Skočit na obsah

OC design Anthracite Lava Race Amethyst Corrida Rio Sprint Rallye Highland Topaz


Srovnejte ceny povinného ručení a ušetřete až 70%.

Fotka

Octavia 2, dobíjení baterie bez ztráty dat

- - - - -

  • Pro odpověd se přihlašte
15 odpovědí na toto téma

#1
Radas

Radas

    hodnost: AMBITION

  • OctaviaClub
  • 891 Příspěvků
  • Člen číslo: 87
  • Status: • Offline

Jelikož je auto prošpikováno elektronikou a různým nastavením a Já o ně nechtěl přijít tak jsem se pokusil o realizaci údržby baterie bez ztráty dat ve voze.Má baterie měla napětí pouze 11,99 voltů

které již v tak mrazivém počasí bylo nedostačující.Na změření jsem použil jak voltmetr tak tester baterie, který jsem zakoupil v Lidlu(věc k nezaplaceni)

Návod je převzat z netu.

Jde o udržení napětí pro záchovu dat přes zdířku zapalovače ve voze na kterém je stále napětí.

Lze použít i zdířka v kufru vozu kde je také stále napětí

Doporučuji stálé napětí v zásuvce prověřit voltmetrem jestli je opravdu funkční

Postup:

Doma se mi válela zástrčka pro starou nokii, kterou jsem upravil tak, že jsem ji rozebral a napájel jiné vodiče viz obrázek.Při změně vodičů je třeba dbát na správnou polaritu. Jako zdroj jsem použil starou baterii na aku vrtačku s napětím 12V, kterou jsem rozebral a napájel konektory pro zapojení zástrčky.

Při změně vodičů je třeba dbát na správnou polaritu

Lze použít jakýkoli zdroj s napětím 12V, který plní funkci udržení dat(3xploché baterie)

Poté stačí jen zasunout upravenou zástrčku do zásuvky ve voze a odpojit baterii.

Před zapojením je třeba vše dobře proměřit aby odpovídaly póly zástrčky a zásuvky.

V případě špatného zapojení může dojít  k nenávratnému poškození

Odpojené konektory autobaterie jsem zaizoloval proti zkratu.

Auto jsem nechal odemknuté neboť náhradní zdroj již nebyl dostatečně v kondici nato aby utáhl motorky na zavření dveří.

V případě zdroje kde je jistota udržení napětí je možné auto zamknout

 

Po nabití baterie se připojí první autobaterie a poté se náhradní zdroj odpojí.

Dle tohoto postupu mi zůstala veškerá data i nastavení  zachována

 

Přiložený soubor  IMG_20170114_093807.jpg   36.92K   484 Počet stažení

Přiložený soubor  IMG_20170114_101340.jpg   140.46K   507 Počet stažení

Přiložený soubor  IMG_20170114_101330.jpg   87.46K   515 Počet stažení

 


Příspěvek upravil Radas: 24 March 2017 - 12:22:10


#2
šulda

šulda

    Прудич™

  • OctaviaClub
  • 2301 Příspěvků
  • Člen číslo: 3471
  • Status: • Offline
  • Od: Tam kde se vrány otáčejí

A není jednodušší jen připojit nabíječku na akumulátor?



#3
JOHAN

JOHAN

    hodnost: AMBITION

  • OctaviaClub
  • 339 Příspěvků
  • Člen číslo: 146
  • Status: • Offline
  • Od: PRAHA

To určitě je,ale kdo bydlí třeba na sídlišti a nemá možnost nabíjet třeba v práci,tak je jediná možnost odnést akumulátor domů.



#4
Radas

Radas

    hodnost: AMBITION

  • OctaviaClub
  • 891 Příspěvků
  • Člen číslo: 87
  • Status: • Offline
Ano to je pravda,ale vzhledem k tomu, ze tu moznost nemam tak je tato varianta pro me jedina

Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk

#5
šulda

šulda

    Прудич™

  • OctaviaClub
  • 2301 Příspěvků
  • Člen číslo: 3471
  • Status: • Offline
  • Od: Tam kde se vrány otáčejí

njn, sídliště sem si neuvědomil, a to bydlím v bytovce  :wub:  Mě naštěstí stačí prodlužka.



