Přejít na obsah

1.9TDi 81 kW Nejčastější závady a problémy


Doporučené příspěvky

JJ vypada to na ten samy problem. dnes rano start v -3... chytlo to az na po 3tí otocení klicku a vyletel kotel bileho dymu, ale predpokladam ze to byla nespalena nafta. Pote start OK... horsi az motor zas vychladne. Voda se neztraci,. Olej jsem vcera dolil, tak uvidime zda-li bude mizet. Kazdopadne trapime zvuk dotacejiciho se starteru... Nevite kde provest repasi v Brne ? Kolik to cca stoji ? Dík

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

ahon kosin nevim jak jsi cistil ty kovove tycky kdyz mam nadobku jeden kus a neda se k nim dostat .

 

kluci oktavacky potrebuji poradit ohledne turba pokud se nemejlim tak spina nekde kplem 1700-1800 ale kdyz pak hodim ctyrku nebo petku a vytahnu to do vyssich otacek tak turbo vypadne ale kdyz to taham dal tak pak se zas sepne! Prisuzuji to nejspis ze bude uz chycena vaha vzduchu nebo je to necim jinym? Jinak poznatek turbo si uz pohoukava taky neco pamatuje. Dekuji za rady

Odkaz ke komentáři

ahon kosin nevim jak jsi cistil ty kovove tycky kdyz mam nadobku jeden kus a neda se k nim dostat .

 

kluci oktavacky potrebuji poradit ohledne turba pokud se nemejlim tak spina nekde kplem 1700-1800 ale kdyz pak hodim ctyrku nebo petku a vytahnu to do vyssich otacek tak turbo vypadne ale kdyz to taham dal tak pak se zas sepne! Prisuzuji to nejspis ze bude uz chycena vaha vzduchu nebo je to necim jinym? Jinak poznatek turbo si uz pohoukava taky neco pamatuje. Dekuji za rady

 

:palec: Mas tam nadobku z FABIE!!! Preto sa nevies dostat na kovove tycky!!!! :smich:

 

Tycky treba ocistit srobovakom. :) :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Ahoj,

dnes jsem jel do Brna, auto bylo jiz zehrate na 90 stupnich, ale stale netopilo, zaclo topit az tak po 20 min, jako kdyby neco seplo a misto chladneho vczduchu ihned vyletel teplej... pak si frcim po dalnici cca 120 a rucicka teploty vody byla skoro v cervenem, tak jsem zastavil, nechal motor bezet a uklidnilo se to, jenze po par km zase ten samej problem. Vody je dostatek, kontroloval jsem i trubicku, ktera vede z nadobky smerem k chladici (okolo steracu) a byla take horka. Jeden vetrak frcel na 100% druhej stal (to bude asi klima ne?).

 

Tipnul bych to na termostat... nebo mate nejaky jiny tip ? Dík

Odkaz ke komentáři
Guest karlkox

Ahojte, chtěl bych požádat o radu.Mám Octavii 1 r.v.02 81kw. Na štědrý den se mi stalo že od startu mi po zhruba 300m auto cuklo, motor běžel jak na 3válce,vozidlo se celé chvělo a z výfuku šla oblaka dýmu.Po vypnuti a novém startu už motor běžel jak měl. Jízda ale ukázala že auto mě nepustí víc jak 3000-3500ot/min ,akcelerace není tak úderná jako předtím, na dálnici se dostanu na max 130km/h ...někdy je ale vše v pořádku, vozidlo má výkon. Mám obavu z turba ale říkám si jestli toto nepravidelné chování nebude způsobené něčím jiným. Olej se neztrácí. Poradíte?

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahoj,

 

posledni dobou se pri startovani objevil "divny" zvuk... tipnul bych to na starter, nema nekdo zkusenost ???? Video cca kolem 10-11vterina.

 

https://www.youtube.com/watch?v=yrMrRLK-G64

 

ps. moc se jí chytat nechce (stala 3 dny) a vetsinu vyleti celkem dost bileho dymu, pak uz ok... zacalo to delat az v zime... nez se zahreje tak je to pekny traktor :D

 

Vyzera to na starter, mne to robilo velmi podobne, chytalo na nie vsetky 4 valce + bielomodry dym, zistil som ze starter bol sice meneny ale za nahradu s nizsimi otackami. Po vymene startera problem odstraneny

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

zdar borci,

ted jsem menil olej a po sundani spodniho krytu motoru jsem uvidel celkem dost oleje kolem turba, celej spodni kryt motoru ze strany motoru byl od oleje, dival jsem se potom k erg ventilu a je tam také hodne mastno.

