Přejít na obsah

Jaká baterie


Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...
  • o 10 měsíců později...

Tak mě asi po 6,5 letech pomalu opouští baterka. Je tam origo z výroby Akuma 12V 72Ah 380A. Auto stálo dvě noci, teplota dneska ráno 8°C a při startování to jednou pohlo motorem, pak jakoby zdechla a pak zase zatočila. Vyplo se mi rádio. Takže koukám co koupit - spíš než o co největší kapacitu, mi jde o kvalitu. Uvažuju o Exide, Varta, nebo Akuma. Zajímají mě vaše zkušenosti. Kolega mechoš mi radí Starline - prý je to převlečená Varta a mají tři roky záruku. A pak taky kde jí koupit - nerad bych dostal poštou rok starej kus z nějakýh pochybnýho skladu.

Upraveno uživatelem Holy
Odkaz ke komentáři

Já kupoval před 14-ti dny do O II Exide 77 Ah.Když si zadáš do jejich konfigurátoru auto tak ti vypadne jaká baterka by tam vypadala hezky :-)

Původní Akuma 61Ah vydržela bez problémů 7 let a ještě by možná chvilku jezdila (měněna víceméně preventivně)

Baterie kupována v nejmenovaném pražském e-shopu za 2080 + 230,- poštovné.Posílaj přes Toptrans.který má ruční nakládku,aby se baterie nepřekulila.Do druhého dne byla doma.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Dobrý den,

 

mám Octavii II 2.0 TDI r.v. 2007

Auto bylo dovezeno z ciziny a je tam baterie AKUMA 12 V 65Ah. zkoušel jsem baterii dobýt, bohužel bez úspěchu, rád bych si koupil nějakou novou před zimou, abych neměl problémy se startováním, máme tu občas i -30stupňů.

Dle recenze jsem koukal že nejlépe vychází VARTA SILVER DYNAMIC 12 V, bohužel nevím kolik Ah, na můj obsah.

Mohl by jste mi někdo prosím poradit, jestli jsem si vybral správnou značku a kolik těch AH => přemýšlím nad VARTA SILVER DYNAMIC 12V 77Ah nebo 85Ah.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

85Ah? Budes svarovat obloukem? Kdyz si prectes posty vys, tam se dozvis, ze ti staci neco mezi 66-74(7) Ah. To ze je -10 nebo -30 neni faktor pro vyber akku.

Ja z moji vlastni zkusenosti rikam to, ze je treba tam dat to co tam predtim bylo, male zvyseni nevadi. Priklad mam takovej ze v mym aute bylo z vyroby myslim 61 Ah, puvodni majitelka pri prodeji auta nechala vymenit baterku za BANNER 76Ah. Ja jelikoz pres tyden jezdim jen 5km do prace, tak se mi uz parkrat stalo, ze jsem skoro neodjel. Neni sance aby se dobijela.

Odkaz ke komentáři

při výběru baterie taky berte prosím na vědomí velikost místa pro baterku v poslední době se mi množí zákazníci, co si koupí baterku, která tam prostě nevleze a pak se strašně diví proč. Někty to jde vyřešit odstraněním deklů, ale i to někdy nepomůže, 100Ah se tam prostě nevejde tak ani tak :D

Odkaz ke komentáři

Súhlas s Rolbarom - dnes som zrovna riešil jednu akútnu výmenu baterky. Nová Akuma 71Ah bola o 1 cm nižšia, než tá pôvodná Akuma z výroby. Tým pádom nešlo správne a dostatočne nasunúť na pól oko s káblom, pretože kolidovalo s plastovým krytom batérie. Museli sme do toho plastu vyrezať dieru, aby sa oko dalo správne osadiť...

Odkaz ke komentáři

při výběru baterie taky berte prosím na vědomí velikost místa pro baterku v poslední době se mi množí zákazníci, co si koupí baterku, která tam prostě nevleze a pak se strašně diví proč. Někty to jde vyřešit odstraněním deklů, ale i to někdy nepomůže, 100Ah se tam prostě nevejde tak ani tak :D

 

 

něříkej, že si zákazník přivezl 100Ah baterku... :D :D

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zdravím.

Potřebopval bych radu. V listopadu jsem si koupil octávku kombi 1.6 74kw r.v.1999 a v něm byla baterie téměř bez žádného označení, bohužel v tom bazaru jsou podvodníci, ale to není nyní důležité. Mě by spíše zajímalo, budu kupovat novou baterku, a tak by mě zajímalo, jaký startovací proud je pro tento tip vozu ideální, nebo spíše akorát? Popřípadě i ty Ah?

