Přejít na obsah

Hlavní brzdový válec


Konny

Doporučené příspěvky

Zdravim, jak se pozná špatný hlavní brzdový válec? Jde mi totiž při silném brzdění pedál do poloviny až 3/4 dráhy pedálu. Dělalo mi to jak u starých 256mm brzd, tak i u nových 288mm. Brzdy jsou několikrát odvzdušněný a bez vysledku. Asi bych to neřešil, ale vadí mi, že brzdy nemají plný brzdný účinek (u 256mm se ve vyšší rychlosti ani neseplo ABS, protože neměly dostatečnou sílu při brzdění).

Když jsem jel s jinou OI nebo GIV, kde jsou jen 280mm brzdy, tak u obou aut je pedál tvrdší a i brzdy mají větší účinek (jsou jedovatější).

Myslíte, že by mohl být už opotřebovaný HBV? 

 

Odkaz ke komentáři

Z principu: opotřebovaný válec by nedržel. Ty máš problém v brzdových třmenech,kotoučích a hadicích. Kotouče hází do strany,třmeny chodí ukázkově volně a hadice pruží(nafukují se). Pokud to brzdí a jen delší pedál,zvykni si. Nebo dej větší válec z Passata B5.5,ale to má jiné neduhy.

Odkaz ke komentáři

Vsechny trmeny jsou meneny. Driv jsem mel vepredu 256mm a vzadu bubny, nyni 288mm a vzadu kotouce a delalo to predtim i ted. Diky jinym brzdam je samozrejme brzdny ucinek nekde jinde, ale porad me zarazi, ze jine auto s mensima brzdama ma ostrejsi brzdy nez ja (rychlejsi nastup). Bud se tedy nafukuji hadice nebo nevim. Co jsem si taky vsiml, ze kdyz jakoby naslapu, tak je pedal tvrdsi. Je to normalni? 

Odkaz ke komentáři

to samé,nové original třmeny ve předu ,komplet nové kotouče i komplet nový zadek (bubny) a dělá mi to to samé.Když jedu dál a ohřeje se to ,tak pedál lepší,ale nebrzdí tak jak to má. Na technické říkal ,že to brzdí ,ale nic moc.... Pedál brzdí ,až tak za půlkou ,mám  i nové hadice,předek i zadek,změna žádná

Odkaz ke komentáři
před 3 hodinami, Konny napsal:

Tak vidim, ze mas vse nove a zadna zmena, cim to tedy muze byt? HBV mas teda porad puvodni? 

Ano původní,pročetl jsem spoustu diskusí a dělá to u hodně aut. Hlavně se systémem ABS a dost často se poukazuje na spatnou jednotku ABS.........

Odkaz ke komentáři
před 17 hodinami, Martin ASV napsal:

Z principu: opotřebovaný válec by nedržel. Ty máš problém v brzdových třmenech,kotoučích a hadicích. Kotouče hází do strany,třmeny chodí ukázkově volně a hadice pruží(nafukují se). Pokud to brzdí a jen delší pedál,zvykni si. Nebo dej větší válec z Passata B5.5,ale to má jiné neduhy.

Ale houby. Je to vlastnost u tohodle MR a s opotrebovanim to nema nic spolecnyho. Facelift uz brzdi uplne jinak...

před 16 hodinami, Konny napsal:

Vsechny trmeny jsou meneny. Driv jsem mel vepredu 256mm a vzadu bubny, nyni 288mm a vzadu kotouce a delalo to predtim i ted. Diky jinym brzdam je samozrejme brzdny ucinek nekde jinde, ale porad me zarazi, ze jine auto s mensima brzdama ma ostrejsi brzdy nez ja (rychlejsi nastup). Bud se tedy nafukuji hadice nebo nevim. Co jsem si taky vsiml, ze kdyz jakoby naslapu, tak je pedal tvrdsi. Je to normalni? 

Ja mam vepredu misto 256mm dany 280mm, vzadu kotouce, takze podobny postup. A I kdyz to samozrejme brzdi lip, na novejsi roky to proste nema. Brzdovy valec jsem chtel taky 15 let zpatky menit, pak jsem to nechal byt 🙂 Kasli na to, maximalne dej lepsi hadice, ale prijde mi to zbytecny

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
V 5. 2. 2020 at 8:20, jk79 napsal:

no nevím,já mám facelift a nebrzdí to,tchána stará octavia 1999 před face ,brzdy údržba nula nic a ťuknu do pedálu a jdu čelem na sklo,takže to není normální a má také ABS.......

