Přejít na obsah

Pád výkonu, cukání a podobně


Guest Interseptor

Doporučené příspěvky

Zdar.Mám zaslepen EGR.Nalítáno cca 2000km od zaslepení.Žádná chybová hláška neproběhla.Taky jsem čekal co bude,ale nebylo nic.Auto jede super,má ještě jemnější chod což jsem poznal i po přechodech od CIMBU(ty máš udělaný myslím i ty Karlosi)Dokonce i rozjezdy jsou ještě lepší!A HLAVNÍ DŮVOD ZASLEPENÍ-NECUKAČKA.Ať jedeš jak jedeš(klasika 90-100km/h-lechtačka)tak pohoda.Zaslepení mám jak na klapce pod přívodem spalin,tak před vstupem do EGR ventilu.EGR pracuje jak má,takže nic nehlásí a zároveň do něho už neprochází ten bordel z výfuku.Je to záležitost 1h práce pokud jsi zručný.Odšroubuj 2 šrouby na klapce,je tam těsnící plíšek.Obkresli tvar na cca 2mm silný hliníkový plech-vyřež,vypiluj,vyvrtej.Dále odšroubuj přívod k EGR který je na sběrném potrubí výfuku.Potom jdi po těchto dvou trubkách a najdeš EGR.Ten také odšroubuj a vytáhni z motoru ven.Je tam zase těsnící podložka kterou obkreslíš a opět vyrobíš záslepku bez přívodních a výchozích otvorů.Podložky dej pryč,namontuj záslepky místo nich.Lehce je namaž nějakým teplotně odolným silikonem,aby těsnily.Pak vše namontuj jak bylo i před zaslepovacím úkonem.Možná bude potřeba použít delší šrouby nahoře na klapce,tak s tím počítej.No a to je vše,stačí nastartovat.Jinak ERG pouští jen v nízkých otáčkách proto to pocukává jen z lehkou nohou na plynu jak píšu výše.Jak tomu dupeš tak to nepocítíš.Chyby to prý hlásí až u novějších modelů u kterých už ŘJ poznají že spaliny přes ventil a sání neproudí a vyhodí chybu na palubku a VAG. ;)

Odkaz ke komentáři

Určitě je lepší nerez.Blby je to že je tvrdej a špatně se opracovává a vrtá.Ale pokud si to necháš udělat třeba laserem tak je to perfekt.Ptal jsem se pár lidí co hliník mají a je to v pohodě(i dlouhodobě)U benzínu není vstup k EGR přímo na výfuk.potrubí jako u nafty,ale přes přívodní trubku.Zdroj tepla by neměl být až tak hrozný.A když by se to prohučelo tak auto jede i tak dál a nic se neděje.Záleží kdo se pro co rozhodne a k čemu má přístup. ;)

Odkaz ke komentáři

- díky za návod

- to to máš udělaný super, pokud jsi zaslepil všechny vstupy tak by to mělo být ok

ventil si cvaká a je mu jedno že z výfuku do něj nejdou spaliny

- jen jsem nepochopil proč jsi zaslepoval zase ty samé trubičky přímo na vstupu / výstupu doventilu,

pokud zaslepím odvod přímo na výfuku a pro jistotu i těsně nad klapkou tak to musí být cajk ne?

EGR je sice nemontovaný na bloku motoru ale nijak není propojný. Sedí mezi trubkami z výfuku do klapky.

 

- já nad tím přemýšlel a myslel jsem si že když zaslepím jen vsup do klapky tak se mi za chvilku zadře samotný ventil protože furt bude mlet spaliny které nemají kam odcházet

na druhou stranu není to ropák a žádné saze tam nejsou (max hodně maličké)

 

- mě teda nic necuká ale určitě by to vylepšilo chod motoru. Na TDi po zaslepení se zlepšil i tah od spodu

- budu to tu chvíli sledovat a počkám na tvé zkušenosti

Odkaz ke komentáři

- jo a ještě jedno varování, cokoli má společného se sáním netěsnit silikonem !!!

silikonové výpary ulpívají na lambdě a ta de dokopru. Mám to z DP ale potvrdil mi to i mechanik.

- občas se na fóru objeví rada ohledně hledání netěsností sání silikonovým sprayem. Olej sice vyhoří ale silikonová složka ne a nalepí se na lambdu

Odkaz ke komentáři

Zdar.Ten přívod na egr a výstup z něj je jedna zaslepovací podložka.Já to nemám zaslepený přímo na výfuku ale až před egrem.Na výfuku je převlečná matka na trubce a tam by se musela dát nějaká kuličká pro ucpání a jěště se tam blbě manévruje.Takže v podstatě od výfuku mi to do té přívodní trubky ještě jde a do egru už ne.A sezhora na klapce to mám jen pro lepší průtok vzduchu.Jinak dík za poznatek o silikonu.Jěstě ti hodim foto těch PŮVODNÍCH těsnících plechů. ;)

post-1545-1268729522_thumb.jpg

post-1545-1268729557_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Ano menší je z klapky.Mám nalítáno 157000km.Ono to není očuzené,je to zčernalej těsnící tmel.Jde to lehce zeškrabat.Zapečenina bývá až zespodu klapky,když se čistí.To je tam dobrej sajrajt(2krát již čištěná).Teď už ale doufám,že tam po zaslepení nebude. Zatím vše OK.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 2 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

TAK JSEM SE POKOUŠEL S KAMARÁDEM ZASLEPIT EGR NA MÉM AUTĚ, ALE NEŠLA NÁM ANI ZA BOHA POVOLIT PRŮVLEČNÁ MATICE NA SBĚRNÉM POTRUBÍ :lool:

NEMÁTE NĚJAKÝ FÍGL JAK TU POTVORU POVOLIT? POUŽILI JSME RŮZNÉ PŘÍPRAVKY NA ZAREZLÉ ŠROUBY A MATKY,I VD-ČKO, ALE TA MRŠKA NEPOVOLILA.

