Jump to content

Převodovka DSG


jiri001

Recommended Posts

zopakuji pro jistotu otázku- řešíte vy, co máte DSG, která je řízená vcelku jistě velice sofistikovanou řídící jednotkou, která je nějak nastavená a kalkuluje s jistými hodnotami točáku a koní a vy chipem tyto hodnoty celkem razantně změníte, jiné nastavení právě řídící jednotky toho DSGéčka?

a abych předešel odpovědím typu coplos (kdy předpokládám, že ty máš chipnutý auto s DSG, jestli ne, tak to už mam taky za sebou chvilkový poježdění s chiplou 77čkou v manuálu), tak předesílám, že nejsem uplnej amatér a jde mi o to, že seriovej motor má nějakej průběh výkonu a Nm s nějakýma špičkama na který dozajista DSG nějak reflektuje, tzn ve chvíli, kdy se tyto špičky a průběh změní, tak je asi škoda, kdyby k tomu nebyla adekvátně upravená řídící jednotka převodovky.

Link to comment

Měl jsem 3 auta s DSG a každé čiplé a není potřeba nic dělat s převodovkou.proč taky?Dostává informace z čidel,tedy ona ví že jedeš kolik a tolik máš otáček a přeřadí,o nic víc nejde.Jestli dosáhneš otáčky pro přeřazení dřív nebo později je jí jedno,bere hodnoty z čidel.Jediné s čím nepočítá je to,že máš "silnější vůz" a nemusí tedy zbytečně podřazovat,ale to je vcelku bezpředmětné,protože nevím proč,ale zatím každé DSG se kterým jsem jel,motor zbytečně podtáčí-což je také jeden z důvodů odcházející dvouhmoty u DSG

Link to comment

nevím, prostě jsem tak přemejšlel, že když mám někde výkovou špičku, tak se, předpokládám, převodovka snaží řadit blízko týhle špičky. tzn když špičku posunu, jestli by se němělo "něco" posunout i u nastavení převodovky nebo si to přepočítá nějak sama?

Link to comment

Pred cca 4 lety (kdy jsem mel prvni auto s DSG) jsem kontaktoval cca 2 znamejsi chiptuning firmy, a u obou me potvrdili, ze se samozrejme pri chipu motoru upravuje i program ricici jednotky DSG z duvodu jasne popsanych Luke288. Uz se o tom kdysi neco popsalo na Skodahome.

Ja do toho nakonec nesel, ale souhlasim s Lukem288, ze prevodovka by mela vedet, ze radi pro jiny motor (mela byt znat jeho charakteristiky), a k tomu by asi jen signaly od senzoru nestacily. Minimalne z hlediska zmeny tociveho momentu by prevodovka asi mela znat posun doporucenych otacek pro prerazeni.

Link to comment
Pred cca 4 lety (kdy jsem mel prvni auto s DSG) jsem kontaktoval cca 2 znamejsi chiptuning firmy, a u obou me potvrdili, ze se samozrejme pri chipu motoru upravuje i program ricici jednotky DSG z duvodu jasne popsanych Luke288. Uz se o tom kdysi neco popsalo na Skodahome.

Ja do toho nakonec nesel, ale souhlasim s Lukem288, ze prevodovka by mela vedet, ze radi pro jiny motor (mela byt znat jeho charakteristiky), a k tomu by asi jen signaly od senzoru nestacily. Minimalne z hlediska zmeny tociveho momentu by prevodovka asi mela znat posun doporucenych otacek pro prerazeni.

 

Ahoj, nesmíš taky některým chiperům všechno věřit-jsou schopni napovídat neuvěřitelné pohádky, co všechno ti při čipu změní-a ono v podstatě jde o vyladění výkonové křivky(u těch lepších), ostatní mění jen plnicí tlak turba a množství vstřikovaného paliva. Rozhodně při čipu nemění nastavení DSG, a to proto, že to není potřeba.