#6
petroni

petroni

    hodnost: ACTIVE

  • Uživatelé
  • Pip
  • 11 Příspěvků
  • Člen číslo: 17792
  • Status: • Offline

Nj, ale nechat odemknuté auto na sídlišti, jak se píše v návodu.... :lol:



#7
Radas

Radas

    hodnost: AMBITION

  • OctaviaClub
  • 891 Příspěvků
  • Člen číslo: 87
  • Status: • Offline

Upraven první příspěvek



#8
Mirouch76

Mirouch76

    hodnost: RS

  • OctaviaClub
  • 5524 Příspěvků
  • Člen číslo: 4225
  • Status: • Offline
  • Od: Planá nad Lužnicí /Jistebnice

Nj, ale nechat odemknuté auto na sídlišti, jak se píše v návodu.... :lol:

A nestačilo by auto zamknout dálkou a potom teprve odpojit akumulátor? Pro opětovné otevření odemkneš klíčem. Teda za předpokladu že nemáš zaslepený zámky.



#9
mischicka

mischicka

    otec od rodiny

  • Moderátoři
  • 9728 Příspěvků
  • Člen číslo: 63
  • Status: • Offline
Tak minimálně nesmíš mít alarm a nejsem si jistý, zda se zámek otevře jen mechanicky a není potřeba el. energie.

#10
Bérec

Bérec

    hodnost: ACTIVE

  • Uživatelé
  • Pip
  • 13 Příspěvků
  • Člen číslo: 34813
  • Status: • Offline

Vůbec není potřeba 12V,  pro udržení pamětí stačí daleko míň. Já na tohle zálohování již léta používám zástrčku do zapalovače s vyvedeným "patentkovým" konektorem pro 9v baterku. Používám nabíjecí,tím, že ji takhle připojím napřímo k autobaterce sice dostane zabrat, ale na druhou stranu může být předtím klidně vybitá a po minutě dvou už je v ní šťávy na dobu přehození autobaterky dostatek :-) Jenom se nesmí nechat takhle nabíjet ze zapalovače moc dlouho, rychle začne hřát a kolegovi i bouchla, když na ni zapomněl :-) Takže to neberte jako návod, ale jenom jako čistě teoretickej odstrašující nápad ... Jinak ideální na to jsou atypický nabíjecí "9V" baterky, které mají o článek víc a díky tomu mají jmenovitě nikoli 8,4V, ale 9,6V a ty se běžně nebíjejí cca 12V, takže tam riziko nehrozí, pokud se nezapomene připojená při běžícím motoru na 14,5 V.

Jinak centrál to samozřejmě neutáhne, je třeba zhasnout i stropní světlo a zabouchnout dveře kvůli obrysovkám ve dveřích.



#11
mischicka

mischicka

    otec od rodiny

  • Moderátoři
  • 9728 Příspěvků
  • Člen číslo: 63
  • Status: • Offline
Pořád mi nějak unikají ta data, která by se měla ztratit...

#12
breta

breta

    hodnost: AMBITION

  • Uživatelé
  • PipPip
  • 245 Příspěvků
  • Člen číslo: 11490
  • Status: • Offline

Vůbec není potřeba 12V,  pro udržení pamětí stačí daleko míň. Já na tohle zálohování již léta používám zástrčku do zapalovače s vyvedeným "patentkovým" konektorem pro 9v baterku. Používám nabíjecí,tím, že ji takhle připojím napřímo k autobaterce sice dostane zabrat, ale na druhou stranu může být předtím klidně vybitá a po minutě dvou už je v ní šťávy na dobu přehození autobaterky dostatek :-) Jenom se nesmí nechat takhle nabíjet ze zapalovače moc dlouho, rychle začne hřát a kolegovi i bouchla, když na ni zapomněl :-) Takže to neberte jako návod, ale jenom jako čistě teoretickej odstrašující nápad ... Jinak ideální na to jsou atypický nabíjecí "9V" baterky, které mají o článek víc a díky tomu mají jmenovitě nikoli 8,4V, ale 9,6V a ty se běžně nebíjejí cca 12V, takže tam riziko nehrozí, pokud se nezapomene připojená při běžícím motoru na 14,5 V.

