Přejít na obsah

Točí ale nestartuje Octavia 1 -74kw


Doporučené příspěvky

  • o rok později...

Ahojte, od apríla, resp. augusta t.r. sa mi to isté začalo prejavovať: po zhasnutí kontroliek prístrojovky štartér točí, akoby naprázdno bez dodávky paliva. Len pre info, aj keď v názve témy to asi je: Motor 1,9 TDI PD 74kw AXR. Sporadicky sa pred štartom rozbliká kontrolka žhavenia a svieti OBD + do dílny.       

Prekontroloval som už: rozvody - sú nové, snímače kľuky a vačky, kabeláže k nim aj ukostrenia v motorovom priestore a tiež pod palubnou doskou (všetko podľa postupu v DP). Žhaviče. Všetko je v poriadku.                                       

Prečistil: EGR, klapka zhasínania + tlakové hadice a chladič až od turba.     

Vymenil: snímač otáčok kľukového hriadeľa G28, relátka č. 100 (X-kontakt) pod palubnou doskou a č. 53 na (predhrev chl. kv.) v motorovom priestore.                       

 DTC kódy: 16706. (P0727)                     

Už mi zostáva: kontrola funkčnosti klapky zhasínania, dočítal som sa, že môže zostať v zavretej polohe, a vtedy je problém. Ovláda ho podtlakový elektromagnetický ventil N239 (https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/1k0906283a-magneticky-tlakovy-ventil-prepinaci-n239-skoda-4961.html). A tiež skontrolovať N75 (na regulácia tlaku turba) a N18 (na ovládanie EGR).

PROSÍM, vie niekto poradiť, aké ste mali skúsenosti? Už to riešim 4 mesiace a príčinu som nezistil. Pýtajte sa na detaily, všetkým odpoviem. Potrebujem to doriešiť do EK (Platnosť do začiatku novembra 2023). 

ĎAKUJEM za všetky príspevky, Lubino

 

 

Upraveno uživatelem Lubino47
Grafika textu
Odkaz ke komentáři

Patrik77, Ďakujem za odpovede, opíšem aktuálny stav:

Svorkovnice od G28 (od kľukového hr.) a G40 (vačkového hr.) som premeral najprv prechod napätia na všetkých 3 zdierkach pri vypnutom aj zapnutom zapaľovaní. Namerané hodnoty okolo 12V a viac +-. Odpor medzi kolíkmi 1 a 2 na snímači je na novom 560ohm. Starý má asi 539ohm. DP uvádza: Snímač otáček motoru -G28- požadovaná hodnota odporu mezi kontaktem 1 a 2: 450...550 Ω. (Ten pôvodný sa ani nemusel meniť, ale mechanik povedal, že podľa diagnostiky a zopakovaní dtc áno. Myslím si, že takto postupovať nechcem - pokus, omyl.)

Len na G40 nebolo nič namerané na zdierke "1". Neskôr som sa odhodlal na čiastočné odokrytie časti káblového zväzku so zapojením na uvedené snímače a tiež okolo olej. filtra a tandemového čerpadla a pod batériou (sú to aj  snímače teplôt atď) až po T40a - (svorkovnice, 40-pólová, na řídicí jednotce motoru).  

Výsledok merania odporu káblikov od G28 po PIN 102 a 110 na svorkovnicu k RJ je, že žiadne prerušenie káblov nie je: hodnoty 2ohm. Čierny na "3" je kostra, našiel som ju tesne pred svorkovnicou k RJ, všetko OK. Aj som medzi prstami ohýbal kábliky počas merania, či nie sú  niektoré seknuté. Žiadne poškodenia.

Výsledok merania odporu káblikov od G40 po PIN 101 a 109,  je, že na zdierkach 2 a 3 je OK. Na 1-tke som k svorkovnici k RJ myslel, že PIN 106, ale ten žlto-čierny kábel ide iba k prepojovacej svorkovnici vedľa baterky na ľavom blatníku (zvnútra v motor. priestore samozrejme). Po tadiaľ som ho zmeral a OK. A pokračuje ten zväzok do kabíny v žlabe a pod palubovku na dosku k relé. Podľa schémy v priloženom obrázku tá istá 106-tka ide na relátko č. 4 -  J52 - relé žhavicích svíček. 

Ešte som túto časť kabeláže nemeral, včera sme museli ísť na dlhú cestu. 😒 Pri rozoberaní časti kabeláže s lištou od žhavičov sa mi poškodili 3 konce svoriek k žhavičom pri zavadení o niečo... neskôr musím objednať a vymeniť tú časť zväzku kabeláže. Potom zmeriam aj odpor káblika, čo pokračuje od tej 106 prepojenia. Mal by to byť vstup S3/3 k relé č.4 na kolík 19/86.

Dúfam, že používam správne vydanie DP (Vydání 05.05 S00.5144.50.15), lebo iné som na nete nenašiel. Tie schémy ohľadom Reléový box-přední strana a Přídavný nosič relé v tej DP čo mám sú len orientačné, v mojom prípade sú v aute použité inovované združené relé resp. RJ č. 377, 455 a 393. 

Nie som autoelektrikár, ale autám sa rozumiem, hlavne, keď mám tie správne informácie. Preto budem rád, keď mi budete radiť. Pomohlo by, keby sa urobil záznam signálu z obidvoch snímačov pomocou osciloskopu, resp. Diagnostiky s funkciou záznamu signálu do grafu. Ja mám iba ELM327. Tá aspoň vie načítať dtc a mazať a live data len základné, snímač otáčok motora tiež.

 

obr 02.jpeg

obr 01.jpeg

 

 

 

 

Upraveno uživatelem Lubino47
Prehľad obrázkov
Odkaz ke komentáři

 ☹️🤗

Včera a predvčerom išlo auto v diaľničnom tempe veľmi dobre. Spolu cca 670 km. Akcelerácia je tak, ako bola vždy. Ťah do kopcov má, musím sa kontrolovať na spotrebu a rýchlostné obmedzenie. Spotreba 5,6l/100 km tam na sever, 5,1l/100km dole Považím. 

Štartovanie raz bolo po krátkej 1 km jazde problematické, bez upozornenia kontroliek.

Musím si asi viac všímať, čo sa robí pred samotným štartom - zvuky čerpadla, klapiek ai.

Ešte som teraz vymenil nové relé žhavenia. Som zvedavý, čo to spraví. Ten zvuk vrnenia by skôr mohol byť ventil N18.

Upraveno uživatelem Lubino47
Doplnenie textu
Odkaz ke komentáři

Akumulátorom ani štartérom to nie je. Ak nastane taká zlá situácia, tak štartér točí silno, aj rýchlo. Bežne sa stačí po zhasnutí kontroliek iba dotknúť kľúča a na brnk už motor beží. Začalo sa to prvýkrát po viac než 9-tich rokoch odkedy ho máme, nikdy predtým som takýto stav nemal; po jazdení a vybavovaní v meste a po cca 1 hodine státia. V prvom príspevku som sa o tom zmienil. Aku má 2 roky a je udržiavaná vo veľmi dobrom stave 12,7 až 12,8 V. Octavia je garážovaná posledných 5 rokov. Ochrana proti hlodavcom tiež namontovaná. 

Včera som ešte rozbalil a prezeral káble od svorkovnice 106, premeriaval kábel z G40 žlto-čierny k relé žhavenia, a tiež káble od relé k žhavičom. Všetko 1 až 2 ohmy. Motor momentálne naštartuje hneď. Len ten vrnčavý zvuk ostáva pri otáčkach cca 1850 až 2100 /1min. A včera počas mojej diagnostiky na zohriatom motore na voľnobeh pri dotknutí-preťuknutí  sa plynového pedálu na otáčky cca 1000 sa ozýva z EGR klapavý výrazný zvuk, ale pri prudkom stlačení pedálu nie, len keď znovu padajú otáčky na voľnobeh, tak trochu počuť. Akcelerácia je OK. 

 

Odkaz ke komentáři

Dobrý večer Patrik77,

áno to viem, ak pri štarte symbol kontrolky žhavenia zhasne - dožhavuje. Ak ale začne blikať = elektronická porucha, a s ňou svieti ďalšia, v mojom prípade OBD = porucha motora. Včera som skúšal urobiť fingovanú poruchu počas diagnostiky - odpojil som svorkovnice na snímače kľuky aj vačky. Štartér točil ako najatý, rýchlo, žiadne zaváhanie, ako keď by bol slabnúci akumulátor. Potom som pripojil snímač kľuky, vtedy štartér pretočil asi 3 až 5 otáčok a hneď motor naskočil, úplne pravidelný chod. Diagnostika však nezaznamenala ani jednu poruchu. 

