Jump to content

5W30 nebo 5W40


kraclik

Recommended Posts

zdravim,

požádam Vas o názor. Na stitku v kufru i v servisce mam QG1 a OGG coz je proměnlivý interval bez DPF a 5w30, ale v záznamech o prohlídkách mam , ze byl při kazde pouzit olej 505.01 meneny po 15tis. Km, coz je 5w40 a pevny interval…Na motoru jsem nasel zbytek stitku CASTROL SLX PROFESSIONAL B4 5w30. Vse mi ukazuje , ze to někdo prekodoval hned od první prohlidky na pevny interval, ale nejsem si jisty a nechci zbytecne menit typ oleje…asi bude nejlepší zajet do skodovky a zjistit na co je to nakodované nebo pro jistotu jezdit 5w40, protože při prechodu z 5w40 na 5w30 by se zacal uvolnovat karbon…….

Link to comment
Jde, ne? Když nevíš co tam je, tak pátrej u toho kdo Ti auto prodal, zvlášť když je to CZ...

no to by bylo tezsi nez napsat sem dotaz....auto bylo firemni, bylo jich vic,,,,dealer je koupil a jedno mam ja. kdyz by to slo, ver , ze bych tu neobtezoval. opravdu tu nechci resit odkud mam auto

Link to comment
Teoreticky ale by to mělo být jedno když oboje má normu 505.01. Ale chtělo by to někoho kdo se v tom vyzná a řekne v čem je rozdíl.

taky se mi podarilo najit 505.01=5w30 i 5w40...uz jsem do toho tak zamotanej, ze se snad ponorim do knizek a snad tam neco najdu

jinak uz jsem domluveny ve skode, napichnou mi to a zjisti na co to je nakodovany a nejspis podle toho se budu ridit.

p.s. ty rs narazniky jsou moc pekne, podvozek je origo rs?

Link to comment

Včera jsem po tom dost pátral na netu a z několika rádoby odborných textů jsem se dočetl jen to, jak si navzájem protiřečí. V jednom psali, že je jedno jestli 5w30 nebo 5w40, ale důležitá je norma 505.01. V druhém že se nemá dávat 5w30 (longlife) když jsou pevné intervaly a pokud se dá tak se nesní servisovat po 30ti tis,ale pořád po 15ti. V jednom se ale všichni víceméně shodují a to je, že by se neměli oleje míchat a měl by se dávat jeden typ jedné značky. A teď si v tom musím udělat pořádek, musím zavolat kde jsem byl v servisu a zjistit kdo je idiot, protože v salonu kde se auto kupovalo tam dávali castrol 5w40, v servise kam jsem si jel u nás ať mi dolijí olej (přece se nebudu špinit když mi to zahlásilo 50m od servisu :) mi tam dali shell 5w30 a tak jsem si koupil několik flašek do zásoby a teď při posledním servise (neautorizovaný servis škoda/VW/audi) mi tam dali 5w40 castrol.

Link to comment

Ano, norma je důležitější, pokud jí olej splňuje, může být 5W30 i 5W40. Dřívější longlife byly dokonce 0W30.

 

Co se výměny longlife oleje po 15 či 30 tis. km týká, jde o to, že když máš prodloužené intervaly a LL olej, neznamená to automaticky 30 tis. km do výměny, záleží na několika faktorech, takže ty těžko odhadneš jestli ten olej vyměnit po 20, 25 či 30 tis. km když nemáš vyhodnocovaná ta data, proto doporučení měnit po 15 tis. km jako "obyčejný" olej.

 

Míchání stejných syntetických olejů by neměl být problém, horší by bylo míchat minerální se syntetickým apod.

Link to comment

Mischicka: velmi správně!

 

žádné uvolňování karbonu nehrozí, zkazka stará 30 let kdy byly ještě neaditivované minerální oleje (M5A) a ty vytvářely karbonové úsady. Pak přišly aditivované minerální oleje (M6AD, M8AD, Mogul Super) a ty rozpouštěly ten karbon čímž mohlo dojít k ucpáni mazacích kanálků pokud někdo najezdil 100 000 na neaditivovaný olej a přešel na aditiva... Ale bylo to jen zvýšené nebezpečí, nikoliv pravidlo.

 

Jestli tam dáš 0W30 nebo 5W30 nebo 5W40 je jedno, jsou to jen viskozity tzn jak moc zůstává olej tekutý v mrazu (první číslo) a nebo jak je odolný vůči vysokým teplotám (druhé číslo). Škodovka postupně přešla na hustější oleje, 0W30 byl řídký a moc ho to žralo... na naše klima bohatě stačí 10W30 ale větším rozsahem nemůžeš nic zkazit... ale je to vlastně zbytečný... (pokud je smícháš, tak výsledek bude 7,5W35 :-) toť vše)

 

Jestli máš pevné a nebo proměné intervaly nastaveny je JEDNO! Důležité je, jak se k tomu zachováš....

Pokud použiješ olej odpovídající LL můžeš mít nastavený proměný interval a čekat na výzvu auta... ale můžeš mít i nastavený pevný interval a měnit ho po + - 20tis Km (tak to dělám já)

 

Pokud nepoužiješ olej odpovídající normě LL musíš měnit po 15... klidně k tomu můžeš mít nastavený proměný interval, ale musíš ho ignorovat...

 

Rozdíl mezi proměným a pevným intervalem je jen v tom, že pevný odpočítá 15 000 a hlásí, kdežto proměný počítá čas běhu studeného motoru, počet startů, a má čidlo které měří viskozitu toho oleje. Na základě těchto vstupních údajů vyhodnotí olej jako špatný a vyhlásí jeho výměnu. Takže vše je stejné, nic jiného se v motoru neděje, jediný rozdíl je ve vyhodnocení kdy vyhlásí vyměnit olej...

Link to comment

takže jestli jsem se dozvedel spravne, tak je rozdil hlavne v povrchove uprave vlozek valcu a v par cidlech a jednoduse receno pro motory PD:

 

QG1- promenlive int. vetsinou 30000, lze prejit na QG2 = VW 506.01, VW 507.00

 

QG2- pevne int. po 15000, lze prejit na QG1-ma všechny dily k tomu stejne jako QG1= VW 505.01, VW 506.01, VW 507.00

 

QG0- pevne int. po 15000, nelze prejit na QG1,QG2 = VW 505.01, VW 507.00

 

Motory s DPF = pouze VW 507.00 - nezalezi na druhu servisniho intervalu

 

 

 

snad je to tak

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...