Přejít na obsah

Ethanol e85


Doporučené příspěvky

S tím přesnějším počítačem máš na mysli, že když máš nastavenou tu hodnotu mezi 10 - 15, tak ti ukazuje počítač reálnější spotřebu než při nastavení 25%? To je asi pravda, se zvyšujícím číslem toho koeficientu by měla klesat uváděná spotřeba dle počítače a naopak.

 

Otázka je, jestli tohle nastavení je správné jen pro danou ethanolovou jednotku a pro tvůj motor a nebo jestli to je použitelné i s jednotkou Astes, případně jinými. Lidi si to stěžovali na problémy už u hodnoty 23, těch 10-15 si ani neumím představit.

Odkaz ke komentáři

No.. testuju.. :-) S nastavenymi 10% motor bezel krasne, jak ma. To bylo v nadrzi treba 10l N95 (60l nadrz). Kdyz tam bylo cca 4-5l na nadrz, uz to vyhazovalo pravidelne (30-40km) chudou smes.

 

Ted mam tedy 12%, bohuzel me delsi cesty zrovna necekaji, tak uvidime.

 

Jen mi nedavno vyskocila chybova hlaska E3 a E4. Otazkou je, jak moc to souvisi s etanolem, spis jsem nasel, ze za to muze netesnost v sani, ale to by melo byt uplne OK. Tak uvidime.

 

Kazdopadne v A3 mam odstranenou netesnost v sani, tak jsem take zvedav. Prijde mi zatim, ze to jede zase jeste lip :-)

Odkaz ke komentáři

Tak kolega přišel tento týden s tímto:

Díky za zajímavý dokument. Pokud je to pravé, pak mi to přijde jak na objednávku od petrolejářské lobby. Možná jim vadí, že lidé raději jezdí k noname pumpám ředit palivo ethanolem. I já jsem před víc jak rokem jezdil jedině ke značkovým a teď se jim vyhýbám. Nakonec to dopadne tak, že budou muset pumpaři kontrolovat techničák před tím, než nám dovolí natankovat ethanol :-).

Odkaz ke komentáři

Tak kolega přišel tento týden s tímto:

 

 

Zajímavé.. ale datum v tom dokumentu je z února 2011. Kdyby to byl takový problém, už by se o tom asi víc mluvilo, ne?

 

Technické kontroly se nebojím.. ale znepokojující je, že v případě dopravní nehody by nějaký chytrák mohl přijít s tím, že auto není způsobilé provozu na silnici.

 

Ukazoval jsem dokument v Automedik, pán říkal, že od toho února byl již s mnoha auty (na E85) na technické a nikdy problém neměl. Každopádně ještě zjistí co a jak.

 

Pokud jde o mne, při nastavených 12% obohacení a cca 8l naturalu v nádrži (E70) se mi rozsvěcí ale i ZHASÍNÁ kontrolka chudé směsi. To že zhasíná značí, že to asi není až tak špatné.

 

Teď mám nastaveno 15% obohacení a uvidíme. Jinak bylo velice zajímavé vidět, jak se nastavovala jiná auta. U řady z nich bylo obohacení na 7% a nikdo si na nic nestěžoval.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak jsem nedávno oslavil 60.000 km najetých čistě na E85, skutečná spotřeba se za tu dobu drží lehce pod 10,4 l / 100 km. Za tu dobu jsem ušetřil přes 40 tisíc korun, takže investice se už slušně vrátila. Ke kilometrům mi z velké míry pomáhají dovolené. Z jedné z nich jsem se o víkendu vrátil, tak pár nových postřehů ze Švédska a Norska a srovnání z loňskem.

 

Cena ethanolu ve Švédsku se od loňského srpna příliš nezměnila, tedy aspoň při cestě tam a pohybovala se mezi 9,44 SEK a 9,69 SEK. Na severu byl dražší 9,74/9,89 SEK. Cestou zpět už ale na severu podražil na 9,89/10,04 SEK a dole 9,79/9,89 SEK. Ale je to pořád rozdíl desetihaléřů. Problém je ale s oslabením koruny, zatímco loni byla kurz SEK prodej 2,7 Kč, letos to byly 3 Kč. Loni jsem tak od nás odjížděl při ceně 25,9 a cena E85 ve Švédsku stála obdobně a pohybovala se okolo 26 Kč. Letos jsem od nás odjížděl s cenou 23,5 Kč a ve Švédsku při obdobných cenách, ale nevýhodném kurzu, byla cena v nejlepším případě za 28,3 Kč a v nejhorším 30,1 Kč. Celkem výrazný rozdíl, když loňské ceny byly téměř shodné. "Naštěstí" ke zvýšení cen došlo i u benzínu, který loni stál okolo 39,5 a letos okolo 46 Kč. Jinak se situace nezměnila, ethanol mají všude, ale žádného Švéda jsem jej neviděl tankovat.

