Přejít na obsah

test tlaku paliva


Doporučené příspěvky

Zdravim,

Nedavno za jizdy zhasl motor na moji RS. Posleze jsem zkousel nastartovat ale bez uspechu. Objevil jsem ze palivove cerpadlo nevydavalo zadny zvuk kdyz se otevrely dvere nebo pootocil klickem. Po odtazeni auta domu jsem zjistil ze palive cerpadlo zase "funguje" a motor v pohode startuje. Nicmene nez zjistim proc me auto nechalo ve stychu tak s tim nehodlam nikam jezdit.

 

Kdyz ale otervu dvere na RS tak slysim ze zvuk palivoveho cerpadla je trochu divny a jiny nez na moji druhe octavce 1.6 AVU.

 

Rozhodl jsem se ze si koupim tlakomer na mereni tlaku paliva a treba zjistim jestli paliveho cerpalo vydava maly tlak.

 

Poradil by mi prosim nekdo kam mam napojit tlakomer. Musim nejakou hadici rozriznout a napojit tlakomer nebo je nekde v palivovem systemu TEST PORT.

 

Predem diky za rady.

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

No vidim ze nikdo nic. Jakoby tu moc koumaku na 1.8T 20V nebylo :)

 

na 1.6 74 a 75kW to je jina kava :)

 

Nicmene ted resim tuhle zahadu:

 

Koupil jsem tlakomer, pry urceny na mereni tlaku paliva, a namontoval jsem ho na hadici cislo 1 (viz obrazek)

Vymenil jsem palivovou pumpu a filtr. Pri nastartovaneme motoru tam nebyl zadny tlak (dle tlakomeru), coz je divne protoze jsem nasledne pri nastartovanem motoru vytahl pojistku c. 28 (palivova pumpa) a motor se zastavil asi za 20 sekund. Pri odpojeni hadice to celkem dost strikalo, takze tam evidentne nejaky tlak byl.

Mel jsem podezdreni ze tlakomer nemeri tlak vubec, takze jsem ho pripojil na pneumatiku a ukazoval spravne :)

 

 

Auto jezdi uplne v poho.

Napada nekoho neco?

post-44316-0-13177000-1454784642_thumb.png

Odkaz ke komentáři

tak zahada zrejme vyresena. Ten "T" konektor mel divne tesneni, ktere nepoustelo tlak do tlakomeru. Po vymene tesneni jsem byl schopen neco namerit.

 

Na memeril jsem tyhle tlaky v Barech:

 

2.4 po otoceni klicku

2.1 pri nastartovanem motoru - volnobeh (melo by byt 2.5)

1.9 okamzite po vypnuti motoru

2.1 za cca 3 minuty po vypnuti motoru

2.3 za cca 6 a 12 minut po vypnuti motoru a pak uz to pozvolna klesalo ze za asi hodinu tam bylo jen 0.5 Baru.

 

Baterka vykazovala 12.5V a 14.36V vy vypnutem a nastartovanem motoru coz je asi OK.

 

Po vymene cerpadla a filtru jsem najezdil asi 170km a vypada vse v pohode. Tak nevim jestli mam neco jeste resit nebo jen jezdit.

 

Mam jeste neco zkusit zjistit. Treba vymenit tlakovy regulator nebo promerit kolik voltu ja na palivovem cerpadle?

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o měsíc později...

Dneska jsem mel trochu casu se na to zase mrknout a zjistil jsem tohle:

 

1 mereni: 2.1 Baru

 

pak jsem vymenil regulator tlaku paliva za regulator z 1.6 75kW cislo dilu 037133 035 H (je to ze kompletniho sani co jsem koupil na ebay z motoru BFQ

 

2 mereni: 2.0 Baru a 2.5 s odpojenou podtlakovou hadickou

 

nasledne jsem tam dal zpet ten puvodni co tam byl, cislo dilu 037133 035 C

 

3 mereni: 2.0 Baru a 2.6 s odpojenou podtlakovou hadickou, kdyz jsem vypnul zapalovani tak tlak klesl okamzite na 1.6 Baru

 

Je videt ze tam je o 0.5 Baru mensi tlak nez by mel byt.

Oba regulary jsou na 3 bary, a jelikoz se chovaji uplne stejne tak si myslim ze vadny regulator muzu vyloucit, nebo ne?

 

Napada nekoho dalsi vec na co se mam zamerit?

Predem diky za typy

Odkaz ke komentáři

ted jsem jeste zjistil ze kdyz vypnu zapalovani tak tlak klesne na 1.6baru, ale pak vystoupe na 2.5baru a celkem se drzi. Tak to by snad vylucovalo tesnost soustavy.

V dilencke prirucce je napsano: Zkontrolovat zpetny ventyl palivoveho cerpadla. Nevite nekdo jestli tento ventyl je primo na cerpadle?

 

Jeste me napadlo jestli ten pokles tlaku nemuzou delat vstriky, co myslite?

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Stále řešíš něco, co už dávno víš. A napětí na cerpadle ti stejně nedá správnou odpověď. Nejjednodušší je změřit tlak za jízdy. U RS se tlak paliva při zátěži musí dostal na 6 barů. Jestli ti tohle nedává, tak je čerpadlo v háji. Jinak už dřív jsem ti psal, že RS má vyšší tlaky než 110 kw. A výměna regulátoru z 1.6 je taky k ničemu. Ten má taky nižší tlaky.

