Přejít na obsah

1,6MPI 75kW - nejaké problémiky


Doporučené příspěvky

Ahojte,

 

pred týždňom som kúpil Octávku combi, rok 2005 s uvedeným motorom. Kúpené od prvého majiteľa, pôvod SK, so serviskou, najazdené 99.620km. No a vyskytli sa nejaké problémy, s ktorými by som potreboval poradiť:

 

1.) Už pri kúpe svietila kontrolka kontroly výfukových plynov. Bol som na diagnostike, načítalo to dve chyby - chyba vyhrievania lambdy 1 - sporadická + nejaká chyba EGR ventilu - tiež sporadická. Chyby boli vymazané, po dvoch dňoch kontrolka svieti zas. Dnes idem na diagnostiku opäť. Čo ma zarazilo, pozeral som poistkovú skriňu. Podľa schémy sú tam 3 poistky k lambde, z toho dve tam vôbec neboli osadené... môže to tak byť, ale sa v tom niekto hrabal???

2.) Vibruje spojka v zábere - robí to obzvlášť pri rozbiehaní. Zaberá v normálnej polohe, čiže zhruba v strede dráhy spojk. pedála, ale keď sa dostane do záberu, rozvibruje to celé auto. Rovnako pri vyšliapnutí cítim jemné vibrácie do pedálu. Stretol sa s tým už niekto?

3.) Dnes mi začala kolísať teplota motora. Zohrial sa normálne, vcelku rýchlo na 90st., keď som šiel cez obec nejaký čas zhruba na 2.000ot., tak to zasa kleslo na cca. 70st. Čidlo alebo termostat? Diagnostika min. týždeň chybu žiadneho čidla nevykázala.

4.) Jemne kolíšu otáčky na voľnobeh, sviečky som už kúpil, vymeniť ich ale musím dať do servisu, keďže nemám náradíčko. Môže to príp. spôsobovať aj niečo iné?

 

Za dobre mienené rady ďakujem vopred.

 

T.

Odkaz ke komentáři

Ahoj, jako první gratuluji k octávce. Co se týká závad, tak ti můžu odpovědět jen 1, 3 a 4 závadu.

 

1: pravděpodobně špatná lambda sonda (vyměnit) a vyčistit EGR ventil

3: je špatný termostat, taky mi to tak dělalo, minulý týden jsem ho vyměnil a mám klid, ať se děje co se děje, ručička se drží na 90°C jak přibitá ;)

4: pokud je jemné kolísání kolem +-50 ot., tak je to u 1.6 normální, taky to tak mám a ničemu to nevadí, pokud je to kolísání větší, tak už je někde závada (asi špinavá škrtící klapka)

Odkaz ke komentáři

Díky, díky!

 

1.) Sám som zvedavý, čo teraz ukáže diagnostika po vymazaní chýb. Dosť záhadné mi tam ale prišli tie chýbajúce poistky. Líšilo sa to osadenie podľa jednotlivých modelov? V sobotu už som pozeral na škrt. klapku. Mal som len zhodenú hadicu zo sania, prišlo mi to ale byť také čisté, že už som to ďalej ani neskúšal rozoberať. Pravdou ale je, že klapka bola zvaretá, tak som nevidel, ako to vyzerá z opačnej strany.

3.) Ten termostat sa nachádza na bloku z prednej časti bližšie pri rozvodoch? Treba potom po vypustení a znovunaplnení chlad. zmesi motor nejako zvlášť odvzdušňovať?

4.) To kolísanie je veľmi jemné, niekedy takmer nebadateľné. Toto je ale môj prvý benzín asi po 12-tich rokoch, tak asi zbytočne riešim aj to, čo by som nemusel.

 

Zatiaľ díky z prvé rady. Ešte by ma fakt zaujímala tá spojka...

 

T.

 

Ahoj, jako první gratuluji k octávce. Co se týká závad, tak ti můžu odpovědět jen 1, 3 a 4 závadu.

