Jump to content

Vaše zážitky a zkušenosti s 1.6 55Kw


Recommended Posts

ne ne s 1.8 20V to nemá nic společného. Pochází ze stejné rodiny jako 1,6 55Kw a 2,0 85Kw. Litinový blok, dlouhozdvih,...

 

AGN? mno málem jsem ji taky měl. Nad 4000ot. to jde pěkně-AEE se nechytá. Dole je to mrtvola - zato AEE tahoun. Spotřeba odpovídá těm 92Kw...průtokáč, ale AEE si taky umí sežrat svoje při agresivní jízdě.

 

Celkově vzato by se mi líbila do Octy spíš ta 1.8 8V. Tah od spodu, delší převody, a určo i nižší spotřeba.

Link to comment

Aha no tak to ten 8V mohol byť zaujímavý no, škoda.

Tak to AGN od spodu nič moc? Ale ten 2.0 85kW by mohol mať aj ten spodok živší nie? Kedysi si na SH spomínal že sa chová podobne ako AEE ale ten vyšší výkon tam proste je cítiť, hlavne v kopcoch.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Aha no tak to ten 8V mohol byť zaujímavý no, škoda.

Tak to AGN od spodu nič moc? Ale ten 2.0 85kW by mohol mať aj ten spodok živší nie? Kedysi si na SH spomínal že sa chová podobne ako AEE ale ten vyšší výkon tam proste je cítiť, hlavne v kopcoch.

JJ...od spodu jede krásně...a kopce mu nedělají žádný problém :D žádné podřazování atd

Link to comment
  • 1 month later...

Tak okťa byla s námi na prodlouženém víkendu - má zase v nohách dalších 640Km ve čtyřech lidech a plném kufru.

V těch kopcích jsem si na to vadnutí někdy vzpomenul, ale rozhodl jsem se jen tak nevzdávat. Nejel jsem na spotřebu, ale protože to bylo v podvečer, tak jsem se občas trochu svezl. Abych vymetl pavouky z výfuku, bral jsem ji často pěkně pod krkem-hezky až nad 5000ot.

 

V obcích striktně 50 no a mimo když to šlo tak 110, aj sem tam 130. Co jsem potřeboval předjet na to jsem si hezky počkal a pak šel s oroštovanou trojkou na věc :huh:

 

Kousek cesty jsem zdatně zdrhal Corse(držela se potvůrka statečně-v kopcích jsem ji ale vždycky poodjel), dokonce za mnou jel dobrých 20Km Mercedes ML(či co to je-takovej ten velkej qasi terénní) koníky na to mě předjet měl a tolik rovinek kde by si na to troufl snad i HTPčkař s vlekem cementu, ale držel se trpělivě...od zavedení mýtného je teda všude kamiónů jako sraček-i tam kde dlouhé léta nebyl ani jediný...jednoho jsme potkali ve struze...nj urvaná krajnice je sviňa.

 

Spotřeba - hmmm. Úsporná jízda to nebyla ani náhodou-uměl bych to i víc želvičkovitě. Tak jsem to po dotankování propočítal a vyšlo mi to na 7,2l/100 - což souhlasilo i s PP.

 

Nicméně uštvat ji se mi nepodařilo :palec:

Link to comment
  • 2 months later...
  • 3 months later...

Občas to chce během zima dát baterku na nabíječku. V autě se doplna baterie nikdy nenabije. Já ji nabíjím během zimy klidně i 3x, předchozí Varta Silver 55Ah vydržela 8let a nikdy se nestalo že by nenatočila. Jinak výrobci baterií udávají životnost cca 4000 startů.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Tak hosi dnes som bol s octou na STK a EK :lool: ! Pianko, octa to o5 zvladla na vybornu :) :smich: :smich: ! Najazd: 130tis, rv 2000, zatial menene: kable, sviecky, palec rozdelovaca, termostat, motorcek centralu 5tych dveri, + samozrejme olej a filtre a to je koniec. Na 11 rocne auto to celkom ide? ci? :angry:

Link to comment

jj, mam z nej radost :palec::palec: !

TomasT: je to ako si napisal :huh: ! Aj dnes isiel kamarat do servisu - zle tesnenie pod hlavou - Peugeot 307 s neskutočnym najazdom 30tis :huh: ! Inak je tam pravidelne - elektronika, zadna naprava a tak.

Mno a ja si spokojne jazdim na svojej 11 rocnej, pre niekoho spatnej a neakceptovatelnej octavii :) ! Je to asi fakt kram - ani kazit sa to nechce :smich::smich:

Link to comment

Já vždycky říkám, že až mě ta má něčím nas..e, tak poletí - zatím však zdatně vzdoruje zubu času :)

 

Když to sepíšu do puntíku tak: rozvodový řemen a kladka, svíčky(čili klasické servisní úkony, které potřebuje každý motor), palec rozdělovače, víčko,kabely, zapalovací trafo(toto vše preventivně-bez nutné příčiny či nepojízdnosti). Olej a filtr 2x, no a pak už jen ty stahovačky zadních oken.