Link to comment

heureka, omicron se mnou v něčem souhlasí :palec: nicméně vím, že jsem na to narazil někde na původním foru

 

coplos: promiň, ale tvoje vysvětlení, že to prostě není třeba na mě nepůsobí jako tvrzení někoho, kdo o tom něco ví...

 

cosby: tobě už bych věřil :) tzn říkáš, že řídící jednotka DSG je učenlivá a je stejná kupříkladu u benzínu jako u dýzlu- z toho co píšeš by měla být...

 

omicron: to TSIčko fakt jezdí průměr přes 9l?

Link to comment

coplos: promiň, ale tvoje vysvětlení, že to prostě není třeba na mě nepůsobí jako tvrzení někoho, kdo o tom něco ví...

 

no vidíš, a ty o tom nevíš vůbec nic a přeš se o tom.....ještě že nejsem chytlavej.

 

a jinak-samozřejmě jsem si před čipem na dsg ověřil, jestli to nemá vliv na řazení-už jsem takový, výdy si nejprve zjistím informace, než za něco vyplesknu peníze. A to je asi i tvůj případ a proto se na tebe nezlobím, že mi nevěříš a raději si to pořádně ověřuješ. Tak by to mělo vždy být, tím předejdeš pozdějšímu zklamání.

 

P.S. Jel jsem zrovna včera s čiplou RS 2.0 TDI CR a musím říct, že mě to docela dostalo.........

Link to comment
heureka, omicron se mnou v něčem souhlasí :) nicméně vím, že jsem na to narazil někde na původním foru

Echch, co dodat :D

 

omicron: to TSIčko fakt jezdí průměr přes 9l?

 

TSI je bohuzel (bohudik) motor, se kterym muzes jezdit i usporne, ale ja ted jezdim hodne, hodne po mizernych silnicich po meste, obcas dalnice. Nejhorsi je opravdu mesto, tj. na spotrebu tohoto motoru katastrofa, na dalnici to jde rapidne dolu. Auto me jede ve 160-180 po autobahnu usporneji, nez 50kou po meste :P Dost idealni na spotrebu je 100ka na statnich v Germanii.

Kdyz uz jsem na potom na dobre dalnici (zejmena GER), jizdu si hodne uzivam, a v zadnem pripade nejedu na spotrebu. Jezdil jsem 15 let na TDIckach, a tak nejak jsem jich jiz mel plne zuby ve vsech ohledech.

Takze si to uzivam, casto v Sku, razeni pod volantem, casto kickdown. Nerad trcim v kolonach jako ovce, a zo to vse se plati u benzinky :( Ale prave pro to jsem si to kupoval. Uvazoval jsem jednu chvilku o Supovi s tou 3.6kou, ale za prve se me v sedanu nelibi (kombik prisel o 1/2 roku pozdeji), a take jsem bral moznost jezdit i usporneji, pokud se zklidnim... Ale moc se me libila, zejmena ve srovnani s 2.0 TFSI, kterou jsem asi 3 tydny mel v zapujcene RSce, to ale bylo paradocne moc hlucne a moc zrave. Ten zvuk :palec:

Ale nelituji.

 

Ještě jsem neviděl nikoho,kdo by uměl upravit SW v DSG.Kdyby to tak bylo,okamžitě bych nechal upravit aby zbytečně nepodtáčela.

Něco jiného je tiptronic od audi,ty se upravují

 

Delaji to napr. u Kerschera (nebo delali) v Nemecku, dela to dost ladicskych firem v Britanii. A jak jsem psal, jiz pred nejakymi roky (jeste s TDI DSG) me to i u nas nabizelo nekolik docela zavedenych firem, ktere rozhodne nepovazuji za nejake neumetely ci mystifikatory. Ale osobne to nechci nijak zduvodnovat, neznam tak dobre motormanagement a jeho propojeni s rizenim 2spojk. automatu. Osobne nijak nepocituji TSI jeste dale posilovat dalsim dopingem, takove auto to jiz nema zapotrebi, az na nejake vyjimky jsem nepocitil jeho nutnost. Samozrejme vim, ze to muze byt jeste zajimavejsi, jezdil jsem jak jsem rikal asi 3 tydny na 2.0 TFSI RSem (onen slavny zluty kombik kanarek), jeste dodatecne dopovanym, ktere pujcuji z Boleslavi (vc. dalsiho zdejsiho kolegy) nekterym zakaznikum. To jezdilo naprosto neskutecne.

