk P9 800,-
Silikony Loctite, Victor Reinz a Wurth (pod víko ventilů, pod obě vany, břit kliky a oba dekly rozvodů) 800,-
2x šroub ojnice 200,-
Přesoustružení pístů 400,- Pavlíček Bosonohy
Suma sumárum 18 500,-

Olej, filtry + další spotřebák nepočítám stejně by se periodicky měnilo.
Sada na zajištění rozvodů CDAA, CDAB, BZB atd. 2000,- zbytek připravků co dům a svářečka dala ....

Momentálně skládám hlavu, časový horizont kompletace auta cca 2 víkendy.
Pokud by byl zájem můžu nahodit foto.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...