olas Odesláno Duben 24, 2011 Sdílet Odesláno Duben 24, 2011 Ahoj, dotaz směřovaný na odborníky - jaké je optimální pásmo otáček pro Octavii s motorem 1,6 MPI? snažím se udržovat cca 2000-3000 otáček, ale zkoušel jsem na pětku i 1500- není to málo? při jakých otáčkách se motor už "podtáčí"? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
1.8TSI Odesláno Duben 25, 2011 Sdílet Odesláno Duben 25, 2011 2500 - 2800 jsou optimální otáčky na spotřebu vs přijatená cestovní rychlost. Vytočení na 5-6000 motoru nic nedělá a přes limit Tě nepustí omezovač... 1500 jestli je málo? Z kopce je to až až a i 1000 by bylo v pořádku... Pojedeš-li do kopce v 5lidech tak přece nepojedeš na 5tku rychlostí cca 50km/h - to totiž tak odhadem bude těch 1500ot. tak to přece slyšíš sám jak ten motor protestuje... tak jak na tohle může být přesná odpověď... vše je o momentální situaci a podmínkách... jezdi s citem, netrap motor a buď operativní v tom co kdy zařadit místo nějakého nalinkování že když tolik, tak zařazeno tolik a oči na otáčkoměru a v hlavě tabulka s hodnotami. enjoy it 0 Citovat Odkaz ke komentáři
kitrab Odesláno Duben 25, 2011 Sdílet Odesláno Duben 25, 2011 tak tak s citem jezdit a řadit pod 1500 ot. to nemá smysl, líné, hroznej zvuk při zrychlení, trápení motoru, jízda z kopce bez plynu cca pod 1400 ot. MPI opět vstřikuje 1500-2000 ot. na údržbu bez zrychlování nad 2500 ot. a více při zrychlení ustálené otáčky cca do 3500 ot. (5Q cca125km/h) zde se láme efektivita provozu nad 3500 ot. cca do 5 000 ot. táhne nejlépe, vyšší spotřeba nad 5 000 ot. to nemá smysl honit. omezovač tuším zafunguje při 6 500 ot., vypne vstřik, motor cukne, auto zpomalí, sníží se otáčky, zapne vstřik tak si vyber :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olas Odesláno Duben 25, 2011 Autor Sdílet Odesláno Duben 25, 2011 díky chlapi.. jasně že jsem neměl na mysli trápit motor, ale jak jsem zkoušel po rovince ta pětka to i na těch 1500 ot. v poho dala... Ptal jsem se hlavně proto, jestli to nějak v týhle konkrétní situaci (rovina, stálá rychlost, bez zatížení) neškodí motoru (tzv.podtáčení).. jinak udržuji otáčky kolem 2000, v poho to stačí na běžnou jízdu..pokud chce člověk větší živost, chce to 2500 a víc... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
1.8TSI Odesláno Duben 25, 2011 Sdílet Odesláno Duben 25, 2011 dneska už ten termín "podtáčení" není tak aktuální jako kdysi. Samo můžeš v 5lidech do kopce na 5 a 1500otáček "navolit" a to samozřejmě ten motor neskutečně trápíš... ale dřív bys ho tímhle trápil i v 2000-2500otáčkách.. Dnes jsou motory daleko pružnější díky elektronice která přešteluje přestih a vstřikování podle zatížení a otáčeka to už zvládne v pohodě. Takže termín podtáčení se spíš posunul do oblasti kdy už každý by řekl "chová se k tomu jako prase" Studené nedřít v nízkých ale ani velmi vysokých otáčkách a to hlavně v zimě a jinak se pohybovat někde mezi 2000 a 4500 otáček při běžné jízdě a že to někdy spadne při sjezdu z kopce na 1200 a nebo jak píšeš po rovině bez požadavku na akceleraci na 5 1500 když se to točí lehce a bez námahy - tak klidně... navíc u nás je kopcovitý terén a stejně brzo s tím na 5 v 1500 budeš muset něco udělat protože přjde nějaký kopec nebo překážka... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
kitrab Odesláno Duben 25, 2011 Sdílet Odesláno Duben 25, 2011 kde jso uty doby S120, kde na 4Q prisel kopeček, auto nejedl oa ozvaly se ventily, jako když špačci na střeše cvrdlikají nezbylo než jít na 3Q a ti lepší to uměly i s meziplynem :P a pak ten tah 3Q nadhera no nic vrátíme se k moderním agregátům, atmosférám také je odzvoněno za pár let už jen přeplňované agregáty jak v D tak N. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Lancelot Odesláno Květen 3, 2011 Sdílet Odesláno Květen 3, 2011 tak tak s citem jezdit a řadit pod 1500 ot. to nemá smysl, líné, hroznej zvuk při zrychlení, trápení motoru, jízda z kopce bez plynu cca pod 1400 ot. MPI opět vstřikuje 1500-2000 ot. na údržbu bez zrychlování nad 2500 ot. a více při zrychlení ustálené otáčky cca do 3500 ot. (5Q cca125km/h) zde se láme efektivita provozu nad 3500 ot. cca do 5 000 ot. táhne nejlépe, vyšší spotřeba nad 5 000 ot. to nemá smysl honit. omezovač tuším zafunguje při 6 500 ot., vypne vstřik, motor cukne, auto zpomalí, sníží se otáčky, zapne vstřik :D tak si vyber Náhodu super zvuk to má, pěkné prdí ventily (nebo co dělá ten charakteristický zvuk tohoto motoru) , hlavně v létě je to pecka poslouchat to s otevřenými okny a jak se ten zvuk odráží od okolních překážek. A tento zvuk je slyšet právě tak do 2t ot/min. Myslím, ale lehké rozjedy, ne drcení 8% stoupání v plné obsazení. Nad 5000 to má smysl točit, když chci všech 102 koní. Ale jinak nejpříjemnější je tento motor od 2000 do 3500. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
kiblik007 Odesláno Červenec 17, 2017 Sdílet Odesláno Červenec 17, 2017 Vsimnul jsem si na nasem aute, ze tenhle motor vydava pri akceleraci z nizsich otacek 1500-2000rpm takovy chrcivy zvuk od motoru. Jak to prejde do vyssich otacek tak to zmizi. Je to normalni, zni to jak kdyby byl prdlej vyfuk ale ten se tvari v pohode a zvuk jde od motoru ne zezadu? Taky sem si vsimnul ze nas motor meni v rozmezi pripustnych otacek docela vyrazne svuj projev, 1000-2500ot jede klidne, 2500-3000ot vyskoci skokove kroutak a motor trochu buraci a auto vyrazne nabira silu, pak se zase uklidni 3000-4000ot a znovu vyrazne prida nekde okolo 4000-4500 az do 6000ot. Nekde sem se docetl ze tenhle motor ma snad udajne klapky co meni naladeni saciho potrubi a tim i chod motoru. Mate stimto motorem podobnou zkusenost. Jak se projevuje vas motor? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.