Link to comment

Ptal jsem se každého kdo dělá servis škodovek ohledně změny nastavení DSG. Naposledy i Vaše a i u nás v servise ve škodovce. Nikdo o úpravách DSG nic neví a nikdo se do ničeho nechtěl ani pouštět! Sám jako programátor obdivuju způsob, jakým je DSG řízeny a náročnost testování si jen těžko dokážu představit. Ale to neznamená, že je to neupravitelný SW. Vstupních hodnot ale bude celkem dost, takže bych nečekal ani jednoduchou hodnotu typu "při 1500ot přeřaď" ... Bohužel chlapci od VW za utrpení setrváku při < 1500ot do kopce u mě nemají kladné body!

Link to comment

TSIčko asi paráda, doved bych si to představit, bohužel ted jezdím tak brutální kilometry, že bych to neudejchal. oktávka má 240tis km, je čas výměny, čekám na supa právě s DSGčkem, tak mi padlo na mysl jak se to chipuje aniž bych o chipu po mých skušenostech přemejšlel.

 

coplos: neber si to osobně, ale už tvoje první reakce, že přece nechipuju převodovku, ale motor mě dostala...a kdybych kdysi nečet to o čem píše omicron, tak bych se neptal. tzn ono to nebude tak jednoznačný jak si myslíš...

 

řídící jednotka DSG asi nějak upravit jde viz http://www.namotorsports.net/detail.cfm/pa...d/UNDSG2.0TSTG1 zajímalo mě, jestli o tom něco chiptuneři v naší kotlině vědí

 

richard: a poloha S není lepší?

Link to comment

Chipmasters (Chiptuning London) starts offering DSG remaps (DSG gearbox remapping)

We do professional DSG gearbox remaps, according to your needs: - Torque limiter adaptation after chip tuning (ecu remap) - Faster and much smoother gear switching - Faster reaction to steering-wheel paddles - Better fuel economy - Less wear

 

If you drive any Volkswagen-Audi group car with DSG (direct shift gearbox), you might find it quite impressive to drive.

 

But there are plenty of things to improve in its work, and results we get is amazing. Not less.

 

Why you need a DSG remap:

- If car is chiptuned (ECU remapped), the DSG gearbox definitely limits the power (DSG torque limitation)

- Gear shifting will become closer to perfect

- Faster and much, much smoother gear switching

- Kick-down may remain untouched in Manual mode

- Upshifting at redline in Manual mode is possible

- Faster reaction to steering-wheel gear switching can be achieved

- Wider usability of S (sport) mode and more economical D (drive) is ppossible to do

- Acceleration is much faster in result

 

(pozn. Omicron : omlouvam se za cizi reklamu, ale mozna to nekoho presvedci...jdu se podivat na posledni dil Sons Of Anarchy, ve kterem se v minulem dile mihla i Octavia II, pri jejich extempore v Belfastu...pokud tedy nekdo vi, o cem mluvim :) )

Link to comment

Doufám chlapci, že jste si nechali přehrát soft na DSG i teď, v okamžiku výměny zimních pneumatik. Změní se přece mnoho parametrů-valivý odpor, obvod kola.....myslím, že hledáte problém tam kde není, ale dle Vašich předchozích reakcí, předpokládám, že to samozřejmě neuznáte.

Omicron je tím vyhlášený-že musí mít vždy pravdu, tak mu ji ponechme, ať je klid.

Link to comment

klidecek ju ?

