Jump to content

Vaše zážitky a zkušenosti s 1.6 55Kw


Recommended Posts

hele dneska jsem se svezl v Citroenu C5...takový mega kombítko s HDi a ten dízlák tahá tak zhruba nastejno jak AEE...fakt...proti kopci mi to přišlo stejný. A to jsme jeli ve dvou lidech. A co mě překvapilo docela dost- na nafťáka začal trucovat při poklesu pod 1700ot.-podobně jako HTP. To AEEčko si nechá tyhle otáčky líbit bez řečí a protestů.

 

Tím nechci říct nic směrodatného, ale čím víc porovnávám AEE s některými jinými vozítky, tím víc zjišťuju, že některé jeho vlastnosti jsou vcelku příjemné a překvapivé :blink:

Link to comment

Tak na pětku se to taky dá. Většinou po rovince v obci jezdím na čtyřku a 1500Ot. = přesných 50Km/h, ale zase ji tak netrápím. Jenže ona nijak neprotestuje. A když jedu sám těch 50 na čtyřku, tak potom šlápnu na plyn a ten švih a záběr nemá chybu. To prostě při vší úctě ono HDi včera neumělo! Těžko soudit, ale kdyby se ten C5 Break naložil pěti lidma a zaplnil kufr-nejel by teda o moc líp než obsazená Oktávka AEE.

 

Proti kopci na trojku když klesnu na těch 1600ot. tak i v obsazeném autě (4 i 5lidí) to pobere bez keců-na dvojku podřazovat nemusím.

 

Co se týče obou 1,6tek, tak jsem se provezl i v 74Kw, ale musím říct, že v otáčkách 1500-3000 má o poznání více síly 55Kw(nad 3500 se ale karta obrací :o )

Dokonce ani 1,8 20V bez turba nemá mezi 1500 až 3000 otáček zdaleka takovou sílu jako 55Kw.

S 1,8T jsem jel jen jako spolujezdec, ale do 2500 bych řekl že je tak nějak stejné jako 55Kw, ale pak začne zabírat turbo a to je už dost jiná písnička-očka vám zalézají do důlků :o :o

Link to comment

nevím, v rodině máme 1.6 74kW, ta je línější odspoda, to je fakt, ale pak kolem 3000 ot. nastoupí a jede to pěkně, v práci zase služební 1.8 T a to bych vůbec s 1.6 55kW nesrovnával, tak je velkej rozdíl hned odspodu, když tomu šlápnu, tak to hodně vystřelí, to ikdyž 1.6 55 mám rád, tak v 1.8 T je to něco jinýho, to auto má dvojnásobnej výkon skoro a to je znát, a to už i než sepne turbo

Link to comment

no to asi jo... jenže kup toho Astona za 80 000Kč jako koupíš rozumnou Oktávku...kdyby člověka nebrzdily peníze jejda to by se dalo pořídit věcí 😉

 

Sice to není zážitek, ale pochlubit se musím: dneska jsem udělal výměnu zapalování 😉 hrál jsem si s tím odpoledne. Nové svíčky, kabely, víčko a palec rozdělovače, nový vzduchový filtr.

 

Kápnul jsem pár kapek oleje do ložiska v rozdělovači a ještě jsem trošičku prostříknul škrtící klapku(jan tak na zkoušku)-ale ještě se jí budu trochu věnovat-zajímalo mě jak se bude tvářit na lehkou očistu.

 

Okťa chytnula na první ťuk. Chod motoru je hladší a otáčky drží bez problémů(jsem se mohl do tý klapky pustit i víc 😉 )

 

Staré svíčky byly opravdu zn. Beru, kabely už jsou trochu ztvrdlé a palec i kontakty ve víčku už celkem opálené, ve filtrboxu jako tradičně trocha oleje(vyčistil jsem)...takže to celé nebyla úplně zbytečná námaha.

Edited by TomášT
Link to comment

Asi měla, ale netváří se že by to potřebovala. Třeba u Felicie se jen prostříká a nic se nenastavuje...u Octavie nevím...někteří ji vyčistí nastaví a stejně nedrží volnoběh a jiní ji vymontují důkladně vyčistí a zamontují a je to OK.

Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest Octaviak

Tak ja mam uz 9 rokov Octavku 1,6 55kW a veru nemôžem na ňu povedať nič negatívne. Okrem klasických múch ktoré Octavie I majú(máme v rodine 5) a 2x vymenenej vodnej pumpy sa mi nič závažné nestalo. (Samozrejme odhliadnuc od opráv opotrebovaných dielov.) Keď bola tesne po zábehu tak som ju prevetral na dialnici, že nech sa ukáže čo v nej je a milo ma prekvapila 195 km/h ale asi aj s priaznivým vetrom v plachtách :) . Myslím, že teraz by zvládla tak 170-180 . Musím len súhlasiť že už od spodu sa krásne berie.

