Přejít na obsah

Volvo S40 2,4i


TomasB

Doporučené příspěvky

Tak jsem se dneska dopoledne vydal na STK. Jak jsem došel k autu, tak si říkám, že je jako prase a že teda ještě zajedu na myčku. Tam jsem skejsnul přes hodinu, protože kvůli mrazu myli jen uvnitř, takže jim to teď trvá dlouho. Opět to začalo vypadat atraktivně, hrozně to prokouklo. Dojel jsem na STK+EM, tam bez čekání ihned na emise, který byly nato šup. Jak jsem seděl a držel plyn, tak slyším jak si tam spolu ti dva notují, že to auto má naprosto špičkové emise a lamba že je úplně přesně 1,000 :) Sice vím prd co to znamená, ale hned jsem se šel optat a ti dva chválili, že motor je jak novej. Pak se šel kouknout pod kapotu, otevřel, zajásal že to je krása a že ani už na nic dál koukat nebude a zase to zavřel. Pak jsme si ponotovali, že auta s motory už bohužel nebudou a budou jen mrdky. Popřál další šťastné km a šel jsem si pro protokol. Pak přesun do vedlejší budovy, zacáloval a hned se mi otevřely vrata. Pán to protáhnul tím jejich domečkem, já se kouknul na spodek, všechno super, žádnej problém. Pak se pán optal za kolik to jezdí a že to mám moc krásný a velmi zachovalý. No a bylo. Sakumprásk tak 30-40 minut všechno dohromady i s pokecáním. Nulové čekání. A na 2 roky zase klid. B)


Zase jsem si dneska řekl, jak dobrý auto mám a že ty moje úvahy o obměně jsou tak dát si sám sobě po tlamě. :) Dlouho jsem se s tím mimo Pardubice neprojel a projížďka to byla víc než příjemná. Neodpustil jsem si trošku pí*ovin a musel jsem sem tam někoho předjet a provětrat všechny koníky. Je to lahoda pro uši v těch vyšších otáčkách a hlavně to i jede. A nejraději mám takový jak někdo jede třeba 60-80, vrazím tam 2° a jen se kolem něj mihnu :D

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak konečně mi Míra dneska zkouknul ty brzdy. Zadní jsou ještě na dlouho, ale přední jsou kotouče na 23mm což je minimum a destičky 4mm, což je 1mm nad minimem. Tak jsem objednal nakonec sadu Brembo a v sobotu se jde na věc.

 

Nicméně když to dneska okukoval, tak ještě objevil lehký prosak na levém předním tlumiči a lehký prosak na manžetě na poloose. Zatím to prej nemusím řešit, ale asi tu manžetu nechám udělat v létě při výměně oleje. Tlumiče jsem chtěl vyměnit taky ale prej nemám jančit a zatím neřešit a zajet si nechat tlumiče proměřit a podle výsledku se uvidí.

On si vždycky něco plácne a já bych hned měnil :) Tak mně hned zase krotí.

Odkaz ke komentáři

Tak je to doma od Granexu. Ještě jsem to nevybalil, tak doufám, že je vše OK. Ale už jsme spolu něco realizovali dřív a všechno v cajku a super přístup i rychlost, tak věřím, že je uvnitř vše jak má být. Přední kotouče + desky s dopravným za 4.014,-. oboje Brembo.


Tak disky i destičky se lesknou jak psí kulky, teď jen aby vše pasovalo, ale mělo by, protože jsem poslal data z techničáku a tyto mi byly poslány v odkazu jako správné + jsme oměřili rozměr 300mm, tak snad v pohodě. V sobotu jdeme na to.


+ v balíku navíc Tatranka :D

post-226-0-00824500-1424267532_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Tak to máme za sebou. Kotouče a desky nové, kolem očištěno a natřeno na černo Hemerritem, částí které se mohou k sobě přilepit jsou ošetřeny měděnou pastou. Pro porovnání ještě stará a nová destička, stará byla ještě milimetr nad minimem. Všechno hezky vyčištěno. Všechno pěkně podle toho jak to předepisuje výrobce. To si myslím, že v autorizáku by mi to takhle s láskou neopečovávali a nahrkali by to tak, aby to bylo co nejdřív za co nejvíc. Super je, že má kámoš i soft, kde jsou asi všechny možné auta servisně popsané, viz též foto softweru.

Celkem 4200,- materiál + 1000,- práce.

 

No a ještě musím koupit manžetu na poloosu, protože prosakuje a minimálně zajet změřit tlumiče, protože jeden mi trošku prolíná olej. Asi je v cajku a i kámoš mi říká, ať to zatím neřeším, ale mi to nějak nedá a furt mi to visí v hlavě a furt na to myslím, takže to asi stejně nechám v létě udělat spolu s pravidelným servisem.