 

V Norsku ethanol také podražil, loni stál 9,14 nebo 9,17 NOK, letos 9,59 nebo 9,65 NOK. Vedle zdražení je tu opět vliv horšího kurzu 3,2 vs 3,5 Kč. Horší kurz a vyšší cena se tak odrazily v ceně 29 vs. 33 Kč za litr. Podobně jako ve Švédsku, i ceny benzínu šly nahoru, ale o dost méně než ve Švédsku a i o méně než u E85 . loni 47,5 - 49 Kč, letos 49 - 52 Kč za litr. Ethanol jsem na žádných nových pumpách neobjevil, takže jich je jen hrstka ve větších městech především podél vody. Není žádným překvapením, že ethanol jsem tam tankoval jako jediný.

 

Tentokrát jsem se po celou dobu obešel bez tankování benzínu a vystačil si tak jen s ethanolem. Za těch 10.000 km jsem ušetřil cca 11.000 Kč. Platil jsem kartou u stojanu. Akorát jednou ve Švédsku byl automat jen pro ostatní paliva a musel jsem jít na pokladnu, kde chtěli jako záruku řidičák, než jsem mohl jít tankovat. Trošku divný přístup takto na severu, takový přístup bych čekal třeba v Rumunsku nebo Srbsku, ale ani v jedné zemi jsem na nic takového nenarazil. Že by snad Švédové zapomínali platit?

 

Podobně jako loni mají Švédové limit na jednorázové natankování. Je to 395 SEK, což je okolo 40 litrů ethanolu, benzínu ještě méně. Loni to bylo o něco více, ale i tak je ten limit dost nízký. Kdyby to vycházelo třeba na 50 litrů benzínu, což odpovídá plné nádrži většiny aut, tak nic neřeknu, ale takto je to divné. My jsme měli více karet, tak nám to moc nevadilo. Až na konci jsem zjistil, že jednu kartu je možné použít víckrát. Tak jako tak to zdržuje, tím spíš, když jsem tankoval vedle nádrže i do kanystrů. V Norsku pak naštěstí opravili problém při placení, kdy si platbu strhávali dvakrát a druhá částka zůstávala blokována ještě několik týdnů po návratu domů.

 

Myslel jsem si, že v Norsku a Švédsku používají stejné palivo, že ho Statoil do Norska dováží, ale protože v jedné zemi byl načervenalý a v druhé nažloutlý, bude si asi každá země dělat svůj.

 

Loni jsem si toho nevšiml, protože jsem jel na nových pneumatikách, ale letos jsem všiml rapidního úbytku vzorku. Odjížděl jsem od nás se slušných vzorkem, na kterém jsem chtěl zvládnout celou sezónu. Přibližně v půlce trasy jsem si říkal, že snad aspoň do konce srpna než opadnou největší vedra. A po návratu domů jsem koukal, že na dvou pneumatikách není vůbec žádná stopa po nějakém vzorku, že jsou úplně hladké, a i zbylé dvě jsou dávno pod značkami. Podle zvuku bylo znat, že asfalt je tam hrubší, ale tak rychlé zmizení vzorku jsem nečekal a ještě nikdy neviděl. Loni jsem, také ke konci životnosti pneumatik, vyrazil do Velké Británie a po návratu nezmizelo skoro nic a to jsem tam ujel slušných 7.500 km.

 

Ale jinak kdo má rád cestování autem a hlavně nádhernou přírodu, tak Norsko doporučuji. A když pominu náklady na cestování, tak se to dá jinak zvládnout za pár korun.

 

P.S. Cena benzínu je vztažena k N98, cena N95 je tedy o 1,5 nižší.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zdravím! Neznáš přesné hodnoty lambdy?

Snažím se to pochopit - pokud lamdba zůstává v pořádku, neznamená to, že řídící jednotka motoru si s poměrem 1:1 (benzín:líh) poradí i bez té dodatečně montované jednotky? Asi jo. Jinak by lambda byla podstatně vyšší než jedna, nebo ne?

