Jump to content

Teplota oleje


Recommended Posts

Zdravím všechny. Měl bych na někoho z vás otázku. Jakou teplotu oleje vám ukazuje RS 230 pri normální běžné jízdě? Našel by se tu někdo ochotný a napsal mi jak se u něj chová teplota oleje a kolika stupňů dosahuje? Nejlépe někdo se sériovým autem. U mě se teplota stabilně pohybuje okolo 104-107 stupňů ale to už se mi zdá docela dost. Nebo je to ok? Děkuji 

Link to comment

nemám 2,0TSI ale ta hodnota mi připadá výš než bych čekal, na tvoje teploty se dostávám když už nějakou dobu jedu ostře a bavíme se o turbo motoru kde je 7l místo 5,7 (6,6l) oleje. Pokud ti při vyšší zátěži teplota dál roste tak pozor 115° už je hranice kde ne každý olej maže jak by měl.

Zeptám se známého co má passata s 162kW ale on tam má úpravu výkonu takže to bude mírně zkreslené

Link to comment

Děkuji moc za reakci. Právě že ta teplota už dál neroste. Teplota se pořád drží v tom rozmezí jak jsem popsal ať jedu jak chci. Ať jedu normálně nebo jak prase, ať je venku 10 stupňů nebo 25, tak ta teplota je pořád takhle vysoká ale víc jak 108 sem ještě neviděl. Mám trochu obavu jak se to bude chovat až bude venku 35 a dám tomu napít 🤦‍♂️. Předchozí majitel dával 5w30, já dávám Ravenol VST 5w40. Myslel jsem že teplota na ty čtyřicítce třeba trochu spadne ale chová se to úplně stejně. 

Link to comment

162kw TSi , bez úprav ,Castrol 5w40 

Moje teplota stabilní 105-110°C

Když tomu dávám a jsou vedra tak to stoupne až ke 120°C nikdy nebylo víc 

Auto mám od roku 2019 druhý majitel jsme , nájezd byl 114tis km při koupi ,teď mám 260tis km a nikdy nebyl žádný problém ,olej měním po 10tis 

Výtažek z internetu 

 teplota motorového oleje pro motory TSI se obvykle pohybuje kolem 105-123 °C. Někteří uživatelé uvádějí, že na dálnici při 140 km/h mohou mít i přes 110 °C, ale to závisí i na konkrétním modelu a provozních podmínkách

  • Rozpětí u benzínových motorů: U benzínového motoru (včetně TSI) se provozní teplota obvykle pohybuje v rozmezí 110-125 °C. 

Naftové motory mají o 15°C menší teploty 

Link to comment
Posted (edited)

Ja sem na net samozřejmě koukal a zkoušel hledat ale byl bych radši kdyby mi někdo se stejným autem napsal svoji zkušenost. Trochu jsem čekal že bych na takovou věc mohl dostat víc odpovědí ale tak děkuji aspoň tobě, že jsi tu svou zkušenost napsal a trochu mě uklidnil👍 předtím jsem měl O2 1.8tsi a tam ty teploty byly nižší, tak mě to u Octavia 3 trochu zarazilo. Děkuji 

Edited by Luke
Link to comment

Jak jsem si to přečetl tak jsi mi dal brouka do hlavy a hned sem koukal na netu 🤣

Moje zkoušet už je 6 let ale nikdy jsem se nad tím nezamyslel 

Dřív jsem si hlídat teplotu a dokud nebylo 100°C tak sem tomu nedával , hezky nechával zahřívat , dnes už takový blázen nejsem 🤣🤣🤣

Link to comment
před 11 hodinami, Luke napsal:

Ja sem na net samozřejmě koukal a zkoušel hledat ale byl bych radši kdyby mi někdo se stejným autem napsal svoji zkušenost. Trochu jsem čekal že bych na takovou věc mohl dostat víc odpovědí ale tak děkuji aspoň tobě, že jsi tu svou zkušenost napsal a trochu mě uklidnil👍 předtím jsem měl O2 1.8tsi a tam ty teploty byly nižší, tak mě to u Octavia 3 trochu zarazilo. Děkuji 

Jojo, taky mám 1.8 v O2 a ty teploty mám do 110 stupňů v brutální kudle 😄 Ale pokud by ti to rostlo dál, tak bych předpokládal, že to bude to samé jako u té 1.8, kde jsem já měl absolutně zabetonovaný chladič oleje.

To mi to lezlo na dálnici klidně ke 120 už :))


image.png.d25b1f00957a0c65df26de6ebe849cb2.png

Link to comment
před 47 minutami, Ol@f napsal:

Passat 2,0 TSI serie 162kW + stage 2 uprava - 10 + 10km cesta na benzinku podle predpisu - teplota oleje 97°C 

Záleží co má za chladič oleje ,jestli nemá nějaký větší když má úpravu 

Do práce mi trvá cesta do 10min a to taky ohřeju do těch 100°C

Link to comment

je tam série chladič, ale passat je vetší auto, má tažné takže chlazení může být silnejší. Ono vzhledem k tomu, že chlazení je voda / olej tak by stálo za to prověřit jak vypadá chladič vody.