Link to comment
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

V sobotu jsem měl s AEE dobrou příhodu. Jelikož jsem "požil" a následně se dozvěděl o plánovaném krátkém výletu, nezbylo než svěřit Oktu do rukou kamarádovi. Nutno podotknout, že auto viděl poprvé a tak opravdu nevěděl co je pod kapotou a já mu to neprozradil. Tak jsme tedy vyjeli... Více méně to lechtal spíš v hodně nízkých otáčkách. Byl majitelem dieselového Seatu Cordoba (1,9 TDI 66kW?) a jezdí s kamionem. Takže je zvyklý spíš na naftu.

 

Potom co jsme dojeli tak říkám. Jak se mu s tím jelo? A on povídá "hele v pohodě-po dlouhé době jsem si zase zařídil poctivého atmosferického diesela" !!!!

 

Já povídám "ale to je benzínová jednašestka"! A on říká "no zarazilo mě že je to nějaké tiché(na diesela), ale zblbnul mě ten tah od nízkých otáček, ochota v nich pracovat a i to zpřevodování"

 

Závěrem jsem mu otevřel kapotu, aby mě věřil. Kouknul a povídá "no jo fakt-jednašestka z Feldy"

Edited by TomášT
Link to comment
  • 3 months later...

Tak AEEčko bylo poprvé na dálnici. Teda úplně poprvé ne. Kdysi jen po krátkých nezpoplatněných úsecích se samozřejmě projelo...Rosice - Brno a tak.

 

Nicméně jsem teď podpořil ekonomiku naší "milé" země a koupil roční dálniční známku.

První cesta byla Vel.Mez.- Olomouc. Ono to dokonce nepotřebovalo ani stoupací pruh pro pomalá vozidla :lol: Spotřeba ve dvou lidech 7,0 :)

Link to comment

Mi neříkej, že tvoje AEEčko byla dálniční panna? Pokud jsi jel tuto trasu jen do Holomóca, pak 7,0l věřím, je to z kopce a teď po větru.

Jinak dálnice spíš tak za 7,5l. A vůbec nejhorší spotřeba je, když jedu v zimě na zimních gumách proti větru po betonový dálnici 50 km do Prahy (tudíž furt do kopce). To bych nejradší PPC vyhodil z okna! Jsem rád, když jedu za 8,0l. Ještě že zpáteční cesta za 7,0l to naředí a výsledek je 7,5l.

Link to comment

Jo byla. Za ty 4 roky jsem dálniční známku neměl a ani tu měsíční jsem nekupoval.

 

Nicméně teď bud na opavsko jezdit minimálně rok a půl 1x měsíčne a tak jsem si řekl, že se to docela hodí.

 

Jo 7,0l je dáno profilem trasy, dva lidi v autě a vítr v zádech. Navíc mezi 3:30 a 5:30 je dálnice celkem prázdná, takže i to má svůj blahodárný podíl.

 

Zpátky se jelo mimo dálnici. Přes Rýmařov, Šumperk, Zábřeh, Mohelnici, Svitavy, č.Horu a celkový průměr za obě cesty jsem vypočítal na 7,27 B)

Link to comment
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Vůbec se neobávej. Cesta absolvována už 3x, já jezdím až na Pelješac, takže nějakých 1200km a 15 hodin jízdy (vč.bezpečnostního cca hodinového spánku v noci) a vždy to zvládla na 1s *. Spotřeba taky dobrá, do 7,0l/100 se vejdu v pohodě a to je to skoro 90% po dálnicích, v autě 3 dospělí+jedno dítě+bagáž. Vloni jsem už měl upravené sání chladného vzduchu a musím říct, že v těch 40tkách to fungovalo velice dobře, motor jakoby ožil proti minulým letům, kdy v poledne byl jak líná polozdechlá herka.... .

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Hezký den Klubáci, Sám tuto octávii vlastím zakoupil jsem jí od kamaráda, když měla najeto nějakých 173 tisíc. V současné chvíli mám natočeno nějakých 266. Za tu dobu jsem už pár věcí dělal, avšak se ve velké míře jednalo o spotřebku tzm. Koplet brzdy přede a zadek, všechna ložiska, brzdové štíty, přední stabilizátory, čepy kulové i řízení, axiální táhla, přední tlumiče, pružiny a uložení, rozvody,... Auto mě baví a vyhovuje mi ve všech směrech. Jediné dvě neduhy, které mě zatím postihly byla vadná podtlaková regulace na turbu a doraz výřivých klapek. Nicméně auto mi slouží každý den a rád bych si ho nechal jak jen dlouho to bude možné. Nicméně tenkrát při demontáži sání jsem postřehl, že mám v sání a EGRU a Klapce olej. Vlivem podle mě bude už TUrbo, které propouští. Rád bych se zeptal zda je někdo schopný mi říct, jak moc náročné je doma vyměnit turbo. Koukal jsem na stránky a dle VIN by mělo být v autě turbo BORGWAGNER cena cc 16k + těsnící materiál. Byla by zde hodná duše, která by mi třeba poradila jak na to a jak postupovat u tohoto motoru. Případně co vše při jednom vyměnit? 
    • Bohužel nefunguje, je tam problém s přepisem po zapnutí klíčku
    • nejspíše v servise, určitě bych to řešil s nima
×
×
  • Create New...