Jump to content

Převodovka DSG


jiri001

Recommended Posts

Zajímají mne vaše zkušenosti s OII a převodovkou dsg, zejména ve spojení s dieselovým motorem, a to jek 1.9 tdi, tak 2.0 tdi. Samozřejmě, že nechci diskriminovat kolegy, co jezdí s benzínovými motory, proto prosím o postřehy i je. popište závady, poznatky o spotřebě a pod.

Link to comment

Mel jsem (v cervnu prodana) O2 1.9TDI Elegance s DSG (cca 100kkm), absolutni spokojenost jen s jednim malym problemem, spotreba byla dlouhodobe kolem 6 l/100 km, a to pri dalnicnich rychlostech (zejmena autobahn) kolem 180-190 kmh, a velkem provozu zejmena po mestech.

 

Vubec jsem nikdy nepocitoval nutnost mit misto TDI 1.9 motor 2litrovy. Na dalnicich to vyznam nema, maximalni pouzitelne rychlosti jsou srovnatelne, problemy s 2.0TDI jsou az prilis zname.

 

Nyni jsem presel na 1.8TSI, rovnez s DSG, takova vernost k prevodovce je jiste vymluvna a vserikajici :-)

Link to comment

Tak co se týká spotřeby, jen zírám, já s lehkou nohou jezdím za 6,5 l/100 km, při takovém tempu, jak píšeš není problém 8 l/100 km i více, a navíc to na 17 " kolech skoro víc než 190 km/h ani nejede. Max. rychlost jsem dal 202 km dle tacho a to bylo trochu z kopce - dojezd D 11 směrem k HK. 2,0 TDI má vyšší maximálku a zdálo se mi, že je kultivovanější. Protože jde ale skutečně o problémový motor, zvolil jsem 1.9 TDI a občas brblám.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Dobrej. Mám tak Octavii 2 1.9tdi 77kw s DSG převodovkou. Koupil jsem auto jeko ojeté Mělo najeto okolo 113000km a druhý den jsem zjistil když bylo auto studené ráno po nastertování že něco rachtá ! A pak jsem si zjistil že to dělá setrvačník . A byla to pravda . Nechal jsem ho vyměnit a je klid!!! S autem jsem dokázal jed za 4,6L/100, ale skoro vždy když jedu v klidu tak 6,5L/100 a na dálnici naplno tak 7,5-8,1l/100. Tankuju naftu na stanicí Benzina tu lepší Vera . A po tak 6ti nádržích se to začalo projevovat sepším a tižším chodem motoru. A taky to lépe jede. U převodovky doporučuju dodržet výměnu oleje po 60000 km. A taky nechat to udělat ve značkovým servise s olejem Škoda k tomu určeném. Já jsem se domluvil s jedním servisákem a on mi to za pár korun vyměnil. Maj na to takovej přípravek a musí se taky po odšroubování šroubu na vypouštění vyšroubovat plestovej čep a pak to teprve vše vyteče pak napouštět a na kovci zašroubovat ten plast. Převodovka musí řadit naprosto sametově a bez škubání. Soused má tu samou Octavii jako já a taky mu to začalo za studena rachtat a už se smiřuje se setrvačníkem a začal na něj šetřit.

Link to comment

Já má combi. Ten setrvačník jsem sehnal origo zabalenej od jednoho kamaráda dá se říct že zadarmo. Teda skoro. Ale dá se koupit origo ve Škodovce za 22000kč nebo na internetu tal kolem 16tis dokonce jsem jednou našel za 8900kč . Ale musim doporučit jedno vrakoviště v Praze ve Vršovicích maj i stránky www.maxi-l.cz a tam mi ho tenkrát fungl novej dávali za 8000Kč nebo tak nějak. Maj tam hodně věcí fungl nových za dobrý Ceny! Zjisti si podle čísla kar. ten tvuj setrvák ! Ať pak není nějaké nedorozumění. A až ho uvidíš tak žekneš že je to takovek kus železa za kterej by si nedal víc než 3tisíce. Ten použitej jsem si nechal a musim říct že je to takovej rozrachtanej krám!! Nechal jsem si ho vyměnit v Porsche Praha Prosek a udělali to dobře nebo alespoň není problém. Stálo to asi 5200 nebo 5400kč . Nezapomeň to důležité ! Nech si tam dát nový šrouby !! Rychlost? Jel sem sním tak 190-200 k/hod ale bylo to z kopce na dálnici na Mlad. Boleslav. Jinak nejlepší rychlost tak 150-160 a nebo pohodovku 120. Ten motor potřebuje nadupat ale nechci si :palec: zničim zase setrvák. Já jsem spokojen je to taková pohodovka. Je trošku hladovější než manuál ale dsg je dsg!