Súbežne s týmto ešte počuť ten vrnčavý vrňavý brunčavý zvuk. Relátka to nebudú, už som vymenil sadu nových troch (čísla100, 103, 53) Zatiaľ mám pocit, že to bude zo spätného vedenia spalín. 

Až budúci týždeň som sa predbežne dohodol na VAG diagnostiku. Hĺbkovo sa zameriame na akčné členy. Snáď z toho niečo užitočné vylezie. 🐣😁

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Můžeš dát žárovičku na napájecí kontakty relé řj. Když to bude svítit a nepůjde nastartovat je vadné relé.  Když svítit nebude a nepůjde je to bloknuté od řj . Jediný co mě ještě napadá je spínač spojky.  Ale stejně upozorňuju , zkus jinou baterku . Nepsal jsem že je vybitá . Není , ale má vnitřní vadu . 

Odkaz ke komentáři

Dobrý deň Patrik77, vďaka, že si nájdeš čas, a myslíš na riešenie tejto poruchy. Čo bolo v mojich silách si naštudovať v DP a premerať, skontrolovať a tiež diagnostikovať, som už urobil. Včera sme boli na ceste 150 km s prestávkami od 10, 15 min a 2 hod, ani raz štartovanie motora nezlyhalo. Naspäť znovu tých 150 km, diaľničné tempo na úrovni tesne pod rýchlostnými limitmi, motor ide veľmi dobre, spotreba 4,8 naspäť 5,1 litra/100km. Má dobrý ťah, regulácie, variabilitu,  ide plynule. Len to vrnčanie ostáva pri otáčkach cca 1850 až 2100 /1min. na 2,3,4,5 prevod. st.

Ad) Spojkový spínač - na ten som myslel tiež, mal by sa dať preveriť cez VAG diag. (Obr. v prílohe) Podľa tohto sa to vzťahuje na funkciu tempomatu. Mám vo výbave. Ale mne to štartuje aj bez stlačeného spojkového pedálu. Vždy som štartoval so stlačeným sp. p. Až po zhliadnutí YouTube videa s nemenovaným odborníkom M.V. z vašej krajiny, som to skúsil aj tak, ako to odporučil. Bez stlačeného p. 

Ad) Akumulátor, záťažový test si môžem dať vyhotoviť. Netvrdím, že aku je na 110% fit. Mám ju EXIDE PREMIUM 72Ah 720A. Namontovanú 2 roky presne, ktovie koľko stála v sklade (e-shop). R.v. neznámy. Ja som ju ako každú predchádzajúcu pred a po zimnom období dobíjal externe pri nízkom napätí a optimálnych A, niekedy aj s odberom prúdu 5W žiarovkou. 

Test akčných členov je vynikajúca funkcia diagnostiky VAG, ak tomu človek rozumie a má čas 'šťourat se' v parametroch - načítať si logy - a premýšľať a hodnotiť, vtedy môže nájsť príčinu rôznych porúch, alebo aj predísť vážnejším dôsledkom. Ja ešte takú diag. nemám, hoci rád by som. Preto uvidím, čo mi povie dohodnutý odborník.

Screenshot_2023-09-29-13-44-08-458.jpeg

Upraveno uživatelem Lubino47
Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Dobrý večer prajem, pred dvomi týždňami som bol v autoservise u odborníka na naftové vstrekovacie systémy. Z diagnostiky vyčítal síce sporadické poruchy, aké sa zrejme vyskytli aj predtým pri dlhšom štartovaní (snímač vačkového a kľukového hriadeľa atď.), ale usúdil, že všetko to môže spôsobovať zakarbónované sacie potrubie a spaľovacieho priestoru - špičky vstrekovačov. Dal do nádrže aditívum na prečistenie palivového systému.    

Tu je link: https://www.filtreaoleje.sk/detail-produktu/pro-tec-diesel-system-super-clean-cistic-dieseloveho-systemu-375-ml-6868/         

Počas hodiny diagnostiky vozidla motor šiel na voľnobeh s týmto čističom Pro tec DSSC v nádrži. Bolo po 30 km a celkovo 100km cítiť zmeny k lepšiemu. Odporúča sa do 80 litrov nafty a jazdiť na zohriatom motore vo zvýšených otáčkach. Celkovo aspoň 500 km.

Dnes pred EK som ešte dal spraviť dekarbonizáciu vodíkom, niečo to mohlo pomôcť, ale viac práce asi urobil ten čistič v nafte. (tankoval som na OMV MaxxM.) V každom prípade EK rozptyl hodnôt dymivosti 0,08 (nesmie byť väčší ako 0,5 m-1) a dymivosť 0,63 (Emisné limity Euro 4 pre diesel je súčet 1,3 g/km). Takže nateraz je to v poriadku.

