Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
Laky

Dekarbonizace motoru

Recommended Posts

Caute, jaky nazor mate na bezdemontazni dekarbonizaci motoru? Slychavam o tom casteji a casteji. Jde o tento typ motoru s najezdem 300 tis. Nejvic me zaujala technologie BG products kde i popisujou jak to funguje. Cituji: "Za pomoci přístrojů se aplikuje speciální účinná chemická látka, která přeměňuje karbonové úsady z pevného skupenství na plynné a bezpečně opouští systém výfukovým prostorem." Da se tomu verit? Je tu nekdo kdo uz ma s touto dekarbonizaci zkusenost? Diky za odpovedi.

Když jsem se bavil s mechanikem, který je stará škola, tak mi podobné věci nedoporučoval.Říkal mi (doslovně si nepamatuji) něco ve smyslu, že pokud má motor velký nájezd a je svým způsobem zajetý, tak uvolnění toho karbonu může zapříčinit vůle, větší spotřebu oleje a pod. Zkrátka jako by karbon plnil úlohu těsnění. 

Rozhodně ale tento můj post neber vážně. Snad mi to tady někdo vyvrátí nebo potvrdí. Taky by mě na tuto otázku zajímala odpověď od dalších lidí :)

Svým způsobem měl starý pán pravdu :-) ,ale u některých aut,které mají zapečené pístní kroužky(stírací) to pomohlo a auto mělo pak nížší spotřebu oleje.Zkoušeli jsme to na Golfu 1,6 benzín-ony ty 1,6 benzínové jsou problém a tam to pomohlo.Teď o tom uvažuje kamarád,kterému Roomster žere taky dost oleje,ale ten bude asi vyhoněný,tam nebudou zapečeny kroužky.Pokud s motorem není problém,nedělal bych to.

Olej dolivam, ale tak max litr do te dalsi vymeny tj. 10 tisic km. Po startu jde modry dym, ja mam vzato, ze to bude krouzkama. A i pres egr mi jde olej. Jako vylozene nechlusta z toho. Ale proste mam z toho zasvineny motorovy prostor. Tak sem vyrusil kartr a stejne porad propousti. Spravne by v te soustave nemel byt olej ze. Zpet k dekarbonizaci. Nevim zkratka jestli do toho investovat nebo ne. O tom, ze karbon vymezuje vule jsem uz slysel taky no.