 

 

post-226-0-78918100-1424552337_thumb.jpg

post-226-0-86804400-1424552404_thumb.jpg

post-226-0-75242100-1424552416_thumb.jpg

post-226-0-04660300-1424552470_thumb.jpg

post-226-0-94432100-1424552495_thumb.jpg

post-226-0-65618800-1424552524_thumb.jpg

post-226-0-21774900-1424552577_thumb.jpg

post-226-0-18498200-1424552630_thumb.jpg

post-226-0-01777000-1424552658_thumb.jpg

post-226-0-37021400-1424552682_thumb.jpg

post-226-0-92170500-1424552695_thumb.jpg

post-226-0-34602700-1424552722_thumb.jpg

post-226-0-70617000-1424552765_thumb.jpg

post-226-0-93300200-1424552778_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Tlumič budeš mít asi v pohodě, mě prolínají oba přední taky, dost mě to vyděsilo, protože po 120.000 km jsme si to tak nepředstavoval, v servisu mi řekli, že to je normální jev a že tlumiče budou v pohodě, ať si zajedu na test ...... a měli pravdu, vše ok,

doporučuji test tlumičů tady, mají tam dobrý tester, takovej ten zabudovanej v zemi, žádný ty mobilní zkušebny hozené na zem ...

http://www.olfincarpalace.cz/stk

Odkaz ke komentáři

Dakie: já vím. Na to, že mu to trčelo v garáži od ráno do večera(kvůli schnutí), tak cena fakt pěkná.

Jarda: mistra servisáka znáš z Lobče. Právě říkal, že to je dost často a že je zbytečný to měnit a jediný co, tak dojet to změřit a jedině toho se držet. Nicméně manžetu stejně musím vyměnit, už jsem včera psal e-mail do Decomu, protože manžetu mi doporučil vzít origo Volvo, že ta druhovýroba právě u manžet není moc dobrá, že s tím má nedobré zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Tlumiče jsou opravdu na výměnu, sice jsem to nebyl nechat změřit, ale když jsem byl v pneuservisu na výměnu letních kol, zvažoval jsem nové letní a pneuservisák mi řekl, ať si nejdřív vyměním tlumiče, jinak budu mít ty nový gumy za chvíli oskákaný od tlumičů. Takže jsem nechal staré gumy, které jsou někdy z roku 2009 a přes léto v rámci ročního servisu chci vyměnit tlumiče. Jen nevím, jestli měnit komplet vše nebo jen tlumiče a ty ochranné prvky nebo komplet s pružinami i uložením. A taky nevím co tam dát, nechci to moc tvrdý, ale spíše tak jak je origo, což nevím co tam je, protože ty samolepky už nejsou k rozluštění.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Tak už mám přidělenej termín servisu, objednal jsem všechny tlumiče, prachovky, dorazy, prostě všechno kromě pružin. Taky nové svíčky a takovou tu sadu na výměnu tý gumový prachovky na poloose, protože kámoš detekoval průsak. BTW, ten zkurvený kus gumy + nějaká vazelína či co to k tomu je za pouhých asi 1600,- ve Volvu. :huh: No a samozřejmě bude olej, filtry, taková ta klasika roční. Letos jsem to o 2měsíce přetáhnul časově, ale kilometrama zdaleka ne, tak to vůbec nevadí.

To bude servis tentokrát tak hrubým odhadem za 20-30 tis. :)


Ještě koukám, že tam mám origo Volvo nějaké špuntíky k brzdovým třmenům, taky kousek plastu za 450,-......grc,grc.

 

Některé díly prostě nejsou nebo raději nedávat nic jiného než origo koupený ve Volvu. Není to žádná pálka, ale principiálně, když vidím jaký hovno za ty prachy dostanu, tak...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak je po servisu. Vyměněny komplet tlumiče, vše mimo pružiny je nové. Dále svíčky po 40tkm, i když ještě měly 20tkm čas, ale už měly trochu opálené plošky. Pak olej a filtry, dále prachovka na poloose u převodovky. Jo a ještě ty špuntíky k brzdám. To celé za něco přes 17 tis.

Koncem října jsem objednaný na výměnu pneu, to ještě bude nějakých 8.841,- a v autě bude za říjen keásných 26 tis. :)

 

Ale jede to teď famózně, takový rozdíl jsem nečekal. Kdybych neseděl, tak by mně to posadilo na prdel, jakej to je rozdíl. Fakt neskutečný, až jsem si musel nadělit asi 50km projížďku jen tak pro radost.

