Jump to content

Tece olej z rozvodovky jak je poloosa


Pajaaa6608

Recommended Posts

Zdravim tece mi trochu olej z rozvodovky tam jak je napojena prava poloosa.

 

Chci vymenit to gufero nebo to co tam je aby to tesnilo. Mam tyhle 3 dotazy:

 

- nevite nekdo cislo dilu nebo cisla vsech dilu ktere mam vymenit?

- musim vypustit olej z prevodovky?

- musim sundat celou poloosu ven z auta nebo staci poloosu jen odpojit od rozvodovky a dat ji trochu bokem abych mel pristut na vymenu gufera?

 

Diky za rady?

Link to comment

Ty gufera jsou jiná v různých převodovkách, takže číslo dílu se dá dohledat až podle kódu převodovky. Olej vypouštět nemusíš, nic ti nevyteče a poloosa stačí odklopit, je tam celkem fajn přístup. Jen se musí sundat ten plastový kryt nad manžetou. Pokud nezničíš těsnění mezi kloubem a přírubovým hřídelem - papírové, tak stačí vyměnit jen to gufero. Jen si připrav něco, čím, nebo spíše přes co ho tam naklepneš.

 

Jestli máš na RS převodovku EHA, tak by to mělo být asi 02J409528C. Na 1,6 je třeba u převodovky DUU myslím 020301189T, ale bez záruky.

Edited by KaJe
Link to comment

Moc diky za rady.

 

Jedna se o 1.6 a podle servisni knizky je to fakt prevodovka DUU.

 

Podle Haynes Skoda Octavia service & repair manual musi byt kolo nezatizene kdyz se odpojuje hridel od rozvodovky, jinak by se pry mohlo poskodid lozisko nebo neco. Chtel jsem to nejdrive delat tak, ze prednima kolama najedu na rampy,ale nebudu nic riskovat a radsi auto dam na spalky.

Link to comment

Tam jde ale o to, aby auto nestálo na kolech, když vyndáš poloosu z náboje kola, což ty vyndavat nebudeš. Takže můžeš klidně můžeš na nájezdech.Pokud by nešla poloosa po vyšroubování odklonit, stačí trochu pootočit kolama a pak má dost místa, ale to se týká hlavně té levé krátké. Já jsem si právě kola nevytočil a zničil jsem si to těsnění, ale stálo jen asi 120,- Kč, takže celkem pohoda.Taky mi teče (občas kápne) pravé gufero, mám ho i koupené, ale nějak se k tomu nemůžu dostat, Před rokem jsem dělal spojku, tak jsem měl i převodovku venku, takže si myslím, že vím jak na to. Jen si musím udělat nebo sehnat něco, přes co ho tam naklepnu.


Ještě by to chtělo trochu vazelíny na klouby, protože až odpojíš poloosu, tak bude přírubový hřídel plný vazelíny a tu musíš trochu odstranit, aby si pod ním našel šroub a ten vytočil a hřídel sundal. Pak bych tam dal raději novou vazelínku.

Link to comment
  • 11 months later...

Taky se na to chystám, na jaře budu měnit kineťáky, takže poloosy ven a přitom chci udělat i tyhle těsnění(teče olej). Nicméně mě zajímá, jak to udělat.

 

- jak sundat ten unašeč? (je tam nějaký šroub? že by se vyšrouboval a unašeč jen vytáhl?)

- vytáhnu těsnění a nové nalisuji? a co se tam má přesně namazat(vazelína?)?

- pak stačí nasunout unašeč a přišroubovat?

Link to comment

Jak píšeš, uprostřed je šroub,ten se vytočí a stáhneš unašeč, jen pozor, nevyndávej oba najednou, napřed jeden, vyměnit gufero a vrátit unašeč zpět, namáčknout a dát šroub. Gufero se jen staré vyrve a nové přes něco naklepne. A nakonec doplnit vazelínu do kloubu.

Link to comment
  • 4 months later...

Vytahl jsem ten u dlouhe a pak u kratke a dival se, ktere tesneni kam pasuje a pak vymenil to u dlouhe a oba dal zpatky a prisrouboval. Ted s tim jde hodne ztuha tocit, poloosy tam jeste nemam. 

 

Ted jsem zkusil povolit ten imbus 6 a jde s nima krasne tocit, na kolik Nm to ma byt utazene ? 

 

Dal jsem tomu 25 + neco rukou, srouby od poloosy (6ks) sem dorval co to slo a matku na kinetak sem dal 225 + 90°, tak snad to bude drzet. 

Link to comment

No to těsnění mezi kloub a unašeč jsem myslel, já to těsnění nemůžu na netu nikde najít, maj ho v autorizáku?
To mě nenapadlo že ten silikon může být i mezi tím plechem a kloubem, tam je i o-kroužek ne? Viděl jsem prostě zbytky červenýho silikonu, tak jsem předpokládal že někdo předemnou nahradil zničené těsnění tmelem. :D 
 

Link to comment

8D0407309 -  https://www.cc-autodily.cz/podlozka-tes-kloub-hr

 

Ale teď koukám na tvůj podpis, to chceš na RS? Tam je to celé myslím trochu jiné.  

8D0407375 - https://www.google.cz/search?q=8D0407375&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjk8cm166XaAhWR66QKHaWOBDYQ_AUICigB&biw=1366&bih=637#imgrc=RH1FKhsuRxNcaM:  a to se těsní myslím jen tmelem.

Edited by KaJe
Link to comment
  • 4 months later...

Ahoj lidi, potřebuju na své oktě 1,6 75kw AVU vyměnit gufero na převodovce, teče mi to na pravé straně, našel jsem jsem si to zelené pouzdro, myslím že je to tohle https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/02k301192-pouzdro-oe-16857.html

ale nemám vůbec tucha jaký objednat ten simering, můžete mi poradit jaký tam patří, číslo dílu, nebo odkaz.

A k té výměně mám ještě jeden dotaz, jestli to chápu dobře co jsem tady vyčetl. Stačí tedy odšroubovat jen těch šest šroubů u unašeče, polosu odkloním bokem a mám  tam dost místa na výměnu, nemusím povolovat poloosu v náboji kola, ani odmontovávat spodní kulový čep, nebo tak něco? Že jsme přečetl několik navodů, a všude se píše něco jiného.

Díky moc za pomoc a rady.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Protože tam mám nějakou tlustou.Po předchozím majiteli.A možná to může mít i na něco vliv.Ale nevím.Možná to je jen esteticky udělané,když je tam slabá hadička a vejde se do toho držáku.A ta tlustá co mám já ničemu nevadí.
    • Dobrý deň. Mám Škoda Octavia 1 1,9tdi 81kw ročník 2002. Je tam climatronic, kde bohužiaľ treba vymeniť kompresor nakoľko zavíja pri zapnutí klímy a treba aj napustiť klimu. Včera som však chcela zapnúť kurenie na okná a po chvíľke začal ísť taký smradľavý vzduch ako keby horela nejaká umelina. Je možné že pokým nevymenim kompresor tak nepôjde ani kúrenie? Prípadne vie mi niekto poradiť čo by to mohlo byť a či teda sa dá kúriť aj bez kompresora? Mám prvýkrát auto s automatickou klimatizáciou. Samozrejme budem riešiť aj s mechanikom v budúcnosti no myslela som si že to počká ešte do jari. Ďakujem 
    • Asi mi ušlo, proč jí chceš měnit? 😄
×
×
  • Create New...