Přejít na obsah

Servisní požadavky na 1,2 TSI + zajíždění a ježdění?


Doporučené příspěvky

1) Chci se zeptat na servisní požadavky tohoto motoru? Tuším, že klasické servisní intervaly si hlídá sám palubní počítač auta podle stylu ježdění - max. však 30 tis. km nebo 2 roky. A ostatní nároky? Např. interval pro výměnu rozvodů apod.?

 

2) Taky by mě zajímalo, jak správně "zajíždět" nové auto s motorem TSI? A jak se k němu chovat dlouhodobě? Nechávat "vydechnout" po každé jízdě, nebo jen po delší? Jak dlouho nechat běžet na volnoběh? Musí to být volnoběh nebo stačí klidná jízda před koncem trasy? Díky.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

"Proč chodit ke kováříčkovi, když můžu přímo ke kováři" a napsal jsem dotaz na motor 1,2 TSI (popř.1,4 TSI) a vhodné palivo přímo výrobci motorů, tj. škoda-auto a přišla mi tato odpověď:

cituji:

"Tento motor má předepsané palivo Natural 95/91, tz., že krátkodobě lze použít i NA91, ale musíte počítat se sníženým výkonem (nedoporučuji používat dlouhodobě a v záběhu rozhodně ne!). Při delším použití NA98 by mohlo dojít k nedostatečnému spalování paliva a usazování nečistot na sedlech ventilů a tím i k „propálení“ ventilů. Proto použití tohoto paliva nedoporučujeme".

 

Takže asi tak.

Odkaz ke komentáři

Kurva, co je to zase za vyrok, ja pouzivam (byt 1,4TSI) od 1. kilometru jen 98 a vice, i 100 oct. a tohle si nyni prectu??? Fakt nechapu co je to zase za kokokokokotinu!!! Je to asi 500km co jsem byl na 1. gar. prohlidce a bylo mi doporuceno pouzivat pro 1.X TSI motor 98 a vice, treba 100oct. beno!!!!

Odkaz ke komentáři

"Jak jsem nakoupil, tak prodávám" - zajímalo mě, jak to vlastně je, protože je v tom docela hokej. Stejné motory se používají v rámci celého koncernu a přitom údaje v technických dokumentacích se různí. Dokonce i v rámci jednoho modelu auta, jsou jiné info na ofic. stránách výrobce v jedné zemi a jiné zase v jiné zemi. Např. nejčastější problém je, že někdy a někde je uváděno u motoru: benzín 95/91 (tzn. že vyšší oktanové číslo se nedoporučuje), někdy za se u stejného motoru benzím nim. 95 (tzn. klidně používejte i 98/100 oktanový benzín).

Škodovka všude uvádí u motorů 1,2 TSI a 1,8 TSI benzín 95/91 a u motoru 1,4 TSI benzín min. 95. Volkswagen zase i u 1,2 TSI uvádí (stejně jako u 1,4 TSI) benzín min. 95. Tak, a co teď?

Odkaz ke komentáři

tak osobně bych volil prostřední variantu a to N95.. N91 bych tam nelil a N98 je zbytečně drahá a navíc není u každý pumpy ne? (nějak to nesleduju, jelikož tankuju jen Diesel :lool: )

 

co se týká zajíždění, tak turbo stačí ochladit pomalejší jízdou cca 3-5 minut před dojezdem.. záleží taky na tom, jak moc mu nakládáš během jízdy.. pokud jezdíš pořád v červeným poli, tak pro jistotu nech běžet motor ještě 30sekund po dojezdu - to by mělo bohatě na ochlazení turba stačit..

Odkaz ke komentáři

To by me zajimalo, ktery debil to napsal o tech benzninech. Vyssi oktanove cislo zajistuje lepsi spalovani benzinu a tim padem muze naopak procistovat soustavu. Motory jsou inteligentni dost na to aby si pri jinem typu benzinu upravili casovani nebo pri objeveni detonaci bud upravili casovani a nebo hodili motor do nouzaku...aby prave nedoslo ke zniceni motoru.

