Přejít na obsah

Oprava motorů 1.8 TSI CDAA :)


Doporučené příspěvky

Já vím co mluvím a opravdu nechápu Jurečku v Brně, jak v tom plave, ETKA je v tom nyní naprosto jasná ... Už se nechci opakovat, ale u CDAA píst s koncovým suffixem BS je na 21mm čep, všechny následující, CP, DF a DL jsou na 23mm čep, přičemž CP a DF maj vrtané stíráky, a protože i ty se při "vhodných" podmínkách ucpávaj, tak někdy od 2015/2016 ve VAGu nasadili DL, které mají stírák 3dílný skládaný. Průměr pístů jsem sem dával nedávno, ten pak hraje roli také. Proto jsem čekal na číslo toho avizovaného pístu, toto by pro mě byla poslední botka při rozhodování ...

 

Takže BK (možná i BF z prvních CDAA, kdoví) písty z BZB, které sice mají nepatrný rozdíl v provedení prohlubně pístů (tak ani toto už není problém, podle aktuálního katalogu jsou i v tomto naprosto shodné), ale jsou na 21mm čep a hlavně mají správné kruhy, by pro mě byla jediná alternativa na tyhle už opravdu ne nový auta. Dodavatele si vyberte každý sám, klidně OEM díl BK od VAGu ale za jinou cenu než aftermarket, KS=KolbenSchmidt díl 40251600 je nyní jistota a pokud netrefíte na starý, snad více než dvouletý zásoby, tak i se správným prořezaným stírákem. Já se osobně bál Borsehung ale podle komendara a fotek i ty vypadají OK, je ale mnoho dalších, Starkmeister, Yenmak atd. a tam už bych byl obezřetný.

 

Sorry, že to musím říci takto, ale kecy o tom, že píst KS vydře válec ... Na zdroje jsem tu odkazoval mockrát, dohledejte si v historii. Lidi, nebuďte slepí a využívejte internet k tomu, čemu je, tedy k získávání informací.

 

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=10&p=1662395

 

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=10&p=1665072

Odkaz ke komentáři

Je videt ze si na slovo vzaty odborník.. pist nevydre blok... Ale krouzky muzou a zavolej si Pavlíčkovy a rad ti to vysvetli... Daval jine kruhy nez original a 3x musel resit opravu bloku... To my urcite nechceme... Dat v te dobe na pavlicka a na kecy z internetu, tak se jura nedoplati...

Odkaz ke komentáři

A jaké kruhy, tedy výrobce a číslo dílu, tehdy 3krát vydřely blok? Já ani nikdo jiný nemá patent na rozum, sekne se každej, ale zkusme se tu bavit věcně a ne jen o dojmech jedné paní. Práce pana Pavlíčka, pokud je to tedy on a jeho zaměstnanci, kdo upravuje písty, hovoří sama za sebe ...

 

Jen pro shrnutí přehled vývoje pístů a kruhů, uvádím jen koncové suffixy, BK jsou z BZB, ostatní pro CDAA.

Neuvádím BF, které jsou nejasné, ale v ETKA je info, že až do 5/2009 byly na CDAA, rozměry jak u BK

BK vyska krouzku brano odzhora 1,2 - 1,5 - 2mm prorezy / 21mm cep / prumer 82,465
BS vyska krouzku brano odzhora 1 - 1,2 - 1,5mm vrtany / 21mm cep / prumer 82,465
CP vyska krouzku brano odzhora 1 - 1,2 - 2mm vrtany / 23mm cep / prumer 82,435
DF vyska krouzku brano odzhora 1,2 - 1,2 - 2mm vrtany / 23mm cep / prumer 82,435
DL vyska krouzku brano odzhora 1,2 - 1,2 - 2mm skladany / 23mm cep / prumer 82,435

Odkaz ke komentáři

Opravdu doporučuju všem si sehnat BK sadu (KS nebo BORSEHUNG), překontrolovat dodané zboží + blok a nemudrovat a šupnout to tam :)...pak jedině do škodovky a novej shortmotor :(...btw. koukal jsem teď po eshopech a nějak se nám ten BORSEHUNG vyprodává...v rusku dost dlouho (tuším i tady) se nedala sehnat i KS varianta...moc bych neváhal...

