Jump to content

Vyhřev sedaček dodělaní


Petan

Recommended Posts

kabeláž tam rozhodně není, holt se šetří kde se dá ;) vše potřebne můžeš sehnat u Rolbaře nebo u Váši - záleží kam to máš blíž :) potřebuješ vyhřívací dečky, kabeláž, vypínače a relé :palec:

Link to post
  • 3 weeks later...

Zdravim, pac sem o tom uvazoval tak sme se o tom bavili s kamosem, ten rikal ze to kluci montuji do octavek a fabek, neorigo decky zacalouni do sedadel a pridaji dva vypinace pro kazdy sedadlo zvlast. Cena setu je prej kolem dvou a pul litru + cena prace. Jeste sem to nevidel v akci tak az to bude mit kamos v aute tak muzu poreferovat. Jinak sem se dival na panel climaticu s ovladanim vyhrevu a cena byla starsiho kolem 3500kc takze neorigo se mi zda levnejsi reseni otazka je jestli je to ta spravna cesta, precejnom je to dalsi el. kravina ktera je v aute neorigo.

Link to post

Zrovna včera jsem dodělal neorigo dečky do OII. Dečky stály cca 2tisíce, nicméně umožňujou ovládání pouze ve třech režimech (nic, I a II). Ovládají se kolébkovým přepínačem který je nutné někam umístit.

Moje řešení:

koupil jsem nefunkční ovladač Climatronicu, z něj přehodil do svýho dvě ovládací kolečka, dvě SMD ledky a 3 SMD odpory + jsem z něj použil plastový rámeček s výřezem pro ovladače. Tím odpadne nutnost cokoli kódovat, jelikož panel Climatronicu je stále stejný. No a k dodané krabičce která řeší ovládání jsme si dodělal jednoduchej obvod kterej mi převádí signál z origo Climatronicu na dvě relátka. Jelikož má originál ovládání pět poloh, tak jsem polohu tři až pět využil pro tzv komfort režim. Ve výsledku to funguje takhle:

0 - vypnuto

1 - stupěň I

2 - stupěň II

3 - 10s pauza pro startování a žhavení, 2 minuty stupěň II, 3 minuty stupěň I a pak úplné vypnutí

4 a 5 - jako stupěň 3, jen s delšími časy (pro tužší zimy ;) )

 

Na stupeň 3 až 5 se tedy nemusí člověk o nic starat, nastartuje, zahřeje mu to zadek, vypne se to a je klid :smich:

 

Celkový náklady:

2300 dečky pro obě sedadla včetně vlastní řídící jednotky

400 nefunkční Climatronic na součástky

a k tomu pár součástek, víceméně ze šuplíku.

 

 

Takže za cca 3000 komplet pro obě sedadla. Dečky prodává HT Car System a jsou nastříhaný cca přibližně na OII sedačky (verze HTS12C-2).

Práce je teda na tom docela dost, vyndat sedadla, odčalounit, nalepit, začalounit, protahat kabely, ale děláme to pro sebe ne :palec:

 

Každopádně nelituju, za ty prachy spokojenost :lol:

 

Výhoda: cena

Nevýhoda: pouze dva stupně a menší plocha než origo dečky, nicméně tam kde to má hřát to hřeje zcela dostatečně :palec:

Link to post

Popravde toto zni fakt nejlip, Goose klobou dolu, mel by si to poslat do bolky jako zlepsovak, ja porad vaham jeslti udelat neorigo, protoze kdybych chtel splasit panel climatiku (nemam climatronic) s vyhrevem, tak sem nasel jenom jeden a ten byl za trojku + dva sada, nebo 4 sedadla od nekoho kdo menil za RS nebo kuzi.

 

Ale proc pisu, nemohl bys tu tak nejako nadhodit jak si to pozapojoval?? schema rukou nacrtnute ci tak neco?

Link to post

Ahoj, diky! :lol:

Pokud by někdo chtěl, můžu zaslat schéma či obrázek plošného spoje převodníku, ale nemám bohužel zapojení Climaticu takže nevím jestli ti to pomůže. Sám to mám na Climatronic.

Případně se dá i udělat verze která řídí stejně jako origo OII stupeň 0-5, pak by úplně odpadla krabička od HT Caru. Otázkou je jestli by prodali jen samotný dečky. Když budeš chtít cokoli poradit, klidně napiš na goose@dvnet.cz nebo SZ. Pokud by byl zájem, dalo by se to udělat jako set (správné kablíky na propojení přímo do konektorů OII).

