shinobi Posted June 14, 2019 Share Posted June 14, 2019 O1 2005, 1.9tdi, 66kW ----------------------------------- Dobrý den, během posledního roku mi 3x praskla membrána posilovače brzd. Pokaždé to bylo po nastartování motoru při prvním sešlápnutí brzdového pedálu. U prvních dvou případů si myslím, že jsem při startování měl pedál sešlápnutý. U třetího ale ne. Při druhé opravě mi měnili i brzdový válec, protože měli podezření, že ten je původcem problému (detail už si nepamatuji). Teď jsem před opětovnou opravou a říkám si, jestli není na čase zjistit, proč se to pořád děje. V servisu kroutí hlavou a říkají že nechápou proč se to děje. Nemáte prosím někdo stejnou zkušenost nebo nějakou radu? Děkuji. 0 Quote Link to comment
Martin ASV Posted June 14, 2019 Share Posted June 14, 2019 V hadici je podtlak,při tom těžko něco praskne. Nehejbe se ti moc motor,že ji vlastně ulomíš? Dej foto. 0 Quote Link to comment
shinobi Posted June 14, 2019 Author Share Posted June 14, 2019 4 minutes ago, Martin ASV said: V hadici je podtlak,při tom těžko něco praskne. Nehejbe se ti moc motor,že ji vlastně ulomíš? Dej foto. Aha, díky, vůbec mi nedošlo, že je tam vlastně podtlak. Já bohužel nejsem nijak automechanicky zručný ani vzdělaný, takže nevím, kde tu hadici vlastně hledat a jak se tam k ní dostat. Nejsem ale zase úplné jelito. Zvládne se tam laik dostat? Jinak bych měl foto až když to bude v servisu. Dělá mi to příbuzný, takže není problém cokoliv domluvit. 0 Quote Link to comment
Martin ASV Posted June 14, 2019 Share Posted June 14, 2019 Jen otevřít tu přední kapotu,co je pod ní motor a uvidíš.Když víš,co hledat. 0 Quote Link to comment
shinobi Posted June 17, 2019 Author Share Posted June 17, 2019 On 6/14/2019 at 12:12 PM, Martin ASV said: V hadici je podtlak,při tom těžko něco praskne. Nehejbe se ti moc motor,že ji vlastně ulomíš? Dej foto. Udělal jsem pár fotek, ale už při focení mi došla jedna věc. Na té hadici není nikde vidět poškození. Není taky samozřejmě vidět ze všech stran, ale zkoušel jsem ji celou prohmatat a nevypadá to, že by někde měla prasklinu. Jedna věc, kterou jsem tady nezmínil je, že když sešlápnu pedál, tak je slyšet "syčení" nebo spíš "fučení" přímo v kabině u těch pedálů. Pamatuju si, že než to poprvé opravovali, přesvědčovali mě, že je to určitě pod tou kapotou, ale pak mluvili o tom, že to museli rozdělat vevnitř. Jdu pro nářadí a zkusím se tam ještě podívat, jestli něco nenajdu. 0 Quote Link to comment
shinobi Posted June 17, 2019 Author Share Posted June 17, 2019 2 hours ago, shinobi said: Udělal jsem pár fotek, ale už při focení mi došla jedna věc. Na té hadici není nikde vidět poškození. Není taky samozřejmě vidět ze všech stran, ale zkoušel jsem ji celou prohmatat a nevypadá to, že by někde měla prasklinu. Jedna věc, kterou jsem tady nezmínil je, že když sešlápnu pedál, tak je slyšet "syčení" nebo spíš "fučení" přímo v kabině u těch pedálů. Pamatuju si, že než to poprvé opravovali, přesvědčovali mě, že je to určitě pod tou kapotou, ale pak mluvili o tom, že to museli rozdělat vevnitř. Jdu pro nářadí a zkusím se tam ještě podívat, jestli něco nenajdu. Příspěvek jsem nejspíše nenazval správně. Hadice posilovače se zdá být v pořádku. K závadě dochází někde za brzdovým pedálem, odkud je slyšet "syčení/fučení" při sešlápnutí pedálu. 0 Quote Link to comment
Martin ASV Posted June 17, 2019 Share Posted June 17, 2019 Tak pak asi posilovač KO. 0 Quote Link to comment
ruzipa Posted June 18, 2019 Share Posted June 18, 2019 Taky bych se priklonil k praskle membráně posilovace :-/Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk 0 Quote Link to comment