 

premejslim nad tim cos ted napsal, a v souvyslosti se zmenou kroutaku a vykonu se mi to zda by totalne minoritni, a to protoze kola muzes menit kazdej rok a vyrobce ti dava urcitou benevolenci v tom jakej prumer pouzijes. Obvod je ale porad stejnej. Kdezto to, ze menis charakteristiku prubehu tociveho mementu a vykonu, vyrobce nepredpoklada vubec. Ja mel za to ze se to proste dela tak ze chiptunnerum je znam limit prevodovky na kroutak a podle toho upravi ECU motoru. Firmy co upravujou soft DSG, uz to asi delaji kdyz z motoru pomoci HW uprav vymacknou treba o 30% vice jako treba ABT dokaze z 2.0TFSI vymacknout 300 kobylek.

Link to comment

Pro omicrona:

Měl jsem Superbas 1,8 TSi,teď mám A6 3,0 TDi Allroad a můžu ti s klidným svědomím říct,že s Audi jezdím ve všech režimech úsporněji než s TSI.

Pro mě je TSi docela katastrofa.Je fakt,že jsem jezdil pouze krátké trasy-6km do práce a 6 km zpět nebo dlouhé kde jsem tomu zas dával a pořád oklo 10-11 litrů.

Link to comment
klidecek ju ?

 

premejslim nad tim cos ted napsal, a v souvyslosti se zmenou kroutaku a vykonu se mi to zda by totalne minoritni, a to protoze kola muzes menit kazdej rok a vyrobce ti dava urcitou benevolenci v tom jakej prumer pouzijes. Obvod je ale porad stejnej. Kdezto to, ze menis charakteristiku prubehu tociveho mementu a vykonu, vyrobce nepredpoklada vubec. Ja mel za to ze se to proste dela tak ze chiptunnerum je znam limit prevodovky na kroutak a podle toho upravi ECU motoru. Firmy co upravujou soft DSG, uz to asi delaji kdyz z motoru pomoci HW uprav vymacknou treba o 30% vice jako treba ABT dokaze z 2.0TFSI vymacknout 300 kobylek.

 

Samozřejmě jsem to nemyslel vážně s tím zimním obutím. A je to opravdu minoritní-i s tím krouťákem. Je to vyzkoušeno s 1.9 TDI i s 2.0 TDI CR RS s chipem a funguje to ve spojení s DSG bez problému.

 

a jinak souhlas-klídek, klídek

 

Tady je odkaz na firmu, která to chipuje a majitel má to eReSo s DSG a chipem.

http://www.lukasauto.cz/

Můžete to s ním zkonzultovat, já bych tady žádný pi....viny nepsal, kdybych to neměl vyzkoušený.

Link to comment

Luke288: Ten upgrade z tvého linku vidím dost nereálně. Nevěřím tomu, že jednotným FW lze upgradovat více vozů! Např. Octavia II prodávaná u nás s DSG nemá funkci launch control (potvrzeno emailem ze škodovky) ale stejné octavie prodávané v jiných zemích tuto funkci aktivní mají, proč? Takový "upgrade" bych si do auta nedal ani kdyby mi zaplatili.

 

omicron: takových 7 odrážek bych napsal z fleku taky a klidně i dvě A4 povídání okolo. Proto mi to připadá, jako povídání o vzdušných zámcích od amatérů, než slovo odborníků. Nebo se snažili "laicky" vysvětlit jak dokonalé to po jejich úpravě bude? Nevěřím tomu že na základě takových neodborných amatérských plků věříš že tomu rozumí??? Pár PR řádků udělá odborníka z každého.

Edited by RichardD
Link to comment
Omicron je tím vyhlášený-že musí mít vždy pravdu, tak mu ji ponechme, ať je klid.

 

Na cem stavis tuto invektivu ? Psal jsem jasne, ze si netroufam rozhodovat, zda-li to k necemu je, ale ze to nekdo nabizi... Mam tu ted 2 prispevky, v tom druhem jen citace nabidky nejakych Britu. Ani v jednom zadne prosazovani nejake pravdy ???

