Přejít na obsah

1.9TDi 81 kW Nejčastější závady a problémy


Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...
Guest martin smrčka

Mám stejný problém, přesně ve 140km/h auto stratí tah, a vrátí se to až když uberu a vypnu a znovu zapnu klíčky.pokud se nedostanu na 3000 otáček vše je v pořádku. pokud to nebude tím ventilem N75, a hadičky sou nový, co stím? zatuhlý lopatky turba ??? proč b y se navrátily při spomalení, ale tah motoru se vrátí až po restartu klíčkem.

předem díky za každou radu.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
Zdarec Pane

Mam dotaz ohledne turba ,motor mi pada do nouzaku po prekroceni cca3 tis. otackach nebo cca140km/h

Jsem uplnej laik-tak potrebuju poradit na co se mam zamerit.

Tady pises neco AGR ventilu a hadickach, nemohl by jsi mi popsat o co se jedna popr. poslat foto zatim nemam na vymenu turba ani cas ani penize,tak bych zkusil jestli to neni jenom timhle.

Jinak shanim nekoho okolo Svitav kdo by byl ochotnz se na to mrknout.

Zatim hoj a dik

Doporučuji vyčistit turbo,sekaj se ti lopatky 100%

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Zdravím, co se týče kouřivosti, tak mě pokud dám plný plyn, tak ve zpětném zrcátku vidím jak si zakouří. Auto jsem koupil v září, tak bych rád slyšel názor zkušených.Turbo běží , je slyšet pískání. Najel jsem s ní zatím čtyři tisíce, jezdím cestu Praha Jeseník. Auto jede krásně, podle mě. Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
Nie, to iba kontrolka zeravenia signalizuje 7 roznych poruch. Jedna z nich je ten brzdovy spinac.

 

mam tiez proble s zhaviacou kontrolkou. Uz 2x(cca za posledne 2tyzdne) sa mi stalo ze motor pocas jazdy zhasol a po vypnuti kluca a opatovneho nastartovanie zacala blikat kontrolka zhavenia na cca 5min s potom zhasla. Motor vyzera ze ide normalne. Moze mi niekto s tymto poradit?

Odkaz ke komentáři
Mám stejný problém, přesně ve 140km/h auto stratí tah, a vrátí se to až když uberu a vypnu a znovu zapnu klíčky.pokud se nedostanu na 3000 otáček vše je v pořádku. pokud to nebude tím ventilem N75, a hadičky sou nový, co stím? zatuhlý lopatky turba ??? proč b y se navrátily při spomalení, ale tah motoru se vrátí až po restartu klíčkem.

předem díky za každou radu.

Protože ty lopatky se otevřou jen do určitého úhlu a potom se seknou tím pádem vzroste tlak nad únosnou mez a jednotka to tak vyhodnotí jako překročení plnícího tlaku a auto ihned spadne do nouzáku takže pokud to není ventil N75 tak ti nezbívá nic jiného než turbo vyndat a vyčistit

Odkaz ke komentáři
mam tiez proble s zhaviacou kontrolkou. Uz 2x(cca za posledne 2tyzdne) sa mi stalo ze motor pocas jazdy zhasol a po vypnuti kluca a opatovneho nastartovanie zacala blikat kontrolka zhavenia na cca 5min s potom zhasla. Motor vyzera ze ide normalne. Moze mi niekto s tymto poradit?

Ideální by to bylo napíchnout může tam toho být víc ventil na čerpadle atd

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
Zdravím, co se týče kouřivosti, tak mě pokud dám plný plyn, tak ve zpětném zrcátku vidím jak si zakouří. Auto jsem koupil v září, tak bych rád slyšel názor zkušených.Turbo běží , je slyšet pískání. Najel jsem s ní zatím čtyři tisíce, jezdím cestu Praha Jeseník. Auto jede krásně, podle mě. Díky za rady.

Nemáš ji čiplou????