 

1: pravděpodobně špatná lambda sonda (vyměnit) a vyčistit EGR ventil

3: je špatný termostat, taky mi to tak dělalo, minulý týden jsem ho vyměnil a mám klid, ať se děje co se děje, ručička se drží na 90°C jak přibitá ;)

4: pokud je jemné kolísání kolem +-50 ot., tak je to u 1.6 normální, taky to tak mám a ničemu to nevadí, pokud je to kolísání větší, tak už je někde závada (asi špinavá škrtící klapka)

Odkaz ke komentáři

S těma pojistkama a s tou spojkou ti neporadím, to musí někdo jiný a s tou diagnostikou uvidíš co ti to napíše. Pokud ti to kolísá jen velmi jemně, tak bych to vůbec neřešil, u těchto motorů je to normální a ten termostat je jak píšeš zepředu na bloku motoru hned u alternátora, je tam přivedena spodní hadice z chladiče

Odkaz ke komentáři

Takže druhé kolo diagnostiky mám za sebou, závady vypísané tie isté. Chyba predohrevu lambda sondy - sporadická + chyba EGR - sporadická. Chyby znovu vymazané, kontrolka zatiaľ nesvieti. Pred diagnostikou som ešte raz prešiel poistkový box a našiel ešte jednu chýbajúcu k lambde (podľa schémy by tam mali byť dokonca tri!). Takže stále neviem, či tam musia byť osadené všetky tri, alebo vždy len jedna podľa modelu. Chlapík, ktorý mi robil diagnostiku, tvrdí, že tam treba auto nechať dlhšie a všetko pomerať a skontrolovať skôr, ako vymením lambdu. Vraj to môže byť len nejaký zlý kontakt, porušený káblik a neviem čo ešte. Tak s tým budem behať a uvidím, najhoršie je, že ma kvôli množstvu objednávok objednal na 02.11.10!!!

 

Pýtal som sa ho aj, či kolísanie teploty motora musí robiť len termostat alebo to môže byť aj čidlo. Vraj to môže robiť čidlo a pokiaľ nie je zlé úplne, ale len dáva nesprávne hodnoty, tak to diagnostika neukáže. Tak teraz babo raď. Včera na ceste z práce som tú teplotu sledoval. Auto po studenom štarte začalo kúriť takmer hneď (snáď po 500m jazdy), teplota asi po 5-6km vystúpila na 90st. a držala sa tam. Po dlhšej jazde cez obec zhruba na 2.000ot. teplota klesla zhruba na 75-80st., po zrýchlení znovu stúpla na 90st. Čím to podľa Vás je? Aká je cena termostatu k tomuto motoru?

Odkaz ke komentáři

S těmi chybami to bude asi chtít jak ti říkal ten mechanik pořádně projít, může dělat bordel např. ta chybějící pojistka (pokud tam má být), no pokud to umí, tak bude lepší, když to všechno pořádně proměří. Ten termostat stojí kolem 200,- (česká výroba FEBI). Mě to dělalo to samý, pokud jsem jel po zahřátí klidnou jízdou, tak mi začala teplota padat na cca 70°C a když jsem to oroštoval, tak vylezla zpět k 90°C, po výměně termostatu je klid. Zkus ještě po zahřátí vody jet z nějakého dlouhého kopce (musí být dlouhý 1-2 km) se zařazeným kvaltem, ale bez plynu a pokud ti ta teplota začne padat, tak je to termostat, protože zůstává pootevřený. Samozřejmě to může být i to čidlo, ale viděl bych to opravdu na ten termostat :facka:

Odkaz ke komentáři

Takže poistky vymenené a doplnené, chyby vymazané, dnes tá kontrolka začala svietiť zas! Zaujímavé je, že pri kľudnej jazde bol dva dni pokoj. Svietiť začala dnes normálne počas jazdy, keď som auto trochu ponaháňal a vyhnal do vyšších otáčok... :smich: Tak to asi risknem, kúpim sondu, vymením a budem dúfať, že to bude OK. Čo Vy na to?

 

Čo tie ostatné veci? Nenapadá nikoho nič? :smich:

Odkaz ke komentáři

Takže problém č. 3 vyriešený. Termostat vymenený, teplota drží ako pribitá na 90st. :rolleyes:

 

Lambdu mám tiež objednanú, tá sa bude meniť v stredu aj so sviečkami, tak som zvedavý. Dúfam, že už potom bude pokoj.

 

Čo k tej spojke? To fakt nemal nikto podobný problém??? :palec:

Odkaz ke komentáři

Jsem ti to říkal, že to bude termostatem :palec: , pak dej vědět jestli to pomohlo dát tu lambdu s těma svíčkama, přeju ti ať se tímto ten problém vyřeší a k té spojce, spojka obsahuje lamelu, přítlačák a ložisko, jedno z toho je určitě špatný, takže jedině rozebrat spojku a podávat se co je na odpis a podle toho dát nový díl :rolleyes:

Odkaz ke komentáři

Našťastie nemá. Ja mám O2, rok 2005, 75kW a chvalabohu tam bol úplne obyčajný termostat. Mňa stál 10,-evri + 5,-evri nemrznúca zmes, čo mi vytiekla... menil som ho sám.

