Přejít na obsah

Climatronic - nastavení


nana

Doporučené příspěvky

Mám OC III, 1,4TSI, s climatronicem. Levým kolečkem si nastavím teplotu v interiéru a na pravém kolečku zmačknu AUT a kontrolka svítí. Tlačítko A/C nesvítí. Ale když zmačknu i tlačítko A/C, pak i kontrolka v tom tlačítku svítí. No a právě tomu nerozumím. Předpokládám, že když zmáčknu AUT, tak jsem v automaticém modu a tudíž ten automat by měl rozhodnut, zda A/C bude zapnuté atudíž zapnuté chlazení. Prosím o bližší vysvětlení , jak to vlastně funguje. V návodu to není moc dobře vysvětlené. V současné době mám nastavenou teplotu v interiéru 23 st.a zmačknuté AUT. A/C nesvítí. No a co bude dál, když venkovní teplota stoupne třeba na 20 st.? Rozsvítí se A/C nebo to budu muset zapnout ručně? Díky.

Odkaz ke komentáři

No a ako ma ta auto klima vediet,ze ty chces klimovat?Vazne by si chcel,aby za teba rozhodla,kedy klimovat a kedy nie?Samozrejme to budes musiet zapinat rucne.Jediny pripad,kedy sa zapne sama je,ked das ofuk na celne okno,alebo tlacitko max.

 

Dám příklad. Svítí slunce, vlezu do auta , v interieru je cca 40 st., teplotu na climatroniku mám nastavenou na 23 st. , zapnu AUTO na climatroniku a automaticky by se mělo zapnout i A/C. Pokud ho musím zapnout ručně , pak to není automaticá klimatizace, ale ruční. Mýlim se?

já nechávám klimakompresor běžet furt, tzn AC on ;) .. nic se mu nestane, a když nemá chladit, tak nechladí ;)

 

No a AUTO máš také zapnuté?

Odkaz ke komentáři

mam taky A/C a AUTO zapnute trvale, jenom nastavuji si teplotu ... pokud je venku tusim pod 5 st, tak ti kompresor stejne nezapne

 

Patrik ma pravdu, pouze uzivatel musi dat "pokyn" kdy se ma klima zapnout a kdy ne ... nekdo muze byt v lete ze zacatku nachylnejsi na klimatizaci a proto ji vypina ... tlacitko AUTO jenom urcuje, jak moc bude ventilator foukat a kde bude foukat (podle cidla teploty v aute), pak uz jen udrzuje nastavenou teplotu. Cili pokud v lete jak rikas je 40 st, mas nastavenou teplotu 23 tak se ti stane, ze ze zacatku bude foukat hodne chladny vzduch a pak az vzduch o teplote cca 23 st ...

Odkaz ke komentáři

Potom to je len poloautomat :D

Napr. na Alfe ked stlacim auto, tak sama rozhodne kedy zapne AC. Cize v zime ju nezapina a v lete zapina.

Na OII tusim pri stlaceni auto, sa AC zapne automaticky, ci sa mylim? Na golfe VII a passate B8 je to takisto...

 

Jak říká Kyselinka, tak by to mělo být. Pokud stlačím AUTO, tak by mělo samo rozhodnout kdy zapnout A/C. Jinak to je poloautomat. Bohužel v návodu k obsluze to je tak šalomoucky popsané jen aby uživatel nepoznal, že má vlastně poloautomat.

Odkaz ke komentáři

a proc si to A/C nezapnes porad ?

 

To mohu, ale proč zbytečně mordovat kompresor, když potřbuji pouze auto vytápět? Myslím si, že Když zmačknu A/C tak spustím kompresor ne že pouze svítí kontrolka a ještě je tam nějaké čidlo, které ovládá kompresor pokud je ho třeba . Takže např. kontrolka na A/C svítí a kompresor stojí , nebo kontrolka svítí a kompresor jede? To je logika?

Odkaz ke komentáři

Co Vam ozaj haraší? Je kopec ľudí čo klímu nechá vypnutú... ak svieti kontrolka AC tak vtedy má automat možnosť kompresor zapnúť, ak nesvieti, tak to má zakázané. Ak bude svietiť a budem mať teplotu na 23 a vonku bude 10 tak klíma samozrejme nepôjde ak bude potrebovať chladiť, tak kompresor pôjde... ja sa nestíham čudovať čo niektorí dokážete riešiť... nechaj to stále svietiť a máš po probléme a fungovať to bude tak ako chceš. Tá kontrolka AC neznamená že ide klíma stále, proste vtedy to má dovolené