Jinak centrál to samozřejmě neutáhne, je třeba zhasnout i stropní světlo a zabouchnout dveře kvůli obrysovkám ve dveřích.

 

Zkus dát prosím odkaz na nabíjecí 9V baterie, které mají o článek více a tedy 9,6V.

Já znám jenom takové, které mají 7 článků a provozní napětí 7x1,2=8,4V.

Je pravda, že čerstvě nabité mají na chvíli napětí naprázdno 7x1,4=9,8V.

A opravdu je velký risk připojit to k akumulátoru auta napřímo.

Ale nápad je to dobrý. Já bych to připojoval ale přes oddělovací diodu, pak je to zcela bezpečné.
 



#13
Bérec

Bérec

    hodnost: ACTIVE

  • Uživatelé
  • Pip
  • 13 Příspěvků
  • Člen číslo: 34813
  • Status: • Offline

Já dělám okolo paintballu, takže mám tuhle :-) https://www.extremep....6v-battery.htm , používají se v někteých paintballových "zbraních", ale existují od více výrobců , třeba https://www.paintbal...rgeable-battery . Ale klidně i tu 8,4V , prostě jakou najdu jako první.

S diodou by to bylo opravdu blbuvzdorný, ale kvůli úbytku by byla lepší schotka. Každopádně já ji tam nemám záměrně, právě proto, abych vzal klidně vybitou baterku, na 2 minutky píchnul do auta (zatím otevřu kapotu, oddekluju baterku, zhasnu stropní světlo ...) a ona za tu chvíli něco mála nacucala a stačilo to na těch pár minut.

Hodí se to nejenom při výměně baterky, ale třeba při potřebě odpojení altíku nebo starteru, kdy je lepší odpojit akumulátor a pokud se omylem křísne plusákem někde o kostru, ani to z tý 9v baterčičky nezajiskří a maximálně se vymažou paměti.



#14
Durimoll

Durimoll

    hodnost: ACTIVE

  • OctaviaClub
  • 36 Příspěvků
  • Člen číslo: 53907
  • Status: • Offline

Moje auto po delším odstavení, 3-5 dní, hlásí slabou baterii, přestože krátké trasy téměř nejezdím, ale aku už asi dosluhuje. Měřením jsem zjistil napětí 11,97V. A taky bych nerad přišel o nastavení při výměně. Horší ale je, že jsem při hledání na netu narazil na video, kde nedoporučují výměnu akumulátoru doma, z důvodu potřeby nastavit tuto výměnu v systému řízení spotřeby el. energie vozidla. Jinak "prý" nebude nová baterka dobíjena do plna a zkrátí se její životnost... Je to zmíněno v přiloženém videu v čase cca 3:42 ! Tož včil nevim, jestli je tomu skutečně tak, nebo je to jen tahání peněz...

 



#15
jindra999

jindra999

    hodnost: AMBITION

  • Uživatelé
  • PipPip
  • 223 Příspěvků
  • Člen číslo: 38533
  • Status: • Offline
  • Od: Brno

To slyším poprvé. Řekl bych, že si baterka vezme z altíku přesně tolik, kolik potřebuje. Jestli to nějaká řídící jednotka inteligentně omezuje, to možná u nějaké pokročilejší technologie. Ne staré dvojkové oktávky, ale třeba nejnovější modely. To by věděl někdo, kdo leze s diagnostikou i na nejnovější modely nebo dělá v servisu. Faktem ale je, že nikdy žádná dokupovaná baterka nevydrží tolik, jako ta úplně první koupená s autem. Ta řadě kolegů vydržela 10 let. Dokoupená Varta typicky 5 let.



#16
Durimoll

Durimoll

    hodnost: ACTIVE

  • OctaviaClub
  • 36 Příspěvků
  • Člen číslo: 53907
  • Status: • Offline

Mně právěže odchází baterka už po čtyřech letech. Je fakt, že jsem ji "poléčil" nabíječkou CTEK, ale po pár dnech stání je napětí 12,2 -12,3V. Po více dnech klesá na 12V. Nevím na kolik příjde měření zátěžovým měřákem, asi bych jej měl udělat...






0 uživatelů si čte toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních