Jump to content

Opakovaně praská membrána posilovače brzd


shinobi

Recommended Posts

O1 2005, 1.9tdi, 66kW

-----------------------------------

Dobrý den,

během posledního roku mi 3x praskla membrána posilovače brzd.

Pokaždé to bylo po nastartování motoru při prvním sešlápnutí brzdového pedálu. U prvních dvou případů si myslím, že jsem při startování měl pedál sešlápnutý. U třetího ale ne.

Při druhé opravě mi měnili i brzdový válec, protože měli podezření, že ten je původcem problému (detail už si nepamatuji).

Teď jsem před opětovnou opravou a říkám si, jestli není na čase zjistit, proč se to pořád děje. V servisu kroutí hlavou a říkají že nechápou proč se to děje.

Nemáte prosím někdo stejnou zkušenost nebo nějakou radu?

 

Děkuji.

Link to comment
4 minutes ago, Martin ASV said:

V hadici je podtlak,při tom těžko něco praskne. Nehejbe se ti moc motor,že ji vlastně ulomíš? Dej foto.

Aha, díky, vůbec mi nedošlo, že je tam vlastně podtlak. Já bohužel nejsem nijak automechanicky zručný ani vzdělaný, takže nevím, kde tu hadici vlastně hledat a jak se tam k ní dostat. Nejsem ale zase úplné jelito. Zvládne se tam laik dostat? Jinak bych měl foto až když to bude v servisu. Dělá mi to příbuzný, takže není problém cokoliv domluvit.

Link to comment
On 6/14/2019 at 12:12 PM, Martin ASV said:

V hadici je podtlak,při tom těžko něco praskne. Nehejbe se ti moc motor,že ji vlastně ulomíš? Dej foto.

Udělal jsem pár fotek, ale už při focení mi došla jedna věc. Na té hadici není nikde vidět poškození. Není taky samozřejmě vidět ze všech stran, ale zkoušel jsem ji celou prohmatat a nevypadá to, že by někde měla prasklinu. Jedna věc, kterou jsem tady nezmínil je, že když sešlápnu pedál, tak je slyšet "syčení" nebo spíš "fučení" přímo v kabině u těch pedálů. Pamatuju si, že než to poprvé opravovali, přesvědčovali mě, že je to určitě pod tou kapotou, ale pak mluvili o tom, že to museli rozdělat vevnitř. Jdu pro nářadí a zkusím se tam ještě podívat, jestli něco nenajdu.

IMG_3279.jpg

IMG_3277.jpg

IMG_3278.jpg

Link to comment
2 hours ago, shinobi said:

Udělal jsem pár fotek, ale už při focení mi došla jedna věc. Na té hadici není nikde vidět poškození. Není taky samozřejmě vidět ze všech stran, ale zkoušel jsem ji celou prohmatat a nevypadá to, že by někde měla prasklinu. Jedna věc, kterou jsem tady nezmínil je, že když sešlápnu pedál, tak je slyšet "syčení" nebo spíš "fučení" přímo v kabině u těch pedálů. Pamatuju si, že než to poprvé opravovali, přesvědčovali mě, že je to určitě pod tou kapotou, ale pak mluvili o tom, že to museli rozdělat vevnitř. Jdu pro nářadí a zkusím se tam ještě podívat, jestli něco nenajdu.

IMG_3279.jpg

IMG_3277.jpg

IMG_3278.jpg

Příspěvek jsem nejspíše nenazval správně. Hadice posilovače se zdá být v pořádku. K závadě dochází někde za brzdovým pedálem, odkud je slyšet "syčení/fučení" při sešlápnutí pedálu.

Link to comment
  • shinobi changed the title to Opakovaně praská membrána posilovače brzd

Omlouvám se za zavádějící informace. Ověřil jsem to ještě v tom servisu a to couž dvakrát opravovali byl právě ten posilovač, kde praskla membrána. Teď je to tedy prasklé potřetí a v servisu kroutí hlavou, že to ještě nezažili.

Upravuji tedy otázku - nestalo se vám někomu, že by opakovaně praskala membrána posilovače? Nebo nemáte nějaký tip, proč by se to mohlo dít? Připomínám, že to bylo vždy při prvním sešlápnutí brzdového pedálu po nastartování (respektive ve dvou případech startování se sešlápnutým pedálem).

