Přejít na obsah

Nasává falešný vzduch?


Doporučené příspěvky

Zdravím Vás, měl bych dotaz ohledně své Octavie 1.6 74kw, rv.97 + LPG

Zjistil jsem že mi u filtru chybí sací koš víz. fotografie.

post-1227-1286482835_thumb.jpg

 

1) Poté jsem také pozoroval, že mi při sešlápnutí plynu auto hned nezareaguje a lapne jakoby po dechu (od otvoru filtru, kdy má být umístěn sací koš). Po chvílí vyskočí otáčky nahoru a auto reaguje. Když prošlápnu plyn v otáčkách auto reaguje normálně také, ale ve chvíli kdy to nechám spadnou na volnoběh, začínám na novo.

Když tohle udělám několikrát za sebou, auto mi následně vystřelí obrovskou ránu "asi" od výfuku (jako by něco bouchlo) :feve:

Nevíte čím by mohla být tato závada? a může to být způsobené že tam chybí ten sací koš?

 

Popřípadě kde bych mohl ještě hledat závadu nasávaní falešného vzduchu?

 

 

 

 

2) Dále by mě zajímal můj druhý problém. Když auto nastartuji poprvé v daný den a je studený motor, rozjedu se a auto prostě netáhne na benzín (jako by mi to nevstřikovalo benzín a nebo málo). Musím to redukovat spojkou popřípadě na spojku prošlápnout a pak to zase na chvíli jede normálně. Po mírném zahřátí se závada již neobjeví a při dalším startu vše funguje normálně.

Vždy se jedna o první start, po delším stání :help:

Odkaz ke komentáři

Jak jsem slíbil, tak jsem se podíval u mě a to co ti chybí je opravdu ten koš sání co je na obrázku. Tento díl je stejný jak pro face tak i předface a měl by být spojený s dalším potrubím, které končí v nárazníku, odkud bere čerstný vzduch. Dál s tím lapáním po dechu a netáhnutím mě napadá jestli nemáš špinavý vzduchový filtr? Co svíčky, jak jsou tam dlouho a máš tam dané svíčky co doporučuje výrobce?

 

post-107-1286552242_thumb.jpgpost-107-1286552257_thumb.jpgpost-107-1286552269_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

JoJo koupím to a uvidíme jaké to bude.

Každopádně co se týče palivového filtru, ten mam nový cca tak 2tisice/km (to jsem měnil díky toho že to nejelo) a stejně to dělá za studena. Co se týče LPG nechám tam také vyměnit filtr.

 

Jinak to že mi to jakože lapne po dechu dělá jak na benzín tak plyn, ale na plyn o něco silněji (vždy se to ozve od airboxu z toho otvoru, to lapnutí)

Popsal bych to asi tak, sešlápnu prudce plyn, auto jako by chtělo chcípnout, pak ale lapne po dechu z otvoru a vyletí otáčky nahoru :)

Dále mam pocit že se mi to někde nasává vzduch kolem klapky (za klapkou) tak omrknu tu hadici co všichni měníte :palec:

Odkaz ke komentáři

Mě se stávalo většinou teda v zimě v létě ne že jsem se ráno rozjel a prvních pár rozjezdu se rozjedu na křižovatce a když úplně pustim spojku a přidám plyn abych jel tak to cukne jako bych při jízdě plyn pustil ale mám na něm furt nohu a po pár sekundách (2,3,4) to najednou strašně zabere a ani nemusim šlapat na plyn jako by to dohánělo...máš to taky tak nějak ráno? s tim plynem se mi děje něco podobnýho ale já to mám asi něčim jinym u 75 je to těma přechodovejma stavama

 

jinak ten sací koš tam já mám(facelift) kámoš ne (předface)

Upraveno uživatelem Sentinel
Odkaz ke komentáři

No ono to jede normálně na volnoběh, když ale jedu za studena (první start v daný den).

Zařadím za 1, rozjedu se a chvíli to normálně jede ale z ničeho nic to potom přestane jet (jako by mi to nedávalo benzín). Sešlápnu spojku, přidám plyn a zase to chvíli jede, zařadím za 2 a pomaličku to chytá dech (ale škube to). Mno a takto mi to dělá jen za studena (prostě jako bych neměl palivo). Po mírném ohřátí je po problému.

 

Ale co se týče toho lapaní po dechu, to dělá ať je studený a nebo horký motor :)

Odkaz ke komentáři
No ono to jede normálně na volnoběh, když ale jedu za studena (první start v daný den).

Zařadím za 1, rozjedu se a chvíli to normálně jede ale z ničeho nic to potom přestane jet (jako by mi to nedávalo benzín). Sešlápnu spojku, přidám plyn a zase to chvíli jede, zařadím za 2 a pomaličku to chytá dech (ale škube to). Mno a takto mi to dělá jen za studena (prostě jako bych neměl palivo). Po mírném ohřátí je po problému.

 

Ale co se týče toho lapaní po dechu, to dělá ať je studený a nebo horký motor :)

 

A co vaha vzduchu?? nemohlo by to byt ? mels to na vagu?

Odkaz ke komentáři
A co vaha vzduchu?? nemohlo by to byt ? mels to na vagu?

 

Chlape asi budeš mít pravdu. Dneska jsem byl nastartovat auto, protože čekám na pár věcí abych vyrazil zase na cesty a auto se normálně chce dusit. Odpojím konektor od váhy a auto drží otáčky normálně (to by možná řešilo problém s tím nasáváním vzduchu od filtru. Ale i tak je to zajímavé, váha je stará 2měsíce ;) (možná ji odrovnalo to že tam nemám ten sací koš) :)

Každopádně když budu dávat novou váhu vzduchu opět, musím na nějaké přenastavení přes VAG?

 

Nebo myslíš že váha vzduchu může také tento problém ovlivnit s tím jak to nechce táhnout? (co se týče, jakoby to nedávalo palivo?)

Mě napadlo teď zda by to nemohla být lambda sonda :palec:

Zkusím za někým skočit na VAG ;)

Odkaz ke komentáři

Pravdepodobne to bude ta vaha vzduchu ,ale i ta lambda sonda by to mohla byt ta prvni pred katalyzatorem to chce vzit na vag na ten saci kos bych to nevidel to dela jen ten divnej zvuk ale pokud nefunguje vaha dava spatny hodnoty do RJ tak smes paliva je chudsi nebo bohatsi pak se to muze dusit chtelo by to pres ten vag proverit jestli to neco vypise popripade vahu reklamovat. Po prehozeni vahy se myslim pres vag nic nenastavuje ,ale na sto pro to nevim jen smazat chybovy hlasky RJ :rolleyes: Tak drzim palce a pak dej vedet jak to dopadlo. :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zdravíčko, tak jsem se dneska konečně dostal na diagnostiku do Škodovky.

Auto mi stále blbne (váha již v pořádku) :) Když nastartuji kdykoliv za studena nyní, tak mají být přece otáčky 1100 na volnoběh? Mě se otáčky takto udrží jen chvíli a poté následně jsou na 900 a motor má problém otáčky udržet.

Dále když chci jet, prostě jedu.. Najednou to přestane táhnout a nebo to strašně moc škube (dělá to jen za studena, po přepnutí na plyn, již chod normální) a dále i když přepnu na benzín (když je teplota 90), tak motor na benzín jede normálně. Takže problém je pouze za studena.

Nevíte kde hledat závadu?

 

 

Diagnostika neukázala žádnou závadu, a také všechny naměřené hodnoty jsou normální. Žádné chybové hlášení nebylo zaznamenáno :)

Odkaz ke komentáři

Zkus ještě postupně odpojit lambdy, zda se to nezlepší. Pokud má motor problém udržet volnoběh, může to být problém i v zapalování, některá ze zapalovacích civek může být vadná a díky tomu dává svíčka slabou jiskru a studenej motor to nezvládá. Asi budeš muset jit vylučovací metodou a stanovit který díly fungujou na 100% a ty ostatní prověřit. Někdy se i může vyskytnout vada řídící jednotky. Určitě vyčisti škrtíí klapku a udělej základní nastavení, tam poznaáš zda je klapka OK. Přeju hodně zdaru!

