Falkon02 Odesláno Únor 16, 2021 Sdílet Odesláno Únor 16, 2021 Zdravím chlapi, mám tu "čest" mít rs s kódem motoru BMN s nájezdem opravdových 66k km... S autem se za posledních 6 let skoro nejezdilo - max vyjet z garáže na volnoběh, nechat trochu probublat a schovat zpět. Teď na podzim jsem se auta ujal já, vyměnil provozní kapaliny, filtry atd. nádrž jsem raději vyjel s BGčkem. Teď mám na autě nalétáno cca 3k km a to převážně dálnice, ale co mě do háje velmi zaráží je fakt, že jedu cca 240km domů po dálnici, pak najedu dejme tomu 40-50km po městě a DPF chce zase regenerovat. Tak samo se spotřebou se nejde dostat pod 6.5l mimo obec o městě ani nemluvím, tam přes 8l úplně na pohodu a to nemusím jezdit svižněji. Na volnoběh podle PP 0,6-0,8 asi podle toho, jak se mu to zrovna hodí, protože i když je motor zahřátý, tak jednou to je tak, podruhé tak. Chápu, že něco musí jít na to DPFko, ale nevím kolik paliva a připadá mi to krapec dost... Když to srovnám s mojim bývalým autem s 2.0 TDi PD, tak jsem cca o dva litry výše a přitom oproti tomu bkd to není až takový rozdíl tedy... Kontroloval jsem přes diag vstřiky - ty jsou ok, úhel natočení je -1.84 stupňů, egr ok, váha vzduchu ok, míru zaplnění dpf jsem na diag nenašel, takže je to normální, že to auto tolik žere, dpf se musí vypalovat cca každých 50km a že nějaký solidnější zátah turba je až v maximu Mk 1800ot/min? Díky moc všem za odpovědi, jsem tímto autem zatím jen zklamaný... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Únor 16, 2021 Sdílet Odesláno Únor 16, 2021 (upraveno) No dle toho co popisuješ v horní části článku, že se s autem jen vyjelo na volnoběh, nechalo probublat a schovat zpět, není moc dobré řešení, nevím kolikrát se tato procedůra konala za 6 let, ale k věci.To že ti regeneruje zrovna ve městě může být tím, že jsi zrovna trefil regeneraci, Ještě mi napiš jak jsi ji poznal. V každém případě bych vyhledal v diagnostice, jak na tom opravdu je zaplnění DPF, je to hodnota oil ash, udávaná v gramech nebo v litrech, záleží jak je vyhodnocována ve tvém případě. DPF je originál? Byl prováděn nějaký SW zásah? zjisti si hodnotu zaplnění a posuneme se dále, Upraveno Únor 16, 2021 uživatelem Radas 0 Citovat Odkaz ke komentáři
header009 Odesláno Únor 16, 2021 Sdílet Odesláno Únor 16, 2021 Vzhledem k tomu, že jsem to měl a nahrkal na tom za 10let dvě kila, tak jen pár postřehů. Je v tom motoru nejnovější verze software ŘJ? Jestli to stálo někde v garáži, tak to moc do autorizáku nejezdilo, ale jako vím, že ta poslední verze ŘJ byla co se týče intervalů regenreace DPF celkem velký krok dopředu. Nicméně je potřeba počítat s tím, že je to jedna z těch prvních verzí DPF která se začala objevovat, tudíž to má pořád hodně much. Věř tomu nebo ne, ale u tohodle motoru může být vzhledem k režimu ve kterém to auto jezdilo DPF klidně KO. Zní to neuvěřitelně ale je to tak, u BMN se dalo DPF celkem za nějakých 70-80Tkm odrovnat. Další věc, která hraje v tomto ohledu dost velkou roli, tak to jsou ty nešťastné PPD elementy od Siemensu. Mělo to auto vyměněný vstřiky ? Protože běžně odcházeli byla na to vypsaná nakonec servisní akce. Pokud v autě není již nověší typ vstřikovačů s koncovým indexem X tak určitě půjdou, ale v tom problém není, byť