Jump to content

Zvýšený volnoběh


Recommended Posts

Dobrý den, 

potřeboval bych poradit, co je s vozem špatně, jelikož se v autech nijak nevyznám, tak nemám ponětí. Též vás chápu, že od stolu nic nevymyslíte, jen by mě zajímal nějaký váš tip, případně kdyby se někdo nabídl s diagnostikou, tak budu rád, jelikož servis mi řekl, že je dlouhá čekací doba, samozřejmě ne zadarmo 🙂 . 

Již nějakou dobu pozoruji to, že relativně často když přijedu na světla, nebo třeba na parkoviště, tak auto drží volnoběh na cca 1000rpm, to až do doby, dokud nevypnu a nezapnu motor, potom se otáčky drží kolem normálního volnoběhu, nicméně po nějakém okamžiku se opět zvednou na 950-1000rpm. Občas když zastavím, tak rpm jsou ihned v normálním volnoběhu a drží se tak i klidně několik minut co stojím, nicméně jsem nevypozoroval žádnou logiku mezi zastavením a zvýšenými/nezvýšenými rpm.

Prvně jsem to dával za vinu DPF, nicméně to si myslím můžeme vyloučit, jelikož se to děje klidně i za nezahřátého motoru a také při tom, co má auto málo paliva (četl jsem, že pokud je méně jak 1/3 nafty v nádrži, tak se regenerace nespouští). Také po vypnutí motoru nejsou slyšet větráky, což prý je také znak přerušené regenerace DPF.

Pak jsem to dával za vinu klimatizaci, jelikož v létě jsem je hojně využíval a využívám ji stále, nicméně zapnutí nebo vypnutí klimatizace nemá žádný vliv, děje se to tak i tak.

Dále jsem četl, že by to mohl být akumulátor, že když je tam špatné napětí, tak si auto zvýší otáčky (nemám tušení, či je to pravda, jen říkám, co jsem se dočetl). Toto nevylučuji, minulou zimu auto stálo dvakrát asi měsíc, možná dva a baterka byla kaput, startovalo se dvakrát přes kabely a od té doby kabely nebyly potřeba, jen co jsem si všiml, tak poslední dobou občas během startu motoru probliknou kontrolky ABS a ASR, na tak 2 vteřiny, stejně jako to udělalo při startu přes kabely, tak netuším, jestli to souvisí. Nicméně nemám aktuálně možnost diagnostiky, jak jsem psal, tudíž baterii nemám jak potvrdit ani vyvrátit.

Ještě se mi stalo minulý týden to, že jsem vezl přítelkyni na pohovor do Olympie, což bylo nějakých asi 10km a 10km pak zpět domu, ráno auto chytlo naprosto v pořádku, když bylo kompletně studené, pak při odjezdu z Olympie na parkovišti chytlo tež v pořádku a cestou domu jsem se rozhodl zastavit na benzince, jen jsem skočil na tak 5min dovnitř a chtěl odjet, nicméně auto nechtělo chytnout, startér točil, do toho začala pak blikat a cvakat celá palubovka (kontrolky), stejně jako za vybité baterie, to se dělo asi na 5 pokusů, tak jsem se snažil sehnat od někoho kabely, nicméně nikdo je neměl, tak jsem začal sjíždět internet a tam jsem se dočetl, ať zkusím nastartovat s plynem (mít nějaké zkušenosti, tak to asi zkusím hned, jen mám papíry relativně chvíli, tak jsem byl zaskočen, že mi nejde auto a co budu dělat 😄 ), což ve finále pak fungovalo a já mohl odjet. Zkusil jsem pak po ujetí cca 0.5km z benziny domu vypnout a zapnout motor a to opět naskočil na brnk. Podobná věc se mi stala cca před půl rokem, když mi auto mou vlastní vinou chcíplo na přejezdu a též nechtělo naskočit, jen to prozměnu motor točil, ale neblikaly a necvakaly kontrolky, jen blikalo ABS a ASR a po cca 2-5minutách auto samo naskočilo, bez plynu a ničeho a opět po ujetí asi 10km domů jsem vypl a zapl a naskočil na brnk.

