Přejít na obsah

Volvo S40 2,4i


TomasB

Doporučené příspěvky

Tak pás vyměněn,nakonec cena včetně práce 7.338,-. Zároveň jak došlo v ČR k zaregistrování do systému, dostal jsem svolávačku na mé auto. Nějaký potenciální problém s brzdovým válcem, který si mohu nechat zdarma vyměnit. Je to na půl dne. Za určitých podmínek může docházet k poklesu brzdného účinku, v extrémním případě nemusí brzdit vůbec. Takže se tam bude muset auto podívat znovu.


Jo a při té příležitosti jsem dneska projel nové XC90 v té nejsilnější naftové verzi. Byla se mnou i manželka a syn a synátor se hned ptal, jestli to koupím, že se mu líbí. :jelen: Líbí se i manželce. A mně taky.

Odkaz ke komentáři

Nafta 235hp/480Nm a oficiálně nabízí zvýšení výkonu. Přepnuto do dynamického režimu to vůbec nejede špatně.

V benzínu je nejsilnější varianta 320hp/400Nm. Pak je ještě hybrid a ten má 320+87hp/400+240Nm, to už bude slušná raketa. Auto je to fakt krásné a moc příjemná jízda s tím.

Odkaz ke komentáři

Jsem se dneska pěkně nasral. Volala mi manželka, že nemůže nastartovat a že se z palubky ozývají divné zvuky. Z jejího popisu jsem poznal hovno, a tak jsem musel seknout s prací a vyrazit do Přelouče, nemohla odjet z práce. Tam jsem bleskově zjistil, že je to úplně mrtvý. Tak jsem otevřel kapotu, sundal dekl od baterky, šáhnul na kabel a byly hromy blesky a smrad. Ten kokot ve Volvu, jak mi měnil pás, tak nechal kabel na baterce zcela volný, vůbec to nedotáhnul. Mimo to si myslím, že mi tam i něco chybí, protože tam je jeden šroup, který je jako nový a evidentně na něm bylo něco našroubovaný, protože jinak by byl špinavý, ale září čistotou. Když jsem jim vracel vercajk, co si zapomněl v autě, tak to bylo úsměvný, ale když jsem měl dneska kvůli němu manévry a vlastně to bylo i nebezpečné, tak jsem zuřil a měl kliku, že už bylo po 18 hodině a ve Volvu zavírají v 17 hod. Protože v ten moment bych na nich nenechal chlup. Jednak mohlo auto taky shořet, případně si nedovedu představit, co by manželka dělala, kdyby jí to chcíplo za jízdy a nefungovalo nic. Stačilo by jen vyřadit kvalt a mohlo být těžké překvapení a mohla se vysekat. Pak dozajista takové rychlé střídání napětí/bez napětí nemuselo udělat dobře elektronice. To byly ty zvuky z palubovky, kdy tam střídavě s velkou frekvencí bylo a nebylo napětí.

Jak jsem zvažoval přechod od Forda k Volvu(tím myslím nové), tak po tomto incidentu to tedy moc nevidím. Taky jsem si říkal, že nakonec rozvody nechám udělat ve Volvu a nebudu se plahočit přes půl republiky ke Kohoutovi(švédské tanky), i když to ve Volvu bude 14 tis versus 10 tis u Kohouta, ale teď mám asi jasno. Kurva, prémiový servis za prémiové peníze vypadá jinak.

Odkaz ke komentáři

Klasika cesky autorizaky, uplne jedno, jestli je to nemecka skodovka nebo cinsky premiovy volvo :( Tohle nemuselo vubec dopadnout dobre. Asi jako kdyz jsem si jednou jedinkrat nechal vycistit auto v nobl rucni mycce (nechci jmenovat, ale jedna z nejproflaklejsich). Nechal jsem tam 2000, poskrabali mi na 2 mistech palubku a pac ten kokot nevedel, jak zacvaknout isofix, tak tam sedacku jen naraficil a nerekli ani bu. Zjistil jsem to nahodou po chvili, kdyz jsem musel vic zabrzdit a mala jela dopredu i se sedackou... S panem majitelem jsme si vymenili par emailu (tlf mi na nej nedali) a skoncilo to cely tak, ze mi nabidli vycisteni auta zdarma. Coz jako omluva dobry, ale auto jsem jim podruhy opravdu nesveril

Odkaz ke komentáři

Tohle jsem před chvílí poslal na přejímacího technika, který je zároveň šéf servisu a také v kopii na ředitele/majitele. Tak jsem zvědav co mi k tomu hoši řeknou.

