Přejít na obsah

EDS


wilson

Doporučené příspěvky

...................

tzn muj dojem je, že ESP bez ASR si možná trochu hraje s rozdělením výkonu mezi nápravy a v případě komplet off to dělí 40:60 předek:zadek.

jen jsem si to chtěl ověřit

 

Prave sis odpovedel. Jen zapnuty ESP se snazi korigovat tvoji trajektorii, a to blikani optimalizuje prenasenou silu na zadni kola. Je to nesmyslnost si myslim.. Zlate v oktave

Odkaz ke komentáři

a v oktávě to funguje jak? haldex přece v případě potřeby připojí zadní nápravu (resp kolo zadní nápravy), torsen tam ten výkon posílá taky, takže princip stejnej s tím, že tady zadní náprava tlačí pořád a víc než přední. tzn jedinej rozdíl je, že torsen si reguluje jestli na zadek pujde 60 nebo 80 nebo třeba jen 20 s tím, že tam narozdíl od haldexu nějaká síla jde stále.

 

btw nerad bych rozpoutával flame haldex vs quattro (torsen), ale mám možnost porovnat jízdní vlastnosti na sněhu u XC90 u který je princip podobnej haldexu a tam kde se s quattrem rozjedu bez problémů, tak to volvo má vcelku zásadní trakční problémy.

Odkaz ke komentáři

Bratranec ma A6 2,8 Quattro ale hodne starou. Ta mela naopak problemy proti haldexu. Jak to je u novych nevim, ale nejakej zasadnejsi rozdil bych tam nehledal.

 

Dokonce se rika ze haldex uz je pred quattrem, protoze umi premyslet. byt to neni trvalej pohon, pripinani za jizdy clovek ani nepozna a je to bezpecnejsi. Haldex byl prvotne urcenej pro Volvo, takze bych ho do kopriv nehazel (mluvim o "severskym" Volvu.. ne Volvo made in China)

 

AUDICLUB: Jeho hlavní přednost je úspora paliva při normální jízdě a bleskové reakce na sepnutí a neomezený přenos krouťáku na jakékoliv kolo (až 98%). četl jsem několik velice rozsáhlých článků kde tento systém testovali a pro normální ježdění je výhodnější než torsen

 

AUDICLUB: ja to beru z pozice člověka žijícího v horách, když už vidím že v naší obci mizí auta spohonem jedné nápravy je to ulevující pohled a panbuh zaplať za tucsony,sx4 a ignisy 4x4......a jiné cenově dostupné "čtyřkolky".....ještě před pár lety při sněhových kalamitách byly všechny komunikace ucpané předohrabama a zadohrabama, nešlo dojet ke škole, nešlo nic, teď??? Snad 80% lidí už má AWD auta počinaje tuaregy konče justymi a je klid, sněží jak sněží a lidi jezdí, baba pod školou zastaví v kopci bo se uhýbá autu jedoucímu zhora a ejhle, netřeba deset chlapů aby ji vytlačili nebo podobně, baba má třeba pod dupou haldex spojku a ta jí nakopne a jede...... takže shrnuto bych neřešil co je a co není lepší.....jakékoliv AWD je lepší než FWD nebo RWD.

 

Zaver asi takovej ze to je stejny,,, Ale kdyz se haldexu zastavaji i na audi clubu, neco na tom bude :)

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

mam octavku 1,9 77kw 2007, ESP viem vypnut len komplet, a zatial sa mi podarilo vidiet rozblikanu kontrolku na snehu, ale to skor pracovalo len ASR pri rozbiehani. a je pravda, ze to je na predokolke na snehu citit, pri vypnutom proste len vyletia otacky, ale pri zapnutom to ako tak v pohode zrychluje...

v zakrute som si kontrolku este nevsimol, ale na snehu par krat v zakrute som citil, ako mi to krasne vyrovnalo nedotacavy smyk :-)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...