Jump to content

Převodovka DSG


jiri001

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Zdravim....

chtěl jsem se zeptat, jestli někdo nevíte o servisu, kde by za rozumný peníz vyměnili olej v DSG.

Nejlépe v Plzeňském a Jihočeském kraji.

V autorizáku by mi asi vzali na buben.

Nevíte na kolik to tak vyjde??

Díky moc za rady

Link to comment
Zdravim....

chtěl jsem se zeptat, jestli někdo nevíte o servisu, kde by za rozumný peníz vyměnili olej v DSG.

Nejlépe v Plzeňském a Jihočeském kraji.

V autorizáku by mi asi vzali na buben.

Nevíte na kolik to tak vyjde??

Díky moc za rady

 

Ze zkusenosti (jiz 2.auto s DSG) bych to naopak nechal udelat autorizovany servis Skoda nebo VW, neni to zadna darda, mas jistotu, resp. zaruku. Samozrejme to dokaze udelat i nejaky "garazista" (jsou od velmi dobrych az po ruzne matlaly), nicmene z principu bych sel tam, kde se to dela casto, a maji k tomu i nejakou podporu automobilky.

DSG je dost drahy spas (dnes stale kolem 50-65 tis. Kc !), naopak vubec neni narocna na udrzbu, a pokud jiz k tomu dojde, nema zadny smysl na tom nejak setrit. To plati vicemene u azde automaticke prevodovky, u ktere chce majitel dosahnout nejakeho dobreho probehu kilometru.

Link to comment
A na kolik Tě to vyšlo v tom autorizáku??

Myslim včetně oleje a filtru nebo jsi si kupoval komponenty sám??

 

Jéé to už nevím, musel bych kouknout do faktury, bylo to jeste u predchozi O2, u te stavajici jsem se jeste na takove kilometry nedostal.

 

Ale nic jsem samozrejme nekupoval, stydel bych se prijit do znackoveho servisu a mit v igelitce plechovku s olejem. To chce naturu, a oni me vzdy ve vsem vyhovi, takze to bych si nedovolil. Ja takove postupy nesnasim, porad v tom (bez urazky, jen muj osobni nazor) vidim takove to "cechactvi". Zvlaste je-li auto v garanci, je to dost divne takto postupovat.

 

Pozn.: uz jsem to nasel, bylo to ale v r. 2007, delali me toto vse "prohlídka 60 kkm,brzd.kapalina,prach.+pal. filtr,DGS olej", celk. cena 9.8 kKc bez DPH (jsem platce).

Link to comment
Ale nic jsem samozrejme nekupoval, stydel bych se prijit do znackoveho servisu a mit v igelitce plechovku s olejem. To chce naturu, a oni me vzdy ve vsem vyhovi, takze to bych si nedovolil. Ja takove postupy nesnasim, porad v tom (bez urazky, jen muj osobni nazor) vidim takove to "cechactvi". Zvlaste je-li auto v garanci, je to dost divne takto postupovat.

 

Trošku off-topic - mě tohle divné nepřijde, kdyby neměli za olej tak šílené ceny, pak bych to neřešil a nevozil si vlastní, ale dávat jim trojnásobek normální ceny mi přijde fakt mimo.. Mluvím v tomto případě o motorovém oleji. Ostatní věci (náhr. díly, jiné provozní náplně) neřeším a nechávám dělat přímo servis. I když třeba na jarní/zimní prohlídku s sebou vozím láhev chladící kapaliny, kterou jsem u nich kupoval už dřív a kterou jsem kromě jediného doplnění už nepoužil, tak proč mi má ležet doma ;)

Link to comment

Tady se jednalo o servis DSGcka, to se dela jedna za cca 60 kkm, a do toho bych se sam nevrtal. Duvody jsem popsal.

Pri beznych vymenach, zejmena pogarancnich to je jiste tema k diskuzi. Osobne jsem take napr. rozcarovan, kdyz me doplni kapalinu do ostrikovacu, neb jsem mel napr. prazdnou nadrzku, a ta cena je jaksi jinde, to uz me ale nedelaji :-)

Link to comment
Tady se jednalo o servis DSGcka, to se dela jedna za cca 60 kkm, a do toho bych se sam nevrtal. Duvody jsem popsal.

Pri beznych vymenach, zejmena pogarancnich to je jiste tema k diskuzi. Osobne jsem take napr. rozcarovan, kdyz me doplni kapalinu do ostrikovacu, neb jsem mel napr. prazdnou nadrzku, a ta cena je jaksi jinde, to uz me ale nedelaji :-)

 

 

Litr oleje origo pro DSG stojí 500,-Kč a práce mě stála 800,-Kč. Musí na to být nějaký speciální přípravek (udělátko) a pak není problém vyměnit-otázka cca 3 hodin. Dělal mi to servisák, který se specializaje na koncernová auta. Ušetřit se na tom dá určitě hodně oproti servisu Škoda. A pokud máš servisáka , kterému důvěřuješ, není čeho se bát. ;)

Link to comment
  • 4 months later...