Odkaz ke komentáři

Ano, já to nepochopil. Pak to smaž, případně to smažu sám B) Až budete mít v autorizáku v ruce ty poslední DL písty, koukněte se na dno pístu, uvidíte tam vedle VW také logo

post-42591-0-49002200-1501846752.png

 

@komendar: Neboj, dokavad bude poptávka, díly budou, KS pístů je u nás nyní stále dost, Borsehung bude v Kelly od 7.8.

Odkaz ke komentáři

Nevím, proč to mazat, jenom to tady klidně nechte.. Ať to lidi mají šanci zaznamenat, taková cenzura je o ničem. Holt se 2x něco nepovedlo a je třeba aby lidi věděli, že to nemusí být tutovka.

 

Jinak OII 1.8TSI LaK 4/2009 bez dolevaní oleje. Výměna oleje po cca 10 - 15 tis km, jednou za 30 tis km (nebo 2 roky) vyměněno v AS Škoda). Najeto nyní 90 tisíc km a za tento interval výměn oleje nedolejeme ani kapku. Něco na těch BF kroužkách bude. Motor CDAA.

Odkaz ke komentáři
Návštěvník

P2p. Mne to teda ako offtopic nepride. Tema je o oprave motorov. Ak teda tvrdis, ze u pavlicka doslo k poskodeniu bloku pri pouziti inych piestov ( kruzkov) nez je original, bolo by vhodne tuto informaciu doplnit o cislo konkretneho dielu, oznacenie, ci vyrobcu. Inak je to informacia s nie velmi vysokou vypovednou hodnotou.

Povodne si tiez tvrdil, ze existuju original piesty s 21mm capom s vylepsenym stieracim kruzkom na cdaa motory, ktore by bolo mozne montovat do motorov cdaa a riesili by problem spotreby oleja. Rayx ta vyzval ake je ich oznacenie. Tiez na to cakam, kedze generalka motora v mojom aute nepriniesla tuzene vysledky a cakam na doriesenie, sledujem vyvoj aj tejto debaty. Piesty KS sa davaju do cdaa motorov dlhsie nez sa robia generalky v servise jurecka. A uspesne. Mam dojem, ze je to dnes jedine mozne riesenie, ci uz sa majitel auta rozhodne pre rozne typy OEM piestov, je to vyssia uspesnost, nez modifikacia piestov niekde v garazi na sustruhu. Mat tuto moznost a istotu aka je k dispozicii dnes, siel by som tou cestou. modifikaciu piestov a generalnu opravu hlavy mam za sebou (jurecka +pavlicek) a uz teraz vieme ( ja aj ty, aj pan jurecka) ze niekde je chyba a bude ju treba najst. Kedze sa u mna ZATIAL jedna len o jeden valec ( zaolejovana sviecka) , problem sa da specifikovat pomerne uzko. Bud hlava a nalezite ventily, alebo kruhy na pieste. Oboje je predsa reklamovatelne u pavlicka, mylim sa? Obe prace predsa vykonavala tato firma...?

 

Sice sa moze rayx zdanlivo tvarit , ze do problematiky rype. Mam ale dojem, ze je jediny, ktory tu dava podlozene argumenty a vecné informacie. Mozno nie je mechanik a ten motor nevidel rozobraty, ale mam dojem, ze doveryhodnost jeho vyrokov je na inej urovn nez jedna pani povedala.

 

Komendar pise jasne.....ma svoju skusenost. A robil si opravu sam.

Odkaz ke komentáři

Jinak OII 1.8TSI LaK 4/2009 bez dolevaní oleje. Výměna oleje po cca 10 - 15 tis km, jednou za 30 tis km (nebo 2 roky) vyměněno v AS Škoda). Najeto nyní 90 tisíc km a za tento interval výměn oleje nedolejeme ani kapku. Něco na těch BF kroužkách bude. Motor CDAA.

