Přejít na obsah

Ethanol e85


Doporučené příspěvky

Toto je citace odjinud,ale podstata tam je popsána:

 

 

Tato jednotka má vlastní teplotní snímač, a je připojena k lambda sondě. Já můžu zasahovat do nastavení jen omezeně. Můžu si zvolit jak moc se má obohatit směs při startování, a ještě můžu nastavit bohatost směsi při studeném motoru. Samotné řízení směsi při běžícím motoru reguluje jednotka podle lambda sondy. Jednotka je bez přepínače. Do nádrže můžete natankovat čístý E85, nebo čistý benzín, nebo směs v jakémkoliv poměru, jednotka se na základě signálu z lambdy přispůsobí. Samotné nastavení není nebezpečné. Pokud nastavíte malé obohacení směsy při startování, tak se vám nepodaří nastartovat na první pokus, ale třeba až na třetí otočení klíčkem pokud bude obohacení příliš velké, motor sice chytne napoprvé ale neochotně se srovná do volnoběhu. Postup je takový, že nastavíte nějakou hodnotu, a pokud ráno bez problémů nastartujete, tak dávku trochu snížíte a při ranním startu uvidíte jestli jste ubral moc, a motor nechytnul na první pokus. S nastavením obohacení směsi u běžícího, studeného motoru je to podobné. tyhle dvě věci je lepší nastavit si sám, protože to jde nastavit jen když je motor dostatečně studený. Čím nižší teplota, tím lépe se to nastavuje.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Zdarec.Tak zase něco pisnu jak to jezdí.Auto šlape stále v pohodě.Najeto 3500km na E.Čerpadlo neprotestuje,nekňučí,dává jak má.

Jediné co jsem zaznamenal bylo chvilkové jakoby vynechání po přídání plynu na 4rych.s.Bylo to v momentě kdy jsem dal nohu z plynu

a pak lehce znovu přidal-a nic 2s.Pak to škublo a jelo to dál.Měl jsem v ten moment v nádrži těsně před rezervou,takže jsem z toho

vyvodil jako příčinu kondezovanou vodu,kterou si auto cuclo.Od té doby se to neopakovalo.Čerpadlo to tedy ještě nevzdává.Dneska jsem

autu dal nový olej,který byl po 10tis(z toho 3,5tis na E)značně zasrán.Nedojížděl jsem ani interval 15tis.

Svíčky Brisk silver taky

fungují v pohodě a lépe než klasika.Ethanol zjevně zvládají líp než LPG.Spotřeba se taky drží 8-8,5l dle stylu jízdy(do práce)Na

delší trasy kolem 7,5l.

Chci se akorát zeptat jestli někdo z vás se někde ptal od kdy je k dostání zimní směs E?Nebo je to jak se zimní naftou,až se jim to zdá dle teplot venku,že by si řekli,tak dáme tam víc benzínu pro start.Datumově to u nás asi není jako ve Švédsku,kdy se u nich od 1.10 dodává E70.

Odkaz ke komentáři

Tak jsem konečně odzkoušel spotřebu od plné do plné.Jel jsem na SK a natankoval jsem si na ČS-Prim ve Zlíně za 23.90kč.Jel jsem tam a zpět to samé,takže je to bez vlivů teréního převýšení.Nazpět jsem se stavoval na té samé pumpě(i stojanu) a bral si dalších 60l do kanystrů a dotankoval auto(9.8l)Ujeto 119km na čisté E.Vypočítaná spotřeba je tedy 8.2l.

 

Ještě nějakej odkaz na pumpy s aktualizací cen u nás-

 

http://www.bioethanole.cz/kde-tankovat.html

 

http://www.ceskybenzin.cz/index.php?akce=fuelprices&typ_palivo=7

Odkaz ke komentáři

šipan> Kolik že máš celkově najeto? Jestli třeba nemá vliv na rozbití čerpadla i množství nahromaděné bordelu za x tisíc najetých kilometrů.

 

Občasné zacuknutí u svého auta pozoruji, když se ručička dostane blízko k rezervě, většinou při cestě do kopce. Takže něco podobného, co u tebe. Děje se mi to celkem často, ale už jsem si na to zvykl. Vždy stačí chvíli počkat a ono se to chytí. Jen to někdy vypadá blbě, když někoh předjíždím a najednou mi auto začne zpomalovat :-).