Nižší hodnoty CO by bylo možné přičíst lepšímu spalování díky vyšší lambdě (chudá směs). Ale jestli zůstává lambda stejná, tak vysvětlení neznám.

 

Nemáte někdo emise naměřené se zapnutou přestavbovou jednotkou?

Tak jsem se k tomu konečně dokopal. Údaje lambdy mám jen z protokolu o emisích a jsou následující:

 

2010 - volnoběh / v otáčkách: 1.009 / 0.994

2012 - volnoběh / v otáčkách: 1.041 / 0.999

 

Takže údaje téměř shodné. Nevím, co by to provedlo při zapnuté jednotce, nejspíš by to dávalo zbytečně víc paliva, ale co by to provedlo s hodnotou lambdy netuším. To by spíš mohl vyzkoušet někdo, kdo tu jednotku má a má známého v nějakém servisu.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zdravim po delší době, z dovolené..

 

Oceňuji zkušenosti Prazdroje, se kterými se zde svěřuje, je to zajímavé :-)

 

Musím se také přidat s jednou negativní zkušeností. Stále nemám peníze za reklamovanou jednotku od firmy Biopowers. Reklamace byla převzata někdy v půlce června, peníze nikde. Proběhla výměna pár mailů, z které jsem pochopil, že asi s vyřizováním příliš pospíchat nebudou. Poslední mail od jakési sekretářky sliboval peníze na účtu do konce tohoto týdne (5.8.). No, zatím nic. Až se vrátím domů, mám naplánovaný další postup :-)

Odkaz ke komentáři

Prazdroj: ano, čtyřválec 1.8t je úplně v pohodě, i když mě trošku zklamala spotřeba. Už mám v pořádku to sání a na cestě, kde na benzín jezdí přítelkyně (opatrná jízda bez předjíždění) za 7,7 - 8,5l.. Jela na E85 za 9,9. Úspora tam samozřejmě je, ale čekal jsem rozhodně lepší výsledek.

Uvidíme co dál.

Odkaz ke komentáři

Uvádíš skutečnou spotřebu nebo počítačovou? Protože ta počítačová se většinou dost liší od skutečné a jak jsem psal dříve, u mě při stejném palivě i stylu jízdy dělal rozdíl i jiný typ svíček. Pokud je to skutečná spotřeba, tak je to celkem odpovídající tomu 20 - 25% nárůstu.

Odkaz ke komentáři

Moje audinka nema BC :-) Vedu si dlouhé statistiky, takže můžu i srovnávat v čase.. Asi to bude odpovídat realitě, ale jak se říká, že turbo využije E85 nejlíp, tak jsem čekal víc. Podle Biopowers to mělo být max. 10%. Uvidíme po nějaké době...

 

Jak to máš s výkonem auta? Mně přijde ten rozdíl téměř brutální. Je fakt že mám i čip a katy venku, ale i tak.. Třeba když po dlouhé době zapršelo, na prudké přidání plynu na jedničku mí hrabaly všechny kola. Jako předokolka by to auto bylo těžko řiditelné :-) Třeba z 50-80 na dvojku zrychlím za 2,3s. Se standardními 150 hp to bylo cca 3s.

Odkaz ke komentáři

Jo, firmy se bohužel namísto sdělení reálných čísel snaží zákazníky nalákat na čísla, na která se v reálném prostředí nepodaří dosáhnout. Mně také tvrdili, že to bude maximálně půl litru na sto kilometrů. Ano, někdy se na tu hodnotu dostanu, ale to je jen velká náhoda a dlouhodobě je to těch okolo těch 23%. Přitom i při této hodnotě se jednotka tomu, kdo jezdí častěji, vyplatí a navíc pak není zákazník rozmrzelý z toho, že mu daná firma lhala.

 

Co palivové čerpadlo u Audiny? Pořád funguje?

 

S nárůstem výkonu nevím. Mám to také lehce upravené z 132 kW/235N.m na 139 kW/330N.m. Takže už bez ethanolu si na nedostatek výkonu a především akcelerace vlivem kroutícího momentu stěžovat nemohu. Žádná měření jsem neprováděl, takže nemám žádná srovnání, vše je o pocitech. Teď třeba jezdím jen na čistý benzín a trochu mi přijde, že to auto méně táhne, ale může to být do značné míry tím, že je také dost naložené. Uvažoval jsem už několikrát, že si dojdu na brzdu zjistit, jak na tom auto je, ale zatím jsem se k tomu nedostal.