je to dost velká nepříjemnost. Problém tkví ve velikosti trysek, respektive jejich počtu ve vstřikovačích. Jsou prostě moc malé, hodně rády se ucpávají a pak rozdíl mezi starým a novým vstřikem může být hravě přes litr. Je to celkem nešťastný motor, proto ty auta stojí jak čínská polívka v Lidlu. Nehledě na to, že 90% BMNek jezdí s kuchlým DPFkem, plnou cenu za novej nikdo nedá, na economy díl, kterej je za pěknou cenu nikdo nedosáhne, protože podmínkou je vrácení původního filtru kterej nesmí bejt dutej a žádný repliky nefungujou. 1 Citovat Odkaz ke komentáři
Falkon02 Odesláno Únor 16, 2021 Autor Sdílet Odesláno Únor 16, 2021 Zkusím odpovědět rovnou oběma... Narovinu, auto je kompletně origo, takže origo sw, origo púvodní trysky na které byla poté svolána ta akce (počítám s tím, že mi při cca 100k začnou odcházet), dpf původní... Dobře, cca za měsíc budu moct znovu auto napíchnout, takže zjistím míru zaplnění dpf. Regeneraci poznám podle toho, že se mi zvýší volnoběžné otáčky a auto má "brblavější" zvuk, poté stačí cca 10 km a rosvítí se konrolka dpf, že chce vypálit. Co se týče toho dpfka, tak mě právě napadlo, zdali již nemůže být před smrtí, protože na koncovkách výfuku už mám lehkou vrstvu sazí a ty tam "prý" nemají být. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
header009 Odesláno Únor 17, 2021 Sdílet Odesláno Únor 17, 2021 Pokud se rozsvěcí kontrolka tak je dpf po smrti. Kontrolka vůbec svítit nemá. Kontrolka značí, že řádná regenerace neproběhla. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Únor 17, 2021 Sdílet Odesláno Únor 17, 2021 (upraveno) Přesně tak jak píše @header009, pokud svítí kuře tak to znamená, že je těsně před smrtí, nevím jak u starších verzí motorů, ale mělo by být znázorněno blikající kontrolkou žhavení a kontrolka DPF, jestli se nepletu, v tomto případě je to hodně špatně. Padá Ti auto do nouzáku? jemný film zasí na koncovce vyfuku jsou z důvodu krátkých tras, pokud je tam mazlanina tak je to v háji a je po DPF, prověř diagnostikou a ta Ti přesně řekne miru zanešení. Upraveno Únor 17, 2021 uživatelem Radas 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Falkon02 Odesláno Únor 17, 2021 Autor Sdílet Odesláno Únor 17, 2021 No auto do nouzáku nepadá a rozsvítí se pouze kontrolka toho dpf a z příručky jsem vyčetl, že pak má následovat klasické "vypalování-regenerace" (viz odstavec níže), takže jsem měl za to, že je to asi ok, jen mě zarážel fakt, že se mi to stává tak často... Jak se vrátím domů, mrknu na tu diag a napíšu. Je to jen tenká vrstva sazí, žádný olejový maglajs... Každopádně díky chlapi za rady👌 Pokud se rozsvítí kontrolní světlo (kontrolka DPF), znamená to, že se v důsledku častých jízd na krátké vzdálenosti filtr pevných částic zanesl sazemi. Aby se filtr pevných částic vyčistil, je třeba v nejkratším možném čase, pokud to umožňují podmínky provozu, jet alespoň 15 min nebo do zhasnutí kontrolního světla se zařazeným 4. nebo 5. rychlostním stupněm (automatická převodovka: poloha S) rychlostí nejméně 60 km/h při otáčkách motoru v rozmezí 1 800 - 2 500 1/min. Tím se zvýší teplota výfukových plynů a spálí se saze zachycené ve filtru. Vždy však přitom dodržujte platná rychlostní omezení. Po úspěšném vyčištění filtru kontrolní světlo