AJET0 Odesláno Prosinec 20, 2009 Sdílet Odesláno Prosinec 20, 2009 Čau lidi, poradili byste mi, jaký je nejvhodnější olej pro motor 74 kW? Nechci měnit po 15 tis. km ale po 10 tis. Myslím,že je to lepší 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Prosinec 25, 2009 Sdílet Odesláno Prosinec 25, 2009 Ono je těžký říct, jaký olej je nejlepší, určitě doporučuji použít syntetický olej, tj. 5W-40 a je jenom na tobě jakou značku zvolíš, já jsem dal například Mogul Racing 5W-40 a myslím, že je to dost dobrý olej za ještě lepší cenu a co se týká výměny oleje, já bych klidně měnil po těch 15 tis. km (sám to tak dělám a vše je v pořádku), ty dnešní oleje jsou na to dělaný, aby vydržely těch 15 tis. km :lool: 0 Citovat Odkaz ke komentáři
AJET0 Odesláno Prosinec 30, 2009 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 30, 2009 Já koupil stáčený olej 5W30 specifikace VW 505.01 tak nevím jestli je to dobrá volba. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
stihacka Odesláno Prosinec 30, 2009 Sdílet Odesláno Prosinec 30, 2009 Já jezdím na Castrol 5W-30 a maximální spokojenost, motor jde lehčeji, jen ti ho nesmí žrát. Zkoušel jsem 10W-40 Mogul a to byl hnus děsnej a přitom přímo psanej pro tenhle motor a taky mi ho dost sežral(divný když je tak hustej). Jinak u atmosféry a navíc benzínu klidně měň po 15tis.km. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Prosinec 31, 2009 Sdílet Odesláno Prosinec 31, 2009 5W-30 můžeš klidně dát, mezi 5W-30 a 5W-40 není skoro žádnej rozdíl, jenom jak napsal stihacka, občas ho skontroluj jestli ti ho nezačal motor žrát, to bys potom musel dávat 10W-40 (ten je hustší)... to stihacka: to je opravdu divný, že ti ten motor žral hustší olej. Jinak Mogul je dobrá značka, já mám natočeno 190 000 km a mám tam teď Mogul Racing 5W-40 a motor ho nežere, tak si myslím, že tvému motoru prostě nesvědčí hustší olej :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
stihacka Odesláno Prosinec 31, 2009 Sdílet Odesláno Prosinec 31, 2009 Je to zvláštní, ale fakt mi ho žral, teď ten řídkej snad ani kapku. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
AJET0 Odesláno Prosinec 31, 2009 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 31, 2009 Jasně jasně, ale to označení VW 505.01 znamená, že je určen primárně pro vuta koncernu VW s dieselovými motory systému čerpadlo tryska, tak jen kvůli tomu. Ale zse lidi co tomu trochu rozuměj říkaj, že na diesely je třeba mnohem lepší olej a že jestli je určen pro motory diesel, tak pro benzin je to naprosto bomba. Tak doufám, že to bude v pohodě. Litr je za 91,- takže je rozdíl jestli dám za výměnu 500,- nebo 1600,- 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sentinel Odesláno Leden 2, 2010 Sdílet Odesláno Leden 2, 2010 (upraveno) Kluci k tomu oleji at nezakládám nový tema. Pamatuju že sme si tu někde psali jak nám to dělá na víčku od oleje ty hnusy tak tohle je u mě dole na fotce ccm po 9tis po výměně je to normální nebo je někde chyba? Na fotce tolik neni vidět, ale vypadá to jako by to rezlo. Olej mám v 90tis měněnej a ted mám 99600km je to mogul 5w40 každou zimu mi motor akorát hlási chybu teploty kapaliny...dolejval jsem fridex a nepřestane to blikat jak se to zahřeje a znova nastrartuju tak je to dobrý. asi bych měl radši vymenit olej už ted co? najezdim denně ted tak 200-300km to by se ten olej měl přece líp čisti než když popojíždim. Nemůže tam téct voda? že by to mělo spojistost s teplotou Upraveno Leden 2, 2010 uživatelem Sentinel 0 Citovat Odkaz ke komentáři
stihacka Odesláno Leden 2, 2010 Sdílet Odesláno Leden 2, 2010 V týhle zimě to je celkem normální. Tyhle sra..y tam máš i u ohřátýho motoru? Jinak, když ti bliká kontrolka hladiny chladící kapaliny, tak vezmi delší šroubovák a poškrábej s ním čidlo v nádobce, takový ty drátky. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sentinel Odesláno Leden 2, 2010 Sdílet Odesláno Leden 2, 2010 No mám to i u ohřátýho motoru. Jezdil jsem ke známýmu mechanikovi a když mi tohle začínalo tak před rokem tak mi řek, že to je taky tím že popojíždim a ten olej se pořádně ani neohřeje a nemá potom samočistící schopnost. Mám spíš strach aby mi tam nelezla voda protože když se mi to poporví rozsvítilo tak jsem měl cestu kolem aut.servisu a tam mi řekli at přeleju risku a to sem udělal tak jestli tam nevzniknul moc velkej tlak a ta voda neleze to oleje. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