 

Olej se snažím měnit po 10.000 pokaždé, auto to určitě neuškodí.

 

K tvé spotřebě. Máš vysledovanou dlouhodobou skutečnou průměrnou spotřebu při jízdě na benzín? A jak široké máš pneumatiky?

 

Zdravím všechny nadšence pro E85!!! Mám dotaz, má te někdo zkušenosti s instalací a funkčností konverzní jednotky od firmy europecon flex ( www.bioethanole85.cz ) Děkuji za všechny reakce! :palec:

 

http://www.bioethano...ol-ppe-krabicka

 

Koukám, že asi nikdo zkušenost nemá. Já o nich původně uvažoval, chlubili se, že si jednotky dělají sami. Ale nakonec jsem sáhl po jednotce Astes.

Odkaz ke komentáři

Tak zase můj menší souhrn a informace o cestování po Evropě s přihlédnutím k tankování ethanolu.

 

Před pár týdny jsme se byli podívat v Cernu a když už jsme tam byli, strávili jsme v okolí Ženevského jezera pár dnů. Stavili jsme se v Sixt-Fer-à-Cheval (údolí mezi kopci s vodopády), Ženevě (nejvyšší vodotrysk minimálně v Evropě, možná na světě), Montreux (socha Freddy Mercury a hrad Chillon - český papírový průvodce), Saas Fee (nejvýše umístěné metro v Evropě, největší ledovcová jeskyně v Evropě, nejvýše umístěná otočná restaurace v Evropě) a Trümmelbachfälle (vodopády v jeskyních s Čechem obsluhujícím výtah). Vedle Chillonu se nám podařilo zajistit český, tedy vlastně slovenský, výklad i v Cernu. To bylo fajn, protože v cizím jazyce by to nebylo tak zábavné. Navíc je exkurze zdarma. Jen jsme se nemohli dostat dolů k urychlovači, protože byl zrovna v provozu. Přístupný bude až někdy od března, kdy plánují delší odstávku. Ubytování jsem našel celkem výhodné, když nocleh pro šest na čtyři noci vyšel na 240 €, tedy nějakých 260 Kč na noc a osobu, což je jak na Šumavě. To vše s parkováním a internetem zdarma a zařízenou kuchyní. Koho by ta oblast lákala, tak to ubytování je zde.

 

A teď konečně něco k tankování ethanolu. Opět u mě přišly k užitku kanystry. Natankoval jsem plnou v Nýřanech u Tank Ono za 23,5 Kč. To mi stačilo přes přejezd Německa i Švýcarska. V nich sice ethanol mají, ale je dražší jak ve Francii (hlavně ve Švýcarsku není moc výhodný). I když jsem v Německu po dálnici nejel moc úsporně, rychlostní limit 120 ve Švýcarsku spotřebu trochu ponížil, takže mi zůstaly ještě dva plné kanystry. Kousek od Cernu jsem ve Francii našel pumpu prodejny s elektrem E-Leclerc Ferney Voltaire, cena 0,87€ (cca nějakých 22,3 Kč). Cena tedy více než příznivá. Po Francii a Švýcarsku mi palivo stačilo a před odjezdem jsem natankoval plnou zase u supermarketu Intermerché v Amancy. Cena byla 0,911 € (23,25 Kč), tedy už tak příznivá, ale pořád levnější než u nás. Tankování ve Francii mi vystačilo až domů. Takže kanystry šetří dost času i peněz. Nevýhoda je o něco méně prostoru v kufru, ale Octavia ho má víc než dostatečně velký. Benzín N98 v Německu na dálnici se pohyboval okolo 44, ve Francii okolo 42 a ve Švýcarsku okolo 39,5 Kč. Takže ceny hodně podobné těm našim.

Odkaz ke komentáři

Prazdroj:Já myslel že jsi na nás tady už zanevřel a ty opět na cestách!Se máš.