 

mate nejake rady pro laika, jakym zpusobem zjistit odkud to chcije? asi poradne ocistit arvou a potom sledovat co ?

popr. nejakého odborníka z brna/okoli brna ktery by se mi na to kouknul?

 

diky moc...

mam najeto 235k

Odkaz ke komentáři

Tak jako laikovi bych doporucil pokusit se motor co nejlip umyt, klidne tou Arvou, pousti pekne, a potom udelat zkusebni jizdu aspon cca 10-15 km a pak se podivat jestli nahodou neuvidis odkud olej unika. Jinak v Brne bych ze svych zkusenosti doporucil servis http://www.rfauto.cz/ a chtej mechanika "Humla" je to v Brne fakt odbornik. Jezdi za nim lidi i z vetsich vzdalenosti, ja jsem u nej taky byl, a vzdy spokojenost (bydlim za Jihlavou)

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Takze dalsi problem s moji 81kw asv. Asi pred tydnem me zacalo zlobit turbo, tlacilo od 3000 ot, tak jsem to jel poradne prohnat za mesto a vse OK. ovsem od vcerejska turbo netlaci uz vubec... kontroloval jsem hadicky, zkousel hybat s regulaci - OK. Drive turbo pistelo jak blazen, ted je to jen zvuk SDI... vubec si s tim autem uz nevim rady :D kazdej mesic alespon 1 az 2 problemy...

 

jaky doporucujete postup ?

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Ahoj, poslední dny mam o své octavie 1.9tdi 81kw problém. Když je motor zahřátý, stává se že při rozjezdu na 1. rychlost se začne celé auto klepat a vypadá to skoro jako rozjezd žáká autoškoly v první den. Spojka niják neprokluzuje při žádné rychlosti. Mam podezření na setrvák, ale byl bych radši kdyby to byla nějáká méně nákladnější závada. Naposledy se mi tohle stalo parkrát loni v létě a pak si to dalo zase na rok pokoj a teď se to zase ozvalo, jako by na to snad měla vliv i okolní teplota... :pest:

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

O1 81kW, r.v.2001 - Měl jsem problém s turbem který spočíval v tom že občas trochu fungovalo a občas nefungovalo vůbec. Závada spočívala v prasklé membráně regulace turba. Ta byla vyměněna a motor táhne tak jak má (mechanik jej nastavoval na táhle ale mám dojem že trošku víc než by bylo optimální) ale začala se objevovat nová závada. Většinou se objevuje při řazení z nižšího na vyšší rychlostní stupeň (z 1. na 2. a z 2. na 3., vyjímečně z 3. na 4.) když motor vytočím nad 2000 ot/min.. Ozve se takový vrzavý zvuk, podobný se ozýval z podvozku Felicie před výměnou pryžových uložení nápravy a stabilizátoru nebo připomínající odfouknutí brzdičů na náklaďáku (jak kdy). Poraďte rádcové a odbornící.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

čau. ty hadičky vydíš hned za motorem. jsou tam dva ventily a jeden je na podtlak k turbu, ta hadičky vyšli na 300,- občas se stane že je prasklá a přisává si to vzduch kde nemá, ale je to tak 10% jinak to bývá turbem, protože 81 mají časování lopatek a ty se zanáší karbonem. jsem z druhého konce ale myslím si že kluci z OC ti poradí

ja som mal tiez tento isty problem. ale ako som vymenil vsetky podtlakove hadicky problem zmyzol octavka isla ako jebnuta. a 2 tyzdne nato mi to zacalo robit zase aj ked nebola ta strata vykonu taka ako prvy krat. na motore pocut aj taky zvlastny zvuk ako keby ho nieco pridusalo ale len okolo 1500 - 2000 otackach a neviem co to moze byt motor nepada do nudzaku. nema niekto skusenosti ?

