borlan Odesláno Listopad 15, 2020 Sdílet Odesláno Listopad 15, 2020 Na motorizaci 1.9tdi 81kw je předehřev chladicí kapaliny pro rychlejší ohřátí na optimální teplotu po startu. Mám 66kw a ta to ve standardu nemá. Vzhledem k mým krátkým každodenním cestám bych to asi uvítal. Mechanická stránka domontování modulu s žhavičkami asi není problém (motory mají myslím stejný základ), ale co elektrika? Má 66kw na to přípravu a pokud ano jak ji využít? Jestli nemá kde nejlíp vzít napájení a jak řídit zapnutí/vypnutí? Zabýval se někdo, nebo třeba jen názor/nápad? Dík. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Patrik77 Odesláno Listopad 16, 2020 Sdílet Odesláno Listopad 16, 2020 Ahoj vlakno zabývající se příhřevem někde je ( možná jich je víc) Při origo zapojení jde spínací napětí od řj do relátek , jsou dvě jedno spíná jednu žhavičku a druhé dvě, řj to připojí nad 2500ot 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Patrik77 Odesláno Listopad 16, 2020 Sdílet Odesláno Listopad 16, 2020 Chystám se odpojit ovládání od řj a dát na samostatný spínač, ale ještě musím sehnat termospínač resp rozpínač 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Vaša Odesláno Listopad 16, 2020 Sdílet Odesláno Listopad 16, 2020 je to podle využití alternátoru dle DF svorky 2. st spíná lehce nad volnoběhem spínání jen přes vypínač může alternátor přetěžovat 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Listopad 16, 2020 Autor Sdílet Odesláno Listopad 16, 2020 Patrik - snažil jsem se najít nějaká vlákna k tomu předehřevu ale nedaří se mi. Jestli nějaké najdeš tak mne prosím naveď. Vaša - tu krabičku s relátky bych tedy musel taky doplnit. Ale jak/kam připojit tu krabičku. A největší problém asi je jak zajistit ovládání, jde to? Jestli dobře chápu, tak v originálu to řídí nějaká ŘJ. A to asi nedokážu naučit tu co mám já. Leda by to bylo už připravené a moje ŘJ dělala to stejné jako v 81kw a jen to končí na neobsazených výstupech. Pak by stačilo jen doplnit krabičku a žhavičky. Ale to si asi moc fandím... Prosím při radách trochu více polopaticky, např. co je DF svorka...dík 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Patrik77 Odesláno Listopad 17, 2020 Sdílet Odesláno Listopad 17, 2020 DF je budící svorka alternátoru. Zapojeni ovladaci okruh : řj motoru pin 21 na civku relé 1(pro 1žh svíčku) řj mot pin 22 na cívku relé 2 (pro 2 žh svíčky) Z hnědé svorkovnice v oddelovacím prostoru motoru pin 6 na druhé vývody cívek obou relé 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Patrik77 Odesláno Listopad 17, 2020 Sdílet Odesláno Listopad 17, 2020 Asi jsem o tom cetl na dieselpower foru. Zapojení silové části : kabelkabel průřezu 6mm2 z pojistky č 1 na akumulátoru se u relé rozdělí na 2 kabely po 4mm2 na relé svorky 30 Z relé 1 ze svorky87 kabl 2,5mm2 na žhavičku Z relé 2 svorky 87 dva kably 2,5mm2 na žhavičky 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Listopad 17, 2020 Autor Sdílet Odesláno Listopad 17, 2020 Dík, musím si ty info v klidu přežvejkat, ale vypadá to na vyčerpávající popis. Pokud teda najdu všechny body co popisuješ, tak to bude fungovat? Resp. bude moje ŘJ ovládat jako u originálu? Možná bych měl nějak odzkoušet ten výstup ŘJ (PIN 21 a 22) než se pustím do nějakých větších akcí. Co by se na těch pinech mělo objevit (12V?) a kdy (hned po startu, při určitých otáčkách...)? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Patrik77 Odesláno Listopad 17, 2020 Sdílet Odesláno Listopad 17, 2020 Na pinech řj by se mělo objevit minus12V Já osobně se chystám oměřit kdy který okruh spíná , co jsem se dočetl tak kolem 2500ot , ale nevím který okruh, vím že jeden z nich se zapne a při poklesu otáček vypne , kromě toho že cvakne relé je vidět za tmy pokles/zvýšení jasu světel 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Listopad 17, 2020 Autor Sdílet Odesláno Listopad 17, 2020 Nerozumím "minus12V", buď 12V nebo kostra. Píšeš z pinů ŘJ propojeno na relé ovládání napájení žhavičky, potom odkud je co přivedeno na druhý vývod cívky relé? Pokud kostra tak z ŘJ jde těch 12V, pokud tam je na druhé straně přivedeno 12V tak z ŘJ by se spínala kostra. Ale třeba jsem mimo... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Patrik77 Odesláno Listopad 17, 2020 Sdílet Odesláno Listopad 17, 2020 Tak ne minus ale kostra , Z hnědé svorkovnice v oddd prostoru je to 12V na obě relé 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Listopad 17, 2020 Autor Sdílet Odesláno Listopad 17, 2020 Ok, rozumím. Tak bych mohl zkusit jestli ta kostra z mojí ŘJ leze na pinech 21, 22 a tím by se prokázalo, že by to po namontování mohlo fungovat. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
JakubJ Odesláno Listopad 17, 2020 Sdílet Odesláno Listopad 17, 2020 Potom to vieš skúšať aj cez VAG v akčných členoch RJ motoru 0 Citovat Odkaz ke komentáři
stagrik Odesláno Srpen 14, 2022 Sdílet Odesláno Srpen 14, 2022 V 17. 11. 2020 at 17:48, borlan napsal: Ok, rozumím. Tak bych mohl zkusit jestli ta kostra z mojí ŘJ leze na pinech 21, 22 a tím by se prokázalo, že by to po namontování mohlo fungovat. Mohu se prosím zeptat jak jste to nakonec zprovoznili?Také bych to rád dodělal.Děkuji za info 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Srpen 15, 2022 Autor Sdílet Odesláno Srpen 15, 2022 Za mne - stydím se, ale zamrzl jsem jen u teorie...kdybych to zvládl tak bych se hrdě pochlubil...:-) Tak sorry... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
stagrik Odesláno Srpen 17, 2022 Sdílet Odesláno Srpen 17, 2022 V 15. 8. 2022 at 21:28, borlan napsal: Za mne - stydím se, ale zamrzl jsem jen u teorie...kdybych to zvládl tak bych se hrdě pochlubil...:-) Tak sorry... Ok v pohodě.Já právě také hledám všelijaké info.Nejraději bych našel někoho zkušeného,kdo už to nejlépe dělal no. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Vikloush Odesláno Srpen 17, 2022 Sdílet Odesláno Srpen 17, 2022 Já to sice mám dodělávaný, ale sám ne-e.. elektricky mi to zapojoval Vaša a mechanicky zas ještě jinde.. Pokud potřebuješ radu ohledně eletkriky, tak zkus Vašu nebo Rolbaře, oba to jsou odborníci.. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.