 

Nejsi první, kdo s CDDA před 5/2009 avizuje, že nemá s olejem problém. Takže zmatky u VAGu byly, ale tohle o něčem vypovídá. Jinak, mělo by jít o písty 06H107065BF a kroužky 06J198151E, které jsou včetně čepu a pojistek součástí pístu při objednání v autorizáku.

 

Jinak, myslíte si, že si tu honím triko??? Myslím, že když nás vyšplouchl koncern a v autorizákách by po nás chtěli prašule i za nový ojnice, tak jako uživatelé si snad můžeme pomoct. A to, že se něco nepovede... Kdo nic nedělá, nic nezkazí, jen se k tomu musí postavit čelem.

 

Odkaz ke komentáři

Taky se mi zdaji tvrzeni rayx duveryhodne. Nesleduju to tady pravidelne, ale co napise, ma hlavu a patu.

 

Proto se mi fakt nelibi, ze by se melo neco mazat, kdyz si dovolil rypnout do kluku z Brna, kteri si rozjeli byznys na opravach TSI.

 

Tema je opravy motoru 1.8TSI CDAA a urcite to sem patri. Proto zadam p2p, aby nic nemazal, protoze to k tematu je. Doufam, ze nebudes takova citlivka, ktera mavne kouzelnou hulkou moderatora aby se nikdo nemohl dozvedet, ze jste nemuseli mit pravdu. Musel bych se pak Vitta zeptat, co je konkretni duvod pro smazani nebo upravu prispevku.

 

Zaverem chci jen napsat, ze mate opravdu kuraz, opravovat takovy paskvil jako je 1.8TSI. Tu snahu si vsichni cenime a je normalni, ze se nekdy slapne vedle. To je roziko podnikani.. Hlavni je, ze se budete snazit tento problem vyresit. Tento muj komentar klidne smaz, protoze ten je OT. Ale je treba se ozvat a doufam, ze za to dostanu napomenuti ;)

Odkaz ke komentáři

myslím že v tom líta škodovka a potichu vše nahrazuje.zde uváděné pisty na 21 čep už ofiko škoda nenabízí a nahradila je 23 čepem a jinyma stírakama.

nastava problem že zde avizovaná sada 06H107065BK pořád použivá stare DSF kroužky.takže dojde jen k vymezení vule na pístu.asi nejlevnější varianta opravy.

novy píst DL ( bohužel s 23mm čepem) už má ale SLF stírací kroužek ktery zatim není samostatně k dispozici čož za nějakou chvilku už zase nebude pravda a pujde koupit.

pokud tedy montuješ jen origo nabízene díly tak jsi v pasti a je to takříkajic pade na pade ..

Odkaz ke komentáři

Prdel to není, o tom žádná, a to že se do toho Jurecka pustil a fido zveřejňoval, budiž jim ke cti. Ale nejsou sami, kdo informace zveřejňuje.

 

Budu naposledy za prudiče. Pokud budete montovat jen OEM díly od VAG, kupte si u nich písty 06H107065BK určené pro BZB. A pokud chcete kruhy s waffle stírákem z DL pístů, kupte si u nich nesehnatelné 06H198151J, rádi je nabídnou také.

 

Držím palce všem B)

Odkaz ke komentáři

Ale to se rozjelo... Co uznam, ze neni k tématu klidne smaznu... A ve i co se delaji a co a jak se opravuje je vzdy dohoda nas obou... Udelal cca pres 30 motoru cdaa a nejake paletaky a dva z nich vykazuji vetsi spotrebu oleje... Obe reklamace se resi... to Michl citlivka nejsem neboj a ted uz jenom pls k tematu... Dik

Ps: moje malickost na tom busines nema a nikdy nemel postaven, pomaham kamaradovi, byl jsem jenom zapaleny majitel tohoto motoru... dalsi offtopic pls do sz... Dik