čau. ty hadičky vydíš hned za motorem. jsou tam dva ventily a jeden je na podtlak k turbu, ta hadičky vyšli na 300,- občas se stane že je prasklá a přisává si to vzduch kde nemá, ale je to tak 10% jinak to bývá turbem, protože 81 mají časování lopatek a ty se zanáší karbonem. jsem z druhého konce ale myslím si že kluci z OC ti poradí

 

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
Guest Botos10

Ahoj, mám tu k zamyšlení taky jeden problém. Moje Oktávka začala poslední dobou zlobit. Chci nastartovat a po dožhavení když otočím klíčkem tak se vůbec nic neděje - startér zůstane úplně v klidu (mrtvolné ticho) teda elektrické spotřebiče fungují, jenom ten co má roztočit motor se fláká. A tak to zkusím znovu a na podruhé a nebo potřetí si už dá říct (teda zatím) možná se to bude zhoršovat, dělá to totiž čím dál častěji. O co by mohlo jít? Netušíte? A jak to nejlépe opravit? Díky za odpověď. :palec:

 

Může to být spínačkou.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj všichni, vím že se to tu asi řešilo, ale mám problém se startem při studeném motoru . Zhavi asi jen sekundu při jakékoliv teplotě motoru a otáčky se nezvýší i když je motor studený zůstávají na nějakých 900. Zároveň se při startu zahulí z výfuku. Motor má poctivých 150 tisíc. Díky za názory a pomoc.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

ja bych rekl ze to mas zcela v poradku , delku zhaveni ridi RJ a do nejkych 5 stupnu u nekoho i O nezhavi , zhavi az je teplota nizsi . Otacky , nevim, treba me to nedela nic , drzi porad stejne, nevim proc by se mnely zvysovat , neni to benzin . A ze se ti zahuli po startu je normalni, je to dano zvysenou davkou na start . Jestli ti to startuje dobre, tak nic resit nemusis .

 

To zhaveni muzes vyzkouset tak, zen odpojis teplotni cidlo, tim RJ nasimulujes stav minus dvacet , pak by ti to melo zhavit podstatne dele

Odkaz ke komentáři

Čau lidi.Potřeboval bych poradit ohledně mého problému s golfem 1.9TDI 81kw.Mám problém,že když mi začne brát turbo je slyšet z motoru nějaké jakoby bzučení nebo jako kdyby tam něco vrčelo toto se děje jen za jízdy, když auto stojí na místě můžu ho vytáčet jak chci a nic se neděje.Dělá to např. když někde vyjíždíte a potřebujete někdo nabrat rychle rychlost a šlápnete pedál až na podlahu.Neumím přesně popsat ten zvuk.Od pár lidí jsem se dozvěděl,že by to mohlo být těsnění turba nebo ložiska popř. špatné lopatky.No nejsem žádnej odborník a tak se vás ptám jestli nevíte co by to náhodou mohlo být.Díky

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Ahoj dneska jedu pohoda předjíždím kamion a někde cca na 2500 otáčkách auto jak kdyby cuklo a už nechtělo jít za plynem normálně mě to zamáčkne do sedačky sotva se dotknu plynu a ted se to táhne než se to rozjede kontrolky nic nehlásí oleje vody všeho dost hadičky od turba vypadají v pohodě. Když sem pak zastavil vypnul motor a znova pak jel tak mi to přišlo zas v pohodě dokud sem zas nepředjížděl to se zase stalo to samé.

Odkaz ke komentáři

Dobrý den.Mam octu combi 1.9 tdi 81 kw dotáhlou ze španělska.Cca pred tremi mesici jsem zacal řešit problemy s turbem.Kdyz byly otáčky na 3 tis. motor skočil do nouzaku a auto vubec netahalo.Nechal jsem tedy vyměnit ventil a turbo jsem nechal vyčistit.Závada na cca mesic zmizela,bohuzel dva tydny zpatky mi to udělalo znova.Po vypnutí a opětovném nastartování je vse oukej,ale jakmile překročim 3tis otacek udela to znova.Taky jsem kontroloval olej a zda se mi,ze ho ubývá nejak moc.No a asi tyden zpatky se objevila dalsi věc...kdyz prerazuji z 1 na 2 a 3 slyším takovy nepříjemný zvuk,jako kdyby na matejske brzdila centryfuga..nekdy to udela i kdyz jen pustím plyn a neprerazuji.Celkove se mi zda ze motor vic rve a z auta jde namodraly dým.

Muzete nekdo poradit?Dikes

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zdravím. Mám takový problém. Dnes jsem na STK a neprošel jsem emisemi, protože řídící jednotka hlásí chybu, která nejde vymazat. Napsalo to: Mechanická porucha chybový kod 18025 (P1617), časová lampa žhavící svíčky.

Prosím co je to za chybu a jak ji mohu odstranit? Děkuji moc!

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...