Jump to content

Možnost koupě Oktávky 118 kW


Recommended Posts

Zdravím.

Předesílám, že jsem technicky zdatný ale ne v oblasti aut. Mám možnost upgradovat a koupit od dobrého známého vizuálně velice zachovalou oktávku. Je to II, právě 1.8 TSI. Něco jsem si o tomto modelu/variantě načetl a pochopil jsem, že existuje více variant motoru (BZB, CDAA ?) a některým z nich je lepší se vyhnout? Pár informaci, co mám o autě:

- ročník 2009
- motor 1.8 TSI
- nájezd 180 000
- vizuálně perfektní stav, nikde rez, nikde nic nebouchá
- olej měnen 1x ročně
- za dobu života měněny všechny brzdy, je nový chladič motoru a klímy, nové svíčky
- výpis vin v sekci motorizace uvádi: BZB, 1 798 cm3, 118 kW @ 5 000 - 5 200 RPM, L4, 16V, benzín, TSI, Euro 4, výroba: 2008 / CDAA (CDA), 1 798 cm3, 118 kW @ 4 500 - 6 200 RPM, L4, 16V, benzín, TSI, Euro 4/Euro 5, výroba: 2009 - 2013

Cena okolo 90 - 110 tisíc.

Poradíte na co se zaměřit u tohoto modelu/varianty auta? Na co se doptat, co zjistit, čemu se vyhnout? Mám známého servisáka, který auto taktéž omrkne, ale rád bych se rozientoval a zjistil si víc infa předem.

Díky!!!

Link to post

Všichni řeknou, že ten motor je kur** před GOčkem.

Má prostě z výroby od roku 2009 vadu v rámci pístních kroužků, žere to olej. A slabý napínak - ten ale je v pohodě, pokud v minulých 5 letech byly dělané rozvody.
2012 výroby byly lepší, nebylo to tak zlé, ale taky to po nějaké době bylo třeba opravit.
Mám leden 2012, do 3k otáček to nebere olej, vše v klidu, ale jak tomu buším 160, tak si to pápne decentně, že skoro po jízdě je třeba dolít 2 dcl.

PředFl byly BZB, očividně v pohodě motory.
Facelift jsou CDAA, špatné kroužky.

GOčko vychází cirka na 70k, ale pak je ten motor vážně super.
Tady Grany v Praze a kluci v Brně dělají ty generálky se správnýma díly, které drží, nemají reklamace.

Záleží co jsi ochotný do toho auta dát.
Reálně se to auto prodává kolem 160k, takže pokud ho koupíš za 100k s všelijakým motorem, tak za 170k budeš mít docela v pohodě package.

Link to post

Nemohl by ti to na víkend půjčit, že by si s tím najel pár set km a pak kouknul na olej? Snad i někde tady se zmiňovalo, že první CDAA měly ještě kroužky z BZB, takže třeba se to toho auta netýká. Čímž ale nelze vyloučit kopec dalších problémú...

Link to post
37 minutes ago, MorDecaY said:

Nebo to koupit jak já s tím, že tu generalku dělat budeš 🙂

Ten motor jsem chtěl, chtěl jsem ofci 2 po FL. Furt mě to vychází levněji jak 3ka s 1.8Tsi a dobrou výbavou, kde mám teď plnou prakticky 😄

Dosti nad tím uvažuju.

Kromě toho, že je to 1.8 TSI/CDAA, tak jinak je to auto totiž v absolutně perfektním stavu s top výbavou, dokonce s nějakou nad rámec Elegance za příplatky.

Můžeš mě odkázat, na příspěvěk nebo napsat co typicky generálka u tohoto motoru znamená co do součáštek/cenově?