No k ale k autu-Mám celkově najeto 210tis.Na E už něco přes 4tis.Čerpadlo furt beze změn.Akorát po přečtení tvých řádků jsem se

trochu uklidnil.Včera jedu a jak píšeš ty tak i mě těsně před rezervou auto na 5s bez výkonu.Rychlost 100km/h a najednou bůůůů-dám za 4 a zase bůůůů.No a po chvíli hééén a jelo to dál.Sem se lekl,protože parte ještě pro čerpadlo natiskly nemám-zatím vypadá v klidu.Patrně opět asi voda nebo bordel.Ale že to dělá i tobě,tak spíše voda.Bordel tam ty mít už asi nemůžeš po těch kilometrech.

Spotřebu jsem měl na benzín nějakých 6.8-7.4l-skutečná.Jinak na plnou E opravdu najedu nějakých 650km.Od plné po rezervu 550km.A to nejsou dálkové jízdy.Spíš do práce a tak kolem komína do 100km.Gumy mám 195/65 r15

Odkaz ke komentáři

Ještě sem něco hodím.Včera jsem psal na TANK ONO dotaz na zimní E.Nikde se to pořádně nedá zjistit.

 

Moje citace plus odpověď:

 

Dobrý den

 

Prosím chtěl bych se zeptat od kterého datumu je možno na vašich ČS natankovat zimní verzi E85 resp.E70.Je to nějak datumově dáno?Děkuji za odpověď.

 

 

Dobrý večer, od 1.10. prodáváme na našich čerpacích stanicích

E85 zimní směs.

 

Mějte se hezky a nashledanou

 

 

ONDRA Jiří

Odkaz ke komentáři

šipan> Nezanevřel, ale přecházím na zimní období, takže toho teď tolik nenajezdím a nebylo nic nového. Ale forum sleduji.

 

Celkem by mě zajímalo, jestli to cukání před rezervou dělá více lidem. Už si nepamatuji, jestli mi to dělalo i na benzín. Nechával jsem čistit nádrž, ale tento drobný problém to nevyřešilo. Jen je divné, že to dělá jen krátce před tou rezervou, když mám méně nebo více, tak se to neprojevuje a to jsem už párkrát jel na páry. Možná výměna nádrže by pomohla. Mr. Cimbu říkal, že by se nádrž u aut měla měnit každých 100 nebo 200 tisíc kilometrů a něco na tom možná bude.

 

Já přecházel na E85 někdy okolo najetých 180.000 km, takže padá má teorie, že na něm máš najeto méně a je tedy v lepším stavu.

 

Na tu spotřebu na čistý benzín a rozměr pneumatik jsem se ptal pro srovnání. Tvá aktuální spotřeba tedy bude asi odpovídající a také se pohybuje okolo těch 20-25% nárůstu oproti jízdě na čistý benzín. U mě ten nárůst není jen motorem, ale i pneumatikami. Na léto mám 225 a na zimu 205. A jen ty dva centimetry mi dělají o 0,5 - 1 litr vyšší spotřebu na stejné trase. Dřív jsem neměl srovnání, protože zimní jsem používal jen v zimě, tedy za chladného počasí, deště, břečky, brodění sněhem, takže spotřeba nebyla tak znatelně nižší. Ale teď, co jsem na nich najezdil 15.000 v teplejším období jsem si toho výrazného rozdílu ve spotřebě všiml.

 

Takže TO asi dává zimní od října a končí v dubnu. I když zatím jsem si nějakého rozdíly nevšiml, snad jen že cena šla o 40 hl nahoru.

Odkaz ke komentáři

Mě to udělalo podruhý a vždy byla ručička palivoměru na stejnym místě po 30km pak pípla rezerva.Kolega v práci má Tdi-čipnuty a říkal mi že jel na rezervu a jak tomu vytl,tak mu to jakoby chytlo vzduch přes čerpadlo.Prý když je tam málo paliva tak se stane to,že tam vznikne jakoby vír,protože auto díky čipu chce více paliva a čerpadlo nestíhá.To by mohl být i náš případ.Taky nám tam valí víc paliva.U aut na E by mĕl být vĕtší tlak paliva.Ale to my nevyřešíme.Pokud ale vím z fora daciaklubu,tak čerpadla v autech na E mají stejný výrobní čísla,jako auta pouze na benzin.Takže blafy o jiném čerpadle jsou asi pasééé.Jinak další kolega v práci má fabii a jezdí pouze na benzin a na to vynechání před rezervou si stĕžuje taky.Pokud pak už na rezervu jede tak v klidu.To samé já.Na rezervu jsem jel bez problémů.