RiderPaul Odesláno Leden 2, 2010 Sdílet Odesláno Leden 2, 2010 Sentinel => Teď jsem měl auto v servise, dívali se mi kompletně na motor a tohle se mi také dělá. Je to tím že vesměs jezdím po městě! Olej tam mam Castrol 10W-40 a tohle se údajně nedá odstranit, nijak jinak než neustále otírat víčko 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sentinel Odesláno Leden 2, 2010 Sdílet Odesláno Leden 2, 2010 (upraveno) RiderPaul jj díky taky sem slyšel že to je z popojíždění no jestli jenom otírat víčko tak mi to neva, ale jen aby to nemělo další následky. Mě jenom zaskočil ten humus co sem našel. Podobně mi hnila akorát svačila po velkej prázdninách na škole Na fotce to neni vidět, ale zdá se mi že to vevnitř rezaví. Je pravda že sem dřív jezdil jek kousky ale ted jedu Kladno-Most-ústí a zase domu,,, nebo třeba kladno-liberec většinou prostě jením smerem nejmín 80km za den mám ted 200-300km což si myslim neni málo. Holt budu měnit teda olej asi spíš po 10tis a ne po 15tis. Která je teda lepší volba 5w40 nebo 10w40?Máme doma celej sud (50l) tý 5w tak mi přijde zbytečný si kupovat bokem 10w. Upraveno Leden 2, 2010 uživatelem Sentinel 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Leden 3, 2010 Sdílet Odesláno Leden 3, 2010 Já bych zůstal u 5W-40, tu emulzi by ti to dělalo i u 10W-40 a když máš doma sud s 5W-40, tak není co řešit (teda pokud ti ten 5W-40 motor nežere) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sentinel Odesláno Leden 3, 2010 Sdílet Odesláno Leden 3, 2010 Nene vůbec nic to nežere. budu asi spíš častějš měnit olej 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Leden 3, 2010 Sdílet Odesláno Leden 3, 2010 (upraveno) Když budeš měnit po 10 000 km, tak motoru určitě neublížíš, spíš naopak. Teď mě napadla otázka, parkuješ auto venku nebo v garáži? Pokud auto parkuješ venku, tak v tomto období je auto hodně studené a může se díky rosení tvořit nadměrná kondenzace vody, která se i během delší jízdy nemusí stačit odpařit . Já mám např. auto ve vytápěné garáži, jezdím často krátké trasy (do práce je to 8km tam a 8km zpět) a žádná emulze se mi na víčku nedělá... Upraveno Leden 3, 2010 uživatelem Konny 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sentinel Odesláno Leden 3, 2010 Sdílet Odesláno Leden 3, 2010 No občas mám auto v hotový garáži (okna atd)a občas v garáži jako jen hrubý stavbě takže defakto je venku jen je obehnaný zdmi mě to dělá už rok ale ne v takovýhle mířa jak je na fotce. a to ted za 2 měsíce najedu to co jsem najel předtim skoro za rok. No nic zejtra ho vyměnim to budu mít přesně 100TKM a budu kontrolovat a dám vědět :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Leden 3, 2010 Sdílet Odesláno Leden 3, 2010 Určitě pak dej vědět, jestli to dělá i s novým olejem nebo ne 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Jendík Odesláno Leden 24, 2010 Sdílet Odesláno Leden 24, 2010 No já tam měl při koupi Castrol Softec, od výroby byl motor plněn plnou syntetikou 5W40. Teď tam mám Mobil 5W40 a ten šlem se dělá pořád. Je to prý (a dává to docela i smysl) po krátkých jízdách kdy se motorový olej dostatečně neprohřeje a po chladnutí motoru v něm kondenzuje vlhkost. Jinak na olejářským fóru mi radily šlem neotírat, prý se v něm hromadí hlavně olejová aditiva. Jednou za čas jet delší štreku a hned po ní by to zmizet (než se zase začnou jezdit krátký trasy). 0 Citovat Odkaz ke komentáři
VSemi Odesláno Leden 24, 2010 Sdílet Odesláno Leden 24, 2010 ten bílí sajrajt to vážně dělá když se jezdí kratké trasy..co teď v zimě je i 10 km....se to proste nestačí pořádně prohřát. a mít doma sud 5W 40 a kupovat 10W je blbost...5ka je lepši..kor teď v zimě v těch mrazech se ten morot rychlej promaže...okud ti o motor nežere tak tam lej řidší-5W-40 pro motor je to lepší. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