Odkaz ke komentáři

Ahoj, jasně, čerpadlo čerpá jak má :-) I v BMW je vše v pořádku a lidé na fóru BMW psali, že třeba stačily dvě nádrže 50/50 a ozvalo se. Nechápu.

 

Mě ta brzda láká také.. Měřil jsem výkon pomocí diagnostiky, není to úplně přesné, ale u BMW to změřilo výkon velice přesně.. No a u A3 to ukázalo rovných 200HP. Pocitově to odpovídá "druhému" čipu. Pamatuju si, že se standardními 150HP jsem na rovince horko těžko dosáhnul 215km/h (tacho). A teď jsem celkem snadno dosáhnul 210km/h (GPS). Byla tma, tak i s ohledem na stáří auta jsem nechtěl zkoušet maximum :-)

 

Schválně vyzkoušej změřit třeba 50-110 (co nejrychleji). Nebo 100-160. Měří se to "letmo", že sešlápneš plyn třeba při 40 a stopky zapínáš při 50. Zkrátka aby motor neměl prodlevu.

Odkaz ke komentáři

Tak to vypadá, že problém s čerpadly se týká jen škodovek a že i v rámci koncernu mělo Audi odolnější čerpadla. Dobrá zpráva pro kolegu, co to zvažoval do Audi TT pro svou ženu.

 

Já jsem se před přechodem na ethanol dostal na německých dálnicích na 240 podle navigace. Šlo by to i více, ale to by mi tam nesměl nikdo vjet. Ale jednou jsem měl štěstí a ještě s jedním BMW a MB jsme takhle asi 10 km jeli spolu a já měl na tempomatu nastaveno 235 podle navigace. Ale to bylo jen jednou. Od té doby do Německa většinou jezdím cestou na dovolenou a to na nějaké dovádění není chuť. A když by chuť byla, tak zase auto pronásledovaly nějaké problémy jako chyba řídicí jednotky nebo vadný sekundární chladič vzduchu. A teď zase nemám leťáky poté, co jsem se vrátil z Norska, takže dojíždím sezónu na zimních. Ale možná i na nich by se to dalo otestovat až někdy pojedu prázdný.

 

Co si pamatuji v souvislosti s výkony a E85, a možná jsem to tu už psal, tak při velké rychlosti mi auto zrychlovalo, i když jsem ubíral plyn. A to ta akcelerace byla dost výrazná. Jako kdyby čerpadlo nestačilo posílat dost paliva a až když se začal povolovat plynový pedál, čerpadlo "vyvolalo z paměti" ten zbytek a poslalo ho do palivové soustavy. S tímto chováním jsem se při jízdě na benzín nesetkal.

Odkaz ke komentáři
Guest smartass

I když nejsem Škodovkář, popíši své zkušenosti s E85, jelikož podobné téma (aktivní) jsem nikde nenašel.

 

Na E85 mám najeto asi 25t km a nemohu si jej vynachválit. Za celou dobu průměrná spotřeba 8,5 L/100km (auto Volvo V40 2.0l 140k).

 

Jediné, co jsem musel měnit, bylo palivové čerpadlo, které mě stálo 700 Kč. Motor je bez úpravy, bez přídavné jednotky, jede naprosto bez problémů, kromě startů při nižších teplotách.

 

Pokud nám to stát nechá na současných hodnotách, není co řešit.

Odkaz ke komentáři

smartass> Švédská auta - Volvo a dříve i Saab - by snad na E85 měla být připravena od výroby (minimálně některé motory), takže není divu, že nemusíš přikupovat jednotku. Ale překvapuje mě ta spotřeba, ta je opravdu hodně příznivá. Jakou jsi měl při tankování benzínu? I sám Saab uváděl nárůst při tankování E85 asi o čtvrtinu.

Odkaz ke komentáři
Guest smartass

Prazdroj: Samotný benzín jsem do toho ještě nenatankoval B) Ono to asi bude stylem jízdy. Jezdím denně 300km plus, mínus stejnou trasu, z toho 80% mimo město, 20% město. Jezdím s velmi lehkou nohou dle předpisů. Pokud využívám potenciál auta, jde spotřeba o litr až dva nahoru. Například dnes - najeto 293 km, dotankováno u stejné pistole za 604 Kč (25,20 Kč/l). Včera najeto 307 km, dotankováno za 627 Kč. Minulý čtvrtek - najeto 274 km, dotankováno za 639 Kč (spěchal jsem).

