Přejít na obsah

Spojkové ložisko


Doporučené příspěvky

Ahoj poslední týden se mi ozývá od spojky divné pískání nejspíše spojkového ložiska. při zmáčknutí spojky to přestane dělat a při pouštění jdou cítit v horní poloze malé vibrace.

 

Chci se zeptat jak je to s výměnou. Slyšel jsem, že je ložisko někde u 5. stupně a je možná výměna bez sundání převodvky. Má stím někdo zkušenosti?

díky za rady

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahoj.

 

Mám tohle auto už 4 rokem takže myslím,že po takové době můžu k tomu něco napsat a podělit se o svou zkušenost konkrétně ke spojce.

Jako že auto je jako takové spolehlivé, motor mě za celou dobu nikdy nikde nenechal tak tenhle spojkový systém u AEE bohužel ano. Hodně lidí co si kupuje octule 55Kw stejně jako já před 4 roky řeší v prvé řadě rozvody (což je logické u každého auta z druhé ruky) a pak samozřejmě kontrola brzd atd... Kdybych mohl vrátit čas a byl v té době chytřejší a věděl o tomhle motoru víc tak bych udělal i kontrolu spojkového mechanizmu jako takového a né jen spojky. Bohužel se o tom příliš nepíše,ale patřím do té skupiny lidí AEEčkářů, kteří měli to štěstí a za jízdy (naštěstí kousek od baráku) se mi PROPADLA SPOJKA! Jednou si tak jedu POZOR SPOJKA NOVÁ KOMPLET SASH namontovaná a rok fungovala bezvadně. Jenže jsem si z neznalosti nevšiml,že nová spojka by měla zabírat VÍCE U SPODU A POSTUPEM ČASU PEDÁL ZABÍRÁ ČÍM DÁL VÍC NAHOŘE. Jenže mě spojka zabírala i po kompletní výměně nahoře. Já to neřešil,protože jsem si myslel,že u spojky mě němůže nic překvapit a tak jsem jezdil s klidným svědomím dál. Jenže pak to přišlo. Během obyčejné jízdy a to jezdím naprosto v klidku se mi při sešlápnutí propadl úplně dolů pedál. Při tom se ozval kovový zvuk takove cinknutí jakoby vypadla nekde nejaka pružinka. Pedál zůstal dole a já byl SHODOU NÁHOD KOUSEK OD ZNÁMÉHO tak jsem na zařazenou 4 rychlost dojel k němu asi 500m na barák a prosil ať mi nikdo nevleze do cesty ani auto, protože kdybych zastavil tak už se nepohnu!!! Dojel jsem k němu a vypnul motor i s zařazenou rychlostí.Auto chíplo a pak jsem teprve zařadil neutrál. Následovala cesta odtahem do servisu s tím,že jsem jim říkal jak je to možné,když mám komplet spojku rok starou a pedál se proapdl úplně dolů.... A PROBLÉM SE POMALU ZAČAL RÝSOVAT:

 