shinobi Posted June 18, 2019 Author Share Posted June 18, 2019 Omlouvám se za zavádějící informace. Ověřil jsem to ještě v tom servisu a to couž dvakrát opravovali byl právě ten posilovač, kde praskla membrána. Teď je to tedy prasklé potřetí a v servisu kroutí hlavou, že to ještě nezažili. Upravuji tedy otázku - nestalo se vám někomu, že by opakovaně praskala membrána posilovače? Nebo nemáte nějaký tip, proč by se to mohlo dít? Připomínám, že to bylo vždy při prvním sešlápnutí brzdového pedálu po nastartování (respektive ve dvou případech startování se sešlápnutým pedálem). Díky 0 Quote Link to comment
Tomkk Posted October 1, 2021 Share Posted October 1, 2021 (edited) Zdravím, děje se mi něco podobného, měsíc starý Bosch posilovač montovaný v servisu mi v garáži těsně po nastartování a sešlápnutí brzd zase prdnul. Stále se nic neví? Edited October 1, 2021 by Tomkk doplnění 0 Quote Link to comment
HynekTomas Posted September 1, 2023 Share Posted September 1, 2023 Ahoj kluci, jak se vám projevoval vadný posilovač? já řeším to že se mi propadává pedál brzdy skoro až na podlahu. Brzdí to minimálně. Komplet nové brzdy, hlavní brzdový válec a situace stále stejná. Budu rád za radu. Díky 0 Quote Link to comment
HONZAV1 Posted September 4, 2023 Share Posted September 4, 2023 Špatný posilova4 brzd u každého auta, kde byl špatný se choval stejně, tedy pedál tvrdý a auto moc nebrzdí (posilovač neposiluje). Toto je buď o špatném HBV byť měněný, nebo spíš neodvzdušněno (elektronicky, pokud tam je ABS), případně nechodí samostavy zadních brzd, pokud tam jsou bubny, tedy pakny mají dlouhý chod. 0 Quote Link to comment
Fastarrow Posted August 12 Share Posted August 12 V 1. 9. 2023 at 20:14, HynekTomas napsal: Ahoj kluci, jak se vám projevoval vadný posilovač? já řeším to že se mi propadává pedál brzdy skoro až na podlahu. Brzdí to minimálně. Komplet nové brzdy, hlavní brzdový válec a situace stále stejná. Budu rád za radu. Díky Ahoj jak to dopadlo? Mam ted uz passata B 5,5 a propadavani pedalu je tim "hrncem" posilovacem? Na poprve zabrzdí ok, na podurhé méně a na potřetí jeste mene tam bych nezaflekoval . Brzdy taky komplet nove, valec dokonce menena pumpa, hrnec 3x, ale starsi dily. hledam pricinu. Muze nekdo pomoct pls? Meril jsem to pres VAG tak napoprve je tam cca 120mbar a pri druhém to zacína na 50 a stoupá a napotreti cca 40. Jak to má být v originálním stavu? Měl jsem C5ku a tam jsem mohl slapat i 10x za sebou a OK. Díky za kazdou radu! p.s. tlak to drzi po vypnutí klicku - aspon urcite po delsí dobu. V 4. 9. 2023 at 12:10, HONZAV1 napsal: Špatný posilova4 brzd u každého auta, kde byl špatný se choval stejně, tedy pedál tvrdý a auto moc nebrzdí (posilovač neposiluje). Toto je buď o špatném HBV byť měněný, nebo spíš neodvzdušněno (elektronicky, pokud tam je ABS), případně nechodí samostavy zadních brzd, pokud tam jsou bubny, tedy pakny mají dlouhý chod. Kdyz by byl vadny, tak by nefungoval ani na poprvé, že? Máš zkušenost jak se odvzdusnuje pres VAG? 0 Quote Link to comment
HynekTomas Posted August 13 Share Posted August 13 U mě byl postup takový, že se komplet udělali brzdy a výsledek byl stejný, vyměnil se brzdový válec (odvzdusneni pres vag i klasický a výsledek stejný). Nakonec přišla řada na kostku ABS, sehnala se z vrakoviště ale čísla jednotky ABS neodpovídala. Tak se přehodila mechanika na původní jednotku, znovu odvzdusnit a od té doby dobrý. Ale odpojit ten konektor od jednotky byl brutální. V autě bylo pouze ASR a kostka se použila ESP a ASR 0 Quote Link to comment
Fastarrow Posted August 14 Share Posted August 14 A prosím tě jak jsi odvzdusnoval pres VAG? Píše mi to tak někdy "závada na brzdách" ale nikde není žádná uložená závada. Tak mě napadlo, jestli nevyměnit cely modul ABS (mám i ESP) To je teda divné, že se ti to tak samo "spravilo" Čím si myslíš, že to mohlo být? Tím konektorem nebo odvzdusnením? 0 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.