 

Termostat za 200,-? Kéž by, od face tj. i OII má elektronicky ovládaný za cca 1400 ... mechanik nevěřil, objednal obyčejný a když vytáhl ten můj, co měl ulomený packy, tak zíral, že to ještě nikdy neviděl ...
Odkaz ke komentáři

ja mam taktiez problem so zahriatim motora... na 90 stupnov ani len nevystupi, jedine ak auto stoji... pri jazde vybehne maximalne na 70 stupnov... termostat som vymenil v askofe stal 40 eciek... ale vobec to nepomohlo... teraz jazdim s takmer zakrytym chladicom...ale rad by som to dal do poriadku, najma ked uz sa blizi zima...

octavia I. 1.6 55 kW

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Tak jsem zajet na wapku a cestou zpět vylezla teplota v okamžiku do červeného ... vypadá to, že termostat neotevře ani na milimetr, hadice z chladiče studená jak led, do chladiče horká jak kafe ... je možný, že by byl ucpaný chladič??? Termostat je tam cca půl roku ... před tim ulomené packy, že nezavíral, teď nový zase neotevře ... babo raď, snad to nebude pumpa, i když chl.kap. je natlakovaná slušně, prostě motor neuchladí ...

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahojte po dlhšej pauze,

 

auto medzičasom jazdí vcelku uspokojivo, odkedy sa oteplilo, už aj normálna spotreba sa dá na tom spraviť... ten pôvodne spomínaný problém s tou spojkou ma ale dosť vytáča. Teraz navyše pri pustenej spojke pri normálnej jazde počujem také jemné pískanie, ktoré sa po vyšliapnutí spojkového pedála stratí a po jeho pustení znovu obnoví.

 

Nie je tam niekde nejaké ložisko (okrem hlavného spojkového samozrejme), ktoré by to ešte mohlo robiť. Nerád by som zbytočne menil celú sadu a pri demontáži prevodovky zistil, že to bola len nejaká banalita.

 

T.

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Ahojte po dlhšej pauze,

 

auto medzičasom jazdí vcelku uspokojivo, odkedy sa oteplilo, už aj normálna spotreba sa dá na tom spraviť... ten pôvodne spomínaný problém s tou spojkou ma ale dosť vytáča. Teraz navyše pri pustenej spojke pri normálnej jazde počujem také jemné pískanie, ktoré sa po vyšliapnutí spojkového pedála stratí a po jeho pustení znovu obnoví.

 

Nie je tam niekde nejaké ložisko (okrem hlavného spojkového samozrejme), ktoré by to ešte mohlo robiť. Nerád by som zbytočne menil celú sadu a pri demontáži prevodovky zistil, že to bola len nejaká banalita.

 

T.

 

Nerad vidím,když si někdo koupí auto a hned přijde na tolik závad.

V první řadě bych to prvnímu majiteli hodil na palici!!!

A co se týká servisky, tak v ČR a SR na ně nevěř. Dělaj se neuvěřitelný podvody i počítačově!!

Abys tam neměl nalítáno o 100 tis víc.

Já koupil 1,6i 75 kw (BFQ) NOVOU. Najeto 90 tis a měním jen náplně, filtry, jednou svíčky. A gumyrolleyes.gif

Nikdy žádný problém. Jinak přeji hodně štěstí.....

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Zdravim, nechcem hneď zakladať novú tému, tak skúsim tu.

Dnes domňa prišiel bratranec so svojou O1, s tym problemom, že mu na palubke svieti orandžovo kontrolka motora.

Oktavka je rok vyroby 2003, motorizacia 1,6 75kw kod BFQ, najazdene 122 tis. km.

Pred mesiacom bol davany splynovač, značku Vam teraz neviem povedať. Od montaže najazdil asi 500km.

Previezol som sa, zaznamenal som mierne kolisanie voľnobežnych otačok a nie uplne plynuly chod motora na voľnobeh.