TYHLE MOTORY MAJÍ NEJDEBILNĚJI UDĚLANOU SPOJKOVOU SOUSTAVU A TO MI NIKDO NIKDY NEVYMLUVÍ. BOHUŽEL JE TAM PŘES CELOU PŘEVODOVKU UVNITŘ VYPÍNACÍ TYČ KTERÁ ROZPÍNÁ SPOJKU. TA TYČ JE TLAČENA VYPÍNACÍM PALCEM KTERÝ JE NASUNUTÝ NA TAKOVÉM TISÍCIHRANU. ŽÁDNÁ JINÁ OCTA TO NEMÁ, 99% AUT MÁ HYDRAULICKY SYSTÉM SPOJKY KDE SPOJKU ROZPÍNÁ PŘÍMO HYDRAULICKÝ VÁLEC. TATO SPOJKA JE SICE TAKY HYDRAULICKÁ,ALE TEN HYDRAULICKÝ VÁLEC TLAČÍ NEJPRVE NA TAKOVOU PÁKU, PÁKA JE SPOJENA S HŘÍDELÍ NA KTERÉ JE ONEN TISÍCIHRAN, NA TOM TISÍCIHRANU JE NASAZENÝ TEN VYPÍNACÍ PALEC TLAČÍCÍ NA TU VYPÍNACÍ TYČ KTERÁ VEDE PŘES CELOU PŘEVODOVKU A AŽ PAK DOJDE K ROZEPNUTÍ SPOJKY !!!!!!!!! TAKŽE JAK SE ŘÍKÁ PROČ TO DĚLAT JEDNODUCHÉ,KDYŽ TO JDE UDĚLAT SLOŽITĚ!!! NO A MĚ SE ÚNAVOU MATERIÁLU PROTOČIL TEN VYPÍNACÍ PALEC NA TOM NAMÁHANÉM TISÍCIHRANU A SPOJKA SE PROPADLA A JÁ BYL V HAJZLU. ČLOVĚK UŽ MÁ PAK FAKTICKY PO NÁLADĚ KDYŽ ZJISTÍ,ŽE VLASTNĚ TO TAK JE ANIC SE S TÍM NEDÁ DĚLAT A NA OTÁZKU VE ŠKODOVCE PROČ TO DĚLALI TAK IDOTSKY MI BYLO ŘEČENO,ŽE SE ANI NEVÍ, ŽE TO TAK PROSTĚ BYLO A NEVĚDĚLO SE,ŽE TEN PALEC BUDE SLABINA. Tak jsem se nasral říkal jsem jim ať ten palec po nasazení na ten tisícihran přímo zavaří a víc to řešit nemíním. Celé mě to přišlo na více jak 8000,- nechal jsem měnit rovnou oba hydraulické válce jak na starně pod pedálem tak ten druhý co vypíná spojku. komplet vedení potrubí, celý ten vypínací mechanizmus, ložisko. Spojka konečně zabírá ve spodní části a to,že Ti pedál při jemném sešlápnutí vibruje tomu se nediv. To u této spojky je totiž běžné řeknou ti to všude. Tolik tedy má zkušenost s touhle spojkou ketrá mě už stála tolik nervů oproti motoru který šlape nádherně jen by si zasloužil v takových případech úplně jiný přenos hnací síly na kola. Jinak převodovka je v pohodě, rychlosti sedí, krásně jede, na menší výkon motoru je úžasně zpřevodovaná,jen ta spojka kdyby nebyla tak složitě řešená. To už 1,4 AMD 55Kw měla klasickou, naprosto normálně fungující spojku s klasickým vypínáním jako ostatní octy. Nevím proč jen u 55KW vymysleli v německu takový paskvil. Možná něco zkoušeli,ale pak od toho upustili jelikož vím,že nejsem jediný komu se tohle stalo a nejeden AEEčkář na netu popisoval jak mu kvůli propadlému pedálu zůstalo auto viset v provozu. Jinak všem zdar :-)

 

Tady posílám odkaz i s obrázkama na ten problém. http://www.brokevw.com/TO.html

 

 