 

Díky

 

Bude stačit 60 Ah a 540 A start.proud?

Odkaz ke komentáři

Tak mám 8 měsíců měsíců starou baterii (74 A),a dnes jsem nenastartoval.Praha - 16 stupňů.Já to čekal.Jezdím každej den pouze 7 km do práce a zpět. :wallbash:

Tak to je pešek hlavně ráno, u nás - 17 a taky se jí moc nechtělo ale jinak napoprvé a to bůhví jak je stará mám za to že je původní.. ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 9 měsíců později...

Velmi dobrá rada, nakoupím to nejlevnější, přece zboží jako zboží. Link na obchod je obšlehnutej vyhledávač Varta, data můžou být solidně starý, vyhledal bych spíše rovnou u Varty http://kuc.cz/orf0zo . Autobaterie musí být co nejnovější, proto bych kupoval jenom u obchodů, co baterie trochu točí, ne že jim leží rok starej kus někdo v koutě u topení, nebo naopak venku ve stojanu. Na zboží.cz se dostane jakýkoliv obchod a těch podvodníků co tam je, chce to hodnocení o tom obchodu, lepší je heureka.cz

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Kdysi jsem psal tady nebo na minulém foru dlouhé technické rozbory na téma baterka - jako elektrikář bych do toho snad celkem mohl vidět... ale ti co byli přesvědčení že čím více tím lépe jsem stejně nepřesvědčil a zůstali na této své fatální hloupost zakotveni... takže to tady už nechci rozebírat. Ty baterky co máme v autech jsou předimenzované 2-3x a jakékoliv navyšování kapacity je nesmysl. Jenom v bodech:

-I na TDI by 42Ah se startovacím proudem 300A bohatě stačila...

 

-dal jsem takovou a takovou a neměl jsem žádný problém... a už jste někdo s jakoukoliv dobrou baterkou měl s moderním autem problém??? Baterka je buď dobrá a pak nastartuješ a nebo je po smrti a pak nenastartuješ ani s baterkou z kamionu... Obě silná i slabá má stejnou životnost cca 1000startů, vše nad tuto hodnotu je jen bonus pro vás. životnost totiž jen z menší části ovlivní věk, hlavním faktorem je počet "facek" od startéru. Že to vychází obvykle na 5-7 let je jen výpočet těch 1000startů + ten bonus.

 

-silnější baterka do města - nesmysl, vyšší kapacita ti sice umožní o 2 starty navíc (pokud by jsi odpojil dobíjení), ale zároveň se déle bude dobíjet. Takže po několika startech a popojetích bude slabší baterka procentuelně více dobitá než ta silná, protože ta bude vydávat stejné množství energie, ale dobíjet se bude pomaleji (není lineární...) Co škodí baterce nejvíce?? Stav nedobití.... takže výsledek je spíš horší než lepší...

 

Mýty o silných baterkách a obavy z nenastartování se táhnou z dob 120... které opravdu mohly mít problém... baterie byly technologicky nedokonalé, velikost jiskry záležela na napětí na cívce a alternátor (dynamo) měl špatnou charakteristiku a na volnoběch dával sotva 12,5V... takže to začínalo dobíjet kolem 2000ot za minutu. Dnes je všechno jinak, dobíjí to na volnoběh, jiskra není závislá na napětí, a elektronika si hlídá stav baterky a pokud by viděla krizi začne vypínat prvky luxusní výbavy.... a komu z vás se to už stalo... já jsem to slyšel teprve od dvou lidí a když pátrali co to znamená tak po 14 dnech se značkový servis VW od importéra terve dozvěděl o této fičuře... Takže slabá jako silná... obě vám poslouží úplně stejně a obě po 5ti letech úplně stejně taky umřou...

 

Další co lidi klame je obecné podvědomi - čím lepší baterku do mobilu, tím déle mohu telefonovat... čím lepší baterku do svítilny tím délé svítím... fotím atd... ano, ale to je přeci úplně jiný režim... copak pokaždé když telefonujete se vám spustí dobíjení? Svítíte svítilnou a dobíjíte? Ale v autě jakmile jedete už dobíjíte... nepotřebujete proto prodlužovat dodávku energie... potřebujete otočit startérem... toď skoro vše...

 

 

 

 

Díky, konečně jsem si počet podle mě rozumnej názor.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...