Diagnostika v servise ukazala chudobnu zmes na prvom valci. Mechanik zmazal chybu a odišli sme. Asi po 10km jazdy zase oranžova kontrolka motora. Povedal nam, že na tom mame kus pojazdiť a potom zase na diagnostiku. Tak sa chcem spytať čo môže spôsobovať spominanu chudobnu zmes na prvom valci a ako následne tuto poruchu odstrániť. Na diagnostiku pojdeme ešte raz, to je jasne, ale každa stoji 10 eur tak chcem aspoň približne vedieť čo s tym može byť aby som im dokazal vyhovoriť pripadny navrh že mi vymenia ložisko v zadnom kolese, možno že sa voľnobeh upravi. (Tym som chcel povedať aby nas trošku neotrtkali a nemenili veci zaradom podľa toho čo im napadne lebo ja osobne sa v tychto motoroch veľmi nevyznam, tak aspoň trošku aby som mal prehľad kym tam pojdeme a vedel trošku tym servisakom oponovať, určite nam chcu pomocť, len či hľadaju najlacnejšiu alternativu to nieje uplne iste)

Ak by ste mali ešte nejake otazky tak skusim zistiť od majiteľa auta a doplnim.

 

Ďakujem

Odkaz ke komentáři

Zdravim, nechcem hneď zakladať novú tému, tak skúsim tu.

Dnes domňa prišiel bratranec so svojou O1, s tym problemom, že mu na palubke svieti orandžovo kontrolka motora.

Oktavka je rok vyroby 2003, motorizacia 1,6 75kw kod BFQ, najazdene 122 tis. km.

Pred mesiacom bol davany splynovač, značku Vam teraz neviem povedať. Od montaže najazdil asi 500km.

Previezol som sa, zaznamenal som mierne kolisanie voľnobežnych otačok a nie uplne plynuly chod motora na voľnobeh.

Diagnostika v servise ukazala chudobnu zmes na prvom valci. Mechanik zmazal chybu a odišli sme. Asi po 10km jazdy zase oranžova kontrolka motora. Povedal nam, že na tom mame kus pojazdiť a potom zase na diagnostiku. Tak sa chcem spytať čo môže spôsobovať spominanu chudobnu zmes na prvom valci a ako následne tuto poruchu odstrániť. Na diagnostiku pojdeme ešte raz, to je jasne, ale každa stoji 10 eur tak chcem aspoň približne vedieť čo s tym može byť aby som im dokazal vyhovoriť pripadny navrh že mi vymenia ložisko v zadnom kolese, možno že sa voľnobeh upravi. (Tym som chcel povedať aby nas trošku neotrtkali a nemenili veci zaradom podľa toho čo im napadne lebo ja osobne sa v tychto motoroch veľmi nevyznam, tak aspoň trošku aby som mal prehľad kym tam pojdeme a vedel trošku tym servisakom oponovať, určite nam chcu pomocť, len či hľadaju najlacnejšiu alternativu to nieje uplne iste)

Ak by ste mali ešte nejake otazky tak skusim zistiť od majiteľa auta a doplnim.

 

Ďakujem

 

kurna zase som zle klikol .... :(

Možno má problém s plynom ,na jeho mieste by som šiel tam kde ho montovali nech sa mu na to pozrú v rámci záruky samozrejme

Odkaz ke komentáři

No, ďakujem, budem tlmočiť, aj keď teraz budu kus ine starosti, rano sme behali s autom a kvoli kontrolke na palubke sa mu rucal svet. Večer bol u mňa s prosbou či mu nepomôžem lebo mu pred hodinou zhorela kuchyňa a potrebuje vysťahovať ohoreny nabytok a vytrhať podlahu. O dvadsať minut nato telefon že cestou domov za rodinkou do zhoreneho bytu mu padlo auto do nudzaku, keď sa dari tak sa dari :( Tak skusime ten plyn, ale keď je to teraz v nudzaku tak už asi rovno do servisu, z toho vyplyva otazka: môže tych 15km do servisu prejť opatrne sam alebo len lano? Ďakujem za odpoveď.

Odkaz ke komentáři

Může s tím dojet do servisu po vlastní ose.Od toho tam ten nouzový režim je,aby omezením výkonu motoru ochránil ostatní součástky.Typoval bych to na lambdu před katalyzátorem.Měl jsem kdysi taky podobný problém a auto mi nejelo více jak 85km/h./Po výměně lambdy 1 pak vše OK.Diagnostika vám napoví.

Odkaz ke komentáři

Budem mu to tlmočiť, včera z toho nemohol dostať viac jak 80km/h. Zastavil na parkovisku a došiel mu plyn, auto chciplo. Chviľu počkal naštartoval na benzin a normalne došiel domov, žiaden nudzak, len klasicka kontrolka motora. V pondelok je objednany na rozvody do servisu, tak asi pojazdi do pondelka pianko na benzine len take lietačky po meste a v pondelok necha spravit rozvody a hned nech mu odstrania aj tu chybu. Ak by sa objavila nejaka nova skutočnosť alebo ak to bude opravene tak dam vedieť v čom to bolo.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...