Tam uvidíš na vlastní oči o čem je řeč. Hoj

Odkaz ke komentáři

No možná jsi o tomhle problému nikdy nikde nečetl,ale ve škodováckém servise jej za dobu co jsou tyhle spojky na světě vědí. Samozřejmě to může být i únavou materiálu prostě blbější kousek. Taky to může být tím jak se k autu původní majitel choval. To jsou prostě bohužel všechno věci které člověk moc neovlivní pokud nemá auto od novoty.Ale je naprosto jasné,že tohle se sice stává,ale né v nějakém šíleném počtu. I přesto bych zase do 1,6 55Kw klidně před 4 roky šel. Motor super, oprava v garáži, prostě krása. Rozvody taky zalevno oproti jiným "složitějším" motorům. Pořád lepší řešit na pár autech tenhle problém a vyjde rozhodně levněji když už se vyskytne než třeba na tebou zmiňované motorizaci 1,6 74Kw pro změnu šlo zase o problém rozpraskaných nýtů. Na forech je toho o 74Kw verzi a nýtech popsáno dost. Dokonce škodovka co si pamatuju někde jsem četl (nikdy neviděl) měla nějakou "opravnou sadu" na tenhle problem nýtů. Bylo to samozřejmě do určitého ročníku,ale dle mě daleko větší problém,než u 55Kw vyměnit ten palec s tou hřídelí a jede se dál. Stačí si myslím se jen k autu trochu chovat. Zdar :D

Odkaz ke komentáři

Jo a 1,9SDI to má taky. O těch nýtech u 1,6 74Kw to samozřejmě vím.

 

Řekl bych že na to má určitě vliv i zacházení se spojkou. Tedy mít ji zbytečně dlouho vyšlápnutou + zařazenou rychlost např. při stání na křižovatce. Ostatně to nenamáhá jen vypínací mechanizmus, ale i přítlačák, vypínací ložisko...

 

Jak se to řeší pokud se ten tisícihran omete? Je třeba vyndávat převodovku? Dá se ta vypínací páka sehnat jako náhradní díl samostatně?

Odkaz ke komentáři

Řešil jsem to tak,že mě bohužel do servisu musel odtáhnout kolega na laně. Už věděli o co se jedná jen co jsem přijel. Né,žeby si byli na 100% jistí,ale byla mi tahle možnost řečena jako nejpravděpodobnější. A to proto,že jsem jim řekl,že spojka jako taková to asi nebude, když je nová rok stará.Jestli se musí vyndat celá převodovka tak to opravdu netuším. KDyž se to tak veme tak tu páčku (přesně řečeno vypínací palec spojky) jde krásně vidět,když se sundá to zelené víčko úplně na konci převodovky přesně jako na přiložené fotce. Už po sundání kola a odkrytování ochranného plastu motoru se k tomu víčku lze dostat. Já už to pak neoddělával,ale škoda,že jsem to neudělal dřív. Osobně si myslím,že kdyby někdo šlapal na spojku možná by byla i vidět určitá vůle. Ovšem taky pokud se podíváš na můj obrázek toho místa z auta tak hned vedle je napouštěcí šroub pro převodový olej.A proto nevím,jestli by nevytekl nějaký olej. Dal jsem tam ještě obrázek etky kde můžeš vidět,že všechny díly lze objednat od toho palce až po tu pružinku co na něj tlačí atd.Mě měnili vše komplet. Jak ten vypínací palec tak tu pružinku a dokonce což je logické i celou tu hřídel s tím tisícihranem. Je tam vidět,že ten palec tlačí přes slavné vypínací ložisko na tu vypínací tyč která pak rozpojí spojku.Ta tyč ma číslo 10 na tom obrázku. Ale taky jak už jsem říkal si myslím,že jedná se hlavně o způsob používání spojky a chování se k autu. A taky jak jsi napsal. Někteří stojí na červenou a drží auto na spojce. To je hnus. V AUTĚ SE TO NEZDÁ. JE TO DÍKY HYDRAULICE POMĚRNĚ JEDNODUCHÉ SEŠLÁPNOUT SPOJKU A DRŽET JI ROZPOJENOU. JENŽE UŽ SI NIKDO NEUVĚDOMUJE JAKÉ TLAKY JSOU VE SPOJCE SAMOTNÉ. TÍM,ŽE PEDÁL JDE LEHCE SEŠLÁPNOU NEZNAMENÁ,ŽE ROZPOJENÍ SPOJKY KTERÁ POHÁNÍ AUTO PŘES 1 TUNU TĚŽKÉ NIC NEZNAMENÁ. SPOJKA JAKO TAKOVÁ JE V NORMÁLNÍM STAVU SEPNUTÁ. TÍM,ŽE JI PEDÁLEM ROZPOJUJEME VZNIKAJÍ PRÁVĚ V TAKOVÉM MÍSTĚ JAKO JE TEN VYPÍNACÍ PALEC VELKÉ TLAKY A KDYŽ PAK NĚKDO STOJÍ NA ČERVENOU A MÁ PEDÁL SPOJKY NA PODLAZE CELOU DOBU, DEN CO DEN ROK CO ROK TAK SE NEDIVÍM,ŽE SE PALEC ČASEM PROTOČÍ. BOHUŽEL. Tolik můj názor na celý ten problém.