 

Teraz jazdím aj na OCT II Facelift 1,4 TSI a tam je spodok nepatrne pomalší - a to je asi jediná vec čo sa jej dá vytknúť. Ale to je už na inú tému.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Tak pánové-po návratu z dovolené jsem opět spokojen :lool:

 

Po výměně svíček kabelů víčka a palce rozdělovače a vzduchového filtru ten motůrek nějak nepoznávám :)

 

Ač nemá vyšší otáčky moc rád, tak teď tahá bez řečí až za 5000ot.

 

Jeli jsme zase trochu naložení-tři lidi a kufr naflancovaný po plato.

 

Po cestě tam se trochu pospíchalo s malou zajížďkou od Letů až do Mníšku pod Brdy...po krásné široké silnici pro motorová vozidla(120-140 :) ) - spotřeba 7.7l/100

 

Po cestě zpět už se sice "tolik nepospíchalo", ale já mám lehčí nohu než táta :lol: ...obsazení stejné, kufr naflancovaný ještě o trochu víc - spotřeba 6.7l/100

 

V jednom úseku jsem předjížděl naložený kamion a podržel jsem dvojku až do omezovače(+- 75Km/h?? nebyl moc čas koukat po rafičce :lool: ). Ten mě trochu zkrouhnul-jinak by snad ta potvůrka táhla až do 6500ot. :)

 

Proč jsem tu výměnu(svíček, filtru,......) neudělal už dřív????!!!! :lol:...teď je to končeně to pravé ořechové :lol:

Link to comment
  • 2 weeks later...

Tak to je jasný že 1,6 55Kw má více síly než 1,4 16V 55Kw.

Už jen točivý moment: 1,4 16V - 126Nm, 1,6 55Kw - 135Nm...těch 9Nm už bude znát

No a jak správně podotknul Johan-1,6 55Kw je dlouhozdvihová-nedčtvercová, proto si nechá tolik líbit v nízkých otáčkách :lool:

Link to comment
  • 1 month later...

Není to sice zkušenost s AEE, ale s něčím co se mu velmi vzdáleně podobá - alespoň svým zdvihovým objemem.

 

Měl jsem možnost svést se ve Fordu Focus II. s motorem 1.6 16V 74Kw(?).

 

Porovnávat auto jako celek je nesmysl, protože časový rozdíl mezi OI. a Focusem II. je dost velký. Fucus II. má hezký interiér, spousta stříbřenky na výdechách topení, přístrojovce, hezká grafika přístrojů. Mohutný středový tunel okrádá řidiče o místo a plynový pedál je umístěný díky tomu tak nějak "za rohem".

 

Nicméně motor se porovnat dá - takže:

 

Hlučností je s AEE tak na stejno, kolem 2100ot. se ozve celkem výrazná rezonance(od motoru nebo od výfuku? těžko říct) a čím výše nad 3000ot. tím více o sobě dává vědět. Hluk je podobně "mohutný" jako u AEE.

 

Tah z nízkých otáček je srovnatelný s AEE což je na 16V celkem potěšující. Zpřevodování je jen o kousek kratší než u AEE.

 

Co mě ale celkem překvapilo je gradace výkonu ve vyšších otáčkách. Točíte na 4500 na 5000 na 5500 a krom gradujícího řevu se zase tak mnoho neděje. Na 16V spíš nepříjemné překvapení. Moje AEE by před výměnou svíček tah ve vyšších otáčkách prohrálo, ale s novými svíčkami je to prakticky úplně stejné. Což si ten 16V za rámeček nedá. Řekl bych, že i ve vyšších otáčkách AEE zní o malý chlup tišeji a tak nějak méně protivně.

 

Spotřebu na takové krátké trase jsem nesledoval. Navíc nešlo o nějaké staré, odlítané auto, ale ani o úplně nové. Na tachometru toho Focusu bylo něco kolem 28 000Km.

 

Nechci aby to vyznělo jako že je AEE lepší než 1,6 16V od Fordu(je to v každém případě povedený a celkem i legendární agregát), nicméně musím říct že rozdíl mezi ním a AEE s pouhopouhými 55Kw není tak dramatický jako bych čekal. Těch 19Kw navíc jsem tam prostě nějak nemohl najít. Hlučností, tahem ve vyšších otáčkách, ale i tou rezonancí mě ale 1,6 16V překvapil spíš nemile.