UŽ JSEM SI VYROBIL I ZÁSLEPKY Z 3MM NEREZ PLECHU, TAK BYCH TO RÁD ZREALIZOVAL.

JDE O TUTO MATICI.....FOTO A NÁVOD JAK NA TO MI POSLAL ŠIPAN :) DÍÍÍÍKY PANE :pivo:

post-643-1282075164_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ale ano povoloval jsem to tam.Publikované foto jsem pořizoval osobně.Je to nutné povolit a odšroubovat,jinak by se ti nepodařilo EGR sejmout ze šteftů na kterých je uchycen.Ten druhý konec trubky co je u EGR by jsi musel násilím ohnout bokem aby jsi měl prostor EGR vyndat.A to jsem zrovna nechtěl.Takto nebyl problém.Já musel taky trochu při povolování zabrat,ale dalo se.Zkusit poklepat zlehka matici.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Ahoj Šipane, touto větou narážíš na novější modely, můžu vědět z jakého roku máš svoji oktu? "Možná bude potřeba použít delší šrouby nahoře na klapce,tak s tím počítej.No a to je vše,stačí nastartovat.Jinak ERG pouští jen v nízkých otáčkách proto to pocukává jen z lehkou nohou na plynu jak píšu výše.Jak tomu dupeš tak to nepocítíš.Chyby to prý hlásí až u novějších modelů u kterých už ŘJ poznají že spaliny přes ventil a sání neproudí a vyhodí chybu na palubku a VAG."

 

Docela mě téma na zaslepení EGR zaujalo, jen bych nerad auto věčně v nouzáku, že nejede EGR ... na jaké "novější modely" narážíš cca? Ne že bych měl nějaký nový model ... Mám z 11/2003 :palec:

 

Zaslepení bych rád provedl, jen mi teď řekněte, čím to proboha teda utěsnit?

 

Kašlu na Ekology, kvůli nim se vymýšlejí samý kraviny, odsávání par ze skříně, recirkulace spalin k dokonalejšímu spálení ... zbytečnosti, které akorát zasviní klapku a pak blbne auto ... :)

Odkaz ke komentáři

Tak jsem na zkoušku vyrobil podložku zatim jen ke klapce (1,5mm ocel plech) a z důvodu pravděpodobně ne úplné těsnosti mi při vytáčení hezky pískal motor právě v tomto místě, nezjistil jsem jestli pískal z důvodu podtlaku od klapky nebo přetlaku od EGR, ale každopádně je to bomba :lool: Po návratu původní podložky (tzn.průchozí) jako když motoru přiškrtím přívod vzduchu, prostě znatelně jde ztěžka do otáček oproti zadělanému přívodu od EGR, při zadělaném polechtám plyn a motor s radostí a přesně jde do otáček, fakt paráda :P

 

Teď mě napadlo dát pod plech ještě klasiku papírové těsnění pomazané olejem, snad by to mělo stačit ...

Teď pomalu udělat ještě tu druhou podložku a tradá ... :D

Je čas udělat bordelu z výfuku pápá ... jste koumáci, toto by mě nenapadlo ...

 

Jen by mě zajímalo k čemu je pak čerpadlo sekundárního vzduchu, tímto ho asi taky odstavim, nebo se pletu a funguje pro jiné účely???

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak, a je po bordelu, když jsem viděl ten bordel z druhé strany klapky, nebylo co řešit a prostě zaslepit, jen mi furt vrtá v hlavě co čerpadlo sekundárního vzduchu, neví někdo co na to po čase řekne?

Jinak podložka u klapky byla zesílena o papírové těsnění pomazané olejem, podložka u EGR ne, pouze byl vložen plech o rozměrech 36x44(výška) aby se vlezl mezi šrouby (štefty), protože ta 28čka matka nešla a ani nebylo v podstatě jak ji povolit, bo tam se dostat s klíčem je nemožný, tudíž sundat EGR bylo nešlo, itak to těsní a je to bez problému ...

Odkaz ke komentáři
Tak, a je po bordelu, když jsem viděl ten bordel z druhé strany klapky, nebylo co řešit a prostě zaslepit, jen mi furt vrtá v hlavě co čerpadlo sekundárního vzduchu, neví někdo co na to po čase řekne?

Jinak podložka u klapky byla zesílena o papírové těsnění pomazané olejem, podložka u EGR ne, pouze byl vložen plech o rozměrech 36x44(výška) aby se vlezl mezi šrouby (štefty), protože ta 28čka matka nešla a ani nebylo v podstatě jak ji povolit, bo tam se dostat s klíčem je nemožný, tudíž sundat EGR bylo nešlo, itak to těsní a je to bez problému ...

Taky se chci do toho zaslepeni EGR pustit ,ale asi az v zime ted me jaksi nezbyva cas :)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...