Díky

Link to comment
  • 2 years later...

Zdravím, děje se mi něco podobného, měsíc starý Bosch posilovač montovaný v servisu mi v garáži těsně po nastartování a sešlápnutí brzd zase prdnul. Stále se nic neví? 

Edited by Tomkk
doplnění
Link to comment
  • 1 year later...

Špatný posilova4 brzd u každého auta, kde byl špatný se choval stejně, tedy pedál tvrdý a auto moc nebrzdí (posilovač neposiluje). Toto je buď o špatném HBV byť měněný, nebo spíš neodvzdušněno (elektronicky, pokud tam je ABS), případně nechodí samostavy zadních brzd, pokud tam jsou bubny, tedy pakny mají dlouhý chod.

Link to comment
  • 11 months later...
V 1. 9. 2023 at 20:14, HynekTomas napsal:

Ahoj kluci, jak se vám projevoval vadný posilovač? já řeším to že se mi propadává pedál brzdy skoro až na podlahu. Brzdí to minimálně. Komplet nové brzdy, hlavní brzdový válec a situace stále stejná. Budu rád za radu. Díky     

Ahoj jak to dopadlo? Mam ted uz passata B 5,5 a propadavani pedalu je tim "hrncem" posilovacem? Na poprve zabrzdí ok, na podurhé méně a na potřetí jeste mene tam bych nezaflekoval . Brzdy taky komplet nove, valec dokonce menena pumpa, hrnec 3x, ale starsi dily. hledam pricinu. Muze nekdo pomoct pls? Meril jsem to pres VAG tak napoprve je tam cca 120mbar a pri druhém to zacína na 50 a stoupá a napotreti cca 40. Jak to má být v originálním stavu? Měl jsem C5ku a tam jsem mohl slapat i 10x za sebou a OK. Díky za kazdou radu! p.s. tlak to drzi po vypnutí klicku - aspon urcite po delsí dobu. 

V 4. 9. 2023 at 12:10, HONZAV1 napsal:

Špatný posilova4 brzd u každého auta, kde byl špatný se choval stejně, tedy pedál tvrdý a auto moc nebrzdí (posilovač neposiluje). Toto je buď o špatném HBV byť měněný, nebo spíš neodvzdušněno (elektronicky, pokud tam je ABS), případně nechodí samostavy zadních brzd, pokud tam jsou bubny, tedy pakny mají dlouhý chod.

Kdyz by byl vadny, tak by nefungoval ani na poprvé, že? Máš zkušenost jak se odvzdusnuje pres VAG?

Link to comment

U mě byl postup takový, že se komplet udělali brzdy a výsledek byl stejný, vyměnil se brzdový válec (odvzdusneni pres vag i klasický a výsledek stejný). Nakonec přišla řada na kostku ABS, sehnala se z vrakoviště ale čísla jednotky ABS neodpovídala. Tak se přehodila mechanika na původní jednotku, znovu odvzdusnit a od té doby dobrý. Ale odpojit ten konektor od jednotky byl brutální. V autě bylo pouze ASR a kostka se použila ESP a ASR

Link to comment

A prosím tě jak jsi odvzdusnoval pres VAG? Píše mi to tak někdy "závada na brzdách" ale nikde není žádná uložená závada. Tak mě napadlo, jestli nevyměnit cely modul ABS (mám i ESP) To je teda divné, že se ti to tak samo "spravilo" Čím si myslíš, že to mohlo být? Tím konektorem nebo odvzdusnením?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Zdravím,  rádio Symphony, najednou začalo zlobit. Po zapnutí hraje jen pár vteřin nahlas, poté se pomalu ztišuje. Vše svítí, stanice jdou přepínat, jen nehraje. Nevíte někdo náhodou čím by to mohlo být?(nějaký napájecí kondenzátor?) Díky za rady.
    • Ahoj Chlapy, řeším rovody na Octavii které tam dát. Bosch, SKF či Dayco a u nej je ještě High Tenacity. Nevíte co to je., Díky za IFo
    • O jaké nové rádio se jedná ? Jestli je potřeba máš zapojen phantom ?
×
×
  • Create New...