Odkaz ke komentáři

Jo, také mi to pak na rezervu jede v pohodě. Další zakuckání se stávají až když je ručička úplně mimo čárky, ale tak to je běžné.

 

S tím čerpadlem nevím. Škodovka tvrdí, že používá jiné, ale s ohledem na větší tlak, ale na odolnější vnitřnosti. Ale kdo ví. Co jsem se díval na číslo mého čerpadla, stejné se používá pro 1,4 i pro tvou 1,6. Takže je klidně možné, že u 1,6, která jediná se dělá pro E85, je plnící tlak dostatečný. Zatímco u mě mám celkem často pocit, že už nestíhá. Že je dostatečné na benzín, ale E85 je už pro něj za hranicí. A pak může přijít ke slovu doporučení, které mají třeba na pulstar.cz, že by se čerpadlo mělo vyměnit za vysokotlaké. Ale v té době, kdy mi odešlo, jsem takové informace neměl a vzal jsem prostě originál. A teď se mi do toho investovat nechce, protože se k té mezi častěji dostanu jen při rychlostech přes 200 km/h na německých dálnicích, a to zase tak často není. Případně při prudké akceleraci, ale ta prodleva není zase tak strašná, abych kvůli tomu měnil čerpadlo. Možná někdy v budoucnu.

Odkaz ke komentáři

Máme tu jednoho člena o několik stran zpět co má Octavii Multifuel originál z výroby.Ten by sem mohl napsat své číslo pal.čerpadla.

Ať se ví co tam švéďákům montujou.Zkoušel jsem hledat někde v nahr.dílech čerpadlo pro multifuel,ale nic konkrétního jsem neobjevil.

Vše jen na dotaz:

 

http://www.autotechna.cz/256155-motor-prevodovka-skoda-octavia-combi-1z5-16-multifuel

 

Jinak jsem oslovil ještě jednu síť ČS nabízející ethanol s otázkou zimní směsy E

 

http://www.vena-trade.eu/cs/mdl/stanice/cerpaci-stanice-olomouc

 

Citace a odpověď:

 

Dobrý den

 

Prosím chtěl bych se zeptat od kterého datumu lze na vašich ČS natankovat

zimní verzi E85 reps E70.Je to nějak datumově

dáno třeba jako ve Švédsku?(od 1.10)Děkuji za odpověď.

 

 

Hezký den. Zimní verze je od 1.11. Od tohoto data je větší poměr benzínu v

E85. Kryl

 

 

No a pak si vyberte.Jedni tak,druzí onak.Jo a ONO zase podražilo E a slevnilo BA:

 

http://www.tank-ono.cz/cz/index.php?page=pumpcard&pump=28

Odkaz ke komentáři

Jo, N95 šel v posledních týdnech u nás o 3 Kč u Shell dolů, ostatní pumpy také podobně snižují ceny, ale E85 zůstává na 26,9 Kč. Tank Ono zvedlo cenu E85 o 0,4 Kč, ale důvod příliš nechápu, když benzín šel o tolik dolů. Ale pořád mají cenu E85 mnohem přívětivější než konkurence, která na E85 má marží z říše snů.

Odkaz ke komentáři

tak mam stejny problem s vynechavanim cerpadla pred rezervou. Trva to cca 3 s....velke cuknuti,motor prestane tahnout na pridani akceleratoru vubec nereaguje,opet velke neprijemne cuknuti a motor normalne jede. Jezdim uz rok ciste na benzin,pred tim jsem experimentoval s E 85 v pomeru 1:1. Podle me cerpadlo zaclo vynechavat od doby kdy jse zacal brat ethanol:-(

Odkaz ke komentáři

Zdravím mám sice OII ale tam je téma na ethanol celkem mrtvé tak bych se chtěl zeptat zde.