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Hele, ja mam podobny problem (akorat ze me pri studenem startu motor vubec neudrzi otacky, a rovnou chcipne) a resim to uz od dubna... mam vymenenou lambdu, EGR, Skrtici klapku, svicky, palivovy filtr, vzduchovy filtr a teplotni cidlo... porad nad tim laborujeme co a jak. Mam take LPG, ktere je dle servisaka OK. Nicmene mam zajimavy poznatek... kdyz odpojim LPG pojistku, tak se motor chova tak, jako by nebylo v nadrzi LPG vubec nic, a ignoruje LPG (kompletne spotrebuje veskery plyn co je v hadicich) a hle starty jsou v pohode... zatim jsme ale neprisli na to cim to je... takze byt tebou zkusim odpojit LPG (nebo vyjet LPG uplne na dno, aby v nadrzi nic nebylo) a uvidis, jestli se to bude OK... a doporucuju po vyjeti LPG jet nejakych 20km na benzin, a druhy den zkusit nastartovat.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak stále tyto problémy :)

 

Není tady někdo "kvalitní" automechanik, který se vyzná ve vozech Škoda Octavia? Potřebuji poradit s závadou, kterou nehlásí ŘJ :D

 

Motor 1.6 74kw. Po nastartování za studena, drží volběh na 1100ot/min pouze pár vteřin, poté přejde do režimu 850ot/min, proto se následně motor za studena dusí. Tato závada se projevuje pouze u prvního startu na studený motor, po dalších vychladnutích se již neprojeví. Po delším stání přes noc, opět závada.

Při prudším přidání plynu na volnoběh se auto dusí a poté teprve otáčky vyletí.

 

Byla provedena výměna svíček, měřiče hmotnosti vzduchu a těsnění, teplotního čidla chladicí kapaliny. Hadice nejsou nikde prasklé.

 

Díky za Vaše rady :)

Odkaz ke komentáři
Tak stále tyto problémy :)

 

Není tady někdo "kvalitní" automechanik, který se vyzná ve vozech Škoda Octavia? Potřebuji poradit s závadou, kterou nehlásí ŘJ :D

 

Motor 1.6 74kw. Po nastartování za studena, drží volběh na 1100ot/min pouze pár vteřin, poté přejde do režimu 850ot/min, proto se následně motor za studena dusí. Tato závada se projevuje pouze u prvního startu na studený motor, po dalších vychladnutích se již neprojeví. Po delším stání přes noc, opět závada.

Při prudším přidání plynu na volnoběh se auto dusí a poté teprve otáčky vyletí.

 

Byla provedena výměna svíček, měřiče hmotnosti vzduchu a těsnění, teplotního čidla chladicí kapaliny. Hadice nejsou nikde prasklé.

 

Díky za Vaše rady :)

TCHÁN MĚL ÚPLNĚ TY SAMÉ PROBLÉMY, BYLA TO ZNEČIŠTĚNÁ ŠKRTÍCÍ KLAPKA.............MÁ TAKY MOTORIZACI 1.6 74 KW. SNAD BY TO MOHL BÝT TEN SAMÝ PROBLÉM I U TEBE

Odkaz ke komentáři

Mě to dělá to samé, klapku jsem teď vyměnil, čidlo chl. kap. je taky nový a dělá to pořád, za studena (např. když stojí auto přes noc v garáži) když nastartuju, tak jsou otáčky cca 1100-1200 ot a po pár vteřinách spadnou na cca 800 ot., motor jako jede, ale třepe s celým autem. Příští týden jdu měnit těsnění co je na sání vzduchu (na těch parozích), protože na jednom válci (přívodu) si to pravděpodobně přisává falešný vzduch, tak zároveň s mechanikem zkusím pořešit ty nízký otáčky za studena :D

Odkaz ke komentáři
TCHÁN MĚL ÚPLNĚ TY SAMÉ PROBLÉMY, BYLA TO ZNEČIŠTĚNÁ ŠKRTÍCÍ KLAPKA.............MÁ TAKY MOTORIZACI 1.6 74 KW. SNAD BY TO MOHL BÝT TEN SAMÝ PROBLÉM I U TEBE

 

Dobře chlape, v pondělí objednám nové těsnění kolem škrticí klapky a následně ji vyčistím. Uvidíme zda to pomůže :D

 

 

Mě to dělá to samé, klapku jsem teď vyměnil, čidlo chl. kap. je taky nový a dělá to pořád, za studena (např. když stojí auto přes noc v garáži) když nastartuju, tak jsou otáčky cca 1100-1200 ot a po pár vteřinách spadnou na cca 800 ot., motor jako jede, ale třepe s celým autem. Příští týden jdu měnit těsnění co je na sání vzduchu (na těch parozích), protože na jednom válci (přívodu) si to pravděpodobně přisává falešný vzduch, tak zároveň s mechanikem zkusím pořešit ty nízký otáčky za studena :)

 

Kdyby mi nepomohlo to čištění škrticí klapky, dej sem prosím poté echo, co ti řekl mechanik. Díky moc :)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...