Přejít na obsah

Rosení předního světla


Kubec

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

mám dotaz, přední xenonové světlo získalo šrám na kosmetické vadě a to kamínkem... v jednom rohu vznikla malá prasklina a teď při deštivém počasí a jízdě v dešti se tento jeden světlomet zamlžuje a rosí zevnitř. Dá se to nějak řešit opravou nebo je to na výměnu celého světlometu? :-/

Odkaz ke komentáři

Dnes jsem sundal celý světlomet a hledal jádro pudla. Mám tam malou prasklinu od kamínku, ale nemělo by to být nic vážného. Koupil jsem silikon a celé to zespodu zaspároval, snad to pomůže. Uvnitř už to nebylo zamlžené, ale díky dešťům na Moravě se dovnitř místo páry dostaly kapky vody. Celé to vyschlo, spára proběhla OK, tak čas ukáže.

Jinak v servise potvrdili, že "sklo" vyměnit nelze, jedině celý světlomet. Jednou to zkoušeli, ale pak už to nešlo dát zpátky... :-/

Odkaz ke komentáři

Taky se mi xenony mlží a dost mi to vadí, kazí to jejich efekt a snižuje účinnost. Ať mi nikdo netvrdí že v roce 2010 se taková hovadina nedá vyřešit. Něco tam musí být na hovno. Buď je to špatně utěsněné, nebo to sklo je lacině vyrobené. Helmy na motorky tohle řeší nějakou mezivrstvou mezi skly a i když nevím jak úspěšně, tak věřím že nějaký účinek to má. Hledal jsem i nějaké fólie které by mlžení mohli zabraňovat a nic jsem nenašel. Nevím o tom že bych viděl zamlžené xenony u jiných značek (ale nikdy jsem se po tom podrobněji nepátral).

Upraveno uživatelem RichardD
Odkaz ke komentáři

Tak mě se xeny nerosí..ani ty nový co mám, ani ty původní. Myslím, že důvod je v ucpaných odvětrávacích kanálcích světlometu. Pokud se ucpou, vzdušná vlhkost nemá kam unikat a kondenzuje ve světlometu...v tom bude asi jádro pudla...

Když jsou v parkovačkách klasický wolframový žárovky a svítí vzniká teplo, tím pádem proudění vzduchu a vysoušení vlhkosti. LEDky nehřejou...takže vlastně nevysoušej. Když se kanálky ucpou, vlhkost nemá kam, při provozu sice zmizí, ale po "vychladnutí" se zase objeví.

Odkaz ke komentáři

Zkoušeli jste ty světla nechat pár hodin otevřené vyvětrat je?

Utěsnit světlo je kravina.

Podívejte měnil jsem světlo. Uvnitř domu byla vysoká vlhkost. Po namontování na auto v garáži zachvilku kondenzace.

Prostě jsem světlo zezádu otevřel a počkal, až se vlhkost vyvětrá a kondenzace zmizí. No a po pár hodinách je to ok. ;)

post-59-1274695218_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Tohle jsem vygooglil:

 

Na zamlžené světlomety vyšlo přímo z ŠA AS, které řeší tento problém. Řeší ě-ma způsoby a to gumovými čepičkami odvětrávacích otvorů nebo výměnou světlometu. Kdo má tzv Octavii III, tak to nejspíš bude řešit u téměř všech světlometů! Kluci ve škoda auto zase šetřili

Odkaz ke komentáři
Zkoušeli jste ty světla nechat pár hodin otevřené vyvětrat je?

Utěsnit světlo je kravina.

Podívejte měnil jsem světlo. Uvnitř domu byla vysoká vlhkost. Po namontování na auto v garáži zachvilku kondenzace.

Prostě jsem světlo zezádu otevřel a počkal, až se vlhkost vyvětrá a kondenzace zmizí. No a po pár hodinách je to ok. :palec:

Nemusíš čekat pár hodin..vyndej žárovku, vem fén a chvilku světlo vyfoukávej...a je to :angry:

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
  • o 4 týdny později...
  • o 2 roky později...

Kluci tohle je sice vousatý topic, ale řeším stejný problém. Mlží se mi oba xenony...