Tak jsem po vymene kompletniho bloku spojek, doporucili to servisu v MB, po udalosti, kdy ma na dalnici znicehonic "vysadila" cela licha pulka prevodovky a radili jen sude (!). Po zastaveni a restartu ridicich jednotek (vypnuti zapalovani a znovunastartovani) bylo vse OK, nicmene diagnostika stale hlasila vule na spojce 1 a sporadicke chyby pri razeni lichych stupnu.

Badali nad tim, a pote doporucili servisu vyse jmenovanou vymenu. Ted to jezdi jak nove. Najeto cca 60kkm, je to sucha 7DSG...

Link to comment
  • 4 months later...

Nemám sice Škodu, ale koncern a musím říct, že někteří zde mají docela zláštní názory, když mají nulové zkušenosti, hlavně, co do úrpav motorů s DSG převodovkou. 6tka DSG DQ250 má výrobce stanovený maximální provozní kroutící moment na 350Nm, tedy to je dlouhodbá zátěž. Má ovšem omezovač, který při překročení určité hranice (nevím jistě, kolik to je, dle všeho kolem 380Nm) tento omezí. Dle údajů, co jsem zjistil ale konstrukčně zvládá, samozřejmě s nějakým omezením životnosti kolem 500Nm bez vážnějších problémů, pokud počítáme s rychlejším opotřebováním. Pokud je toto málo, nebo se předpokládá, že bude zatěžována dlouhodobě, mění se lamely na spojkách. U nás se to neprodává, ale v UK, DE a podobně to jde objednat. Pak zvládá kolem 580Nm bez problému. I u nás je firma (Renovak), která umí nanášet materiál (je to vlastně výměna třecího materiálu), který zvedne tepelnou odolnost a i odolnost materiálu je taky vyšší a tím se zvedne síla, kterou zvládne přenášet. Problém je, že bez úpravy DSG alespoň co do změny omezovače momentu je to k ničemu.

 

Je teď otázka, jak se toto mění. K tomu jsem už nezískal informace přesné, jednak dle všeho motor dává informaci RJ DSG o momentu a na základě toho pak provádí omezení, kdy při dosažení hranice sníží zatížení až do přeřazení na jiný stupeň, což se projevu cca 2vteřinovou ztrátou výkonu. No a teď je právě co nevím, tedy, jestli je hodnota upravena v RJ DSG (jak tvrdí ti ,co to umí), nebo se mění hodnota, kterou motor do DSG posílá (ta se dá vyčíst přes VAG). Dle všeho jsou obě možnostu možné a da druhá by snad byla možná i u nás.

 

No a proč to někdo chce řešit a "pozřebuje" více Nm? No, třeba proto, že chce :-) Mám TFSI 2.0, kód BYD, GT2871R turbo od Garrett, sání, svody, kat a měl bych se umět dostat na cca 400HP, což nechci, mám představu o cca 350-370HP, ale DSG už by mně limitovala a to by byla škoda, tam se dostanu počítám někam ke 450Nm. Jistě, počítám se sníženou životností, ale to, dle toho, jak vůz používám, nebude zase tak strašné, protože je to vůz na denní ježdění, ale někdy chci trošku blbnout.

Link to comment
  • 2 months later...

Ahoj

Mam otázku... vlastnim OII 2005 2.0 DSG. V režimu "Sport" točí motor otáčky na hranici červeného což je v pořádku. Nicméně já na sport moc nejezdim a v Dčku když sešlápnu plyn tak točí taky až na hranici červeného...je to v pořádku? Od toho by měl být přece ten sport režim ne? Dá se nějak udělat aby mi na Dčku i při plnym plynu řadil dřív než v maximálních otáčkách???

Předem děkuji za odpovědi.

Link to comment
  • 1 month later...

Ahoj

Mam otázku... vlastnim OII 2005 2.0 DSG. V režimu "Sport" točí motor otáčky na hranici červeného což je v pořádku. Nicméně já na sport moc nejezdim a v Dčku když sešlápnu plyn tak točí taky až na hranici červeného...je to v pořádku? Od toho by měl být přece ten sport režim ne? Dá se nějak udělat aby mi na Dčku i při plnym plynu řadil dřív než v maximálních otáčkách???

Předem děkuji za odpovědi.

 

 

 

 

Menej zošliapnúť plyn. A čo sa týka "S" to nie je o konečných otáčkach, pri "S" napriklad nepreradí v zákrute vyššie.