Odkaz ke komentáři

Co Vam ozaj haraší? Je kopec ľudí čo klímu nechá vypnutú... ak svieti kontrolka AC tak vtedy má automat možnosť kompresor zapnúť, ak nesvieti, tak to má zakázané. Ak bude svietiť a budem mať teplotu na 23 a vonku bude 10 tak klíma samozrejme nepôjde ak bude potrebovať chladiť, tak kompresor pôjde... ja sa nestíham čudovať čo niektorí dokážete riešiť... nechaj to stále svietiť a máš po probléme a fungovať to bude tak ako chceš. Tá kontrolka AC neznamená že ide klíma stále, proste vtedy to má dovolené

 

Děkuji za odpověď. Pokud to tak funguje, pak je to stále poloautomat. Automat by měl fungovat tak, že stačí zapnout pouze AUTO a pokud bude třeba chladit , tak kontrolka A/C se samočinně rozsvítí a chladící kompresor bude v provozu, když nebude třeba chladit, pak kontrolka A/C nesvítí a chladící kompresor bude mimo provoz. Nicméně mám obavu ohledně věty...Ta kontrolka A/C neznamená, že ide klíma stále, prostě to má vtedy dovolené...Z hlediska norem svíticí kontrolka vždy signalizuje, že nějaké zařízení je v provozu, ne v pohotovosti a čeká na nějaký další impuls, který následně pak uvede toto zařízení do provozu.

Odkaz ke komentáři

@nana: dvě věci:

1) necituj příspěvky přímo po sobě jdoucí. Odporuje to Pravidlům fóra (se kterými jsi souhlasil ;)) a je to pak taky nepřehledné. ;)

2) pokud zmáčkneš jen "AUTO", pak je normální stav, že se zapne i tlačítko AC. Tyhle moderní automatické klimatizace nejedou celou dobu na plný výkon, jako tomu bylo dřív, ale pouze interiér temperují. Proto není potřeba řešit co a jak a jen nastavuješ teplotu. Na základě informací z čidel v interiéru i exteriéru pak ŘJ climatroniku sama posoudí, zda zapne klimatizaci, anebo bude topit klasicky "po staru".

Odkaz ke komentáři

@nana: dvě věci:

1) necituj příspěvky přímo po sobě jdoucí. Odporuje to Pravidlům fóra (se kterými jsi souhlasil ;)) a je to pak taky nepřehledné. ;)

2) pokud zmáčkneš jen "AUTO", pak je normální stav, že se zapne i tlačítko AC. Tyhle moderní automatické klimatizace nejedou celou dobu na plný výkon, jako tomu bylo dřív, ale pouze interiér temperují. Proto není potřeba řešit co a jak a jen nastavuješ teplotu. Na základě informací z čidel v interiéru i exteriéru pak ŘJ climatroniku sama posoudí, zda zapne klimatizaci, anebo bude topit klasicky "po staru".

 

Omlouvám se moderátorovi za přestupek. Nicméně u mne to tak nefunguje jak uvádíš. Když zmačknu jen AUTO, tak kontrolka v tlačítku A/C nesvítí v současných klimatických podmínkách. Z toho logicky usuzuji, že kompresor chlazení je vypnutý. Mám to nechat furt tak a až se venku oteplí tak, že bude třeba interiér chladit, tak se kontrolka v tlačítku A/C rozsvítí a tím padem bude v provozu cladící kompresor? Pokud by tak bylo, pak je to jednoznačně automat. Ale příspěvky výše uváději něco jiného, např. že A/C musím zapnout ručně, když chci interiér chladit i když mám zapnuté AUTO. Prosím moderátora, aby si důkladně přečetl můj včerejší úvodní příspěvek, kterým jsem založil toto téma a určitě pochopí oč se mi jedná a na toto mi laskavě odpověděl. Z příspěvku je zřejmá nejednotnost názorů.

Odkaz ke komentáři

Já to pořád nechápu. Ono taky, když zapneš AC, tak jde z ventilace docela suchý vzduch - toho se dá využít, pokud se zamlží sklo zevnitř v chladném počasí nebo když je mokro - a ejhle jsme u jádra problému: V chladném počasí by klima podle tvé logiky automaticky nesepla, protože nepotřebuješ přece chladit... Naopak v létě může někdo chtít klimu sem tam na chvíli vyřadit z provozu, protože opět z toho jde suchý vzduch a né každému to vyhovovat na dýchací cesty :) ... Víc nevím co k tomu napsat: klima nemá mozek, neví, co kažédmu vyhovuje/nevyhovuje, proto je tam i možnost klimakompresor odstavit... Pokud tu potřebu nemáš, nech AC zapnuté trvale. Ničemu to neškodí, ničemu to nevadí... U minulé generace Octavie práve naopak: pokud se odstavil na dlouhou dobu kompresor, už se pak nemusel rozjet.