Link to post

Nj, tyhle ty věci je lepší už koupit rovnou s novou károu a promyslet to dopředu, dodělávání je většinou hodně finančně náročné a komplikované. Na druhou stranu ale chápu, že každý nemá na nové auto a pokud ano, má určitý limit, do kterého se člověk rád vejde a pak samosebou musí něco oželet. Dnes, když jsem objednával vůz už vím, že se nevyplatí šetřit za každou cenu, ale potřebné věci tam šoupnout už rovnou z fabriky, předejde se spoustě problémů. Ale jak říkám, když člověk kupuje vůz starší, nemůže si moc vybírat, to je jasné.

Link to post
  • 4 weeks later...

Prosim vas mohl by mi nekdo kdo ma vyhrivane zadni sedacky vyfotit kudy vedou kabely ze sedacek a kde jsou potom umistene konektory ? Chci vyfotit jen to co je videt pri sklopeni sedacek (ale jak opera, tak sedak) at vim kam natahnout kabely.

Link to post

Na dodelani zadnich vyhrevu je potreba:

 

- decky do sedaku a opery (cisla podle typu potahu)

- ridici jednotku ( 3T0 959 772 ( B ) )

- spinac levy a pravy (3T0 963 105 A, 3T0 963 106 A)

 

- kabely

 

Pak asi bude potreba nosic strukturni (1Z0 857 289 C ) + krytka spinace vyhrivani sedacek (1Z0 863 289 A) a jiny popelnik ? Nebo popelnik zustava ? Co je vsechno treba ?

Link to post

Ahoj mám čersvě namontovaný výhřev předních sedaček do O II. Koupil jsem to ve Vsetíně u fy HT car system za cca 2.300.- a montáž tamtéž za 1.000.-Kč.Je to super i s montáží za cca 3.300.-,kdo by se s tím dělal a navíc máš i atest.Za jedno odpoledne je to hotovka a už to hřeje.Zdar ome

Link to post
  • 1 month later...

Dneska jsem dodelaval vyhrevy na zadnich sedadlech a mam par dotazu:

Kde vede original kabel z opery ? Zkousel jsem ho davat vsemozne a vzdycky je hodne skriply.

 

Druhy problem je trosku vetsi. Mam original kabelaz, takze s tim nebyl problem. Dopredu vede celkem 5 kabliku:

2 bile - jeden hrubsi - ten mi konci u praveho predniho kola a nevim kam ho zapojit

a druhy tensi - ten prijde zapojit do BMC - bila svorkovnice, pin 21

pak je tam kablik na osvetleni ovladacu

dalsi je do pojistkove skrine

a posledni by mel jit taky do pojistkove skrine, na pojistku 46

No vsechno jsem to zapojil krome toho hrubsiho bileho kabliku a tlacitka po stisknuti klasicky sviti, jenze sedacky nevyhrivaji ... Nikde jsem nic nekodoval. Vsechny jednotky jsem prolezl a nikde nic na kodovani nebylo ... Takze nevim jestli se musi neco nekde nakodovat nebo jsem to spatne zapojil ?

Link to post

Nechapu to. Nevim proc z toho svazku vedou dva bile kabely ? Navic kdyz jsou vzajemne propojene... Ve schematu se o zadnem druhem bilem dratu nepise ani zminka a ten delsi jsem napojil az do BCM - bila svorkovnice, pin 21 (coz by stacilo asi k sedadlu spolujezdce, 10-polova svorkovnice, pin 1). Takze kdyz bych pripojil ten druhy bily kabel k sedacce spolujezdce, tak si myslim, ze to nebude mit zadny vliv. Ale treba by to zaclo fungovat :palec:

Link to post

Takze jak jsem si myslel, ten druhy bily kablik nebylo treba znovu zapojovat. Cely problem byl pouze v tom, ze vyhrivani funguje pouze s nastartovanym motorem :huh:

Ale porad by me zajimalo kde vede ze zadnich operek kablik na vyhrev.

Link to post
  • 2 weeks later...

Kluci to nikdo nemate z vyroby vyhrivani zadnich sedadel ? Potreboval bych prosim fotku kde vede kabel z operadel pro vyhrev sedacek. Mam to tam jen provizorne a leze ven. Vsechny ostatni moznosti co jsem zkousel strasne drtily kabel ...

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...