Mam na DSG na 2 autech odjezdeno mozna 300 kkm (cca 5,5 roku), myslim, ze me to jaksi opravnuje o ni tady diskutovat...

Link to comment

Richard: našel jsem to asi během minuty na googlu...a hlavně v seznamu avaiable vehicles škodovka vůbec není...

 

coplos: hm, chiptuning u lukášauto... OK, necháme toho.

 

poslední dotaz- kolik už máte s tím chipem najeto a jaký máte roční nájezdy km? já jen, že mě spojka fungovala 25tis km a do tý doby jsem si myslel, že je všechno v pohodě. naneštěstí jezdím hodně km (za listopad cca 10K km) na to, abych s chipem a DSG experimentoval, takže zůstanu radši u serie.

 

možná ještě jeden teoretickej dotaz- ví se, kolik DSG snese? protože třeba u 77kw, 103kW manuálů se hranice únosnýho krouťáku plus mínus ví, jak je to s DSG?

Link to comment
omicron: takových 7 odrážek bych napsal z fleku taky a klidně i dvě A4 povídání okolo. Proto mi to připadá, jako povídání o vzdušných zámcích od amatérů, než slovo odborníků. Nebo se snažili "laicky" vysvětlit jak dokonalé to po jejich úpravě bude? Nevěřím tomu že na základě takových neodborných amatérských plků věříš že tomu rozumí??? Pár PR řádků udělá odborníka z každého.

 

Ty si se svymi zkusenostmi a znalostmi troufnes hodnotit, ze vsechny ty firmy a ladici jsou amateri, PR zvanilove a stavitele vzdusnych zamku ? Mas to nejak podlozene, v tom pripade prosim, aby jsi nam vysvetlil, v cem je to nesmyslne, vc. nabizenych uprav znamych "vad ci chovani" DSG, jako je napr. vnuceny rezim Kick-downu v manualu, vynucene auto prerazeni i v manualu (aniz by to bylo nejak vyrazne v cervene), nebo dalsi zrychleni reakci prevodovky pri razeni padly pod volantem. Proc by to mely byt "hloupe plky amateru", pokud to dokazou, tak to samozrejme je prinos.

Link to comment
Pro omicrona:

Měl jsem Superbas 1,8 TSi,teď mám A6 3,0 TDi Allroad a můžu ti s klidným svědomím říct,že s Audi jezdím ve všech režimech úsporněji než s TSI.

Pro mě je TSi docela katastrofa.Je fakt,že jsem jezdil pouze krátké trasy-6km do práce a 6 km zpět nebo dlouhé kde jsem tomu zas dával a pořád oklo 10-11 litrů.

 

Ja ti verim, ale co ? Jiz nekde vyse jsem psal, ze me ta spotreba nevadi (neresim to). Ja to auto nekupoval kvuli spotrebe, nemam to zapotrebi.

Pro nekoho to samozrejme muze byt katastrofa, i ja jezdil dlouho, dlouho s ropakem, ale ja to skutecne resit nepotrebuji. Ty kratke trasy, kdy se posouvas jak pises, je pro tento motor opravdu ten nejhorsi rezim, ja to vim. Po meste se take blizim desitce (i vic), spotrebu me pote zachranuji delsi trasy a dalnice :) Ale v benzinu nic lepsiho v teto cenove kategorii noveho auta nic lepsiho asi nenajdes. Obcas mu dopreju i nejaky ten zakusek jako 100 oktan, ktery mu opravdu svedci.

Link to comment
možná ještě jeden teoretickej dotaz- ví se, kolik DSG snese? protože třeba u 77kw, 103kW manuálů se hranice únosnýho krouťáku plus mínus ví, jak je to s DSG?

 

Mokra (6ti kvalt u TDI) ma limit 350 Nm, sucha (7mi kvalt u TSI) 250 Nm. Pak je jeste nova 7ka s 550 Nm, ta ale neni pro Skodu (jen Audi/VW)...