 

Chystám se do Disneylandu do Paříže, tak uvidím, jak to bude na dálnicích... Dám vědět

Odkaz ke komentáři

smartass> Tak to jsi první člověk, co nemá srovnání s benzínem :-). Teoreticky se potřebě tankovat benzín vyhneš i cestou do Disneylandu. V Německu to dá trochu práce najít pumpu blízko dálnice a pokud pojedeš v noci, tak těch s nonstop provozem je ještě méně nebo to u nich není uvedeno, případně mají dost vysoké ceny. Oproti tomu ve Francii to je pohoda a ještě si často můžeš vybírat. I když na dálnici narazíš na E85 snad jen u Carrefour, případně Total jej občas má, ale musí se to občas na pumpě hledat.

Odkaz ke komentáři

Sice nemam 1.6, ale na E85 mix jsem nejakou dobu taky jezdil.. Bez uprav palivoveho systemu a prizpusobeni softu jsem zkousel postupne zvysovat pomer ve prospech Ethanolu a vysledky byly zajimave, ale ocekavane..

Pomer 30% E85 a 70% N95 auto vubec nepozna, ranni starty bez problemu, vune lihovaru neni markantni, navyseni prumerne spotreby cca +0,5l / 100km.

 

Pomer 50% E85 a 50% N95 auto nepozna, ovsem majitel ano, ranni starty jsou jednak delsi, jednak prvnich par sekund ( cca 5-10s ) je chod motoru mirne nestabilni, ale po uplynuti te chvilky se ustali a neni problem. Navyseni spotreby +1l / 100km.

 

Pomer 70% E85 a 30% N95 je ranni start velmi nestabilni, ustaleni otacek trva i 15s, zavan lihovaru je citelny jiz po cca 50km, po ujeti 150km na D1 sviznejsim tempem se rozla kontrolka motoru (chuda smes) a po dalsich 30km zacalo auto umirat. Pomohlo az doredeni N95. Navyseni spotreby +2l / 100km.

 

Pomer 90% E85 a 10% N95- nikdy vice, motor na to jel sice jen 3km a zahraty, takze nevim jak by se mu chtelo startovat nastudeno, ale projev volnobehu nic moc (kolisavy) a zatah odspoda prakticky zadny, auto ma tendenci se dusit. V otackach nebyl problem, az na nejakou vetsi diru v plynu.

 

Pokazde mereno na trase Brno-Sedlcany (s vyjimkou pomeru 90/10) na 1.8T s remap na 150kW. Takze pokud lze neco doporucit, tak jednoduse- neprekracoval bych pomer 1:1, pro jistotu vymenit palivovy filtr a castejsi vymeny oleje, udajne jej spalovani E85 okyseluje.

 

Ahoj, Mám Ocatvii RS v Benzínu BWA 147KW 2007- moje původní auto byla Fabia RS v petroleji a ze špatných zkušeností jsem chtěl už jenom benzín. Všude psaly a lidi tvrdily, že spotřeba je okolo 10 litru, když ale jedeš trochu svižně, není problém se hravě dostat na 14,5L... Proto čtu všechny Vaše názory a zkušeností a snažím se najít adekvátní a cenově dostupné řešení jak snížit spotřebu!

 

Byl jsem si zvýšit výkon na 177KW a snížila se mi spotřeba na cca 1,5L - 2,5L - prostě to auto nemusím vytáčet a každý otočení v mém případě je zvýšení spotřeby.

 

Ted jezdím s citem za 10L ale i tak se mi nechce platit 40Kč za benzín, vdiť je to sprostý.

 

Oproti jiným zemím je Česko opravdu mimo mísu s cenou benzínu.

 

Abych se dostal k tématu, motorizaci jsem psal, potřebuji jasnou volbu toho, co si mám nainstalovat do auta!

 

LPI od Vialle je moc drahé, chtějí za to 65000Kč ale splňuje to moje očekávaní ale údajně na tom odchází to externí čerpadlo.

 

LPG - vím o ceně (velkoobchod) za 25000 i s tím, že to mohou sami montovat, byl jsem za nimi osobně a není to maník v garáží co to montuje ale regulérní firma. Akorát před instalací mi zrušily termín, že se jim vrací auta s poškozeními vstřiky a to taky nechci riskovat.