labus Odesláno Únor 2, 2010 Sdílet Odesláno Únor 2, 2010 Hm, koukam, že s tim sajrajtem nemam problem sam. ikdyž po tom co jsem nalil Mobil 1 0w40 je toho sajrajtu mnohem min. A to vesměs jezdim po městě. olej má najeto 8 000 km a motor si v porovnání s jinym přede jako kotě :lool: 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Jendík Odesláno Únor 15, 2010 Sdílet Odesláno Únor 15, 2010 Předem řikám že nechci bejt za trotla a nechci zakládat nový téma, ale mam takovej dotaz. Když uváděj u 75kw oktávky olejovou náplň 4.7l to je jako maximální nebo tu optimální? (myslim vůči měrce). Já že sem do oktávy nalil těch cca 4.7l mám tam teď oleje jen kousek pod maximum (tak 2mm pod ten horní ohyb na měrce). Tak doufám že to snad nevadí, nechce se mi odpouštět. Jinak když jsem u toho, proč by mohlo větší množství oleje odrovnat kat, to jako že ten motor by ho mohl spalovat víc? Normální člověk by se na to vys..l, když nesahá hladina nad maximum, jenže mě to prostě nedá, tak se ptám. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Únor 15, 2010 Sdílet Odesláno Únor 15, 2010 Já mám v motoru taky víc oleje (zhruba v tom ohybu na měrce) a nic se neděje, olej se nestrácí a na posledních emisích bylo vše také vpořádku, na STK jdu teď v červnu, ale myslím si, že bude vše opět bezproblémů (myslím emise = správně fungující kat) ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Jendík Odesláno Únor 15, 2010 Sdílet Odesláno Únor 15, 2010 Odpouštět to nebudu, to by mě mohlo milovat, při kontrole to nad max nemá, tak by se nemělo nic stát jak píšeš. Příště se radši zkusim trefit přesně mezi (ne kozy), teď naposled mi prostě trochu ulitla ruka. Ale jinak platí že kdo maže ten jede! 0 Citovat Odkaz ke komentáři
liborer Odesláno Březen 6, 2010 Sdílet Odesláno Březen 6, 2010 No já tam měl při koupi Castrol Softec, od výroby byl motor plněn plnou syntetikou 5W40. Teď tam mám Mobil 5W40 a ten šlem se dělá pořád. Je to prý (a dává to docela i smysl) po krátkých jízdách kdy se motorový olej dostatečně neprohřeje a po chladnutí motoru v něm kondenzuje vlhkost. Jinak na olejářským fóru mi radily šlem neotírat, prý se v něm hromadí hlavně olejová aditiva. Jednou za čas jet delší štreku a hned po ní by to zmizet (než se zase začnou jezdit krátký trasy). Včera jsem přišel na ten samej problém, a to mam sice vicemene venku na zime, ale jezdim denne do prace 30km obcas nakou kratkou trasu a tak jednou za tyden jednu delsi okolo 200km. Vcera jsem jel prave delsi, po 100km jsem musel dolít olej, kterého bohužel za 15000 asi litr ubyva asi litr a mel jsem vicko poradne zanesene tim sjrajtem...tim chci rict, ze se to ani po takovy dlouhy trase nerozpustilo a 14 dni pred tim jsem jel v kuse 300km... Chci se teda ujistit ze to nemuze byt napr. tesnenim...? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Jendík Odesláno Březen 6, 2010 Sdílet Odesláno Březen 6, 2010 Hlavní příznaky špatného těsnění by jsi asi poznal. Když se ti neztrácí voda z expanzky (nevalí do oleje) nebo naopak nevnikne olej do vody, když ti po nastartování (většinou po delším stání) nejde z výfuku hustej bílej kouř (nevalí voda do válce), nebo když nemáš problémy s přehříváním motoru, tak bych těsnění pod hlavou neřešil. To si aspoň myslim já. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
liborer Odesláno Březen 6, 2010 Sdílet Odesláno Březen 6, 2010 Nic z toho me nastesti netrapi, takze je to snad ok...asi se to jen spaluje, jinak uz nevim:) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Jendík Odesláno Březen 6, 2010 Sdílet Odesláno Březen 6, 2010 Zas si myslim že litr na 15000 je dost, já od výměny k výměně nedoleju ani slzu a to tam leju tu řídkou 5w4cítku. I když jak sem napsal vejš radši nalejvám víc než míň :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
stihacka Odesláno Březen 7, 2010 Sdílet Odesláno Březen 7, 2010 Klidně můžete lít na horní rysku, ničemu to nevadí, horší je když se to přeleje o víc než pár milimetrů nad, to potom dělá bordel, klikovka škrtá o hladinu a v těch otáčkách jí to moc dobře nedělá. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest chipmann Odesláno Březen 7, 2010 Sdílet Odesláno Březen 7, 2010 JJ emulze je naprosto normální uvidíš že až bude léto tak tam nic mít nebudeš prostě to ventilové víko je dost studené a tam se vysráží vodní páry prostě to neprohřeješ 0 Citovat Odkaz ke komentáři
bagr12 Odesláno Březen 29, 2010 Sdílet Odesláno Březen 29, 2010 A co long life olej? Ja mam Eleganci z 2002 (1.6i) a original byla na long life intervaly (ted nevim,co tam je,zatim jsem to nezkoumal) Na firemni 1.9 tdi jsem taky jezdil long life (vychazelo to kolem 35000 km ) a problem jsem nemel. Co vy na to? Spis ne, nebo Proc ne? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.