zhasne. Pokud se filtr nevyčistí, kontrolní světlo nezhasne a začne blikat kontrolní světlo (kontrolka žhavení). Na informačním displeji se zobrazí nápis Diesel-particle filter: Owner's manual! (Diesel-filtr částic. Návod k obsluze!)zapalování 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Únor 18, 2021 Sdílet Odesláno Únor 18, 2021 ano je to tak jak píše příručka, ale s tím, že pokud svítí DPF tak je to většinou před smrtí, poté již následuje DPF a žhavení, poté nouzák a v posledním případě Death off DPF 0 Citovat Odkaz ke komentáři
header009 Odesláno Únor 18, 2021 Sdílet Odesláno Únor 18, 2021 (upraveno) No jenomže to už je druhý krok, když regenerace v prvním kroku selže. Regenerace v prvním kroku probíhá výhradně bez svítící kontrolky dost často bez vědomí řidiče. Tato regenerace se dá poznat podle hrubšího chodu, zvýšeného volnoběhu, běžící sahary či horší reakce na plyn. Pokud vím, u svítící kontrolky bylo v návodu u BMN psáno tohle: Pevné částice (saze), které vznikají spalováním nafty, se usazují ve filtru pevných částic. Jakmile se filtr zaplní, rozsvítí se na panelu přístrojů kontrolní světlo . Saze ve filtru se musí spálit. Spálení dosáhnete tím, že pojedete po dobu 5 až 10 min rychlostí minimálně 60 km/h. Kontrolní světlo zhasne. Pokud by světlo po tomto opatření nezhaslo, objeví se na informačním displeji nápis Engine fault Workshop! (Motor Do dílny!). V takovém případě vyhledejte odborný servis... A pak dále to co si psal ty, ale jak říkám, to až v případě že selže základní regenerace. Sazemi na koncovkách bych se nezabýval, to jenom dement Tuna nebo kterej blb z televize tvrdil, že to znamená vykuchaný DPF. Jsou tam maličko i sfunkčním DPF Upraveno Únor 18, 2021 uživatelem header009 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Únor 18, 2021 Sdílet Odesláno Únor 18, 2021 @header009 je to tedy tak, že u BMN je informovanost regenerace nastavená jinak nežli třeba u nových verzi třeba common rail CFHC, kdy o regeneraci nevíš, pokud ji sám nehlídáš a kuře začne svítit v první diagnoze prvoproblému DPF cca +- 76g zaplnění ? a poté již zmiňováné žhavení , nouzák a OFF 0 Citovat Odkaz ke komentáři
header009 Odesláno Únor 18, 2021 Sdílet Odesláno Únor 18, 2021 Informovanost není nstavena nijak, vozidlo neinformuje žádným způsobem o probíhající běžné provozní regeneraci, nicméně pozorný řidič si všimne... Pokud si dobře pamatuju tak byla kontrolka na DPF samostatná, a nebylo to tzv "kuře". To kuře začalo svítit myslím společně s blikajícím žhavením. A to už byl nouzák. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Falkon02 Odesláno Březen 6, 2021 Autor Sdílet Odesláno Březen 6, 2021 Napíchl jsem auto a zjistil hodnoty viz. obrázek, což mě celkem dost překvapilo, čekal jsem to horší... Zkusím ještě nastavit synchronizaci rozvodů na nulu, protože tam teď je -2,3, tak jsem zvědavý, zdali zpozoruji nějakou změnu... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marek16 Odesláno Červen 23, 2021 Sdílet Odesláno Červen 23, 2021 četl jsi špatný hodnoty, zajímá tě hmotnost nespalitelnýho popílku (oil ash, to je to, co neshoří při regeneraci, protože už to shořelo a zbyl jenom popel), ne hmotnost sazí (ty shoří). 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.