Link to comment

Moje nejčastější jízda je cesta do práce 35km a zpět. Většina jsou okresky a projíždím dvě města. Když parkuju, tak mám olej vždycky okolo těch 105 stupňů. Ať je teplo nebo chladněji a ať jedu normálně nebo svižně, tak se teplota chová pořád stejně. Asi to zatím nebudu řešit, pokud to nepoleze nějak hodně přes 110.

Link to comment
V 5. 6. 2025 at 12:00, Ol@f napsal:

je tam série chladič, ale passat je vetší auto, má tažné takže chlazení může být silnejší. Ono vzhledem k tomu, že chlazení je voda / olej tak by stálo za to prověřit jak vypadá chladič vody.

Hele, to může být tím, že většinou při těch mapách zvednout tlak oleje a tím se to líp chladí 🙂

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • 8k km do 3000? Tak to je dobrej trest. No mě říkal jezdit 2000 -2500 otáček, nepodtáčet, nehrotit, přijet po 5k km nechat si vyměnit olej. Ale taky nevidím na škodu, proč si nevyměnit olej hned po 1k km sám a pak při těch 5k km u nich. Ok budu to tedy dodržovat. Poslední otázka, chtěl jsem to pak chipnout (někdy v budoucnu až se to zajede). Takže předpokládám, že dřív jak 15k km asi ne,co? 🙂
    • Tady máš shrunuté nejčastějíší varianty řešení od AI: Podle analýzy zdrojů a popsané závady u Škody Octavia I se nejčastěji řeší vysoký klidový odběr (30 mA namísto doporučených 15 mA) následujícími způsoby: 1. Kontrola a úprava konektorů klimatizace Hlavní příčina: Oxidace nebo znečištění konektorů v systému klimatizace, zejména u tlakového čidla (umístěného na chladicí trubce vpravo dole) nebo konektoru elektromagnetické spojky kompresor. Řešení: Demontovat spodní kryt motorového prostoru pro přístup ke konektorům. Vyčistit kontakty konektorů od koroze a nečistot, ošetřit kontaktním sprejem. Po úpravě konektor obalit silikonem proti vlhkosti. 2. Výměna nebo repase řídicí jednotky Climatronic Pokud čištění konektorů nepomůže, problém způsobuje vadná řídicí jednotka klimatizace (Climatronic). Mechanik správně identifikoval, že odpojení této jednotky sníží odběr na normál. Postup: Ověřit kompatibilitu nové/reparované jednotky s vozem. Repase stávající jednotky je ekonomicky výhodnější než koupě nové. 3. Kontrola kabeláže a zemnění Méně častá závada je vadná kostra. Zaměřte se na: Poškozené izolace kabelů v okolí Climatronicu. Korodované zemnící body (zejména u senzoru teploty výparníku G263). Test: Multimetrem změřte průsak proudu v obvodu pojistky č. 16. 4. Ověření časové prodlevy Některé řídicí jednotky (včetně Climatronicu) mohou po vypnutí vozu odebírat vyšší proud až 30 minut před přechodem do hibernace. Akce: Změřte odběr až po 30–60 minutách od zamčení vozu. Pokud klesne pod 15 mA, jednotka je v pořádku. Shrnutí doporučení Začněte vyčištěním konektorů klimatizace, což řeší >60 % podobných závad. Pokud problém přetrvává: Otestujte odběr s časovou prodlevou 30–60 minut. Při trvalém vysokém odběru vyměňte/repasujte Climatronic. Ještě před výměnou jednotky zkontrolujte kabeláž a zemnění. Nákup nového Climatronicu je až poslední krok, ale u popsaných příznaků často účinný. Pro jistotu nechte diagnostikovat i kompresor klimatizace – jeho závada může jednotku zatěžovat .
    • Ahoj, prosím o radu. Když měřím odběr na vozidle v uklidněném režimu naměřím něco kolem 30mA (15mA by mělo být OK). Auto jsem měl u mechanika a ten přišel na to, že po vypojení pojistky č.16 (elektromagnetická spojka klimatizace) nebo po odpojení KLIMATRONIKU hodnoty spadnou na požadovaných 15 mA. To jestli se to vyřeší koupením nového KLIMATRONIKU mi nedokázal odpovědět. V současné době po vypnutí motoru vždy musím tedy vytáhnou pojistku č.16.  Zajímá mě Váš názor nebo jestli jste se někdo s něčím takovým nesetkal, abych KLIMATRONIK nekupoval zbytečně. Diky moc za rady a zkušenosti 😄 
×
×
  • Create New...