Odkaz ke komentáři

Tak mám odpověď, opravu a omluvu od Škodovky. Cituji:

"...u motoru 1,4 TSI (90kw) je podle naší (Škoda Auto) dílenské dokumentace předepsán jen Natural 95. U motoru 1,2/77kw a 1,8/118 kW NA 95/91. Ale nedalo mi to a problematiku jsem raději zkonzultoval s odborníky. Benzin Natural 98 lze bez problému použít. Proto se Vám omlouvám za původní zkreslenou informaci. Má-li motor předepsáno použití pouze NA95, nesmí čerpat NA91, to by právě mohlo vést k propálení ventilů. K použití NA98 během záběhu jsem nezjistil žádné poznatky o tom, že by to nějakým způsobem ovlivnilo „kvalitu záběhu“. Ještě jednou se omlouvám."

 

Takže můžeme být klidní - když budeme lít N95 a vyšší, neuděláme chybu. Tečka ;-)

Odkaz ke komentáři

Jméno toho člověka ze škodovky znám - měl slušnost se vždy podepsat, omluvit za chybné info, reagoval rychle a ochotně...takže mi nepřijde fér jeho jméno zveřejňovat. Každopádně by škodovka měla mít i odborně kompetentní lidi, kteří jsou schopni odpověď kvalifikovaně hned napoprvé.

Odkaz ke komentáři
benzínové tsi , mám pocit, že mají turbo chlazené vodou, včetně čerpadla, které je schopné honit vodu i po zdechnutí motoru, myslím si to tak správně?

 

fakt jo? tak to je hustý.. ale stejně bych to pro jistotu nechal dochladit a choval se k tomu šetrně :lol:

Odkaz ke komentáři

Bylo mi receno, ze u TSI motoru staci vazne chvilka na dochlazeni, napr. pri nakladani na dalnici a naslednemu zajeti k pumpe nechat chvilku u stojanu bezet, cca 10-15 vterin... Chovam se k tomu tak, ze kdyz tomu nalozim, necham ho i odpocinout bud pomalejsi jizdou, nebo dochlazenim na volnobeh.. :lool:

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ked natankujes benzin s nizsim oktanovym cislom ako do motora patri, moze sa stlacana zmes vo valci zapalit nie od iskry sviecky, ale od prekrocenia kritickeho tlaku pri kompresii. T.J. nie je dodrzane casovanie motora, horiaca zmes posobi proti piestu, ktory ju stlaca a tym davas motoru pekny zahul. Ked natankujes benzin s vyssim oktanovym cislom ako do motora patri, v okamihu zapalenia iskrou je zmes vo valci slabo stlacena, ma nizku rychlost horenia, v ramci pracovneho cyklu nestihne zhoriet vsetka a cast dohara pri vyfuku a opotrebovava vyfukovy ventil, ktory po case prestane tesnit. Ked natankujes benzin s takym oktanovym cislom ako do motora patri, vsetko by malo fungovat spravne :) No, je to tvoje auto, sam si si nan zarobil, lej si tam co chces. Do auta nastaveneho na 95ku by som iný benzin netankoval a naopak do auta nastaveneho na 98 by som netankoval 95. Problem 98čky je v tom, ze su stále pumpy kde ho nemaju, ergo sa oplati vozit bandasku. Su pumpy kde sa mina malo - ergo je v nom kopa sajrajtu. A su pumpy kde zo stojanu 98 aj tak tecie 95 :-)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Takze by normalne napsali: "Motory FSI, TFSI a nově i TSI jsou konstruovány na Natural s oktanovým číslem 98. Umožňují sice jízdu i na běžnější a levnější N95, ovšem tím ztratíte část výkonu, mírně stoupne spotřeba ..... " kdyz by to byly kecy a konstruovany byly na 91 nebo spise na 95???

Odkaz ke komentáři

Od toho je v motoru čidlo klepání, které upraví předstih tak, aby motor pracoval s nejvyšší účinností. Nějaké opalování ventilů v moderních motorech nehrozí, žádný strach. Ono, když je na víčku nádrže OC min.N95 a na serveru VW uvedeno u motoru 1.4 TSi (90kW) OC 98, tak je jasné, že čím víc tím líp a to samé platí i u 1.2 TSi

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
  • o měsíc později...

Zdravim , noo polemika o benzine je u mna vyriesena ... F-II 1.2 TSI 77Kw a na viecku nadrze je krasne nalepeny stitok 95 Natural , cize pohoda .... a poviem pravdu uz sa neviem dockat zajtra ideme preberat auto cakalo sa na neho od 20.9 az dodnes

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...