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Dobrý den,

Mám takový probléme s DSG - mám škoda octavia 2,0TDI DSG - najednou mi začalo v převodovce dost rachtat - hlavně když plynuju nebo pustím plyn na stupních 3 a 5. Také převodovka občas přeřazuje ve vyšších otáčkách na stupní D - hlavně z 2 na 3 a z 4 na 5. Mohl by mi někdo prosím říct co by to mohlo být?

Každopádně děkuji předem za odpovědi a také za předchozí dotazy a odpovědi na ně. Myslím si že to asi bude ten setrvačník - ale nevím to přesně a do servisu se dostanu až ve čtvrtek. Jo a chci se zeptat jestli se s tím dá jezdit - abych něco zbytečně nerozbil.

Díky

Link to comment
Dobrý den,

Mám takový probléme s DSG - mám škoda octavia 2,0TDI DSG - najednou mi začalo v převodovce dost rachtat - hlavně když plynuju nebo pustím plyn na stupních 3 a 5. Také převodovka občas přeřazuje ve vyšších otáčkách na stupní D - hlavně z 2 na 3 a z 4 na 5. Mohl by mi někdo prosím říct co by to mohlo být?

Každopádně děkuji předem za odpovědi a také za předchozí dotazy a odpovědi na ně. Myslím si že to asi bude ten setrvačník - ale nevím to přesně a do servisu se dostanu až ve čtvrtek. Jo a chci se zeptat jestli se s tím dá jezdit - abych něco zbytečně nerozbil.

 

Jak jsi presne poznal, ze Ti rachta zrovna v DSG ? To bych privital takovou radu. Obecne by to mohl byt zde jiz mnohokrat zminovany dvouhmotnostni setrvacnik.

 

Take nerozumim presne tomu vyjadreni "...Také převodovka občas přeřazuje ve vyšších otáčkách na stupní D - hlavně z 2 na 3 a z 4 na 5...", to je snad v poradku, ze ve vyssich otackach DSG radi smerem nahoru ? Mozna by to chtelo upresnit.

 

100% by jsi s tim mel okamzite jit do ODBORNEHO servisu a neodkladat to. Jakakkoliv automaticka prevodovka je dost sofistikovane a zejmena DRAHE zarizeni, u ktereho se moc nevyplati jakykoliv odklad reseni problemu. Urcite Ti nikdo presne neodpovi, zda-li se s tim jeste dal da jezdit bez rizika.

Link to comment
  • 2 months later...

ja mel lifta 10/2005 1.9 s DSG a nemohl si to vynachvalit.. tak proto jsem vzal nedavno combi 03/2007 zase 1.9 a zase DSG.. tak mohu jen a jen doporucit.. a kdo v tom nejel, tak nevi.. vsichni kolem rikaji automat blee.. ja to taky rikal, dokud se nesvezl a od te doby jen a jen DSG :angry:

 

jinak dotaz na odbroniky: umi nekdo preprogramovat + a - ?? myslim aby k sobe radil nahoru a od sebe podrazoval? je to jen jedina vytka, kterou bych chtel odstranit :smich:

Link to comment
k tomu + za - > úplně laicky - nešlo by jen prohodit někde pod voličem kontakty, nebo tak nějak?

 

To by urcite neslo, protoze prepinani na zakladni desce je myslim bezkontaktni, takze tak jednoduche to jiste nebude.

Ale stale nechapu, proc tato logika nekomu vadi, na lodi take ovladam ridici pakou motor ve stejne logice (paka dopredu jedu dopredu, paka dozadu a couvam).... Absolutne me vyhovuje pro brzdeni motorem abych je cuknul joystickem k sobe, aniz bych nejak zvlast musel pohnout rukou. Ale to jen, kdyz ma pravou ruku na operce, kdyz ji mam na volante, delam to jiz jen padly.

Ale pravda, asi kazdy nejezdi na lodi, ale pote by me tedy zajimalo, z ceho jste zvykli na obracenou logiku ?

Link to comment

99% zavodních vozu (vím, že octa není závoďák) je řešena tak, že k sobě řadíš kvalty nahoru takže + a při brzdění podřazují dopředu takže - Tak mi to přijde logicky a můžu říct, že je to asi jediná věc, která mi vadí.. ze začátku jsem kolikrát podřadil, než jsem si zvykl, ale stále to není 100% jistota..

 

jinak bohužel nemám volant s pádly (tlačítky), což by to vyřešilo.. ale takhle.... se poptávám, kdo to umí přeprogramovat..

Link to comment
Musím dať za pravdu Kalicovi keď je prevodovka napr. na Fabii S2000 tak k sebe je + a od seba je -. Myslím si že takto by to bolo logickejšie, takže jedine pádla, tie sú ako pravá hore a ľavá dole?