 

Dobrý den pane Xxxxx,
minulý čtvrtek jsem byl u Vás na výměně bezpečnostního pásu na S40. Od čtvrtka auto stálo a dnes v pozdním odpoledni mi manželka volala z Přelouče, že auto nejde nastartovat a vydává divné zvuky. Protože samozřejně její popis byl k ničemu a trčela v Přelouči ještě s jedním člověkem, tak mi nezbylo než seknout s prací a vydat se do Přelouče. Tam jsem zjistil, že auto bylo totálně mrtvé. Když jsem si u Vás auto přebíral, tak jsem zapomenuté nářadí v autě považoval za takové spíš pobavení(a s úsměvenm jsem Vám jej šel vrátit), ale poté co jsem zjistil po otevření kapoty, tak poskytuje daleko lepší obrázek o kvalitě práce ve Vašem servisu. Po otevření kapoty a sundání krytu baterie jsem šáhnul na kabely, nastaly hromy, blesky a smrad. Ten Váš pologramotný výměnkář vůbec nedotáhnul kontakt na baterii. Nejen že auto mohlo taky třeba shořet nebo mohlo dojít k nehodě, například při vyřazení rychlosti za jízdy nebo přeřazování. V momentě kdy by nebyl motor v otáčkách a nebyl zrovna kontakt, mohlo dojít k zastavení motoru a všech systémů a speciálně ženská by si s tím těžko poradila. Asi nemusím moc vysvětlovat, že jsem neskutečně zuřil a měl jsem pro Dekom ty nejsprostší slova. Taky to rychlé střídání, kdy auto bylo a nebolo pod napětím mohlo vést k poškození elektroniky v autě, to byly ty divné zvuky co žena popisovala, v palubovce a motoru to cvakalo o sto šest, jak bylo/nebylo napětí. Navíc jsem na mínusové svorce objevil jeden závit, který svítí novotou a čistotou a silně kontrastuje s okolím. Tam podle mně na něm něco bylo našroubováno a nyní to tam chybí, jinak by závit nebyl takto čistý a jako nový. Nevím co tam chybí, ale vsadím boty, že to není jak by mělo být. Je mi jasné, že výměnkář zřejmě vyzkratovával elektriku, aby vše vybil kvůli pyropatronám a zapomněl to uvést do původního stavu.
Tak jak jsem se již delší dobu zaobíral u firemního auta myšlenkou na změnu z již tradičního nákupu Mondea za obdobu od Volva a také obměnou manželčiny S40, tato zkušenost mně vrací zpátky na zem. Také plánovaná výměna rozvodů na S40, kdy jsem si i říkal, že nepojedu přes půl republiky k Volvo guru Kohoutovi(léty prověřený profík na švédská auta co napravuje i zprasená auta z Volvo servisů), ale zkusím to s Vámi i přes vyšší cenu, tak na to teď nemám odvahu. Ten skvělý, spolehlivý a poctivý "ještě" motor co v té S40 mám si nezaslouží, aby na něj sahal nějaký patlal a zprasil ho podobně nebo hůř jako výměnu pásů. Ostatně ten motor je důvod, proč si takto staré auto ještě držím a udržuji a odolávám nákupu nového s vyhoněným pidimotůrkem.
Zítra večer si udělám čas a budu pátrat po Volvo fórech, co mi to na svorce baterie chybí a o zkušenost se nejspíš při této příležitosti podělím.
Jsem zvědavý, co mi k tomu řeknete, protože tohle se bude špatně vysvětlovat. S Váma jako přejímacím technikem problém nemám, neudělal jste nic špatně a nemám k Vám osobně výhrad, ale někdo na dílně Vám to nepochybně kazí. A mně řádně nasral, hodně nasral.

V příloze posílám foto svorky baterie, závit o kterém píši určitě nepřehlédnete i přes nižší kvalitu fotografie a třeba mi řeknete dřív co tam chybí, než se pustím do pátrání sám. Fotka je již po utažení svorky, původně byla úplně volná, ten "trojúhelníkový" protikus ze spodu byl tak o půl cm níže.

S pozdravem
Tomáš Bxxxxx


Holt ta premie... V tom je aspon eroticka masaz a velkej steak po dobu opravy zdarma, ne? :) Kua, to jsou ceny, na maxe me to vyslo 5500 dily i s praci, SKF.

Obecně Volvo ceny jsou ve všem 2x cena Fordu.

Odkaz ke komentáři

rozvody v elitu pultové ceny:

 

4350/4182 conti/ina

5858 ina vč pumpy

 

jdi se zeptat do šáde na rozvody o2 2.0 fsi a uvidíš stejnej nesmysl, tohle bych neřešil;)

 

Romane obecně ano, teoreticky o tom lze vést sáhodlouhé diskuze :D(např když s40 je defacto focusII, ale jaguar měl taky díly z mondea... )

Odkaz ke komentáři

Tak jsem právě dokončil asi hodinový telefonát s ředitelem firmy a ještě budeme pokračovat osobní návštěvou po 16 hodině. Pozval mně na kafe, protože jsme se docela dobře rozpovídali. Hned ráno věc začal řešit a jen co to u nich vyřešil, tak mi volal. Řekl bych, že jsme si dost názorově blízko.

Odkaz ke komentáři

To je sice fajn, ze si pokecas s majitelem, ale co s tim dementem co ti to neutah.... To proste nema reseni.... Ja vcera byl pro novy gumy, pri vymene jsem zjistil, ze jediny kolo ktery sundavali vloni v Autotechnologi na Chodove tak utahli tak brutalne, ze zkurvili 4 z peti sroubu... Vzacny ozdobny srouby, ktery se uz nedaj sehnat, a musej se utahovat fakt max predepsanym momentem, tak jsou v pici, 3 vohly a jeden temer ukroucenej... Uz to vypadalo ze budem odvrtavat.... Co si na nich vezmu, tezko zjistej kterej imbecil to tam pred rokem tak brutalne utahl.

No a samozrejme tady v ty gumarne vcera, nejakej novej kluk, typicky prazdnej pohled, jak ma v ty palici vymetyno, nasadi gumu na rafek tak ze je videt ten obrovskej napis INSIDE... Tak mu sef jednu flaknul, at to predela, ale to je proste beznadejny, to bys tyhle lidi musel mlatit po drzce cihlou nonstop, a stejne by to bylo marny... Sikovnej opravar ma furu prace, tak holt musi nekoho zamestnat, ale na utahovani sroubu a vypousteni oleje se holt hlasej jenom retardi, to je fakt tezky...

Odkaz ke komentáři

asi tak nějak................

majitel možná jako dobrej "manager - obchoďák" okecá situaci, ty budeš spokojenej, on bude spokojenej a zítra se to může opakovat u někoho jinýho..........

jedna věc je, že šikovných mechaniků je málo, protože šikovnej mechanik nebude dělat na majitele za 150 na hodinu a on si za něj vyfakturuje 1500, ale někde sám na sebe za 500 na hodinu jen pro něj......

dost možná to je mechanik v prémiovém volvu, kterej minulej tejden dělal v dacii nebo hyundai........

nedělejme si iluze, že když v prémii hledaj mechanika, že vybíraj toho nejlepšího z XY uchazečů......... vyberou toho, kdo přijde, pokud někdo přijde, bohužel musí pracovat s tím co je, najít kvalitního člověka je dneska problém všude.

samozřejmě existujou vyjímky, ale to je zanedbatelné procento, možná se mu toto stalo poprvé, ale toto je tak zásadní věc, která je ohrožující život a ta se NESMÍ stát, ani v prémii, ani v dáčii