Namontoval jsem na svou OII sadu pro upravu na ethanol z autoethanol.cz a nevím jak to nastavit

Pokud na jednotce nastavím do 10% tak auto je při volnoběhu v poho , ale je vyšší spotřeba a pokud nastavím víc jak 10 ( zkoušel jsem až do 40% ) tak spotřeba se sníží ale zase hapruje volnoběh ( otáčky skáčou od 500 do 1500 ) - nevíte kde by mohla být chyba.

Jinak jezdím na čistej ethanol ( tankuji Týnec u Olomouce - 24,50,-Kč k 4.11.), auto je o poznání svižnější a tišší, tahnout začíná již při 2000 otáčkách , což u benzinu se mi mohlo jenom o tom zdát a spotřeba se mi zvedla dle pc z 7,2L na 10L což se mi zdá o proti tomu co jsem si tu přečet celkem dost. Předem dík za jakékoliv info.

Odkaz ke komentáři

Mám stejnou jednotku a nastavení mám teď s E +15% v režimu AUTO.Teď je v E už více benzínu,takže to stačí.Čím menší hodnotu budeš mít nastavenou na jednotce,tím ti bude ukazovat PC přesnĕji a naopak.Já teď k hodnotě na PC připočítávám +12% a skutečná spotřeba mi podle toho vychází.Pokud už se ti zmĕní chod auta na volnobĕh,tak bych řekl že už tam jde moc paliva a dusí se to.Já zkoušel +24% a už to bylo moc bohaty.Ono se stačí trefit do hodnoty která je jízdně vyhovující a pokud je lambda OK tak to doreguluje.Na fabii Htp se jim taky zdá že jsou 3%plus málo,ale je to tak.Při více už to vynech ává a škube.Mĕ třeba studený start na +40% dĕlal problem(nešlo přidat a houpaly se otáčky)Na +30% pohoda.Start perfekt a rozjezd ihned.

Odkaz ke komentáři

Díky za článek. Napsali to celkem dobře. Určitě lepší, než kdyby se článek nesl v duchu bezmezné propagace. Mám totiž obavu, že kdyby u nás spotřeba E85 rapidně vzrostla, začali by výhodnost ethanolu řešit nahoře. Na druhou stranu brát jako bernou minci plošně pro všechna auta a všechny motory jen teoretickou spotřebu v laboratorních podmínkách, to je celkem mimo. A dokazují to praktické zkušenosti těch, co podobný motor mají. Na tu jejich spotřebu se dostanu já, ale u mě výrobce uvádí o litr vyšší kombinovanou spotřebu. Ale jak jsem psal, raději tahle nepřesná metodika v neprospěch E85, než kdyby uvedli, že na 100 km se ušetří třeba 80 kč.

 

S tou nutností schválení mají asi pravdu a možná danou firmu budou časem následovat i ostatní solidní firmy. Ale asi záleží na úhlu pohledu, jestli to někdo bere jako přestavbu a nebo jen jako vylepšení na úrovni chiptuningu + aditivovaného, lepšího, paliva. Ale zatímco u E85 jednotky toho člověk moc napáchat nemůže, u LPG by podobné garážové neschválené montáže bez kontroly mohly přinést větší problémy.

 

Moc jsem nepochopil to s tím katalyzátorem. Já ho měnil po půl roce tankování E85, ale nepřisuzoval jsem to ethanolu, protože kilometrově to odpovídalo na výměnu. Ono je trochu matoucí, že mluví obecně o těch jednotkách, ale těch typů je vícero a každý nabízí jiné možnosti. U mě je třeba možné nastavovat spoustu parametrů v závislosti na určitých podmínkách. Tedy nejen jedna fixní hodnota.

 

Zaujala mě ta zmínka o klepání při velké zátěži motoru u tankování benzínu a snížení množství paliva u originálních ethanolových aut. To se divím, že tahle možnost není podchycená. Tedy aspoň u mě. Naopak je možnost ještě zvýšit množství paliva při "sportovní jízdě" nad rámec běžného přídavku. Se budu muset podívat, jestli nejde danou hodnotu nastavit do mínusu, ale pochybuji. Podobné snížení množství paliva by totiž mohlo pomoci s problémy, které jsem tu popisoval dříve, kdy při vysokých rychlostech a plném plynu čerpadlo nestíhá. Snížená bohatost směsi by možná mohla být řešením. Tak třeba to vyřeší nějaký novější software nebo někdy do budoucna nové typy jednotek.