Odkaz ke komentáři

Zdravím pánové, přijde mi, že poslední dobou zaznamenávám podobný problém jako výše zmínění. Po cca 20 000 km od GO se spotřeba oleje začala zvyšovat. Poslední měření vypadá na 4-5 deci na 1000 km. Výměna odlučovače změnu nepřinesla, alespoň ne tu pozitivní, kterou jsem očekával. Dneska jsem koukal na svíčky a souhrnný pohled vypadá následovně (pořadí odpovídá svíčkám v motoru)

post-51932-0-00415100-1502044814_thumb.jpg

 

Minimálně ty elektrody vypadají dosti nevzhledně. Bohužel nevím, v jakém stavu byly před GO a jestli je nějak nepoznamenalo ježdění před opravou. Každopádně zítra běžím pro novou sadu, tak pak můžu poreferovat, jak budou vypadat třeba po nějakých jednotkách tisíc km.

 

Jo jinak celou sadu kupuju taky proto, že jednu svíčku jsem zamozřejmě při zpětné montáži urval :wallbash: (ale urval úspěšně, zbytek se povedl vytočit :D ). Každopádně kdo si chce užít chvilku naprosté marnosti, tak se podívejte na obrázek a představte se, že jí v ruce máte vy :D. Ten zbytek samozřejmě zůstal v hlavě.. ale dalo se to nakonec vytočit plochým šroubovákem.

post-51932-0-63371100-1502045498_thumb.jpg

 

Ještě k té spotřebě oleje - nemůžu se zbavit dojmu, že to chlastá víc od doby, co jsem dal pod motor velký kryt. Teplota oleje se skokově posunula o 5°C výš. Namísto 95-100°C (ustálený stav, svižnější ježdění) na 100-105°C.. teď v letních vedrech ještě o pár stupňů víc. Těch posledních 1000 km navíc bylo po horách a kratší ježdění. Může se někdo vyjádřit k tomu, jak právě teplota oleje ovlivňuje jeho spotřebu? Eventuálně je dobré držet se 5W-40?

 

Tak či onak, pokud budete rozebírat už zgenerálkované motory, tak budu rád za informace, co se zjistilo.

Odkaz ke komentáři
Návštěvník

Myslim, ze si za vodou. Ak si dobre spominam, rizikovy je az niekde polrok 2009 a dalej. Urcite nie 2008. A vzhladom na pocet km co mas najazdene, by si uz davno riesil problemy s olejom....mozno tato odpoved ta upokoji viac.

Odkaz ke komentáři

Ahoj, tak jsem rád, že jsem narazil na pořádné info o tomto problému.

 

Mám ještě dotaz. Když jste již opravovali ty pístní kroužky, je ten problém následně OK? Nebo se spotřeba oleje sníží na minimum, či úplně vymizí?

 

A vydrží to i po ujetí dalších xy tisíc kilometrů - ptám se proto, zda s tím máte už někdo zkušenosti...?

 

Přemýšlím, zda jít do opravy, či to prodat. Jezdí skvěle a kromě oleje a kontroly svíček nemá sebemenší chybu :-( Tak pořád laboruji, zda do toho jít, či ne...

 

Mám OII, 2010 1.8 TSI 118kw = takže prostě tu nejlepší věc na baštění oleje :-(

 

Díky za odpověď a zkušenosti....

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak na geometrii nezjistí vůli v čepech nebo tyčkách řízení...  Možná by bylo lepší zajet do jiného servisu, kde ví co dělají. Odhalit vůle v řízení a celkově na částech nápravy by měl být základ! 
    • To mne bohužel nenapadlo.. tipoval sem to na ty čepy jelikož sem to auto nedávno kupoval. Také je mi divné že mechanik na geometrii nic špatného nezjistil, řekl jen že geometrie je ok já sedl do auta a žádná změna..krom té geometrie sem mu předem zmiňoval i tu vůli řízení.. 
    • Ahoj, často je i vůle v tyčkách řízení, tak je dobré měnit s čepy i tyčky. To by měl ale dobrý mechanik zjistit ještě před opravou! 
×
×
  • Vytvořit...