Přejít na obsah

Běžící ventilátory po vypnutí motoru


Doporučené příspěvky

Už dobu na netu hledám a stále si nejsem jist... Má někdo zkušenost, když po vypnutí motoru jedou oba ventilátory? Dobíhala regenerace DPF či co? Po cca 4 minutách se ventilátory sami vypnuly. Z motoru šlo hrozný teplo a trochu to smrdělo spáleninou. Auto jelo jinak dobře, všechno OK, žadný kontrolky nesvítěji... Mimochodem největší teplo šlo od takový kovový baňky, jak z ní čouhaji tři šrouby vlevo vzadu - co je to zač(http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://img.auto.cz/auto//base/2010-35/01_4c7b5f6251d4d.jpg&imgrefurl=http://www.auto.cz/test-skoda-octavia-2-0-tdi-cr-103-kw-dsg-51279&h=402&w=555&tbnid=QYIcgO87535URM:&zoom=1&docid=YPQmRTGhKyddNM&ei=0yikVYrLIsiiU_KxuYAF&tbm=isch&client=safari&ved=0CB8QMygAMABqFQoTCMqA2f-B2cYCFUjRFAod8lgOUA)? Díky za info.

Odkaz ke komentáři

Běžící ventilátory a teplo zpod auta znanená, žes to vypnul v průběhu regenerace DPF filtru. Není třeba to řešit, regenerace se spustí znovu při další jízdě.

 

Probíhající regeneraci jde poznat zvýšenými otáčkami na volnoběh (má to kolem 1000/min) a trochu jiného zvuku motoru. Žádná kontrolka na to v autě není.

Odkaz ke komentáři

Je to palivový filtr.

 

Když jsem přesedlal z 2.0TDI PD na 2.0TDI CR s DPF, tak jsem na to taky zpočátku koukal jak puk :) Auto v zimě po ujetí 10km, motor ještě studený a po zastavení chladí a chladí a chladí.... :) No a 2.0TDI v OIII dělá regeneraci snad ještě častěji (anebo se častěji trefím do cyklu).


Teď mi došlo, že jsem asi nepochopil přesně, na co se ptáš. Palivový filtr je ten kovový válec, na tvé fotce vlevo za chladičem, co do něj vedou hadičky shora. Pokud tou "baňkou" myslíš to "plastové kulaté s modrým víčkem", tak to je expanzní nádoba chladící kapaliny.

Odkaz ke komentáři

:) Díky za info, ale oboje vím. Myslel jsem následující. Jdu na obrázku zleva u tlumiče - je tam baňka chladící kapaliny, pak tři velký hadičky a následuje motor za nimž je ta plechová baňka. Je to spíš něco obalenýho izolací a plechem. Na přepážce motoru s interiérem je kvůli tomu asi i ten tepelnej štít. Zkrátka při pohledu do motorového prostoru vlevo za motorem :) To je to slavný DPF? Měl sem za to, že je někdo pod motorem/na podvozku jakoby pod řadící pákou...

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 5 měsíců později...

Zdravím všechny příznivce Octávek s 2.0 CR. Taky jednu mám a chtěl bych se proto zeptat, jestli má někdo kromě toho, co je zde napsáno nějakou bližší zkušenost a radu proč nepřestávají běžet větráky po každé jízdě, ať už je to 5 nebo 50 km. Motor studenej, vypnu motor a větráky začnou fučet jako v létě. Zároveň není možné, abych auto ohřál. Sice je zima, ale po ujetí 50-ti km v rychlejším režimu + kopce bych čekal, že se auto normálně ohřeje. Zároveň mám pořád vyšší otáčky motoru, jako by neustále probíhala regenerace filtru. Zítra valim na diagnostiku a jsem zvědavý, jestli to bude hlásit nějakou chybu.. :-(.

 

Děkuji za případné reakce.

Honza.

Odkaz ke komentáři

Zdravím všechny příznivce Octávek s 2.0 CR. Taky jednu mám a chtěl bych se proto zeptat, jestli má někdo kromě toho, co je zde napsáno nějakou bližší zkušenost a radu proč nepřestávají běžet větráky po každé jízdě, ať už je to 5 nebo 50 km. Motor studenej, vypnu motor a větráky začnou fučet jako v létě. Zároveň není možné, abych auto ohřál. Sice je zima, ale po ujetí 50-ti km v rychlejším režimu + kopce bych čekal, že se auto normálně ohřeje. Zároveň mám pořád vyšší otáčky motoru, jako by neustále probíhala regenerace filtru. Zítra valim na diagnostiku a jsem zvědavý, jestli to bude hlásit nějakou chybu.. :-(.

 

Děkuji za případné reakce.

Honza.

 

Ahoj. Jsem tu s výsledkem. Bohužel nevím ty odborné termíny, ale jednalo se o chybu, kterou ukázala diagnostika v souvislosti s nemožností regenerace DPF filtru. Byla tedy přes diagnostiku provedena aktivní regenerace a již vše funguje jak má.