 

Tak jsem nakonec zjistil netěsnost na zadní převlečné matce u prasátka,vyloženě to tam chcalo....Opravil jsem brzda konečně nebyla tak zvadlá a  druhý den se podělal posilovač....Borec v servisu na mě že 10600kč tak jsem ho poslal někam,že si to přivezu. Nový ATE 3300kč ten samý co mi nabízel z autokelly za 10600....jsou to blázni a ještě větší ty co to zaplatí....ještě ,že je to rodinný známí a udělá mi to z mých dílů....

 

Odkaz ke komentáři

MSR je mechanický pomocník pro panické brzdění uložený právě v posilovači. Kdo ho má,pozná to při prudkém dupnutí na pedál ( ten se propadne až skoro na podlahu a nepřipoutáni opustí vozidlo předním oknem ),kdy posilovač naposiluje daleko víc,než zašlapneš a tím zaručí max.brzdný účinek,sílu v brzdovém válci.

A není to příplatková věc,montováno cca od face,2000 rok.

Odkaz ke komentáři

MSR (Motor Schleppmoment Regelung, Regulace prokluzu)

Při brždění motorem na kluzké vozovce (jízda s kopce, přeřazení na nižší stupeň, nebo jen prudké ubrání plynu) může dojít ke smyku hnacích kol a vozidlo se stane neřiditelné. Řídící jednotka ABS porovnává otáčky kol hnací nápravy s otáčkami kol na nepoháněné nápravě. Jsou-li hnací kola pomalejší, požádá přes CAN - BUS řídící jednotku motoru o mírné přidání plynu (otevření škrtící klapky). Systém MSR se používá především u výkonných vznětových motorů (větší kompresní poměr

Odkaz ke komentáři

tak ,brzdový posilovač nový,vyměněny podtlakové hadice. V servisu mě upozornil,že podtlaková vývěva neplní dost podtlaku ,že už není stoprocentní. Ok říkám si vyměním ji někdy. Jedu domů a brzdy daleko ostřejší,sice pedál zabírá stejně,ale jdu čelem na sklo(takto to nikdy nebrzdilo).Zkusím párkrát za sebou brzdit a najednou ztvrdl pedál,pak zase dobré. Dojedu domů,žena na nákup,když se vrátila jedu to opět projet,po cestě brzdí jako sviň,přijedu domů a pedál,jako beton,účinek nula. Jdu zkusit sundat hadici z podtlaku a on tam skoro není. Jediná možná věc vývěva ko. Závěr-posilovač byl v háji,zkoušeli ten starý na mimo podtlakovém okruhu a nefungoval,brzdný účinek o bagr lepší,jenže vývěva také KO. To znamená,že účinek bude ještě větší ,až ji vyměním. Objednám a přijde v pondělí,tak dám pak vědět....

Odkaz ke komentáři

tak jsem to dnes rozdělal,abych se podíval na starou vývěvu a vše překontroloval.Popravdě si nejsem jist vývěvou,regulace chodí,vývěva cucala,když jsem odpojil vyrovnávací baňku cucla si vzduch,to samé posilovač po odpojení hadice.Nikde žádný únik a přesto jedu projet a brzdí jako sviň,šlápnu podruhé tvrdý pedál a takto stále dokola. První sešlápnutí ok,druhé vetšinou tvrdý pedál,jako beton. Jediné vysvětlení mě napadá,že ten starý posilovač měl unavené pružiny a membránu a stačil mu na bezproblémový chod menší podtlak,ikdyž to naprd  brzdilo,nyní je nový a podtlak nestačí,protože síla membrány je o bagr větší......nic jiného mě nenapadá....vývěva vevnitř vydřená,jako prase,ale na prst cucala.Vloni měřena podtlakovým manometrem dávala -0,85. Zkuste poradit co s tím,v pondělí jedu pro vývěvu kupuji pierburg,pokud nepomůže jde to zpět do servisu už mě i napadlo jestli není vadný ten nový ATE posilovač

Odkaz ke komentáři

V posilovači guma nová už byla, hadici jsem preventivně nechal dát novou. Tím to nebude, narazil jsem na diskusi kde se řešil stejný problém a bylo to vývěvou. Podle toho, jak měla vydrážkované stěny uvnitř, tak asi netěsnila, nebo nahonila malý podtlak a nestačilo to, uvidím vyměním ji pak se bude vidět 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...