 

To auto mě do tetka stálo 380tis a ještě 280tis mě bude stát a nechci experimentovat s možnou alternativou, nejsem gemblér, chci jistotu!

 

Je tu někdo, kdo tomu opravdu rozumí, umí něco nainstalovat s tím, že za to bude ručit hlavou? Ručit znamená prokázat, že vstřiky neodejdou najednou po instalaci, že olej se nebude vypařovat jak voda v hrnci, ručit za kvalitu dodávaného výrobku a své práce.

 

Už mě nebaví si povídat s chytrákama, co všechno vědí a všechno znají a hned jak se něco zmrví, tak dají ruce pryč a hází to na klienta!

 

 

Příklady o tom, co jsem zažil v některých autoservisech je dloooouhe téma a nemám čas to psát, jen mohu říci: Hruza a děs! Škodovka by se měla zamyslet na to, že spořením na výrobě dílu nemůžou dosáhnout dobrých kvalit!

Kvalita některých dílu a zpracování je hrozná! a nejhorší je to, že každým dalším výrobkem Škodovky kvalita klesá! Udělal jsem chybu ve volbě Škodovky!

 

Argam

post-22954-0-38184400-1345984825_thumb.jpeg

Odkaz ke komentáři

Argam> Z toho tvého textu jsem nepochopil jestli ses definitivně rozhodl pro LPG nebo jestli zvažuješ E85. Dost záleží kolik kilometrů najezdíš a také kde je najezdíš. V případě výběru LPG si nejsem jist, jestli sis vybral vhodné téma. A i u E85 se tady aktuálně svěřují jen uživatelé (v minulosti to byla jedna firma, ale ta se už dávno odmlčela). Maximálně ti tak můžeme doporučit firmy, se kterými máme dobré zkušenosti.

Odkaz ke komentáři

Zdarec špiritusáci

 

Tak jsem přibyl dnes mezi vás kdo jezdíte s jednotkou.Zakoupil na -http://www.autoethanol.cz/autoethanol/eshop/1-1-PRODEJ/0/5/5-Sada-pro-upravu-na-ethanol-Nippon-Denso a nainstaloval svépomocí včetně naprogramování.Zatím mám v autě 50na50 ale mám už rezervu takže zitra beru už jen e85 čisté.První dojmy jsou perfektní.Auto super táhne a je neuvěřitelně klidné a tiché.Zatím jsem to byl ve 20h jen projet asi 10km ale rozdíl jsem poznal ihned.Uvidíme co bude dál.

 

K samotné montáži-

Vše proběhlo v pohodě a bez sundávání sání.Je to sice trochu drbačka,takže za 30min to nebylo jak se udává,ale dalo se.Trvalo mi to 4h i se zkušební jízdou.U 1.6i je problém že se na vstřikovače bez sundaného sání blbě dostává,takže jsem si musel nadělat nějaký inštrumenty v podobě ohlého šroubováku,různých drátů a tak.Musím ještě dořešit svazek napojení spínaného + polu.Teď to mám navolno jak je to na foto,takže se to zítra dodělá(už dnes nebyl čas a zvědavost byla mocnější).Je tam potřeba ještě pojistka.

Vše v podobě dvojitého svazku bylo protaženo a nacvakáno nazpět na vstřikovače,dopojil se ten +kabel a kostra a šlo se na start.

 

Start-

Prvně se startuje na benzín dle návodu,tedy bez funkce jednotky.Je to mod 1.Je to pro kontrolu aby jsme se ujistily jeli vše tak jak před tím(chod motoru).Motor se vypne,zapne se zapalování a přepne se na mod AUTO.Je tam nastaven předvstřik +20% paliva.Nastartuje se,což se projeví nepravidelným chodem motoru(řekl bych až dost velkým trháním),po přidání motor chcípá.Tento stav se nazývá kalibrace jednotky.Po asi 3min se motor začne zklidňovat a po 5min můžem přidat plyn.Poté nechat motor ještě 10min klepat na volnoběh

a tradá na cestu.Hotovo.

Studený start jsem stáhl na 40% ze 100% co bylo nastaveno.Uvidím co to udělá.Dle zkušeností jiných by to mělo v létě stačit.Sytič se spíná po páté sekundě od zapnuti zapalování automaticky.