post-4275-1276797370_thumb.jpg

post-4275-1276797406_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

No, mně se stalo minulý týden, že jsem se rozjel, vyřadil jsem na neutrál, a když jsem chtěl zařadit, tak to nešlo. Vypnul jsem motor, znova nastartoval a už je to ok. Mám pocit, že mi odchází spojka, rozjezdy jsou občas takový cukavý a samozřejmě zabírá až nahoře. Teď jsem se zhrozil, když čtu o tom tisícihranu. Zajímalo by mě, když dám auto jen tak do servisu, jestli tu tyč mění automaticky taky. Bez tak ne. Teď ale nevím, kam auto v Brně dát. Dlouho jsem auto v servisu neměl, všecko dělám doma na koleně, ale na spojku si netroufnu.

Odkaz ke komentáři

Mám 170 OOO km poctivých. Spojka odchází, to je fakt. Napsal jsem zatím do dvou servisů v Brně a napsali mi, že výměna bude stát kolem 8.000,- Kč ( práce + matroš) a to se mi zdá moc, když spojka LUK stojí

 

2.670 ,- Sada spojky + ložisko 200,- Kč http://www.cc-autodily.cz/spojka-komplet-luk-7-7

 

+ 217,- Kč vypínací tyč http://www.cc-autodily.cz/packa-rozperaci-spojky

 

Kurňa, kdybych na to měl nářadí a dílnu, tak by se toho nebál. Nevíte o někom Brno a okolí, kdo by to udělal levněji?

 

EDIT: tak už mám nabídku na 6.400,-

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak dnes spojka vyměněna, vyměno navíc ještě táhlo řazení http://www.cc-autodily.cz/tyc-volici-tahla-razen .Spojka zabírá krásně od spodu a žádné cukání. Lamela byla ještě ok, ale na přítlačáku (je to vidět) se ulomil kousek kovu a ten tam lítal. Ještě jsem si všiml, že tyčka na tom přítlačáku nemířila do středu, tak možná se to nějak vyklechtalo (ten důlek mimo je vidět na fotce) Trošku hůř mi jde řadit jednička, ale dávám to za vinu tomu novému táhlu, tak snad si to časem sedne.

post-375-0-64558600-1334940593_thumb.jpg

post-375-0-36508100-1334940604_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 11 měsíců později...

Tak dnes spojka vyměněna, vyměno navíc ještě táhlo řazení http://www.cc-autodi...ici-tahla-razen .Spojka zabírá krásně od spodu a žádné cukání. Lamela byla ještě ok, ale na přítlačáku (je to vidět) se ulomil kousek kovu a ten tam lítal. Ještě jsem si všiml, že tyčka na tom přítlačáku nemířila do středu, tak možná se to nějak vyklechtalo (ten důlek mimo je vidět na fotce) Trošku hůř mi jde řadit jednička, ale dávám to za vinu tomu novému táhlu, tak snad si to časem sedne.

 

Zdravim,

jak se oteplí, tak plánuji taky vyměnit tu spojku, ale ještě olej atd... Chci se zeptat, co to řazení? Už si to sedlo nebo to pořád jde ztuha? sad.gif

 

Dik palec.gif

Odkaz ke komentáři
  • o 9 let později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...