Přejít na obsah

EGR ventil


Doporučené příspěvky

Zalozil jsem tema ohledne toho EGR ventilu pro tyto motory, rad bych Vase poznamky ci nejaky vychytavky ci pripadne dotazy co jste pochytili. Myslim, ze se to muze hodit i pro ostatni - kdyz ne, tak se to smazne no :pivo:

Hodne jsem o tom cetl, ale jeste bych rad, zda-li by slo odpoved na tyto otazky:

 

muze te mi jeste nekdo vysvetlit, proc nekteri pouzivaji dve zaslepky? a nekteri jen jednu? a jeste nekteri ucpavaji hadicku - to je potreba na co? budu menit trubku sani, takze bych to udelal pri jednom.

Odkaz ke komentáři

Čafte,

 

ja osobne túto tému vítam. Diagnostika mi vyhadzuje sporadickú chybu kontroly spätného ťahu spalín, takže ma čaká buď čistenie, alebo zaslepenie EGR. Hľadal som už všade možne, ale všade sa píše len o čistení škrt. klapky, resp. o zaslepovaní EGR pri diesloch. Nič použiteľné k nášmu motoru som doteraz nenašiel, takže budem vďačný za každú radu či užitočný link.

 

Vopred dík.

Odkaz ke komentáři

Já sem ani nevěděl že jde ten egr nějak čistit. Slyšel sem že na některý naftě je nějak rozebíratelnej, tam že to jde, ale co se čistí na tom našem? To jako jenom ten ''kužel'' co v tom jezdí? Já mám půl roku novej, stál myslím kolem 2500kč, a zatim poho, nějaký pocukávání jak se tady často píše nepozoruju, ale to zasírání klapky a sání mě sere, to je fakt.

Odkaz ke komentáři

POKUSÍM SE SHRNOUT:

- EGR posílá ve specifických otáčkách splodiny zpět do sání, efekt je snížení emisí tuším nějakých uhlovodíků, ale to je jedno

trobka vede ze sběrného výfukového potrubí do EGR ventilu, z něho pak další trubkou do škrtící klapky

- při chodu motoru to může v těchto otáčkách trochu klepat, směs hůře spaluje. Není to závada ventilu.

Pokud ale ventil zůstane zaseknutý, může to znamenat přisávání i když s tím ŘJ nepočítá. To pak zbůsobuje věčí třesot, pocukávání při jízdě atd

- čistí se tak, že se vymontuje z auta a ventil co v něm běhá a řídí objem přepouštěných spalin se prostříkne čistícím sprejem

- zaslepení se udělá tak, že se vyrobí záspelka místo těsnění na vstupu trubek do ventilu, a pro jistotu i záslepka na vstupu do škrtíc klapky.

Obě udělat ideálně z ocelového plechu tl. cca 3mm, dotěsnit klasickým těsněním. Dokonale těsné to musí být od záslepky do škrtící klapky (do sání by šel falešný vzduch)

a z trubky směrem do ventilu (tam by zase podsávaný vzduch dělal bordel na lambda sondě)

 

- o zaslepování je tu již napsáno i vyfoceno

Odkaz ke komentáři

Pozice 1 a 14 jsou dva těsnící plíšky, které nahradíš, 14 každopádně, tím se vyřadí EGR komplet z provozu, čili si reguluje dle svého, jen nemá co regulovat ... a 1 se nemusí, ale je pravda, že asi lépe proudí vzduch klapkou, i když vstupní kanálek od EGRu je dělaný, aby nepřekážel proudícímu vzduchu ... Já to udělal, protože jednak je tam krásný přístup oproti EGRu a jednak, bral jsem to jako pojistku proti propálení první podložky, aby zbytky plechu nevlítly do motoru, ale to stát v praxi ani nemůže ;)

Odkaz ke komentáři

tu zaslepku u EGR chapu a ta druha zaslepka, ta jde na skritici klapku? nebo se pletu? myslel jsem, ze ta druha zaslepka jde na sberne vyfokove potrubi viz obrazek:. ale jak se tak divam na ten obrazek, tak je fuk, jestli uzavru sberne vyfukove potrubi nebo skrtici klapku vid? a s podtlakovou hadici se neco dela na EGR ventilu? nekteri tam rvou sroubek, aby ten podtlak neovladal EGR ventil a tim je taktez vyrazen z provozu.