 

Toť asi zatím odemně vše.Zitra zas něco pisnu.

 

Začínám teď šetřit-("na palivovy čerpadlo" :) B) )

post-1545-0-69065800-1346187074_thumb.jpg

post-1545-0-34883600-1346187089_thumb.jpg

post-1545-0-19449000-1346187098_thumb.jpg

post-1545-0-40002600-1346187107_thumb.jpg

post-1545-0-25659400-1346187118_thumb.jpg

post-1545-0-21889600-1346187140_thumb.jpg

post-1545-0-10186900-1346187154_thumb.jpg

post-1545-0-15447700-1346187174_thumb.jpg

post-1545-0-27771400-1346187187_thumb.jpg

post-1545-0-92724200-1346187201_thumb.jpg

post-1545-0-69326000-1346187213_thumb.jpg

post-1545-0-19121400-1346187224_thumb.jpg

post-1545-0-87142600-1346187235_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Tak dnes jsem poprve zkusil natankovat e85 v pomeru 50:50 n95 cena e85- 27,50 kc v obci Vranovice-Kelcice auto nastartovalo bez problemu napoprve a chod motoru uplne stejne jako kdyby jelo jen na n95 :)

Pokud je motor aspoň částečně zahřátý, což se při tankování u pumpy dá předpokládat, tak se starty problémy nejsou, ani při větším podílu E85. Problémy nastávají až při studeném motoru a při nízkých venkovních teplotách.

 

šipan> Blahopřeji, že jsi to dokázal sám a vítej mezi námi alkoholiky :-).

Odkaz ke komentáři

Tak házím nějaké postřehy z dnešní premiérové jízdy na čisté e85.Ranní start OK.Obohacení je na těch 40% při studeném startu v pohodě.Žádný dlouhý točení-srovnatelné jak na benzín.To však byl ještě poměr 50:50.

Pak tedy dotankováno za 1000kč kolem 38l a jízda do práce.Tam odpol.start bez sytiče taky jak na benzín.

Spotřeba zpět z práce na e85 dle PC 6.5l.rychlostní průměr 65km/h,trasa 28km.Když připočítám 19%obohacení směsi co PC nezaznamená jsme na spotřebě 7.7l/100km.Musím ale zdůraznit,že jsem tomu párkrát vytl a jekolikát zrychloval na 130km/h.Takže když toto nebudu dělat bude spotřeba zase jinde.

Dnes jsem najel celkově 60km už jen na E a z toho asi 20km město a pak PC ukázal 7.2l,tedy skutečných 8,6l.

Jinak na E v modu AUTO jsem zvedl bohatost směsi na +24%,protože se mi auto jevilo tupější a mírně pocukávalo,což znám z dřívějška z LPG jako chudou směs.Uvidím ráno jak to pohne se spotřebou a jestli jev vymizí.Jinak budu zkoušet dál až na ideál kompromisu.

 

Celkově můžu hodnotit krabičku dosti pozitivně,protože to jízdě opravdu pomáhá a je to s ní mnohem lepší než 50:50 a bez ní.Okamžitá spotřeba nelítá tak prudce nahoru a člověk se nemusí tak hlídat kvůli spotřebě,která je pro nás asi nejdůležitější.Na druhou stranu začne kecat PC a je třeba připočítávat procenta navíc.Vyzkouším pak dle dotankování.V pátek jedu pro mě známou trasu 170km okresky,tak až tam se uvidí jak na tom E v 1.6i je.

 

Zatím

Odkaz ke komentáři

šipan> Ne, že bych tě chtěl odrazovat, ale mám ověřeno, že když mám v nádrži i jen pár litrů benzínu a dotankuji zbytek do plné ethanolem, spotřeba je rázem jinde. Loni jsem tam ujel na jednu nádrž víc jak 700 km a to mi to ještě nechcípalo. Takže bych čekal, že se spotřeba u tebe posune minimálně někam k devíti litrům. Kolik jsi měl dlouhodobou skutečnou spotřebu na benzín?

 

Já teď dlouhodobě jezdím s nastavením 23%, ale až na to, že spotřeba je dle počítače mírně vyšší (reálná je stejná), rozdíly nepozoruji. Na léto jsem také snižoval hodnoty při studeném motoru, ale na těch 40% jsem si netroufl. Letos se na to asi už vykašlu, ale možná příští rok to zkusím.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...