Odkaz ke komentáři

Jo, některé komentáře jsou opravdu vtipné.

 

Co mě ještě v článku zaujalo, že na E85 motor vykazoval horší emisní výsledky. Já měl pořád za to, že tankováním ethanolu jde z auto do ozvduší méně bordelu.

 

Moc mě netěší aktuální vývoj cen paliv. U TO šla v posledních týdnech E85 o korunu nahoru, zatímco benzín zlevnil o několik korun. Možná výrobce ethanolu v zimě zdražuje nezávisle na ceně benzínu. Ale je celkem rozdíl, když cenový rozdíl byl 23,5 / 36,5 a nebo 24,5 / 32,9. Na druhou stranu ostatní firmy, co jsem koukal, ponechávají většinou cenu na 26,9, nezdražují, tak aspoň něco, i když v jejich případě šestikorunový rozdíl je tuplem nevýhodný.

 

Co mě u cen přijde zarážející je, že někde je nafta o dvě koruny dražší jak benzín, a na jiných pumpách je naopak benzín dražší o korunu dvě jak nafta. Poslední roky bývá nafta díky zimním aditivům v tomto období dražší než benzín, takže první případy by měly být správném. A v těch druhých pak daní prodejci vydělávají navíc hodně slušné 4 Kč/l na rámec běžné marže.

Odkaz ke komentáři

V ceně E se projeví vĕtší poměr benzínu v zimní verzi,proto na zimu vždy podraží.Ale vypadá to,že to je takový trend,než realita.Pokud vemem v potaz,že by bylo v E jednou tolik benzinu než v létĕ musel by zdražit alespoň o 4-5kč.Vzhledem k tomu,že ho v zimĕ moc lidí nebere(míxáči 1:1),byl by asi neprodejný.Od toho ale máme přeci auta flexi,která nám dávají možnost výbĕru dle toho co je vŷhodnĕjší.Jinak ceny benzinu mají hrozné rodíly.Tank Ono tvrdí že mají nalinkované marže max.1kč/l.benzinu.A pokud sleduju jejich stránky,tak se opravdu ceny mĕní co 14dní.Od září pořád směrem dolů na dnešních 32.90kč.Takže podle nich by litr BA měl být k dispozici pro pumpaře za nĕjakých slabých 32kč.Proč teda nĕkteré pumpy mají cenu 38 a více.6kčz litru,to už je palba.Vizitkou je Shell-kde je Ono tam je cena nízká na jejich úrovni.Zato např.Hranice n Moravĕ ještě minulý týden 38.20kč.Ty zajímá jen pružnost smĕrem nahoru dolů vůbec.Pak proč máme jeden z nejdražších benzinů!A marže z E ,ty radĕji nechám bez komentáře.Nákupka E je cca 16kč+nĕjaká ta distribuce.Kdyby 20kč.Obrázek si udělá každý sám.

Odkaz ke komentáři
Guest Tomáš 1.8 TSI

Pánové zdravím a musím pochválit toto téma....Hodně jsem se dozvěděl,ale nenašel jsem nic o mém motoru. Mám Octavii 1.8 TSI 2009 a nevím zda tam natankovat E85. Když jsem auto kupoval z bazaru, tak prodejce má taky motor 1.8 TSI a tankuje 50:50 a vše prý v pohodě. Já sám nevím zda do toho jít nebo ne. Taky je otázkou zda na Karlovarsku (jsem z K.Varů) je nějaká pumpa...Budu se muset poohlédnout...Někde jsem ve vlákně četl,že Cheb snad Sokolov..uvidíme...

Odkaz ke komentáři

Na pumpy můžeš mrknout třeba sem, ale s tím mícháním nevím nevím. Asi by ti to na těch 50:50 jelo, ovšem moc velkou úsporu, jestli vůbec nějakou, bych od toho nečekal. A také je dost možné, že při současných a nadále klesajících teplotách bude i tento poměr nevhodný pro studené starty. Raději bych šel do té přídavné jednotky než zkoušet experimentování s ředěním. Ale záleží kolik toho najezdíš.