Link to comment

to luke------coplos: hm, chiptuning u lukášauto... OK, necháme toho

 

 

přesto mě chipoval OI 81 kw, sharan 4x4 85 kw, 3x OII 77 kW, bráchovi také 3X (passat a peugeot) a spokojeni .....

pokud máš negativ zážitky s ním, tak sem s tím...

 

 

omicron-ani nebudu reagovat

Edited by coplos
Link to comment
Ty si se svymi zkusenostmi a znalostmi troufnes hodnotit, ze vsechny ty firmy a ladici jsou amateri, PR zvanilove a stavitele vzdusnych zamku ? Mas to nejak podlozene, v tom pripade prosim, aby jsi nam vysvetlil, v cem je to nesmyslne, vc. nabizenych uprav znamych "vad ci chovani" DSG, jako je napr. vnuceny rezim Kick-downu v manualu, vynucene auto prerazeni i v manualu (aniz by to bylo nejak vyrazne v cervene), nebo dalsi zrychleni reakci prevodovky pri razeni padly pod volantem. Proc by to mely byt "hloupe plky amateru", pokud to dokazou, tak to samozrejme je prinos.

 

IMHO automobilka je za funkčnost DSG zodpovědná na rozdíl od tunerů ať už profíků či amatérů. Když vyrábíš výtah tak ho musíš nadimenzovat na 10x vyšší zatížení než má povolené k provozu. A pak přijde tuner výtahů, zvýší rychlost motoru a nálepku "max 250kg 3 osoby" přelepí "max 500kg 6 osob". Pak výtah jezdí rychleji a uveze 2x tolik lidí bez problémů, protože musí unést i 10x tolik jak víme, ale...

A to stejné si myslím o chipování motoru/převodovky. Jestli víš o někom ověřeném kdo dokáže vlastnosti DSG vylepšit jak se píše v 7mi odrážkách tak to napiš do VW ať to od nich koupí a dají tomu zázemí. Jinak bych se toho asi bál.

 

Mokra (6ti kvalt u TDI) ma limit 350 Nm, sucha (7mi kvalt u TSI) 250 Nm. Pak je jeste nova 7ka s 550 Nm, ta ale neni pro Skodu (jen Audi/VW)...

 

Ve škodovce jsem byl varován před čipem skrze teplotu oleje v převodovce při přečipování. Nevím ale, jestli to platilo pro případ překročení hraniční hodnoty 350Nm nebo i pro hodnoty nad 320Nm co mám teď.

Link to comment

richarde, ale to samý se dá říct o chipu. je spousta "ověřených" zvýšení výkonu, který fungujou dlouhodobě, tak proč by automobilky nemohly čerpat z jejich zkušeností a nedávaj to rovnou do výroby? o tom to není.

 

zatím jste mi nikdo neřek, kolik s těma chipama máte najeto?

 

coplos: člověče, já vznes normálně ze zajímavosti dotaz, ty mi tady argumentuješ tím, že to je zbytečný a že řeším nesmysly, protože to máš od kohosi ověřený. ten kdosi je nějaká firma lukáš auto u který jsi ty a tvoji známí nachipovali osm aut z nichž DSG maj tak maximálně čtyři. to je reprezentativní vzorek jako prase, fakt. a ne, já nemám negativní zkušenosti s firmou lukáš auto a ani je nemůžu mít, protože bych nikdy v živote nedal auto k někomu, kdo se prezentuje, že umí chiptuning všech automobilových značek (by mě zajímalo, kdybych tam přijel s W12 od audi). tzn že umí všechno trochu, ale nic pořádně (nadneseně řečeno).

 

stejně tak existuje firma ABC chiptuning, kteří mají spoustu spokojených zákazníků fungujících na placebo efektu, kdy se všeobecně ví, že to jsou podvodníci největší.

 

tzn beru vysvětlení od cosbyho o kterým vim, že opravdu ví o čem mluví a nemá to jen jako jedna paní povídala...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...