Přejít na obsah

1.9TDi 81 kW Nejčastější závady a problémy


Doporučené příspěvky

Ahoj zdravim všechny. Mám 1,9 TDi 81Kw ASV 2002. Je to zhruba měsíc co jsem si všiml že mám velmi krátký interval žhavená. Do té doby jsem tomu nevěnoval pozornost protože nebyly žádné studené starty díky nezávislému topení. Ale odešla mi řídící jednotka a tak to zůstalo na žhavících svíčkách. Bohužel se kontrolka rozsvítí i při studeném motoru jen cca na 2-3 sec. Namontoval jsem originál nové svíčky ale bez výsledku. Stále stejný problém. Tak jsem zkusil odpojit 4pólový konektor od čidla teploty a hle žhaví normálně a startování je jako s ohřátým motorem bez tvrdého zaklepání. Tak jsem tedy vyměnil čídlo a ouha. Po připojení konektoru stejný problém. Sjel sem to VAGEM včetně kontroli akčních členů ale žádná chyba. Prosím poraďte.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
Guest ALIKEPEPEK777

ahoj mám octavii 19.tdi 81 kw r.v.2001 mám špatné teplé starty,slyšel jsem že to je podávací čerpadlo a je nutný repas co vy na to?a dál za studena sliším chlopotání lopatek turba ale po chvíly ustane a je vše o.k. no a do třetice(a to mě trápí nejvíce)auto občas nemá tah,když víc sešlápnu jen řve motor tenhle problém se vyskytl ted před týdnem a od té doby se to stalo asi 3 krát.čtu tady(váha vzduchu,turbo,ventil ??? nebo kabely???)nevím na co se mám zaměřit a hlavně si nechci svou pasivitou způsobit větší škodu díky za rady

Odkaz ke komentáři

ahoj mám octavii 19.tdi 81 kw r.v.2001 mám špatné teplé starty,slyšel jsem že to je podávací čerpadlo a je nutný repas co vy na to?a dál za studena sliším chlopotání lopatek turba ale po chvíly ustane a je vše o.k. no a do třetice(a to mě trápí nejvíce)auto občas nemá tah,když víc sešlápnu jen řve motor tenhle problém se vyskytl ted před týdnem a od té doby se to stalo asi 3 krát.čtu tady(váha vzduchu,turbo,ventil ??? nebo kabely???)nevím na co se mám zaměřit a hlavně si nechci svou pasivitou způsobit větší škodu díky za rady

 

V dílenský se píše hned několik možností: Znečištěná nebo ucpaná vložka vzduchového filtru

Závada systému vstřikování

Nízká komprese

Jo a jinak to ostatní si myslim že je zralí na prohlídku veškerých akčních členů co se týká ovládání turba. To znamená podtlaky, táhla, ovládací ventili. To ovšem v lepšim případě. V tom horšim repas turba páč nové stojí ranec. A ta ztráta tahu při přidání plynu může být zapříčiněna prokluzující spojkou a nebo opět závadou ve vstřikování (čerpadlo nebo vstřikovače)

Odkaz ke komentáři

Ahoj chlapi potřeboval bych poradit mám 1,9tdi 81kw r.v.2000 neohřívá se mi chladič hadice jsou teplé a chladič studený někdy ale hodně málo kdy se povede že je teplý i chladič cca jednou za 1000km teplota ukazuji nejakých 60 pak padne na 0 pak se nepatrně zvedne tak na 10 stupnu pak zase padne termostat mněněn dál nevím ?

Odkaz ke komentáři

Ahoj, mám tu k zamyšlení taky jeden problém. Moje Oktávka začala poslední dobou zlobit. Chci nastartovat a po dožhavení když otočím klíčkem tak se vůbec nic neděje - startér zůstane úplně v klidu (mrtvolné ticho) teda elektrické spotřebiče fungují, jenom ten co má roztočit motor se fláká. A tak to zkusím znovu a na podruhé a nebo potřetí si už dá říct (teda zatím) možná se to bude zhoršovat, dělá to totiž čím dál častěji. O co by mohlo jít? Netušíte? A jak to nejlépe opravit? Díky za odpověď. :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Cúzk, klucí, mám problém. Při vyšší rychlosti, (když jedu chvilku 160 a víc) mi po chvilce začne během jízdy blikat kontrolka žhavení. Tak přestane blikat až po vychladnutí a několikaterém sešlápnutím brzdového pedálu... Mám pryč žhavící svíčky??? Nebo je pryč čidlo na brzdovým pedálu?? Dík

 

 

 

 

 

ja jsem vymenil čidlo brzdoveho padalu a byl klid

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o měsíc později...
  • o 4 týdny později...
  • o měsíc později...