Odkaz ke komentáři

http://www.bioethanole85.cz/cerpaci-stanice-e85

 

To:Tomáš- mapa ČS E85 co u nás na webu je.Jinde to je neúplné či zanedbané.

No a co se týká motoru TSI,tak je problem v tom,že na nĕho zatim žádná firma u nás nedĕlá konverzi.Snad jen na stránkách-autoethanol.cz,lze koupit krabku(přímý vstřik) za 3600kč,která by to mĕla zvládnout.Do teď jsem ale nikde nenarazil na žádný příspĕvek,který by to potvrdil.Jinak si myslím že ,když si zkusíš hodit pomĕr 1:1,tak to bude v pohodĕ,protože to bude díky zimní verzi E tak E35 a to nepoznáš ani na studenym startu.Já mám vyzkoušený pomĕr v zimnĕ čistých 1:1 a start v -12C napoprvé akorát s jednou otočkou startéru navíc.Hranice,kdy se auto chová beze zmĕny je na úrovni E22.

Odkaz ke komentáři

šipan> V čem se tak turbo s přímým vstřikem liší od ostatních typů motorů, od ostatních turbo motorů jako mám já? Proč by na TSI neměla fungovat standardní jednotka, když ta se stará jen o prodložení délky vstřiku, ne?

 

A co se toho tvého odkazu týče, bohužel ani ten neobsahuje všechny fungující čerpací stanice.

Odkaz ke komentáři

Prazdroj:Zkus si oslovit nĕjakou firmu ze chceš předĕlat TSI nebo FSI a všechny tĕ odmítnou-včetnĕ Astes.TSI má jiný systém řízení motoru než MPI a firmy co přestavby dĕlají ti odpoví,že takový motor upravit neumí.Prý pracují na vývoji.

 

No a ty pumpy vím že tam nebudou asi všechny,ale tady jich je prostĕ nejvíc.Nĕkteré jsem jim tam posílal dokonce i já.Podĕkovaly mi pak za spolupráci.Snažím se aktualizovat i na ceskybenzin.cz,když narazim na zmĕnu ceny.

Odkaz ke komentáři
Guest Tomáš 1.8 TSI

Tak jsem dnes natankoval 1:1, dle odkazu jsem našel pumpu 3 km od bydliště a to je super. Cena tam byla 27,20 a za benzin 36,20, takže průměr 31,70.... Jsem zvědavej o kolik se zvedne spotřeba a zda se to bez jednotky vyplatí. Určitě aspoň na zvýšení výkonu ano. Jinak jsem koukal na tu jednotku na autoethanol.cz a dokonce je montážní dílna v K.Varech, tak se tam zajedu podívat a zeptat se co a jak, naštěstí ta cena není nějaká vysoká....

Odkaz ke komentáři

Zdravím pánové :)

 

Koukám že si Prazdroj tady frčí po Evropě.. No, přeju ti to :) Za chvíli nám komanči zavřou hranici a... Ne, to sem nepatří.

 

A3 1.8T: zarazilo mě co jste psali o tom cukání, mně to taky občas cuká.. Když to dělalo na benzín, po výměně svíček přestalo. Teď to dělá velice zřídka, na vyšší rychlostní stupně, když se to sbírá z nízkých otáček. Nikdy se mi nestalo, že by auto zaváhalo třeba při předjíždění, to bych radost asi neměl.

 

330i: Zvýšili mi obohacení směsi na 18% s tím, že od 3500ot (volitelné) je obohacení dokonce 21%. To je právě jeden z parametrů té jednotky, kterou mám. Bohužel, stále nemohu jezdit na čistý E85. Vysledoval jsem, že musím mít v nádrži kolem 17-18% Naturalu, aby mi nesvítila kontrolka motoru. Ale auto jede bezvadně i se svítící kontrolkou, žádný hrubý chod se nekoná...

