Přejít na obsah

Správný olej ?


Doporučené příspěvky

Mám 1.8T AUQ a 1.9TDi ALH, což jsou normy 502.00 a 505.00 a chtěl bych sjednotit motorový olej, co byste doporučili jako ideál? Obě auta najezdí do 10t km ročně.

 

Našel jsem tyto:

 

http://www.olejspol.cz/texaco-havoline-ultra-s-1-litr

 

http://www.olejspol.cz/valvoline-syn-power-5w-40-1l

 

http://www.olejspol.cz/castrol-magnatec-5w-40-c3-5l-doprava-zdarma

 

Použili byste něco z výše uvedených nebo máte lepší alternativu? Nechám si rád poradit.

Odkaz ke komentáři

Já jsem když jsem měl 1.8T jezdil na Castrol. Nevím přesně typ, dávali mi to v servisu (bylo to cca za 300 kč/litr). Najezdil jsem na něm přes 200 tkm a dneska má to auto kámoš, má najeto přes 300 tkm, původní turbo, na motoru neděláno nic, trochu mu to žere olej, ale nic drastického. Takže, každopádně se vyplatí na oleji nešetřit :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

10W40 určitě ne, byl to určitě 5W30, asi Castrol EDGE, nevím to přesně, ale kámoš mi to tenkrát nosil ze servisu za 300 litr, na pultě stál více, ale víte jak se to dělá v servisech ... Vysajou 3 litry, 1,5 l. starého nechají a tím pádem jim zůstane 1,5 l. .. teď se tady ozvou mechanici, že to tak nedělají atd ... neříkám, že všichni, ale zvlášť ve velkých servisech, kde jsou zaměstnanci a je jim to jedno, se to takhle dělá. Proto si dělám na autě hlavně olej, veškeré náplně a filtry sám.

Odkaz ke komentáři

Pokud jezdíš jen v provozu, tak tam se dostávám v létě nejvíc kolem 110°C, většinou ale v kolonách. Na okruhu jsem se dostával běžně přes 130°C. Jinak v létě mám při běžné jízdě kolem 100°C.

 

Pokud chceš pro motor to nej, přijde mi možná lepší, když místo klasického Nano, který je cca 2x dražší oproti běžným olejům, 2x častěji vyměníš běžný olej :) Já sám tohle taky řešil a zatím kupuju Trident a měním kolem 6000km.

Odkaz ke komentáři

Myslíš trident taky od Milers ? tenhle https://www.escape6.cz/plne-synteticky-motorovy-olej-millers-oils-trident-longlife-5w40-5l-id237793/?gclid=CO2XkLm6udECFcOVGwodD10Eaw

 

Ja uz jednou ten NANO Drive v autě měl a to je nesrovnatelný .. to auto má uplně klidný chod a jde tak tiše a hladce :) Já jsem ho před časem zkoušel. Teď potřebuju udělat generálku páč mi to žere olej a asi to jsou gufera nebo pístní kroužky protože když vyndám svíčky tak jediná na prvním válci je černá jak bota ostatní jsou v pohodě. Tak to nechám zgenerálkovat ať mi to jeste chvilku jezdí a asi tam začnu lít ten NANO.

 

Jinak ja 6tis km najezdím za 1/2 roku to bych furt měnil olej .. vzhledem k tomu ze to moc nehonim tak si myslim že jeden rok /12tis je dostačující intrval pro NANO drive

Odkaz ke komentáři

To Jim: Myslím že od tebe jsem ten NANO drive měl když jsem ho testoval a fakt jsem byl spokojenej, akorát že při spotřebě oleje 1L na 2tis Km a cpát do toho Milers NANO drive který je celkem drahý se mi nechtělo :D. Tak ho tam dám až po generálce až to nebude olej žrát. A myslím že při mém pohodovém stylu jízdy a kvalitě toho NANO drive to klidně budu měnit 1x za rok ;) Už jsem se pákrát přesvědčil že 2x levná věc se nevyrovná 1x dražší .. naposled to bylo u XENONU. Jsem měnil výbojky snad každýho půl roku a párkrát jsem koupil levnější až jsem nakonec koupil Osramky XENARC a ty tam jsou už pár let a bez problémů ..

 

Odkaz ke komentáři

nevím no, vidím to stejně jako @LadikRS a sice, že raději zkrátím interval výměny a leju tam to co uvádí výrobce, teď mám TDi s čipem a ačkolik mi Škoda uvádí u longlife výměnu co 30 000 km, tak měním co 15 000 km a longlife tam samozřejmě leju.