 

http://www.auto.cz/prevodovka-dsg-podrobny-popis-16887

 

 

 

Citujem: Řidič volí podobné režimy jako v běžných automatizovaných převodovkách. Standardní režim „D" může být vystřídán sportovním režimem „S", kdy řídící jednotky motoru a převodovky spolupracují se senzory otáček kol (rozdílné otáčky kol ukazují na jízdu zatáčkou) a zabraňují nechtěnému přeřazení nahoru během průjezdu zatáčkou. Režim „Tiptronic" nechává rozhodnutí o okamžiku změny převodu na řidiči (tlačítka na volantu, nebo samostatná dráha voliče).

Link to comment
  • 1 year later...

hosi poradte v akych otackach je najlepsie drzat DSG pri radeni ;) napr. idem kludne radi pri cca 1300ot. potom napr mi radi pri 1600ot alebo 1900ot. a podobne. zalezi aku mam nohu na plyne. chcem sa vyhnut podtacaniu motora tak preto sa pytam. a zaroven ak by ste vedeli kedy teda pri akych otackach zapina turbo ;) mam 1.6tdi vdaka :pivo:

Link to comment

no to ze radi sama viem ale vse zalezi na tom ako pridam resp ked mam nohu zlahka na plyne radi mi pri cca 1300ot. ked mam nohu na plyne viac radi niekde pri 1600ot a pod. preto sa pytam ako je lepsie jazdit resp kedy je vhodnejsie aby radila. myslim tym jazdu cez mesto.

Link to comment

Je to docela nesmysl, to už je pak lepší řadit ručně pákou, nebo pod volantem a je to i otázka typu motoru, každý "motor + převodovka" je jinak nalazen. Každopádně, ať je to jak chce, nejezdíš nějak proto, aby nějak řadila převodovka, ale jezdíš nějak proto, že to tak potřebuješ a převodovka se tomu, lépe, nebo hůře, snaží přizpůsobit. Někdy samozřejmě i v automatické režimu potřebuješ dočasně uděla něco jinak, ale obecně je tan režim právě proto, abys moc neřešil. Já, když jedu město v D, tak si taky někdy dopomůžu pádlami pod volantem a pak zase pokračuju v automatu, nebo si někdy plynem podřadím, ale nesnažím se cokoliv dělat kůvli převodovce, ale kvůli tomu, co potřebuju s autem dělat a jak.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Nechceš alebo nevieš to pochopiť? :wallbash: Prevodovka si radí sama podľa "štýlu" tvojej jazdy, ked zošliapneš naplno bude radiť v maximále , keď minimum tak v minimále.

Edited by Ol@f
necituj primo predchozi prispevky prosim
Link to comment
  • 2 months later...

chlapi chystam sa na vymenu oleja v prevodovke DSG. mam 1.6 TDI MR11 a pisal som jeldovi ohladne mnozstva oleja a ten mi napisal toto : podle VIN to tak vyběhlo a sám jsem tomu nevěřil  - volal jsem dealera - a ten volal až do Škodovky a tam mu řekli ze u této převodovky je skutečně náplň 1,7 litru .je to asi bezúdržbová převodovka ..

neni to nejak malo 1,7 litra ?? :blink:

Link to comment
  • 8 months later...

Mám možnost koupit OII 2005 1.9TDI v plné palbě s DSG najezd 205000km od příbuzného.

 

Trošku to tady a na jiných forech pročítal a příjde my že názory na životnost DSG se hodně liší.

Jak je to s životnosti DSG? (v 2005 je pokud vim 6ti kvalt, v oleji)

Je sevisman schopny odhadnout kolik muže ješte DSG cca vydržet? Pokud ano máte nějaké doporučení na někoho v okolí Prahy?

 

Předem díky za jakoukoli reakci :)

 

PS. v 205t km má být měněné i něco kromě oleje kazych 60t v DSG? četl jsem něco o lamelech v 180t km, ale to je hloupost ne?

Link to comment

Kupodivu hloupost to neni:-) ale odhadnout to pujde tezko ze prevodovka vydrzi dalsich xyz kilometru. Jedine co muzes zjistit jestli vsecko funguje jak ma ale to te asi neuspokoji do budoucna.

 

Ja bych to spise videl tak ze pokud chces jit do dsg bud pripraven ma problemy ktere muzou nastat. Prevodovka se da opravit ale ne kazdy to umi, da se vymenit ale to je risk, ale pokazde v tom budes za petimistnou castku.

 

Takze jako vsude, chces li opici, musis mit na banany. Pokud je to pro tebe riziko radsi bych sel do manualu extra v chrochtaku.

Link to comment
  • 1 month later...

Kluci poradíte, kolik litrů oleje je třeba vzít k jeho výměně v 6q převodovce (OII 2.0TDI 16V BKD). Dočetl jsem se, že v nové převodovce je 7.5 litru oleje, prodejce tvrdí, že k výměně "by mělo stačit 6 litrů). Mám v úmyslu objednat originální olej. Díky.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...