Mám teď zimáky (225/45 R17 oproti letním 225/45 - 245/40 R17) a asi i díky tomu klesla spotřeba, takže se pohybuju někde mezi 10,5 - 11,5 směsi, která vychází někde kolem 25,5-26Kč. To je docela hezké. Na čistý benzín bych tímhle stylem jezdil někde kolem 9,5l. Bohužel, když bych cenu naturalu u ONO vynásobil spotřebou, bude se zdát výsledná úspora docela nízká. Já si ale říkám, že těch 9,5l platí pro 100okt. benzíny, takže na ten mrzký N95 u ONO by to určitě žralo víc :-) Možná to někdy zkusím...

 

Pokud ale porovnám dlouhodobé náklady na 1km (za palivo), jsem někde okolo 3Kč, občas dokonce 2,75!!! Průměr za minulý rok jsem měl 3,65Kč, s tehdejšími cenami paliva...

 

Za mě zatím tak :)

Odkaz ke komentáři

Vítej po delší době zpět a díky za informace :-). Nestraš se zavřením hranic, ale tak minimálně rok a půl do dalších voleb se ještě někam podívám :-)

 

Jo, mně se to také stává při nižších otáčkách, okolo 2500.

 

Možná bych být tebou zkusil teď v zimě jednou natankovat plnou ethanolu, když je směs už z výroby s 30% N95. Podobně to počítám i já. Dříve jsem tankoval V-P 98, V-P 100, Aral Ultimate 102 atp., později jsem přešelna N95 + aditiva zvyšující oktanové číslo aspoň na těch 98. A od toho tedy odvíjím úsporu. Nikdy dříve bych u Tank Ono netankoval, takže od jeho cen úsporu nepočítám. Na druhou stranu řada Shellek má stejné ceny, takže chtě nechtě musím i s takovými cenami počítat, když se pohybuji v jejich okolí, a pak už ta úspora není tak výrazná.

Odkaz ke komentáři

Já bych asi taky do toho Naturalu od ONO nešel.. A v mém okolí nikdo jiný benzín za podobnou cenu nemá, Shell a jiní to srovnávají jen na pár místech.

 

Každopádně v zahraničí se to vyplatí výrazně. Měl jsem takovou škodolibou radost, když se u nás ceny za benzín zvyšovaly, teď zase naopak :-D

 

Plnou nádrž E85 (E70) neskousnu. Měl bych, ale nevyjde to. Už teď, když jsem měl 12% Naturalu v nádrži, tak se rozsvítila kontrolka. Poměr naturalu v zimní směsi je proměnný, údajně to je někde okolo 20-30%.

 

Pomalu se smiřuji s tím, že budu jezdit na E60, tak jako tak mě stojí litr směsi kolem 26Kč, což je míň než za litr E85 na většině benzínek. A s tím, jak se zvyšuje obsah etanolu, tak stejně jen spotřeba roste.

 

Jinak pro zajímavost, rozšířil jsem vozový park.. Pořídil jsem BMW 335i (3.0 R6 biturbo, přímý vstřik). Ta mrcha má v současné době kolem 320 koní, uvažuji nad přídavnou řídící jednotkou, u které se dá na volantu měnit (i za jízdy) mapy motoru. Jedna z nich umožňuje částečně jezdit na E85. Nevím jaký tam je otestovaný poměr, snad 30:70.. ale prý to pak jede fakt pekelně :-D Akorát spotřeba údajně docela vyroste. Za nějakých 400 koní to ale asi stojí :) Takže palivo má rozhodně potenciál, když ho umí řídící jednotka využít.

Odkaz ke komentáři

Prožívám podobnou radost s rostoucími cenami paliv a s tím související vlastní úsporou :-). Bohužel teď šla paliva celkem dolů zatímco E85 lehce podražilo, ale to se holt nedá nic dělat a na jaře snad bude zase lépe. Ale mám radost aspoň za majitele benzínových aut, že mají za chvíli o něco (aspoň na části poctivějších pump) levnější palivo než smraďoši.

 

Stejně je mi divné, že ti to nejezdí na 100% E85. Vážně by mě zajímalo, jestli je to specifikum motoru nebo jen prostě zrovna nevhodný typ jednotky.

 

335i je pěkný motor, také jsem po něm do budoucna pokukoval, tak mi aspoň případně vyšlapeš cestičku v testování vhodné jednotky a nastavení :-). I když šipan tu psal, že přímý vstřik u nás skoro nikdo neumí a jsou s ním problémy.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...