Link to post

Mám to stejně 🙂
Najeto 120k při prodeji, do plné výbavy mi chybí nálepka LaK, xenony, přední senzory, elektrické sedačky- Které mám "jen" v polosportu a výhřevem 😄 Multifunkce, BT jednotka, corner přísvit, dokonce Sound Systém.

pqABykyJyYVb37IFXgexGcxgniViqP5YnagRflcxrp5fM1jmWnL2ppIBx0PHXDvNoJXIHZMcfF4Cn6TmelxejACenDIQEIMTTw2VWR38MqASN6eboSAmjNQLNt6bwj3UidBgPqGxCVq3of2qZj8iVnr7Hcwo05vq5TpB7_tZ8HQXA0G8Yd9SwnehwxoQDoTe3PqB4XAhKzEnEfbYwlO93hMjAUtHws25A5_AVTKzs7xuEVeELIBfBsEe_M7K3NGWiC5yhjSWai0zn-bfhnLnvSrJdCcYg9nSGGLZQU5Yb2P8xGu41kuErwjxfPfWV88NvQrgzc0W_X_MXvFJRJFKNxM0-xX3PtOE7azUP7q454dXcnevaNAAOp9kiLN8gV6-Oz1w_Urgm0rXANUFmfSJf6WhQzWH9rsFZ_CkaDvXvRlNvSB8ZQmJH8_8PbmwqpKLrKCVKZYzy1Wm5-quZC_HRwOnu0yT0cMcXCH1aDG4F8oNNwQZMJvi5v7ogsIPPov8hoaQn-UJ4BpSzPjgEdp0X-8iKq2J1aWDRlosdBSNb1a1bJqSIoYuclmlILWUZxmKz7GHF6R5Do8SXQTXm8B_wfhv1yqBJ8RvlrBWvb63DEUnyuJcNBbGMlxZOofHe3l_DgXO6HWi2JGL996xEcvMNUnJxwOa1MbY8Z6Z066jhPCccAQ0dXGr6dcts-SEnuFvI01Nl3PaGEocOfwedhToUWM5NXkLZDqpGCT4q74aDeNms4_4fntIr-ehmnNd7Nay_u0tf93jErzbEPplz01-h0HvroEG4v8LkXZHjDg_bfyBR0GlyAISygKdPIgHUCdoJjPskhv3HspI6n1WHWisaILERYDr81-ZqB0Ufu6f7IoQTh1nBp0rJDgGb0fzNvbvVYJXTRrdfkwBFTxAUnwgYy9ky8vlfGpAD-Q1Sic=w1239-h929-no?authuser=0

 

No, ta generálka většinou je kolem 70k.
Vyměnit písty a kroužky, aby to bylo tak jak má. Potom se do toho počítají ty kraviny kolem, aby to vydrželo. Dá se říct, že z toho je skoro nový motor. Do funglovky tomu bude chybět snad jen nové čerpadlo vody a oleje.

Zrovna teď mi to Garny bude naceňovat, protože to vypadá, že jsem byl schopný uhrát, aby mi předchozí majitelka zaplatila polovinu GO na skrytou závadu... Auto olej nežralo, ale po větším nájezdu oleje, tak si to páplo trochu :))

Garny v Praze; http://www.autosluzby-kranat.cz/
Je to zdejší klubový mechanik 😄
https://forum.octaviaclub.cz/topic/614-garny-servis-a-vše-okolo/#comments

To bych ti asi taky doporučil, aby jsi zjistil, kolik to auto má najeto od poslední výměny oleje - v palubáku to najdeš v hlavním menu, jako stav vozidla. Pokud tam bude svítit něco jako do výměny 8k km, tak je to relativně starý olej a při najetí cirka 500km by jsi měl vědět, jestli si to žere a na chvíli od toho máš pokoj.