Akú naftu budem tankovať neskôr, ešte neviem, ale určite budem musieť v budúcnosti urobiť aj demontáž sania + chladič spalín a vyčistiť ich, alebo vyskúšať chemickú metódu bez demontáže ale s výmenou oleja a filtra. Čo bude so vstrekovačmi - pretesniť preventívne, sa tiež rozhodne po x 1000km a výsledkoch čistenia palivového systému. 

Ďakujem všetkým, ktorí ste sledovali túto problematiku, snáď to bude užitočné aj ostatným.

 

 

 

 

Upraveno uživatelem Lubino47
Odkaz ke komentáři

Tak, a je to tu znovu! Včera po (prerušovaných) jazdách do mesta a v meste (spolu asi 25 km) sa večer PRED štartom vypísal údaj "Porucha motora - do dílny" a kontrolka motora (OBD) a preblikávala kontrolka žhavenia (elektronickej poruchy). Naposledy to bolo pred mesiacom a asi pred 1500 km. Pre takéto situácie som si zakúpil základnú diagnostiku ELM 327. Chybový kód P0727 - priložený obrázok. Nič neobvyklé pred tým nepredchádzalo vzniku hlášky. Iba občas to vrnčanie pri otáčkach motora od 1850 do 2100 na 2. 3. a niekedy 4. prev. st. a to či pred aditívami do nafty, po nich, po dekarbonizácii a po EK.

Inak motor štartuje na ťuk. Na rumunskom fóre (s automatickým prekladom do slovenčiny) sa obšírne tejto problematike venovali, zvlášť, že sa to týkalo motora 1,9 TDI PD AXR. Vraj v počiatkoch výroby trpel na predraté káble od snímača kľuky (G28) a ja mám už zrejme inovované zväzky kabeláže, lebo sú samostatne 3 káble vedené v pevnej bužírke. To ma hneď pri demontáži kabeláže pred mesiacom upútalo. Niektorí na tom fóre v tom čase to vyriešili premiestnením čierneho kábla ukostrenia smerujúceho k svorkovnici RJ, na iné miesto (boli tam len zobrazené schémy) bez popisu. Ďalší to riešili presilikonovaním svorkovnice RJ a kabeláže k nej v domnení ochrany pred vlhkosťou - často spomínali vznik poruchy počas dažďov a umývaní auta...V žiadnom prípade neodporúčali výmeny snímačov či iné súčiastky, ak dovtedy motor fungoval v poriadku, lebo nikdy to nepomohlo. 

Fakt neviem ako postupovať, čo s tým ďalej robiť, či to nechať takto a jazdiť dovtedy, kým sa výraznejšie neukáže porucha, napríklad: https://motofocus.cz/technika/73169,priznaky-poruchy-a-oprava-snimace-polohy-klikove-hridele

Prajem vám príjemný jesenný deň 

 

 

Screenshot_2023-10-25-17-36-15-624.jpeg

Odkaz ke komentáři

Práveže to spomínané relé aj ďalšie 2 som menil pred asi mesiacom - preventívne - testovanie. Vákuový test membrány EGR tiež v poriadku - drží podtlak - tyčka s ventilom sa nadvihne. Snímač G28 som teraz premeral - vnútorný odpor vinutia 505 ohmov. (z DP požadovaná hodnota odporu mezi kontaktem 1 a 2: 450...550 Ω). Skúška napätia bez zapnutého zapaľovania je zhodné s napätím akumulátora na všetkých troch kábloch. Je to tak správne? 

Odkaz ke komentáři

ÚVAHA: "Nové informácie"   

Hľadám, pátram na nete všade po akýkoľvek možných informáciách ohľadom porúch na snímači G28. Zhrnul by som ich stručne do niekoľkých bodov: 

1.) Chybové kódy DTC VAG 16706, 16705 alebo tiež P0322, P0727 (vždy sa týka G28) 

2.) Nie je to vždy o chybnom snímači ako samotnom, lebo vo väčšine prípadov výmena nepomohla (aj môj prípad).