Odkaz ke komentáři

No tak jsme poseděli v živém rozhovoru 4,5 hod. Takže jsem toho dneska moc nestihnul udělat. Probrali jsme toho strašně moc a evidentně máme velmi totožné názory. Problému samotnému jsme věnovali tak 5min. Ten technik co to zvrzal se k tomu přiznal a sklopil uši. Prý je to ale zrovna jeden z těch nejlepších a údajně velmi dobrý diagnostik a není běžné, aby se mu něco takového stávalo. Hodně jsme probírali i problém sehnat technika na dílnu a jako nejúspěšnější metodu získání dobrého technika zmínil "ukradení" konkurenci. To co mu prý chodí na pohovory je katastrofa. Probírali jsme fakt kde co, bylo by to na dlouhý psaní. Mimo jiné teď připravují investici za 17 mil, kterou jim nadiktovalo Volvo, budou to nějaké stavební úpravy.

No a abychom to nějak uzavřeli, nabídnul mi další slevu na ty rozvody co plánuji. Zítra mi pošle nabídku. Typuji to, že mně to nejspíš vyjde levněji než u Kohouta ze Švédských tanků, tak to asi nechám udělat tam. Myslím, že i v případě nákupu nového auta budu mít slušné podmínky.

Odkaz ke komentáři

Tomáši, takže klasika ..... to se nám stává tak maximálně jednou za 50 let ....... už bych jim tam auto nedal

kolikrát já tohle slyšel od našich dodavatelů, jasně pak se s nimi hádáš a oni se kroutí a dají ti slevu a slevu, ale to ti je tak asi houby platný, když je náš zákazník už naštvanej, protože oni vyrobili něco na hovno ....

Jo taky je klasika, jéééé to jste jen vy co si stěžujete a na to a ono, nikdo jinej s tím problémy nemá ...... pak za půl roku dojedeš do fabriky a tam se dozvíš, jo tohle? jo to jsme zrušili, protože to stálo za hovno a furt se to sralo .... takže když jsme byli jediný .... to jsme teda mega firma ze střední Evropy, která dokázala zrušit určitou výrobu v celosvětové firmě :D

 

Jako sorry, buď rád, že se nic nestalo, kdyby se stalo a on s tebou manažersky pokecal, tak si u něj necháš auto v servisu znova? já ani náhodou.

Odkaz ke komentáři

Jardo, co si budeme povídat, každej děláme boty. A tohle byla evidentní bota a podle mně se k tomu postavili nejlépe jak to šlo. Bleskově se k tomu postavili čelem. Jak jsem psal, samotnej problém jsme řešili dohromady tak 5 minut a zbytek z těch cca 4,5 hod. jsme jen kecali o všem možném, převážně o podnikání a všem okolo. A pan ředitel je myslím zrovna člověk se správnými názory. Mám na lidi celkem radar a takto dlouhá konverzace ledasco prozradí. Já jsem i přesvědčený, že kdyby jsi s ním mluvil, že by jste si taky padli do oka. Vem to i z druhé strany, že po takovém incidentu si u mně budou dávat zvýšeného majzla a mohu mít spíše výhody, ačkoliv doposud jsem pro ně byl bezvýznamný zákazník. Ono určitě dobrá sleva na nový auto taky nebude k zahození. A dneska už mám osobní přístup přímo k řediteli a tuším, že je zároveň i spolumajitel, ale nezjišťoval jsem to. Tedy cokoliv s ním dohodnu, to platí a nejede přes to vlak. Víš že jsem obchodník :)

Odkaz ke komentáři

No, ja jsem zvedavej na ty rozvody se slevou, jak dlouho ti to pak pojede, nez ventily potkaj pisty. Ono ze sef ma 4.5 hodiny casu na zbytecny zvaneni o obecnejch pravdach s bezvyznamnym zakaznikem taky o necem svedci, kdyby misto toho delal neco uzitecnyho, treba mlatil hasakem pres pazoury ty retardy, co si ve svoji firme zamestnal, aby konecne ten narocnej ukol utazeni sroubu na baterce zvladli bez nejakejch fatalnich problemu....