 

Link to post
3 minutes ago, MorDecaY said:

Mám to stejně 🙂
Najeto 120k při prodeji, do plné výbavy mi chybí nálepka LaK, xenony, přední senzory, elektrické sedačky- Které mám "jen" v polosportu a výhřevem 😄 Multifunkce, BT jednotka, corner přísvit, dokonce Sound Systém.

pqABykyJyYVb37IFXgexGcxgniViqP5YnagRflcxrp5fM1jmWnL2ppIBx0PHXDvNoJXIHZMcfF4Cn6TmelxejACenDIQEIMTTw2VWR38MqASN6eboSAmjNQLNt6bwj3UidBgPqGxCVq3of2qZj8iVnr7Hcwo05vq5TpB7_tZ8HQXA0G8Yd9SwnehwxoQDoTe3PqB4XAhKzEnEfbYwlO93hMjAUtHws25A5_AVTKzs7xuEVeELIBfBsEe_M7K3NGWiC5yhjSWai0zn-bfhnLnvSrJdCcYg9nSGGLZQU5Yb2P8xGu41kuErwjxfPfWV88NvQrgzc0W_X_MXvFJRJFKNxM0-xX3PtOE7azUP7q454dXcnevaNAAOp9kiLN8gV6-Oz1w_Urgm0rXANUFmfSJf6WhQzWH9rsFZ_CkaDvXvRlNvSB8ZQmJH8_8PbmwqpKLrKCVKZYzy1Wm5-quZC_HRwOnu0yT0cMcXCH1aDG4F8oNNwQZMJvi5v7ogsIPPov8hoaQn-UJ4BpSzPjgEdp0X-8iKq2J1aWDRlosdBSNb1a1bJqSIoYuclmlILWUZxmKz7GHF6R5Do8SXQTXm8B_wfhv1yqBJ8RvlrBWvb63DEUnyuJcNBbGMlxZOofHe3l_DgXO6HWi2JGL996xEcvMNUnJxwOa1MbY8Z6Z066jhPCccAQ0dXGr6dcts-SEnuFvI01Nl3PaGEocOfwedhToUWM5NXkLZDqpGCT4q74aDeNms4_4fntIr-ehmnNd7Nay_u0tf93jErzbEPplz01-h0HvroEG4v8LkXZHjDg_bfyBR0GlyAISygKdPIgHUCdoJjPskhv3HspI6n1WHWisaILERYDr81-ZqB0Ufu6f7IoQTh1nBp0rJDgGb0fzNvbvVYJXTRrdfkwBFTxAUnwgYy9ky8vlfGpAD-Q1Sic=w1239-h929-no?authuser=0

 

No, ta generálka většinou je kolem 70k.
Vyměnit písty a kroužky, aby to bylo tak jak má. Potom se do toho počítají ty kraviny kolem, aby to vydrželo. Dá se říct, že z toho je skoro nový motor. Do funglovky tomu bude chybět snad jen nové čerpadlo vody a oleje.

Zrovna teď mi to Garny bude naceňovat, protože to vypadá, že jsem byl schopný uhrát, aby mi předchozí majitelka zaplatila polovinu GO na skrytou závadu... Auto olej nežralo, ale po větším nájezdu oleje, tak si to páplo trochu :))

Garny v Praze; http://www.autosluzby-kranat.cz/
Je to zdejší klubový mechanik 😄
https://forum.octaviaclub.cz/topic/614-garny-servis-a-vše-okolo/#comments

To bych ti asi taky doporučil, aby jsi zjistil, kolik to auto má najeto od poslední výměny oleje - v palubáku to najdeš v hlavním menu, jako stav vozidla. Pokud tam bude svítit něco jako do výměny 8k km, tak je to relativně starý olej a při najetí cirka 500km by jsi měl vědět, jestli si to žere a na chvíli od toho máš pokoj.

 

Díky za tipy, jinak olej mění borec 1x ročně pravidelně.

Link to post

Bacha, nemá se tady citovat přímo poslední post 🙂

Co rok je jasné, ale jestli to je co 15k, 30k nebo nejlepších 10k najeto na oleji.
Jak píšu... Přijde mi, že ten motor poznáš, jestli je ještě použitelný podle toho, jak jetý má olej a jak se s ním chová v rámci spotřeby oleje. Pak je tu studený start, aby nebyl slyšet řetěz.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...