3.) Nutne treba prekontrolovať podľa schémy (vyššie v predchádzajúcich príspevkoch v tomto vlákne som ich pripojil) kabeláž - stav, či nie je niekde predratá izolácia. Ak je OK, ešte treba zobrať do úvahy tieto informácie, ktoré som našiel:

https://www.troublecodes.net/vwcodes/p0322/

https://avtoad.com.ua/base/1-9-tdi-pd-vid-vag-group-simejstvo-dizel-nih-dviguniv-z-vporskuvannam-nasos-forsunka-1

Tieto linky sú bezpečné - po otvorení na svojom webovom prehliadači (najlepšie Chrome) si nastavte automatický preklad do svojho jazyka (čeština). 

Mne to dáva zmysel s tou elektroindukciou signálneho kábla zo snímača do RJ motora. Lebo len PRED štartom mi to vždy vypísalo chybu, z čoho usudzujem, že RJ po kontrole snímačov vyhodnocuje stav a nedostala adekvátnu "odpoveď" tzn. spätnú väzbu cez signál. káble, lebo je "zmagnetizovaný" indukčným napätím. Odkiaľ sa tam vzalo? Asi to môže byť charakterom (či zvláštnosťou konštrukcie) - signálne koleso na zotrvačníku (dvojhmotový - spôsobuje svojimi vibráciami rušenie signálu), a 'slabé' tienenie kábla, s čím konštruktéri zrejme nepočítali. Neskôr v procese produkcie vznikol spôsob eliminovať tejto jav. Je v dokumente s označením Technical Product Information (TPI) 2007067. Pochopil som na základe prečítaných informácií (samotný dokument je na viacerých web stránkach len uvádzaný ako odkaz, ale nie publikovaný - asi prísne výrobné tajomstvo), že ide o úpravu kabeláže - presmerovanie pôvodného zlúčeného káblovania a ukostrenia na samostatné miesto - 40 cm predĺženie.

A tu vás prosím všetkých, čo sa v tomto lepšie vyznáte, ako ja. Ako urobiť tú spomínanú úpravu podľa odkazov na linky. Aká farba káblika kam má ísť? Tu som si nie istý, a nechcem niečo pokaziť (lebo preklad z angličtiny a ruštiny nie je presný). Inkriminovanú časť kabeláže som už mal otvorenú a viem, ako to tam vyzerá, len to budem musieť ešte raz odkryť...

Ďakujem vopred za fundované odpovede.

 

 

 

 

Upraveno uživatelem Lubino47
Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

VYRIEŠENÝ PROBLÉM!!! teda aspoň dúfam...

Zdravim vás všetkých, odborníkov aj amatérskych garážmajstrov, majiteľov áut so spaľovacím motorom. Môžem konečne zrekapitulovať výsledky riešenia problému so štartom atď.

Po včerajšom jazdení 130 km (okresky a diaľnica) + 25km jazda v meste + 150km diaľnica a okresky a asi 7-8 štartov, môžem zhodnotiť, že je motor nateraz v poriadku, čo sa týka výkonu, pravidelnosti chodu od studeného štartu až po dosiahnutie prevádzkovej teploty a tiež po cca 2x 1 a 3/4 hod. cesty diaľničným tempom. (otáčky motora max 3200/1min.)

Od výmeny snímača vačkového hriadeľa G40 (značka Hella) uplynulo vyše troch týždňov a desiatky štartov a asi 700 km. Je to asi ešte skoro zhodnotiť, či bude spoľahlivý, ale vrátil sa jazdný prejav charakteristický pre 1,9 TDI PD spred vyše 9 rokov, keď som na ňom urobil veľký servis (m. olej a všetky filtre a kompletné remeň. rozvody).

Teraz s novými rozvodmi a snímačmi sa mi zdá, že nástup turba je omnoho plynulejší a bez nepríjemných kopancov - motor zaberá pekne od spodu už od 1500-1600 otáčok na patričnom prevode bez protestu, skoro taký prejav majú 4-valc. turbodieseli s CR vstrekovaním a približnej kubatúry. Možno je to aj prečistením palivového systému a hlavne vstrekovačov - čo sa prejavuje hlavne po štarte úplne studeného motora. (aditívum do nafty Pro Tec typ DSSC)

Dúfam, že turbo ešte dlho vydrží. Chcem sa preto spýtať, čo môžem okrem správneho postupného zaťažovania a po dlhej jazde dochladzovania turba + výmeny oleja v intervaloch do 10000km urobiť pre jeho životnosť. Mám na mysli kontrolu vôlí, prípadne čistenie kvôli podtlakovej regulácii - variability lopatiek atď. Máte s týmito vecami určite nejakú skúsenosť, ďakujem za odpovede.

 

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...