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...
Dotaz, když sešlápnu plyn tak mě sic turbo hodí do sedačky ale hulí to jako dýmovnice. Teď se bojím jestli nejni v prd.... turbo protože to kouří jako když bouchnou kamna

Odkud jsi kupoval tu Octávku???? Jestli z německa tak si sundej ten plastovej kryt motoru a podívej se na váhu vzduchu, jestli od ní nevedou nějaky extra dráty ke krabičce u motoru... Normální kabel od váhy vzduch je zadělanej ale jestli je rozřízlej, a je tam něco navíc máš to čiplý..... (zkurveným německým čipem, kterej kurví úplně všechno)

Odkaz ke komentáři
mam tiez proble s zhaviacou kontrolkou. Uz 2x(cca za posledne 2tyzdne) sa mi stalo ze motor pocas jazdy zhasol a po vypnuti kluca a opatovneho nastartovanie zacala blikat kontrolka zhavenia na cca 5min s potom zhasla. Motor vyzera ze ide normalne. Moze mi niekto s tymto poradit?

¨jestli zhasla tak to můžou být ty svíčky anebo přívod paliva.... Mě bliká pořád když prekročím 150km/h

Ale pokud bliká, nechej si udělat diagnostiku.... (při blikání)

Odkaz ke komentáři
  • o 7 měsíců později...

tak moja pada do nudzaku po prekroceni 3000 ot. tiez. Niekedy az pri 4000 ot. Turbo chodi lahko po odpojeni tiahla od banky. Ak zatlacim na z turba odpojene tiahlo banky, tak ma najprv tendenciu sa zaseknut, ale väcsim tlakom na to tiahlo to prekonam a citim len odpor pruzinky v banke. Takze to vidim na novu banku... Inak motor je bez chipu a ma uz skoro 400000km. 81kW robotnik :)

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Z ničeho nic mi začla blikat kontrolka žhavení a auto nemělo takový tah jak by mělo. Po selápnutí pedálu jsem necítil žádné zatlačení do sedaček, prostě to nešlo vytáčet tak abych si užij jízdu. Tak jsem si prohledal témata co by to mohlo být. Vyčistil jsem váhu vzduchu, to nepomohlo.

Tak jsem si to nechal napíchnout na VAG a tam se zjistilo že je něco špatně se vstřikováním... Na třetím válci je napojené čidlo a jeden kabel byl utržen a to mi to hlásilo chybu... kabel se dal zpátky a vše klape jak má být. Po vyzkoušení mi motor spadl do nouzového režimu a prý to dělá zasraté turbo. Nechám si za 2 týdny vyměnit turbo a budu doufat že už mi to nebude padat do nouzáku...

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

čau, chci se zeptat jaké je turbo ( nějaké lopatky? nebo jak se tomu nadíve? ) škoda octavia kombi Motor 1.9 TDI 81KW r.v 2000 přesné značení vám asi neřeknu ale skusím zjistit ?

Jde o to jestli takovou oktávu koupit nebo ne - technicky vypada slušne - motorově mi říkal známý že taky ale neví z hlavy ty ony zmiňované lopatky ( vysvětloval mi to ale než jsem dojel domů a zapl PC tak sem na to zapoměl :smich: )

DÍKY

Odkaz ke komentáři

No, nevyhody... Drazsi opravy pri nejakym problemu s motorem, haklivejsi na naftu, ale pokud do nej budes lit nejakou normalni, tak zadny problem.

 

Jinak vyhoda je jasna, 130 koni, 6g, rovnou vetsi predni brzdy (288) atd. :) Jako zaklad je to dobry. Jo, PD maji jiny turba. U tech rotacek je problem v tom, ze s tim lidi spatne jezdi, proto se ty turba zanasi a kdyz se to neresi vcas, tak se zadrou. Ja mam na original turbu najeto 343.000 km, od minulyho leta s upravou na nejakych 105 kW a funguje normalne. Jen na podzim bylo venku na cisteni a kontrole.

Upraveno uživatelem houmik
Odkaz ke komentáři

díky, můžu se zeptat co si představuješ pod pojmem špatné jezdění s rotačkama? - nízké otáčky? - malý průchod a tím se to dehtuje?

ještě k tomu PD: jsou tam i dražší rozvody? není to zchytávač pevných částí?

Odkaz ke komentáři

Presne tak, maly otacky, treba po meste na 4 jedou 50 km/h, to je docela sila. Myslim, ze o neco drazsi jsou, kdyz jsme kupovali na PD, tak jsme davali o neco vic. Ale to bych jako nejaky faktor pri rozhodovani nebral, kolikrat ty rozvody budes menit. :)

Odkaz ke komentáři

PD taky nejsou špatný, sice žerou trošku víc jak rotačky, ale jinak OK, mají svoje mouchy jako každej jinej motor.