Odkaz ke komentáři

Já to pořád nechápu. Ono taky, když zapneš AC, tak jde z ventilace docela suchý vzduch - toho se dá využít, pokud se zamlží sklo zevnitř v chladném počasí nebo když je mokro - a ejhle jsme u jádra problému: V chladném počasí by klima podle tvé logiky automaticky nesepla, protože nepotřebuješ přece chladit... Naopak v létě může někdo chtít klimu sem tam na chvíli vyřadit z provozu, protože opět z toho jde suchý vzduch a né každému to vyhovovat na dýchací cesty :) ... Víc nevím co k tomu napsat: klima nemá mozek, neví, co kažédmu vyhovuje/nevyhovuje, proto je tam i možnost klimakompresor odstavit... Pokud tu potřebu nemáš, nech AC zapnuté trvale. Ničemu to neškodí, ničemu to nevadí... U minulé generace Octavie práve naopak: pokud se odstavil na dlouhou dobu kompresor, už se pak nemusel rozjet.

 

To Hydraulik- Ano, ty nechápeš o co mi jde. Sám uvádíš, že podle mé logiky v chladném počasí klima automaticky nesepne. S tím souhlasím. Kontrolka na tlačítku A/C samozřejmě nesvítí. Tak to mám nyní, kdy mi svítí pouze kontrolka AUTO. Ale já se ptám a o to mi jde. V případě teplého počasí se kontrolka A/C automaticky rozsvítí a zároveň spustí chladící kompresor, nebo musím A/C spusti ručně? A to je vše.

JInak proti zamlžení je tam jiné tlačítko a vím co dělá a také vím, že v případě AUTO lze A/C ručně vypnout.

Odkaz ke komentáři

Já osobně klimu nemám rád a pouštím ji jen v největších vedrech na poměrně vysokou teplotu, tak mám kompresor často vypnutý.

K jádru věci. Sepnutím tlačítka AUTO se zároveň spíná AC (nepíšu kompresor)! Zároveň se spíná při sepnutí max.ofuku čelního skla a zároveň se spíná při vnitřní cirkulaci. Při sepnutí AUTO se kompresor dá vypnout pouze ručně zmačknutím AC, případně tímto opět zapnou. Ale pouze já dám ten pokyn k "vypnutí" kompresoru, nikoliv auto. Vypnutí dávám do úvozovek, stejně jsem vpředu psal sepne AC, protože neznám algoritmus, kdy může/musí kompresor fyzicky sepnout/vypnout/běžet. Jde o funkci tlačítka AUTO, pokud správně rozumím dotazu. Mám rok 2014 MR 2015. H..

Odkaz ke komentáři

Este stale sa tu bavite o tom, ze jemu sa pri stlaceni tlacitka AUTO, nerozsvieti kontrolka na AC? :D

Nerieste kraviny a nana ty by si mohol napisat, co vlastne chces :)

Ak ti nezasvieti kontrolka na AC, pri stlaceni tlacitka AUTO, tak tam nemas nieco v poriadku...alebo je problem medzi sedackou a volantom :smich:

Nahraj to na video, nech maju vsetci jasno.

Upraveno uživatelem Kyselinka
Odkaz ke komentáři

Este stale sa tu bavite o tom, ze jemu sa pri stlaceni tlacitka AUTO, nerozsvieti kontrolka na AC? :D

Nerieste kraviny a nana ty by si mohol napisat, co vlastne chces :)

Ak ti nezasvieti kontrolka na AC, pri stlaceni tlacitka AUTO, tak tam nemas nieco v poriadku...alebo je problem medzi sedackou a volantom :smich:

Nahraj to na video, nech maju vsetci jasno.

 

Kyselinka, pokud to tak funguje u OII, GolfVII, Passat 8 jak uvádíš výše, tak buď rád. U OIII, rok výroby 2015 to nefunguje nikomu. Raději toho nechej ať tě nepostihne nějaká příhoda. To bych nechtěl.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

... Tak tohle mi hlava nebere...:oO čem se dá tak dlouho bavit... Chci se jen Nana zeptat... Podle tvé logiky zapnu AUTO, a kompresor by se měl spinat podle potřeby, a na jeho sepnutí by tě měla upozorňovat kontrolka a/c... ? Chápu to správně?

A jak pak bych třeba já ten kompresor v poloze AUTO ručně vypnul? Občas to totiž dělám...

Nicméně, taky když zapnu AUTO, zapne se automaticky a/c , které můžu coby uživatel vypnout....Jestli tobě ne tak je něco, někde špatně...

 

https://goo.gl/photos/6cGLpw8FFQVqesVi7

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...