Odkaz ke komentáři

Ty tlumiče už byly opravdu v hajzlu po těch 165tkm. Teď je to krásně měkoučký, žádný drncání ani na větších dírách, ztichlo to velmi výrazně a až příjdou nové neoskákané pneu, tak se těším na to totální ticho. Nevím čím to, ale není teď třeba ani tak citlivě zacházet se spojkou, aby bylo přeřazení plynulé a bez nějakého škubnutí(takový ten projev jak když se moc rychle pustí spojka). Je to prostě pecka teďka.


Kamarád co mi to servisoval si myslí, že je to tím, že jsou všechny dorazy nové, že ty staré asi jak byly už ztvrdlé, tak se to mohlo takhle projevovat. No a v neposlední řadě to i výrazně lépe brzdí.


Něco podobného jsem pozoroval kdysi u Mondea, když jsem po 240tkm od novoty nechal vyměnit tlumiče, to mi taky přišlo, že mám nové auto.


Teď jsem ještě vyměnil baterii v dálkovém ovladači, protože mi kamarád hlásil, že když nechal klíč ležet venku na chladu, tak mu pak Volvo hlásilo, že je nízké napětí na baterii v ovladači. To jsem ani netušil, že to ta potvora umí takhle sama poznat. Že si hlásí která žárovka kde je v hajzlu a podobné věci, tak to mám ozkoušený, ale aby to hlásilo i vybitou batrii v dálkáči, tak to je krutopřísný.


Jo a nějak jsme zapomněli na vzduchovej filtr(ani já a ani on jsme ho nekoupili, sice se prý mění podle předpisu po 60tkm, ale to mi příjde šílenost, takže ho měním i když se nemusí), tak ten ještě příjde vyměnit tak za 14dní, kdy ještě chce kamarád zkontrolovat, jestli po pár km některej šroub nebude dobrý dotáhnout. Prostě ještě taková kontrola.


Při příští servisce to bude taky za víc, páč to budu nechávat měnit rozvody, který se tady dělají na 180tkm. To tak akurát za ten rok a chloupek ta moje najezdí. Tentokrát to nebude dělat Mireček, ale Mr.Kohout alias martinopel, Volvo guru ze Švédských tanků. Toho všichi vynášejí do nebes a sjíždí se k němu i auta zmršená v autorizácích. Tak doufám, že S40 dostane maximální péči. Ono se určitě toho najde víc, co mu nechám udělat, minimálně asi ještě desinfekci klimy ozonem a vyčištění interiéru.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 5 týdnů později...
  • o měsíc později...

Těší mně, že je o mé auto zájem, aniž bych ho chtěl prodávat. Potenciální kupec mi za něj nabízí o 20 tis. méně než jsem za něj dal před 4 lety :) Kdybych ho chtěl prodat a trochu posmlouval, tak si myslím, že bych mu ho prodal za co jsem koupil. Vyloženě čeká, až ho budu chtít prodat :D Jen nevím, jestli ho bude tak dlouho bavit čekat.

Odkaz ke komentáři

Ne, servis v tom není. Ale tak servis je snad normální, ne? On to auto zná, i s ním kdysi jel. Ještě se v horizontu roku musí udělat rozvody a zadní brzdy a pak už jen hodně dlouho jen jezdit. I s tím, že ví o rozvodech a zadních brzdách jako o investici, tak ho prostě chce a ví moc dobře co chce :) V prvé řadě je to ten skvělý nesmrtelný motor co se na něm nemá co kazit co v tom je a v druhé řadě druhou takovou S40 s jasnými km, historií a stavu je pomalu sci-fi najít. Je jich strašně málo a z toho je zázrak vybrat fakt pěknej kousek. On sice momentálně hledá V50 s 2,4i, ale ty taky nejsou a tak by překousnul i to, že S40 není kombi.


Jako trošku mně nahlodal, přeci jen už je to taková babička. Uměl bych si místo toho představit něco takového http://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/s60/16601066?goFrom=list , ale jednak se mi do prodeje fakt moc nechce u auta, kde vím co a jak a druhak barák v plánu. Spíše to vidím až jak se postaví a zas něco našetří, tak že bych to vyměnil za Focus ST nebo RS jako funglovku. Ale to bude za dlouho.

Odkaz ke komentáři

Tohle jsme se teď bavili po e-mailu:

 

Já:

Ono těch S40/V50 je strašlivě málo s tím 2,4i. A koukal bych vyloženě po té motorizaci 2,4i co mám já. Ta slabší verze je prostě slabší a někde jsem četl náznaky, že snad i o něco víc žere.

 

On:

Obecne je jich strasne malo a s tim tvym motorem je jich absolutni minimum.

Tohle je treba zajimavy, ale bohuzel automat a to turbo tak uplne taky nepotrebuju:

http://www.sportovnivozy.cz/69405-volvo-v50-t5

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o měsíc později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...