Odkaz ke komentáři

Já měním olej i 3x nebo 4x do roka, zejména pokud navštívím okruh, tak potom měním olej, co nejdřív můžu. V provozu jezdím slušně rychlostně +/- podle předpisů, takže normálně auto nedostává záhul a i tak olej vyměním raději dřív. A nebavím se o nějakém nekvalitním oleji. Konkrétně jsem zmiňoval Trident, což si nedovolím označit za nekvalitní olej. Teď jsem zkoušel Motul X-Cess, což je taky kvalitní olej. Prvně jsem jezdil na Valvoline Synpower, který někde v USA vyhrál testy. Do auta bych si nedovolil dát něco špatného. Sice ani jeden nemá Nano, ale naopak to motoru vrátím dřívější výměnou. Ono i na jednu náplň mi přijde 12t km už docela dost :)

 

Určitě bych neporovnával nekvalitní xenon vs kvalitní xenon s Trident vs EE (kde věřím, že ten EE opravdu 2x lepší nebude). Pokud koupíš olej splňující normu VW, máš záruku, že olej poslouží dobře.

 

Každopádně pokud olej budeš prostě měnit jednou ročně po 12t km, tak bych zase radši vzal ten EE než běžný. Ale pokud by jsi obětoval čas na výměnu 2x ročně, radši bych vzal dva běžnější olej než jeden EE :)

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři

Ten Milers NANO 5W40 splňuje WV502.00 takže pro tenhle motor je OK, ale zvážím teda dřívější výměnu. :) Každopádně dík za názory. Ono při provozu na LPG asi nebude od věci dát lepší olej a i kratší interval i když LPG je k oleji o dost šetrnější než provoz na beznín, ale LPG je výrazně sušší takže proto řeším radši kvalitnější olej ..

Navíc pokud bude po GO všechno OK tak to chci nechat chipnout na 132Kw

Odkaz ke komentáři

Tak i ja se zde pridam spis s dotazem. Sam si olej vymenit neumim, octavu mame rok a neco, takze se do vseho teprve dostavam. Olej si (zatim) vymenit neumim takze meni servis (kterej patri do skupiny Elit). Do auta (rv 04) se uz dost let lil v autorizaku (dle servisky) Longlife 5w30 olej. Servisak rikal ze by ho tam daval dal ale jednou za rok, coz je u nas nejakych 10-12tkm. Ze pry longlife je kvalitnejsi (ale taky asi drazsi). Je to dobre nebo se s nim mam domluvit na zmene treba na 5w40?diky :)

 

Jo a zapomel sem dodat, ze to nijak nevytacim, na dalnici v klidu 130,takze spis takova poklidna jizda :)

Odkaz ke komentáři

No ja jsem koupil auto kdyz melo najeto 150tis a celou dobu do nej davali LongLife. Jeste pul roku jsem jezdil na olej co tam byl protoze byl zaznam v servisce ze byl nedavno měněný. Všechno bylo v pohodě auto mi olej nežralo. Pak jsem se rozhodl ze tam zacnu davat kvalitnější a s intervalem výměny 15tis. ... No a od té doby mi auto žere olej .. Ono tyhle změny když je motor už zajetej taky nejsou uplně to nejlepší .. Motor byl po používání to LL oleje celkem zakarbonovanej to bylo vidět když se otevřelo nalévací hrdlo oleje.. teď kvalitnější olej začal usazený karbon rozpouštět ale má to i ten vedlejší efekt že to žere olej ..

Odkaz ke komentáři

Ono podle servisky se menil cca co 15tkm (ale co dva roky).Ted je tam najeto 103tkm. Vidis, kouknu pres vicko s baterkou v jakym je to tam stavu. Kdyby byl zanesenej, ds se to i nejak cistit nebo jen proste tam parkrat vymenit 5w40,vycistit to a az to bude cisty tak by to treba prestalo zrat? Me to ted nezere defacto nic.

Odkaz ke komentáři

Hele já nejsem mechanik já to dávám do servisu :) ale kdybych se měl rozhodnout dneska znovu jestli tam budu dál lejt olej který tam doteď dávali a nebo tam začnu lejt něco jiného tak bych to už neudělal a zůstal bych u toho co tam dávali .. Já mám hold tuhle špatnou zkušenost .. furt jsem si říkal že si to třeba znova sedne a až se motor vyčistí tak to přestane žrát ale nepřestalo takže to v únoru jde na generálku. Tenkrát když jsme řešily co tam budeme lít tak jsem tomu chtěl dopřát kvalitnější olej a takhle to dopadlo :D

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...