Ahoj, mám tu k zamyšlení taky jeden problém. Moje Oktávka začala poslední dobou zlobit. Chci nastartovat a po dožhavení když otočím klíčkem tak se vůbec nic neděje - startér zůstane úplně v klidu (mrtvolné ticho) teda elektrické spotřebiče fungují, jenom ten co má roztočit motor se fláká. A tak to zkusím znovu a na podruhé a nebo potřetí si už dá říct (teda zatím) možná se to bude zhoršovat, dělá to totiž čím dál častěji. O co by mohlo jít? Netušíte? A jak to nejlépe opravit? Díky za odpověď. :palec:

Jestli po otočení klíčku už do startovací polohy jdou spotřebiče,tak je to stopro spínačkou,nevím jak to tam je,ale na golfu je ze spoda na spínačce našrubovaný "oříšek" s kontakty a ten jak se vypálí,tak to začne dělat bordel,musel bych se mrknout do Etky jak je to na oktě,ale řekl bych že nějak podobně,aby se nemusela zbytečně kupovat celá spínačka.Mělo by to byt to číslo 5,ale píše mě to,že stojí nějakých 800kč.

Skoda spinacka.pdf

Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...
Guest Garambol

zdravim chlapi mam octaviu 1.9 tdi 81 kw.mam taky dotaz a neviem si s tym uz rady.auto mi pri nizkych otacka zhruba asi do 1500 jemne poškubava a nz fakt neviem co by to mohlo byt.mam tam nove tesnenie pod hlavou,nova spojka,nove turbo,nova vaha vzduchu nove vzduchove filtre.ako som vymenil tu spojku tak to trochu zmiernilo ale stejne to je citit hlavne za studena.prosim o radu diky vsetkym.

Odkaz ke komentáři
Guest Garambol

cau mam uplne novu spojku a dali mi tam pevnu spojku ne s tym dvojhmothostnakom takze nevie je to komplet nove a dokonca dnes mi auto tak skublo ako keby niekdo zatiahol rucnu a hned pustil je to take divne .dik za radu

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Zdravim Vas priznivci octavek,hodila by se mi vase rada.mam octu 1,9 81 kw z 98 roku,posledni dobou zacala nejak zlobyt,nema takovou silu,tubbo zabira kolem 2500 az 3000 od spo je to jako kdyby tam nebylo,je slyset ale bez efektu,cetl sem prispevky ale nazoru je strasne moc a strasne moc temat,podle vagu pise chybu vahy vzduchu ale jde smazat chyba a pak je to chvily dobry ale pak zase to same vahu sem menil ale nic porad dokola to same,nenapada nekoho co by to mohlo bejt???diky za rady

Odkaz ke komentáři

Ahoj chlapi potřeboval bych poradit mám 1,9tdi 81kw r.v.2000 neohřívá se mi chladič hadice jsou teplé a chladič studený někdy ale hodně málo kdy se povede že je teplý i chladič cca jednou za 1000km teplota ukazuji nejakých 60 pak padne na 0 pak se nepatrně zvedne tak na 10 stupnu pak zase padne termostat mněněn dál nevím ?

 

Je to zavzdušněné a možná i zanesený chladič.

 

Ahoj, mám tu k zamyšlení taky jeden problém. Moje Oktávka začala poslední dobou zlobit. Chci nastartovat a po dožhavení když otočím klíčkem tak se vůbec nic neděje - startér zůstane úplně v klidu (mrtvolné ticho) teda elektrické spotřebiče fungují, jenom ten co má roztočit motor se fláká. A tak to zkusím znovu a na podruhé a nebo potřetí si už dá říct (teda zatím) možná se to bude zhoršovat, dělá to totiž čím dál častěji. O co by mohlo jít? Netušíte? A jak to nejlépe opravit? Díky za odpověď. :palec:

 

Je to jednoznačně starter. Zkontrolovat, vyčistit. Případně vyměnit cívku na starteru.

Odkaz ke komentáři
Guest martin.spisak

caute , mam 81 kw , z rozvodou ide cudny zvuk ako keby bolo poskodene lozisko na niektorej kladke , v serve mi chybala kvapali k vapalina ked som dolial tak stale tak isto huci , elektrika aj vsetko ostatne ide normalne mozte mi niekto co mam robit ?