Nějaké tipy? Neřešil někdo něco podobného? Případně někdo, kdo by byl ochotný mi to píchnout? Budu rád za vše. Mít peníze navíc, tak preventivně vyměním baterii, nicméně jakožto student, co před chvílí kupoval komplet zimní pneu včetně kol si úplně nemohu dovolit ji jen tak koupit, když je pořád šance, že tou to být nemusí a já bych hodil peníze do kanálu 😄 

Hezký zbytek dne 🙂

Ještě dodávám, nevím, jakej to má vliv, ale aby info bylo kompletní. Auto jezdí pouze dálky, vždy cca 50km mimo dálnici a pak asi 120km dálnice a to samé pak zpět, leju do toho naftu z benziny, před cca 17 tis km komplet vyměněný filtry, rozvody a před 7 tis km olej (ten byl dělán i před těmi 17 tis km). Nájezd je cca 270tis km.

Link to comment

No z celé té slohovky jsem se dočetl, že bude problém s Akumulátorem, blikající kontrolky (vánoční stromeček) tomu napovídá, 

můžu Ti poradit jako kolega již směřuje problém k aku, prověřit napětí na alternátoru jestli je vše v pořádku a půjčit si nebo koupit baterii, pokud se na to necítíš, což chápu, tak odvez auto do servisu a nech to na něm, více Ti asi zde nikdo neporadí, samozřejmě i DPF pokud si nejsi na 100% jist zaplněním, bych nevylučoval,

V každém případě je diagnostika nejlepší doktor na zjištění nemoci vozu.

Link to comment
19 minutes ago, Radas said:

No z celé té slohovky jsem se dočetl, že bude problém s Akumulátorem, blikající kontrolky (vánoční stromeček) tomu napovídá, 

můžu Ti poradit jako kolega již směřuje problém k aku, prověřit napětí na alternátoru jestli je vše v pořádku a půjčit si nebo koupit baterii, pokud se na to necítíš, což chápu, tak odvez auto do servisu a nech to na něm, více Ti asi zde nikdo neporadí, samozřejmě i DPF pokud si nejsi na 100% jist zaplněním, bych nevylučoval,

V každém případě je diagnostika nejlepší doktor na zjištění nemoci vozu.

Dobrá, jinak za slohovku soráč, vždycky, když se snažim něco popsat, tak z toho slohovka vznikne, jelikož čeština mě vždy bavila, tak se to vždycky takhle vyvrbí... 😄 Zkusim po někom sehnat aku, případně ho asi zkusím tedy koupit, jelikož jak jsem říkal, servis mi kvůli přezouvání řekl termín za dost dlouho, proto jsem psal, kdyby se někdo nabídl s diag, tak budu jen rád. 

Link to comment
Just now, PetrRS said:

ještě k tomu DPF mě se teda spouštěla rege i na studeným motoru a i s rezervou CEGA 2011 podle polarfisu

Nemám tušení, ja pouze interpretoval nějaké věci, které jsem se dočetl na internetu, nicméně bych tedy čekal, že by pak hučely ventilátory, ne? Resp. to jsem se dočetl společně s tím studeným motorem a naftou v nádrži. I se mi ty větráky párkrát podařilo slyšet, nicméně to bylo asi 1, max 2x během posledních dejme tomu 20tis km. 

Nevíš, o kolik se zvedne spotřeba na ten volnoběh, pokud běží regenerace? Dříve jsem měl volnoběh asi 0.2l, nicméně co jsem koukal poslední dobou, tak je to asi 0.4, někdy těch 0.2... Jednou když jsem přijel na světla, tak jsem měl asi 1.5 a po přejetí na další světla to spadlo na míň, teď netuším jestli 0.2, nebo 0.4, ale usoudil jsem, že to doběhla regenerace, předtím byly splněny podmínky...

Link to comment

No tak to těch 1.5 je asi kravina, ale bylo to výraznější jak ty 0.4, tak třeba někdo co má 1.6 TDI odepíše jeho spotřebu 😄 

Jak říkám no, mám čerstvý papíry relativne a první auto, takže nevnímám úplně všchno mi přijde... 

Doufám, že nemusím citovat vaše odpovědi, aby byly vidět, fórum jsem objevil dnes a nemám tucha, jak to funguje.