Odkaz ke komentáři

Nechtel jsem na ty 4,5 hodiny reagovat :) ale to je fakt mazec.To je hodne malo zamestnany sef podniku.

 

Jinak Tome co jsem.se ptal ve trech pojistovnach ohledne premii tak Volvo to rozhodne neni.Ale nakonec to je uplne.Je to stejne asi relativni. Me na "premii" se zacal loupat hlinikovy disk na zimaku :)

Odkaz ke komentáři

Ale tak Žitný, šáhni si do svědomí, každej děláme chyby a když je to vůči někomu, tak každej pak je rád, když to ten poškozený nehrotí. Je to ale taky o přístupu k té chybě. To je myslím dost podstatné. Já když udělám chybu nebo spíše když něco posere můj dodavatel a musím to řešit, tak se to snažím řešit otevřeně a co nejrychleji a zákazník to nakonec ocení, stejně jako otevřenost.


K těm 4,5 hodinám, z větší části si je ukrojil ze svého soukromého času. V 17 hodin zavírají a byli jsme domluveni na 16. Ani jeden jsme rozhodně nepočítali, že se to takto protáhne. Ale hovor šel tak nějak přirozeně a evidentně jsme si sedli.

Odkaz ke komentáři

Tomas tezky, Tome, dopadlo to dobre, taky mohla pani i s detma jit pres boudu do pangejtu, kdyz by ti pak pan vedouci rekl hele nebudeme to hrotit, co? :lol: Ja kdyz udelam chybu, tak jsou v primym ohrozeni stovky lidskejch zivotu a obrovsky materialni hodnoty, ne ze bych nebyl rad, kdyz by to pak tech 500 pozustalejch rodin 'nehrotilo', :smich: ale asi bych v to moc nedoufal. :ph34r: Samozrejme ze kazdej dela chyby, tak holt nas system je nastavenej tak, aby ta chyba jednotlivce mela na vysledek pro zakazniky co nejmensi vliv, zejmena ne fatalni.

 

Proto si myslim, ze kdyz ten seficek zcela pozitivne vi, ze zamestnava retardovany imbecily, a opravdu to vi, protoze proste se mu tam nikdo normalni za poslednich x let neprihlasil, mel by mit ten system nastavenej tak, aby se nemohlo stat to, co tobe, proste s tim musi pocitat a nejak se prizpusobit, az to proste nejaka rodinka nekde nedej Boze nahuli do zdi, protoze zas nekdo neco neutah, uz se z toho nevykeca ani za 10 hodin.... To vidim jako nejvetsi problem, a je to jenom a jenom jeho chyba, proste na to mrda a doufa, ze se nic nestane...

Odkaz ke komentáři

Nechtel jsem na ty 4,5 hodiny reagovat :) ale to je fakt mazec.To je hodne malo zamestnany sef podniku.

 

Jinak Tome co jsem.se ptal ve trech pojistovnach ohledne premii tak Volvo to rozhodne neni.Ale nakonec to je uplne.Je to stejne asi relativni. Me na "premii" se zacal loupat hlinikovy disk na zimaku :)

 

co je to zase za blbost, od ky poji rozhoduje o tom co je a není premie?

 

si měl jít na nádraží rovnou :D

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak na geometrii nezjistí vůli v čepech nebo tyčkách řízení...  Možná by bylo lepší zajet do jiného servisu, kde ví co dělají. Odhalit vůle v řízení a celkově na částech nápravy by měl být základ! 
    • To mne bohužel nenapadlo.. tipoval sem to na ty čepy jelikož sem to auto nedávno kupoval. Také je mi divné že mechanik na geometrii nic špatného nezjistil, řekl jen že geometrie je ok já sedl do auta a žádná změna..krom té geometrie sem mu předem zmiňoval i tu vůli řízení.. 
    • Ahoj, často je i vůle v tyčkách řízení, tak je dobré měnit s čepy i tyčky. To by měl ale dobrý mechanik zjistit ještě před opravou! 
×
×
  • Vytvořit...