Venku žádné extra vlhko, ale po pár minutách nastává tento stav... Stačí stát v garáži (nevytápěná), vyjedu ven a je to tam. Nebo stát v garáži v obchoďáku - opět ten samý problém. Říkal jsem si, že to bude tou garáží a změnou teploty/vlhkosti venku. Ale dnes jsem stál venku a stejně se to zamlžilo. Stál jsem znovu venku a nezamlžilo se.

Potkal jsem několik OII s xenony a ty zamlženo neměly.

Už jsem zkusil světla vyndat, vyfoukat fénem přes žárovku blinkru, zkontrolovat konektory, nechat světla vymontovaná "vyschnout" a nic nepomáhá. Xenony jsou téměř funglovky, výroba někdy 5/2014 a minimálně používané.

Mlžení do čočky nezasahuje, ale vypadá to prostě odporně. Neporadili byste mi, co s tím? Nevíte někdo?

Začalo to teď se změnou teplot a trochu vyšší vlhkostí (večer trochu rosa/mlha ve vzduchu), když svítí sluníčko a pocitově sucho, tak je klid. Ale jak píšu - ostatní to nemají.

 

 

post-1472-0-36571400-1415132063_thumb.jpg

post-1472-0-51941100-1415132076_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Tak po poslední demontáži nepršelo, takže nevim. Teď jsem udělal test, kdy jsem nezajížděl do garáže, ale nechal auto stát venku a nic se nemlžilo. Dvě hodiny předtím jsem stál 30 minut v nákupáku a zamlžilo se. Povětrnostní podmínky jízdy A i jízdy B myslím že totožné. :) Takže to snad souvisí s tím stáním v garáži nebo nevim. Kapičky vody tam nemám, jen mlhu.

Upraveno uživatelem SirMike
Odkaz ke komentáři

Hmmm tak jsem stál schválně venku.. A po ujetí 8 km zase mlha. Venku slabý déšť, takže nevim jestli do těch světel jde vlhkost někudy nebo co s tim je. Oba světlomety se mlží stejně.

Bohužel nemám v okolí jiné xenony, které bych vyzkoušel. Navíc vím, že po montáži světel se vždy zamlží, ale to platí pro první nebo pár prvních jízd.

Upraveno uživatelem SirMike
Odkaz ke komentáři

Ta vlhkosť tam ide tade kade sa to orosuje , tým chcem povedať že v tvojom prípade obidve rohy sú zle zalepené a v mieste spoja sa drži minimáálne množstvo vody po daždi alebo umývaní auta ktorá sa pri zvýšení teploty v svetle začne odparovať.Ak to chceš overiť náfúkaj svetlo malým tlakom cez odparovacie labirinty malým tlakom cca 0,3 atm. a spoj plexi dookola namoč jarovou vodou, kde sa začne zdúvať pena je zlý spoj.Takto som to odhalil aj ja spoj som zvon prelepil sivým polyuretánovým tmelom a mám pokoj.

Odkaz ke komentáři

U xejonu je problem, ze svetlo se od svetla neohreje tolik. Je to prace na 5min. Vyndat svetla, otevrit kryt a dat napr na topeni. A potom poradne zajistit zadni kryt pro jistotu i dvouma sroubkama (je to brany jako opravna sada pokud se na krytu ulomi jedna pacicka z tech 4 co tam jsou) udelal jsem to taky tak a mam klid i za deště.

Odkaz ke komentáři

Teď se mi to zase nemlží... Světla jsem zkontroloval zezadu, jsou tam dva moduly, které jsou zajištěny jak pacičkama, tak šroubkama... Ještě jsem je zkusil víc přitlačit a víc dotáhnout šroubky. Přemazal jsem těsnící gumu (silikon), která je vespod světel mezi plexi a černým plasotovým tělem světla. Těsnící gumy těch dvou modulů jsem nepromazával, protože jsem to raději nechtěl úplně demontovat.

Zkusil bych kdyžtak tu fintu se sáčkem pohlcujícím vlhkost - kam na kryt světla by se měl přilepit? :)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...