Link to comment

Auto bylo predany se slovy, ze vymenena baterka, tudiz prestanou zvysene otacky, tudiz pochybuju. Co jsem vcera jel, tak jsem stavil asi 7x (svetla, krizovatky atd.) a vzdy 1000 otacek, klima manualni, pouze poustene radio, svetla a pichlej fm transmitter v zapalovani. Takze se asi budu muset objednat za ten mesic na nejakej rozsahlejsi servis. 

Link to comment

taky bych se přikláněl k dpf. ono mohlo zrovna vypalovat.. chvílí bych to sledoval a pokud to nedělá nic jiného než že občas drží otáčky neřešil bych (regeneraci poznáš i ze stavu vozidla u zmáčknutí stavu start-stop. pokud regeneruje píše nutný běh motoru)

jo a píšeš o 1/3 nádrže. nespustí se až když jedeš na "rezervu"

Link to comment

nevim, nemam k dispozici diag, tudiz reknu az po tom servisu, maximalne mohu zkusit nejakou koupit, jestli je nejaka “za rozumny penize”, s kterou by mohl pracovat i deb*l jako ja 😄 dneska pri ceste domu, opet 200km, tak porad 1000rpm a na jednich svetlech sel z vyfuku sedy kour, ktery ale na druhych svetlech za nejakych 500 metru uz nesel, tak jsem zkusil na miste pri neutralu vytocit motor, sel max do 2.5k a pri podrzeni tech otacek nejake 3 vteriny vysel z vyfuku identicky kour s zapachem nafty nebo spalenin, nedokazu presne rict, proste smrad. maximalne muzu rict, ze koncovka je kompletne cista, to je jediny, co jsem vycetl ze muzu ozkouset i ja a pry kdyby bylo dpf v kopru tak vytahnu cernej prst. za jizdy jsem si toho koure nikdy nevsiml, jednou mi to udelalo tez kdyz jsem vyjel, ale auto bylo studeny a byla zima, tak jsem hadal ze je to “klasicke zimni koureni”, to za chvilku preslo a olej ani voda nemizela, tak jsem hadal, ze dobry, za jizdy jsem si nikdy niceho nevsiml, az tedy dnes. dpf kontrolka nikdy nesvitila. 

ani vetraky po vypnuti motoru nikdy nesly, tudiz bych hadal, ze regenerace neprobihala. jednou se mi povedlo ji prerusit a to ty vetraky hucely nejakou pul minutu, nebo kolik. 

ale jak rikam, bez diag a s ocima lajka moc nepoznam, max nejaky kour, ktery by byt nemel a pripadne co mi vyhodi palubni pc. jinak stk to delalo pred pul rokem a emisema to proslo s velkym prehledem, od ty doby jsem najel nejakych 15k, tudiz nevim, co se mohlo posrat.

Link to comment
  • 3 weeks later...

No, tak deni pokracuje, odvezl jsem to v nouzi do skodovky, pak telefonat, ze o egr nejde, ze jim to pise snimac kliky, tak ho vymenili a dalsi telefonat, ze palubak zhasl, diagnostika nic pry nepise, ale auto nejede pry pres 140, ze zkontroluji turbo, tak buh vi, co s tim autem bude… zacinam mit obavy pomalu.. pry se kdyz dojeli zpet z nej trosku zakourilo, tak jestli se neregenerovalo DPF pry, ale jestli by to mohlo mit vliv na to, ze auto nepujde pres 140 se mi nezda.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Zdravím, mám problém s rádiem. V servisu mi kódovali tlačítko tempomat a po návratu ze servisu se mi při nastartování přestalo zapínat rádio. Po vypnutí motoru a vytažení klíčku se rádio také samo nevypne. Toto dříve normálně fungovalo. Dále se okamžitě po vypnutí motoru odpojí Bluetooth, což také dříve nedělalo. Může mi někdo poradit kde je chyba?
    • Netreba to riešiť. Niekedy ozaj nemá zmysel snažiť sa niekomu ani niečo riešiť. To je ťažko. Aj ohľadne tohto ako je prasknuté sklo na aute, síce nie zadné, ale čelné som mal. A to som sa napočúval vtedy rád, čo s tým mám robiť teda...
    • zdar , mám problem s oc. 1 1.6 75kw, na diag. mi neustale vypisuje na 1 a 3 valci vynechavani zapalovani  vyměna zapa.kabelu, sviček zapalovaci civka , tlaky ve valci v pohodě, byl bych rad za každou radu 
×
×
  • Create New...