Závada byla na nějakém ventilu, který spouští regeneraci. Proto se ŘJ snažila regenerovat a nešlo to.

Co se týče s nemožností ohřát auto, vyřešil jsem koupením krytu od HEKO (jestli to píšu správně), který mi zakryje spodní průrvy na nárazníku. Auto se v pohodě po pár km ohřálo a krásně drží teplotu. Jediné, co mi u toho vadí je, že když někde zastavím a stojím, znovu nastartuji, venkovní teplota mi ukazuje nesmysly (při -5, třeba 10 nad nulou) dokud se zase nerozjedu a čidlo se větrem zase nesrovná. To je ale evidentně tím, že je toto čidlo díky tomuto krytu zakryto a čerpá teplo z motoru. V servisu mi řekli, že to nemusím řešit, že je lepší, když se auto ohřeje, než to, že čidlo chvíli ukazuje blbosti.

 

Takže tak. Uvidíme, jak dlouho tato regenerace bude fungovat. Další level by byl případně výměna nějakého ventilu či co v řádech stokorun, možná nějaká ta tisícka.. :-)

 

Hezký den.

Odkaz ke komentáři

Ahoj. Už v nějakém vlákně jsem psal, že mám problém s běžícími větráky po vypnutí motoru. V tomto vlákně jsou však bohužel doměnky a žádné řešení.

Nemáte někdo zkušenost proč se při těchto mrazech po vypnutí motoru zapínají větráky chlazení motoru?

Musím dodat, že se tak stává ať je auto ohřáté či ne.

A zároveň musím dodat, že si nemyslím, že je to v rámci regenerace DPF. Ta probíhá pouze u zahřátého auta alespoň na 65 st. myslím nebo něco kolem toho. Já odvezu kluka do školy cca 1 km a 1 km zpět, ručička se ani nepohne, zastavím a větráky se mohou zbláznit..

 

Díky za reakce..

 

Honza .

Odkaz ke komentáři

Robí to aj mne a tiež neviem prečo a tiež to nebolo regeneráciou

 

Mě přijde, že to začalo až jak přišly ty mrazy. Do té doby pohoda. Větráky se pustili jednou za dlouho a samozřejmě v létě, kdy valila klima apod. To nepočítám. Tohle mě ale znervózňuje.

 

Mě to tedy začalo asi před 14-ti dny, jak začaly ty mrazy. Minulý týden se mi dokonce rozsvítila kontrolka motoru - oranžový vrtulník tomu říkaj. V manuálu je, že je problém v rámci emisí a výfukových plynů nebo nějak tak.

Dojel jsem tedy na diagnostiku, kde to ukázalo závadu právě na tom výfukovým ventilu myslím nebo jak (jsem naprostý laik, tak případně omluv mé odborné vyjadřování). Zkrátka, že se asi ucpal a neprobíhala regenerace. Po manuálním zapnutí regenerace přes diagnostiku vše proběhlo a pak už chyby neukazovalo. Myslel jsem, že se větráky pouští kvůli tomu, že se snaží regenerovat, něco se tam brutálně zahřívá, aby to proběhlo, ale nedopadne to, tak pak chladí větráky.

Bohužel však větráky chladí a chladí dál i přes to, že mi dnes přišlo, že regenerace proběhla - při ohřáté teplotě za mnou šli chvilku hulany dýmů, když jsem něco předjížděl, což se tak myslím chová, když to pracuje správně.

Musím dodat, že větráky nespustili pokaždé. Dnes jsem několikrát jel, zastavil, vypnul, nic, pak se zase rozjel po chvíli, jel, vypnul, nic a pak když jsem přijel domu, měl radost, že to vypadá asi v poho, tak větráky zase chladili jako pjase.

Jsem domluvený s pánem, co mi dělal diagnostiku, že se mám stavit. Bohužel teď při pracovním vytížení se tam dostanu nejdříve příští týden, jestli se nestane něco zásadního, aby mi svítili kontrolky apod.

 

Každopádně mi přijde, jako by tam přimrzlo nějaké čidlo, nemělo přívod vzduchu a díky tomu větráky myslí, že je horko nebo, že je něco špatně, tak raději chladí. Fakt nevím. Jen spekuluju.

 

Ty to nějak řešíš?

Díky za odpověď.

Odkaz ke komentáři

tak mám asi řešení. i když ty píšeš, že ti to dělá pouze sporadicky. myslím, že to nemusíš asi vůbec řešit. léto je jasný, tam to fučí, protože je horko, ale v zimě by mělo dělat jen při té regeneraci. být tebou, trochu to pozoruji, protože pak neprobíhá ta regenerace jak má a mohlo by dojít postupem času, že se ti zanese filtr a to je pak problém podstatně větší.

každopádně mě to dnes nedalo a dojel si na tu diagnostiku, abychom se pohnuli.

je to tedy čidlo 3 - čidlo výfukových plynů, což odpovídá tomu, že větráky neví, jaká je teplota u výfuku a tak raději chladí.

zítra jedu na výměnu a pak dám vědět, jestli se problém vyřešil.

originál čidlo škoda - 3 tis.Kč + práce tak na půl hod. Přístup je zde bezproblémový.

