Přejít na obsah

tempomat zadarmo


bagr12

Doporučené příspěvky

post-2546-1290708360_thumb.jpgNedávno jsem začal řešit také dodělání tempomatu.

Inspiroval jsem se na foru SkodaHome,kde si jeden clen delal tempomat doma sam na Fabii (v roce 1996).

V podstate jen aktivoval tempomat VAGem a natahl draty se zvorkovnice v meziprostoru (u Octavie pod motorem steracu) a na druhy konec dal svoje spinace misto packy.

Ovsem schema nemel a zapojoval to metodou pokus omyl.

 

Ja si nastudoval zapojeni packy a prekreslil to do srozumitelne podoby ( viz prilozene schema) - doufam ze se mi podari nahrat prilohu.

Aktivoval VAGem,natahl ctyri draty do interieru (dostat se na tu svorkovnicic je fakt sranda - nic pro nervaky :-)

Pak uz jen spojildle schema a nakonec posledni drat zapojil na pojistku c.5

Vzkouseno v diagnostice (zde bych rad podotknul,ze v jinych forech,kde se resi aktivace a zkouseni tempomatu jse se docetl,ze udaje ve VIS 3.0 nejsou spravne a dle postupu to nejde seriozne diagnostikovat.

Ja jsem tyto problemy nemel,drzel jsem se presne instrukci VIS a vse O.K.)

Takze diagnostika napoprve O.K.,test za jizdy O.K.

 

Ted zvazim seriozni instalaci mikrospinacu do stavajici packy,nebo koupim origo - tady bych asi nesetril,sige horsi varianta - bez kolibky - se da sehant za 400,- nova.

 

 

 

Netvrdim,ze je to cesta pro kazdeho,nicmene me k tomu vedla skutecnost,ze kabelaz stoji nejmene 350Kc a to mi prijde moc za ctyri kabliky a navic ja jsem elektrikar a me to bavi....se v tom vrtat :-)

Odkaz ke komentáři

stejne jako mas ty :-)

 

Octavia I. rok 2002 , Elegance (orig.vystrelovaky) - ale to na tempomat nema vliv

Schema by melo platit pro vsechny jednickove Octavie a Fabie,potazmo Superby (vychazim z toho,ze schema packy je stejne)

 

K tomu VISu - neni problem najit na netu jak to aktivovat a jak diagnostikovat,ale po pravde receno,vsude se pise o bloku 6 a ja to delal dle instrukci VISu v bloku 8 a vse se zobrazovalo - jak spojka,tak brzda,i On/Off tempomatu s tlacitky.

 

Nejlepsi je zkusit.

Odkaz ke komentáři

OPRAVA

tak uz cekam taky - misto bloku 66 jsem napsal chybne 8 - minuly prispevek,takze spravne je blok(skupina) 66 pro kontrolu tempomatu.

 

K tomu kopci - zapojil jsem to pred par hodinama jen vyzkousel funkcnost,takze jizdni vlastnosti jeste nevim.

Ale me jde hlavne o padestku v obci - to je dost otrava , no a taky dalnice,tam si myslim´ze to bude good.

Odkaz ke komentáři

Bud spinaci kolibku(jako prava packa - ovladani pal.PC) , ale to jsemjeste nesondoval,jestli jde koupit tak mala

Nebo dva kolate mikrospinace.

 

 

No problem je ten,zeje ta packa o dost tensi nez prava (prave kvuli absenci kolibky) a tak nevím jak by to vypadalo.

Ale viz prvni prispevek,komplet tempomat s orig. packou vyjde na 400,- a to si myslim,zeje hodne slusny.

Odkaz ke komentáři

Podle me je to lepsi,nez rozvrtat packu ,zjistit,ze to rozume neudelas a budes ji kupovat tak jako tak.

Ale jak rikam,je to jen pro inspiraci.

Treba by to bylo dobre i jine....u ovladani oken na madle,nebo uprostred mezi tĺacitkem otevreni nadrze a ASR (nemam vyhrivani).

Taky zalezi,jak casto by to clovek vyuzil.

Kdyz to bude na dalnici dvakrat za rok na dovcu,tak proc ne.

Odkaz ke komentáři

Hlave me slo o to,jestlimam z RJ draty dotazene do konektoru v mezistene. (opet je v eteru informace,ze nektere octavky to nemaji)

A kdyz uz jsem videl,co mne ceka,abych se k tomu konektoru dostal,rozhodl jsem se pro celkovy test s nabastlenyma spinacema.

Co z toho bude jeste nevim,ale jak se znam,tak se v sobotu pustim do upravy pasky ( si nedam rict :-) a pak bud poslu foto,nebo pujdu v pondeli koupit novou....

 

Ale draty tam uz mam ,vim ze moje auto to umi a zbytek se uvidi....

Odkaz ke komentáři

Urcite to jde ,minimalne s novou skrtici klapkou atd. ale to uz je jina vesnice a jina cenova.

A rozhodne to chce zkuseneho borce typu VASA a spol.

 

Vlaste to uz ani nesouvisi s puvodni myslenkou tempomatu za cenu prepinace/mikrospinacu.

 

Ale porad se to asi vyplati zainvestovat,myslim,ze do 8tis.by se to veslo.

V porovnani s orig Skoda ...11tis. v konfiguratoru je to porad levnejsi.

Odkaz ke komentáři

JJ dobrá věc dá se udělat lecos :-)))) kdysi jsem kamarádovi do octavie dělal podobně tempomat ale ještě zjednodušil o to že se osadilo tlačítko do palubky ASR a to bylo na TEMPOMAT ovládání SET(-) vše makalo jen se dala uložit rychlost nebo zpomalovat .....a materialově také v podstatě pár drobných.....je to pár let zpět kdy tyto věci byl problem sehnat .......:-)))Mrs.

Odkaz ke komentáři
To co mám já je samostatnej mechanismus co tahá za lanko, koupil jsem to na www.nakupovani.net. Ale co jsem koukal někdy před dvěma měsíci tak to hodně zdražilo, asi dvojnásobně. Je to Audiovox cruise control, ovládanej podtlakem a mě se ho podařilo rozchodit i na origo páčku.

 

Byla by tedy možnost, dle tvých zkušeností požádat o zapojení? Kdybych tento nesmysl pořídil? :blink:

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...