 

post-538-1288199795_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Ten šroubek si za A nedokážu představit, za B tu matici v tomto místě jsem zaboha nepovolil, je to nějaká 28čka jestli si dobře pamatuju a přístup snad horší jak k penězům ... takže nee ani náhodou ... :lol:

 

Jinak EGR komplet vyřazen právě podložkou u EGR, tou zaslepíš zároveň vstup do EGR i výstup ... ta druhá je opravdu na škrtící klapce, tj. pod lesklou kovovou trubku co trčí na dvou šroubech z klapky nahoru ...

Odkaz ke komentáři

Chlapi,

 

že Vám tu do toho kecám. Nestačilo by zaslepiť len ten výstup z EGR, teda dať záslepku práve len na tú lesklú trubku, ktorá ústi do klapky? Vyhadzovalo by to potom nejakú závadu?

 

Tiež to teraz totiž riešim, diagnostika mi vyhadzuje niečo ako sporadickú chybu ovládania EGR - nevierohodný signál na výstupe (alebo niečo v tom znení). Vyriešim to zaslepením EGR?

 

T.

Odkaz ke komentáři

Teoreticky to zaslepit jde jen na klapce, jen asi budeš muset sehnat delší šrouby, protože musíš víc těsnit a to nejen na klapce kvůli podtlaku sání, aby nesálo falešný vzduch, ale zároveň na té trubce z důvodu přetlaku od výfuku, resp. od EGR ... Prakticky bych měl strach, že se EGR postupně zanese a pak půjde do kytek úplně, tzn. hodí Ti pak chybu a bude následovat nouzák, v tomto případě trvalý a nutná výměna EGR, který nepoužíváš, tudíž zbytečná investice a práce postupem času, i když kdo ví, třeba EGR vydrží víc než si umim představit ...

Odkaz ke komentáři

tak jsem se pustil do EGR - hruza, pristup - snad nejhorsi co to muze byt, uprostred a vzadu , puldna nasponovany jak spona - pristup k mistu jak svina, skrtici klapka byla v pohode, hodil jsem tam i zaslepky, ktery nepasovaly - trochu jsem upravil roztece a bouchl to tam - u EGR ta velka zaslepka nejde videt, nad skrtici klakou jde videt - upravim casem, toz asi tak.

Odkaz ke komentáři
abych ti pravdu rekl, tak ja nevim, tusim, ze toto je z motoru naftaku a z golfa z vedlejsiho fora. Dneska odpoledne zkusim ty zaslepky vrazit do toho EGR a na tu skrtici klapku, do parohu od vyfuku nebudu rvat nic:)

JEŠTĚ JSEM NEVIDĚL NAFŤAKA S LAMBDA SONDOU ;)

TA FOTKA JE OD ŠIPANA A JE TO OD MOTORU 1.6 75KW

Upraveno uživatelem RAZTY
Odkaz ke komentáři

- k těm dotazům na vložení šroubků, kuliček a pod do podtlakové hadičky ... to se týká pouze nafťáků kde je EGR ovládán podtlakem, zde je elektrický

ta hadička co k němu vede jde do air boxu a jen si tam asi přisává vzduch, nevím přesně

- zaslepit přímo tu převlečnou matku na sběrném výfukovém potrubí je značka ideál, ale prý to nejde povolit

- záslepka na vstupu od výfuku do EGR to supluje celkem dobře, spaliny putují trubičkou ale do EGRu se nedostanou, pokud by se tam ta záslepka nedala asi se hned nic nestane ale dle mě se ventil zadře, protože furt pomele splodiny a saze které nikam neodcházejí

- záslepka na vstupu do klapky je taky nutná, pokud by ventil úplně netěsnil zabráníš tím vstupu splodin do klapky, dokonalé zatěsnění zabrání přisávání falešného vzduchu

 

- taky se chystám to zaslepit protože se mi přes egr přisává falešný vzduch, přístup je ktomu ale strašný a nemám moc času, fotky každého kdo to podstoupil tu uvítáme :)

Odkaz ke komentáři

chalani, predpokladam ze to tesneni nad skrtici klapkou musi byt 100%, jelikoz kdyz jsem poprve nastartoval motor, ozyval se piskot a syseni - to tesneni jsem dal spatne, po uprave ten piskot ustal a syceni taktez, ale mam pocit ze se me zvysila spotreba a tudis je nekde netesnost. Proto jsem si zakoupil uplne nove tesneni, ktere tam dam, ale chci se zeptat, jest-li je potreba i 100% mit utesnene misto na EGR mezi zaslepkou a EGR - protoze jest-li budu menit tesneni na skrtici klapce, tak ze bych dal i nove tesneni mezi EGR a zaslepku. Doufam ze staci poradne utesneni na skrtici klapce :palec: a menili jste i teseni mezi skrtici klapkou a motorem ( tesneni za skrtici klapkou).

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 7 měsíců později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...