 

Odesláno z mého HTC One 801e pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

uz len ked si pozries originalne diely, tak palivove cerpadlo ci uz RS,alebo 110kw verzia ma LEN 3BAR, ako mi vysvetlis,ze to dava 6 BAR ????

Dalsia vec, regulator tlaku paliva maju OBE verzie rovnaky 3BAR.

Vysvetli mi ,z akeho dovodu by potom napr do Audi S3, Audi TT si mal 4BAR cerpadlo a 4BAR regulator?? asi zo srandy, ked vravis, ze ma vidiet az 6 BAR pri 3BAR cerpadle.

 

RS nema vyssie tlaky ako 110kW. Iba vo verzii AGU 110kW este mali maloobjemove vstrekovace, verzie po roku 2001 AUM,ARX maju rovnake vstreky ako RS verzia AUQ.

Odkaz ke komentáři

Obe dilenske prirucky (pro 1.6 75kW AVU a pro 1.8T RS 132kW AUQ) udavaji ze bych mel namerit 2.5baru nebo 3 bary s odpojenym regulatorem. Oba online shopy skoda-dily.cz a cc-autodily.cz prodavaji stejne palivove cerpadlo a regulator pro 1.6 75kW AVU a 1.8T RS 132kW AUQ.

 

No budu muset neco namerit na moji 1.6 75kW AVU. Nechtel jsem do tohoto auta rypat, protoze to je auto na jezdeni a ne na zpravovani, ale mrknu na to at mam nejake referencni hodnoty a porovnani.

 

Tlak za jizdy nemam jak namerit, mam jen analogovy tlakomer napojeny primo na hadici.

Odkaz ke komentáři

Anologový měřák stačí. Chce to jen asi 1 až 1,5m dlouhou hadici, abys mohl dát měřák na přední okno a "zajistit" stěračem, aby ti nikam neutikal.

Km těm hodnotám. Možná si to už špatně pamatuju. Ale svoje čerpadlo jsem měnil a měl jsem za to, že muselo dávat 3,5baru. Až se dostanu do garáže, tak se kouknu na číslo dílu. Jinak ten max tlak při zátěži nové čerpadlo dává přes 6 barů - taky jsem to viděl na vlastní oči ;-)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...
  • o rok později...

Pro všechny, kdo by tento problém řešili...

1. Co se týče Škody, tak regulátor je stejný na skoro všechny benzínové motory v Octavii 1. 1.6 MPI, 2.0 MPI, 1.8T vč. RS, 1.8 bez turba atd. 

2. Jedná se o regulátor, který je řízen tlakem/podtlakem. Čím vyšší tlak v sání, tím vyšší tlak paliva. Čím větší podtlak v sání, tím nižší tlak paliva.
Např. u 1.8T je podtlak v sání cca. 0,7 baru při vyplých spotřebičích. Tj. tlak paliva je kolem těch 2,5 baru. Když se odpojí hadička, tak je to řízeno atmosférou, tj. už tam není podtlak a tlak paliva vyleze cca. ke 3 barům. Když jde motor do boostu, tak se tlak v sání tlačí ke cca. 0,6-0,7 baru. Tj. logicky stoupá i tlak paliva v railu. Octavia RS má vyšší plnící tlak, proto i tlak paliva je vyšší - je v tom přímá závislost. 

3. Info v dílenské příručce je dobré, ale ten kdo to psal tak nedomyslel, že je potřeba řešit i tlak paliva při boostu. Proto spousta lidí, když měla problém s cukáním při plném plynu, tak v servise udělali rutinní test tlaku paliva a nic nenašli. Většinou závada byla odstraněna výměnou čerpadla na blind. Ale už nikdo nepřemýšlel nad tím, proč to tak bylo. Ti co se zamysleli, tak si udělali log s budíkem na railu za jízdy a došlo jim to...

4. Vyšší výkonové verze jako BAM v Leonu, TT nebo S3 mají 3 barový regulátor také. 4 barové čerpadlo je tam z jedinného důvodu - vyšší průtok. Jsou tam větší vstřiky a vyšší výkon potřebuje více paliva. 3 barové už by to neutáhlo, 4 barové je OK. Proto, když by náhodou někdo měnil čerpadlo, klidně tam může dát i 4 barové. Nic se nestane. Regulátor už si to ohlídá. Naopak by to bylo samozřejmě špatně.

Takže pokud někdo má podezření na špatné palivové čerpadlo, tak primárně udělat test za jízdy, ppř. si pomoct tlakovou pumpičkou připojenou na regulátor paliva.

EDIT: Díval jsem se ještě do datasheetu toho palivového regulátoru.

Udávaný tlak regulátoru je vždy vztahován k atmosférickému tlaku a je konstruován jako poměr 1:1 vůči ovládacímu tlaku ze sání...

Tj. např. 3 barový regulátor udržuje 3 bary při atmosférickém tlaku (odpojená hadička). Pokud tlak v sání stoupne např. na 1 bar, tak i regulátor zvýší tlak v palivovém railu o 1 bar. Tj. Výsledný tlak v railu bude cca. 4 bary. Pokud tlak v sání půjde do mínusu (např. podtlak 0,5 bar), tak tlak v railu klesne na cca. 2,5 baru. U 4 barového regulátoru je to to samé, akorát ten výsledný tlak bude o 1 bar vyšší. Jak tu bylo napsáno, že někdo viděl tlak i 6 bar, tak i to je možné. Nicméně mělo by se jednat o skokovou hodnotu, která by měla trvat velice krátce, jinak to značí problém v regulátoru. 

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...