PD má taky turbo s variabilní geometrií lopatek, takže pro něj platí to samé, jako pro rotačku s tím samým systémem truba, je potřeba ho občas vytočit přes 3t, aby se lopatky natočily a tím nezarostr mechanismus. Smrt pro toto turbo je prakticky stálá jízda kolem 2t otáček, bez vytáčení, turbína se zalepí sazema, pokud se s tím nezačne hned něco dělat, tak ve většině případů odejde nadobro

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Problém v Turbu, váze vzduchu, nebo ventilu N75?

 

Při cestě z Chorvatska mi posledních 50km nešlo turbo. Ted je zase vše vpořádku...

 

Provedl jsem logovací jízdy, podle: http://www.skodaoctavia.cz/clanek/diagnost...y-vzduchu-turba

 

vidim, že jsou ty hodnoty mírně jiný, ale nedokážu analyzovat příčinu...

Můžete mi někdo mrknout na ty logy? Na diagnostice to žádnou chybu nehlásí...

Kdyžtak sem uploadnu ty soubory *.CSV

post-3865-1310901481_thumb.jpg

post-3865-1310901491_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Taky k tématu padání do nouzáku. Měl jsem to takhle: jel jsem do kopce na čtyřku a kolem 3tis otáček mi to padlo do nouzáku. Takže restart motoru(klíčkem) a pohoda. Ale po 10sekundách zase. Jelikož patřím k menšině co jezdí slušně, tak jsem tu svou berušku nevytáčel, tak jak se u turba má. Tak jsem si někde na netu přečetl jedno moudro a zkusil jsem to - nejezdit dědko stylem. Takže pořád na trojku a otáčky kolem 2000-2200/m. Takto jsme jezdil týden a šel jsem na testdrive na dálnici. Žádné padání do nouzáku!!! Štěstí a sláva se mi objevila v očích. Lopatky se rozhýbaly.

Je to prostě tím(alespoň u mě), že ty lopatky byly zatuhlé(stane se při dědkostylu) a při větším náporu hodily motor do nouzáku.

Teď je vše ok.

 

Doufám, že to někomu pomohlo.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Ahoj,tak přidám svou zkušenost..mám 81kw r.v.2001 koupil jsem to cca 2,5 lety a podle tachometru tenkrát 142tis km...teď mám 213tis km a za tu dobu jsem taky řešil pár problémů např. i to že mi to padalo nad 3tis ot. do nouzáku a tak jsem vyměnil hadičky...nic,ventilek...nic,VAG...nic.nakonec byla nějak nakouřená váha vzduchu,přitom PC nic nenašel..nejlepší je mít někoho se stejným autem a prohazovat díly...tak to alespoň dělam já...ted aktuální porucha je že když jedu v nízkých otáčkách a sešlápnu to...tak do 2tis ot. žádná akcelerace....přeleze to 2tis a vystřelí to..tak jsem zase měnil a je to zmiňovaný ventil N75...prostě je asi uvnitř zpuchřelý a netahá vzduch jak ba měl..jinak teď nedávno jsem byl na STK,upozorňuji že legálně! a týpek na emisích když viděl že nemám kat. tak se jen usmál a šel měřit..za chvilku říká že tomu asi šlapu na krk protože dlouho neviděl takhle dobré emise..holt je to vymetený :palec: nemám to čiplý ale rád jezdím svižně...když se jezdí na spotřebu a občas to neprotáhnete tak se usazuje bynec. toť moje zkušenost snad někomu pomůže.

 

jinak kamarádovi na leonu když mu to padalo do nouzáku ta měl volnou hadici na koleru a jednoduše mu to naměřilo špatný tlak v potrubí a spadlo to.. a pak mu to spatně spínalo turbo a to zase bylo zarezlé táhlo ovládání lopatek u turba..podle mě osobně TURBO odchází jako poslední,chce to první kouknout na tyhle všechny věci a to zvládne i laik..

 

Doufám že to pomůže :pivo:

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...