 

Hezký den.

Odkaz ke komentáři

Zdravím, tak mám ještě jeden příspěvěk ohledně běžících ventilátorů po vypnutí motoru. každopádně doporučuji dojet na diagnostiku, protože to může být chyba v el.motoru. při neřešení dlouhodobě by se měla rozsvítit kontrolka motoru - oranžová, protože to má souvislost s tím, že regenerace neprobíhá, jak by měla.

mě to dnes nedalo a dojel si znova na diagnostiku, protože aktivní regenerací se tento problém nevyřešil.

tak mám řešení.

v mém případě je to tedy čidlo 3 - čidlo výfukových plynů, což odpovídá tomu, že větráky neví, jaká je teplota u výfuku a tak raději chladí.

zítra jedu na výměnu a pak dám vědět, jestli se problém vyřešil.

originál čidlo škoda - 3 tis.Kč + práce tak na půl hod. Přístup je zde bezproblémový.

Mějte hezký den.

Honza.

Odkaz ke komentáři

Už v nějakém vlákně jsem psal, že mám problém s běžícími větráky po vypnutí motoru. V tomto vlákně jsou však bohužel doměnky a žádné řešení.

 

Nezakládej, prosím, duplicitní témata se stejným názvem jen proto, že v původním tématu není řešení. Pak v tom bude akorát zmatek a nikdo nic nedohledá. Témata jsem sloučil, v diskuzi tedy pokračujte zde ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 10 měsíců později...

No já už to mám dávno vyřešený. Asi bych se měl omluvit, že jsem sem nevložil příspěvek.

Každopádně teď už přesně nevím jestli to bylo v souvislosti s tímto konkrétně, protože jsem řešil zatím pouze dvě závady u tohoto motoru a sice:

- výměna lambda sondy nebo něco jako tohle, co má na starosti průběžné regenerace DPF. To bylo za 3,5 myslím.

- výměna EGR ventilu a to už bylo za 18 tis., protože mám DSG a 4x4, tím pádem horší přístup k vyndání a výměně.

 

Na 100% ti ale doporučím navštívit diagnostiku. Normální to není. Mě to dělalo jen na základě vadné součástky.

To, že běží motor ráno na 1tis. otáček normální je než se přihřeje. To, že ti běží větráky, když je motor studený normální není a teď, když nad tím víc přemýšlím, byla to ta lambda, protože nedokázala zahřát na požadovanou teplotu, aby mohla proběhnout regenerace, ale do jednotky vysílala signál, že je jí horko, proto ty větráky. No prostě, výměna za chvilku a stojí něco málo oproti tomu EGR. I kdyby to ale měl být EGR, což není vyloučené, raději řeš co nejdříve, než si tím zničíš zatím funkční filt DPF. To by pak zbytečně mrzelo..

 

Dej vědět, jak si dopadl.


Tak zpět. Četl jsem si historii a ten rok celkem utekl. Úplně jsem zapomněl, že jsem psal i potom. Řešil jsem to déle. Nejdříve tedy vyměněná lambda a poté i EGR.

Jinými slovy, dojeď si na tu diagnostiku, ta řekne vše.. :-)

Odkaz ke komentáři

Tak opět zdravím.Provedl jsem tedy test.

Ráno -2 a po dvou km jsem vypnul motor , teplota vody 0 ventilátor běžel

Přijedu do práce, teplota vody kolem 85-90 po vypnutí motoru ventilátor neběžel

Jedu z práce pro děti, teplota vody kolem 85-90 po vypnutí motoru ventilátor neběžel

Jedu domů 2 km teplota vody cca 75-85 po vypnutí motoru ventilátor běžel

Po celou dobu sledování má stejnou spotřebu nafty dle palubáku, ráno je spotřeba větší poněvadž je motor studený.

Obvolal jsem servisy a dle popisu mi bylo sděleno, že mi dochlazuje Webasto, které je i při 75 stupních činné.

Stupně jsem dal odhadem dle pohledu na ručičku.Pokud by byla teplota digitální tak je jisté, že je jiná

 

http:\\youtu.be/FswdUq1GXVU

 

Dnešní test po ochlazení motor:

Mohu na 100% potvrdit, že doběh větráku(nebavím se o větráku klimatizace nebo vody)je z Webasta.

Otevřel jsem kapotu, zapnul manuálně předehřev,nechal běžet cca 1 min a vypnul.Doběh se snížil a po cca 10s zvýšil otáčky, po cca 30 s vypnul.

Upraveno uživatelem Radas
Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Dnes jsem byl na měření hodnoty znečištění DPF a byl jsem mile překvapen.

Obsah zapopelení 14 g z 70g , regenerace před 24 900 s.

Najeto mám 202 200 km

To, že proběhla nějaká regenerace tak vůbec nevím a to neustále čučím na náhlou změnu spotřeby, která údajně značí běžící regeneraci

Upraveno uživatelem Radas
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...