Odkaz ke komentáři

caute , mam 81 kw , z rozvodou ide cudny zvuk ako keby bolo poskodene lozisko na niektorej kladke , v serve mi chybala kvapali k vapalina ked som dolial tak stale tak isto huci , elektrika aj vsetko ostatne ide normalne mozte mi niekto co mam robit ?

 

Já bych určitě sundal rozvodový řemen a zkontroloval jednoduchým roztočením mezi prsty ložisko vodící a napínací kladky a taky myslím že tam jsou dvě rolny. Každopádně to nenechat až do ůplného konce!

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Když jsem jí přivezl, tak mě docela překvapilo, že jsem musel dělat těsnění pod hlavou + komplet repas hlavy, další problém bylo silně zakorbonované turbo, nyní není to ani měsíc a odešla mi servo pumpa vyměnili jsme jí s mechanikem za novou a následující den mrknu pod kapotu a všude z ní byl vylítaný olej, v nádobce ani kapka, neví někdo co s tím děkuji :)

Odkaz ke komentáři

No, urcite by to slo na brzde, ale to jsou myslim zbytecny penize. Urcite se ti na to podiva nekdo, kdo se venuje chipovani a upravou RJ.

 

Zeptej se tady kluku z Usteckyho kraje, ty ti pomuzou :smich:

 

Ahoj zkus zajed to teplic k benzince Ono hned za pneuservisem Holecek je pan Votruba ten ti rekne co a jak

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Protože ty lopatky se otevřou jen do určitého úhlu a potom se seknou tím pádem vzroste tlak nad únosnou mez a jednotka to tak vyhodnotí jako překročení plnícího tlaku a auto ihned spadne do nouzáku takže pokud to není ventil N75 tak ti nezbívá nic jiného než turbo vyndat a vyčistit

 

 

chlapi mne to spravilo iba raz ze ma hodilo do nudzaku tiez asi pri 140 a ked som ju vypol tak som jub viac nenastartoval,vymenil som palivov. filter a vsetko ide ako predtym.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Cau hosi mam problem ma oct 81Kw je cipla na 102Kw uz asi rok a neco.ale ted se mi stalo ze nema vykon v niskych otackach kdyz dosahnu 2200 tak zacne tahat.turbo tlaci jak ma agr ventyl je v poho ale drive mela odstuch uz nedke 1200 a tedn ni ze dne na den.prosim o radu.

 

Cau hosi mam problem ma oct 81Kw je cipla na 102Kw uz asi rok a neco.ale ted se mi stalo ze nema vykon v niskych otackach kdyz dosahnu 2200 tak zacne tahat.turbo tlaci jak ma agr ventyl je v poho ale drive mela odstuch uz nedke 1200 a tedn ni ze dne na den.prosim o radu.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zdravim pani.

Asi budem za blbca ale aj tak by som rad vedel vas nazor.

Takze pred par dnami som kupil octavku a zdôraznujem ze je to moj prvy dizel po 13 rokoch jazdenia, by so rad vedel ako s tym spravne jazdit aby mi nezatuhlo turbo. zatial po meste jazdim na 3jke cca 1800ot cca 50-60 km/h a mimo mesta na 4ke cca 2500ot 90- 100 km/h. Cital som ze jazdit okolo 2000ot je smrt pre turbo ale zas po meste jazdit na 2jke je asi trocha hard.

Odkaz ke komentáři

Zdar,

po městě jezdi na trojku, otáčky jsou ok. Pak ji ale tahej :) 81 něco snese .) spíš se drž toho, abys ji nepodtáčel - např pojedeš na 5tku 95km/h a budeš chtít předjet, zrychlit, podřaď si a netahej ji spod otáček. Já osobně s ní jezdím jako s benzínem, teda alespoň do nedávna než jsem ji čipnul na 1OOkw. Za studena ji šetři, tzn ohřívej motor plynulou jízdou a naopak motor nechcípej po zátěži. Pecku dostane např na dálnici, když letíš a zastavíš na pumpě a hned zdechneš motor. Musíš dochladit turbo. Ať ti slouží B)

Odkaz ke komentáři

Vdaka za tip.

Mesacne najazdim cca 2000-2500km co nieje az tak vela ale ani celkom malo a pomer je zhruba 60/40 mesto/ a mimo mesta. Povodne som aj chcel benzin konkretne som poskuloval po 1.8T 110kw ale po rozhovore z mechanikom som sa nechal ukecat ze su to dobre motory a ked sa o neho budem dobre starat tak aj nieco vydrzi.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...