Edited by TomášT
Link to comment
  • 4 months later...

Zdravím. Snad tady bude klid a amatéři co tomu nerozumí dají pokoj. :rolleyes: S těmi otáčkami souhlasím, ale proč točit motor do 5000 ot.? Těch 150 km/hod jede i plně vytížená, (kdo nevěří, ať se přesvědčí). Podle mě jde o dobrý motor a jede krásně od spodu, což u jiných motorů není. Je spolehlivý, nenáročný a najede spousty km, než odejde do věčných lovišt. Závodák to sice není, ale dá se s tím v pohodě předjíždět. :)

Link to comment

No 150 tam je jak nic ... to teda nic není ... před 4 lety jsme jeli na dovolenou chorvatsko ... 5 lidí, plný kufr, otec to rozjel na rakouské dálnici přes 190 tachometrových a jela jak drak :facka: a to nebylo z kopečka takže asi tak ... akorát udržet to n těch 14 kách 175/80 to už bylo na hranici ... jinak tenhle malý starý motůrek má v sobě určitý potenciál a hlavně záběr odspodu ... Já ho ještě nechám poladit na nějakých 62-63 kW a 149 Nm a omezovač nechám posunout na 6500 ... a hlavně doladění průběhu aby neumíral už po 4-4,5 tisících ot. ... Uvidíme jaká to bude změna ale myslím že na tomto motoru bude poznat každý koník ...

Link to comment
Guest chipmann
Tak mě sviští s prstem v nose 140 i proti mírnému kopečku :P Od 1500 otáček tahá jako ďas... no a když se do toho naloží pět lidí a plný kufr, tak už to zas tak dobře netahá noooo :facka:

Konečně člověk ,který mluví pravdu :ph34r::palec::lol: :P

Link to comment
To je fakt, na 5tku a 1500 ot. je špatný, já teda raději neklesám pod 2000 ot.

 

Proč je to špatný na 5 ku 55-60 km/h s jemným plynem což je něco mírně přes 1500 ot... motor se nedusí, dokonce i trochu táhne ... když jedeš obec kde je rovina a nevíš kde by mohli měřit není to problém ... nevidím v tom nic špatného až na to že jedeš skoro zadarmo ... Jinak nemám rád ty co vyjedou z obce nebo z města 50 kou na 5 ku a zrychlují z 5ky na 90 km/h ... to mě nutí 3 plný, levý blinkr a pápá ...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • je pravdepodobnejsie, ze sa ti nieco prihodi v zime, ked su posypane cesty. ak jazdis dialnice a dlhe trate, tak je tam tiez vacsia pravdepodobnost, ako ked sa len presuvas po meste na pomalo. ale tak to sklo sa moze poskodit aj v lete. tam su zase castejsie krupobitia, zver ti moze vybehnut, samotne sklo moze byt opotrebene a stare. je tam nespocet faktorov, co to ovplyvnuju. hlavne treba reagovat hned, ako si vsimnes nejake poskodenie, lebo casom sa to len zhorsi.
    • jako první krok je potřeba si na to zvyknout, tenhle infotaiment je SW chybami proslulý v Octavii nejvíc ze všech koncenovych derivátů ktere ho používají. Jak často se to bude objevovat zalezi na předchozím majiteli pripadne tobě podle toho jak k tomu pristoupis z pohledu aktualizace FW. Jestli to předchozí majitel neřešil v rámci reklamace, garančních prohlídek nebo toho že měl aktivovaný skoda connect budeš tam mít pravděpodobně puvodni FW.  Aby auto dostávalo OTA aktualizace musí mít aktivované hlavního uživatele. Další možnost je to udělat v servisu což mozna i budeš muset pokud je tam puvodni FW je možné že na ten OTA aktualizace nechodí a je třeba zajet do servisu pro tzv. velkou dílčí aktualizaci a pak ti postupně dojdou malé aktualizace.  Jaká je aktuální verze nevim jelikož nemám Octavii ale jinou značku a číslování verzí neni stejné 
    • Zdravím,  setkal jste se někdo? Před měsícem jse si koupil Octavia IV 2020, 2.0 - 110kw. Dnes jsem vyjel za kamarádem vše ok,a vykouřili jsme cigáro. Když jsem po té nastartoval a dal R - kamera se nezapla a ani Infotainment. Stalo se to někomu? A popř. jak řešeno?   Děkuji Resp. on se zapnul, ale nebyly vidět žádné ikony. Nesvítil úplně černě jako vypnutý ale šedě.
×
×
  • Create New...