 

OK, vysvetli prosim, proc to je pro Tebe "...logickejšie..." ? Pro to, ze to ma nejake zavodni auto ? Ty na to z nej mas nejaky navyk ? Me vadi ten tvuj soud o tom, ze podle Tebe to je logictejsi, proc tedy ? Me naopak VELMi logicke pripada to, ze kdyz zrychluji, tak dam paku od sebe, a opacne. Ale u me to as bude take tim, ze mam s automaty již letite zkusenosti, takze jsem takto zvykly...

A proc by padla mela byt opacne ? Jsou naprosto v poradku, stejne jako DSG joystick ...

 

jj soudruzi alespon padla udelali spravne.. prave plus a leve minus... :)

nicmene wrccko dííky.. jsem vedel, ze ty budes mit pochopeni... :)

ale stejne furt nikdo to neumi???? help!

 

JAk na obecne skole, cim vice se nakupi souhlasu od kamaradu, tim je to vetsi pravda ? :o

Porad NIKDO z Vas nevysvetli, proc to podle Vas je logictejsi obracene...Tak to zkuste :o

Ale jinak take stale nechapu tu snahu tu logiku z vyroby nejak otocit, myslim ze to je cesta do pekel pro zmatenou manzelku ci technika v servisu, zvykle na standardni logiku razeni... No, proti gustu žádný dišputát, pravil klasik...

Link to comment

No príde mi to logické a príkladom je aj obyčajná prehadzovačka na bicykli kde vyšší prevod ťaháš smerom k sebe a nižší od seba. Stačí?

Ad 2 sedliacky - keď zrýchľujem tak idem dopredu a zrýchlenie ma tlačí do sedadla tak vyšší stupeň dám smerom k sebe a nižší od seba.

 

Technik v servise podľa mňa ani nevie ako sa radí, pozrie na mieste kde je + a - a hotovo....sú vyškolení "až až" :o

Link to comment
OK, vysvetli prosim, proc to je pro Tebe "...logickejšie..." ? Pro to, ze to ma nejake zavodni auto ? Ty na to z nej mas nejaky navyk ? Me vadi ten tvuj soud o tom, ze podle Tebe to je logictejsi, proc tedy ? Me naopak VELMi logicke pripada to, ze kdyz zrychluji, tak dam paku od sebe, a opacne. Ale u me to as bude take tim, ze mam s automaty již letite zkusenosti, takze jsem takto zvykly...

A proc by padla mela byt opacne ? Jsou naprosto v poradku, stejne jako DSG joystick ...

 

 

 

JAk na obecne skole, cim vice se nakupi souhlasu od kamaradu, tim je to vetsi pravda ? :o

Porad NIKDO z Vas nevysvetli, proc to podle Vas je logictejsi obracene...Tak to zkuste :o

Ale jinak take stale nechapu tu snahu tu logiku z vyroby nejak otocit, myslim ze to je cesta do pekel pro zmatenou manzelku ci technika v servisu, zvykle na standardni logiku razeni... No, proti gustu žádný dišputát, pravil klasik...

 

nic proti, ale nikde nepadlo, ze ja nebo wrccko mame vetsi PRAVDU?!

 

wrccko to popsal stejne jako to CITIM i ja.. pri zrychleni Te to tlaci do sedacky, takze tahas k sobe.. a pri brzdeni Te to tlaci dopredu a tim padem podrazuji dopredu..

 

a jeste kdyz se podivas na klasicky Háčko, tak dopredu mas rychlosti 1-3-5 a k sobe mas 2-4-6 Ktere kvalty sou vyssi? I tu vydim jistou logiku..

 

A ohledne technika v servisu tak ten tam zaradi D :) A jelikoz jezdim ke znamym lidem, tak nemam problem upozornit, ze jsou eventuelne + a - prohozeny :)

Link to comment

Taky se přidávám s názorem, že pro mne by bylo lepší, kdyby se vyšší rychlost řadila směrem vzad a nižší, tedy případné podřazování směrem dopředu. Sice jsem si už docela zvykl na standardní ovládání, ale v začátcích s dsg jsem se dost často pletl a místo vyšší rychlosti jsem podřadil. Nemám sice zkušenost se soutěžními vozy, ale intuitivně jsem prostě řadil obráceně. I proto si nemyslím, že někdo musí mít pro svůj názor důvod! Někomu to prostě vyhovuje jinak, než je standard a basta. Ale jak jsem psal, zvyknout se dá na vše. Samotného by mne zajímalo vyzkoušet si řazení pádly na volantu, to musí být paráda :o

Link to comment
aj báwo to má tak ako sme spomínali :o

 

Jiří máš pravdu, prečo by som musel mať dôvod? Nejak mi príde Omicron, že niet múdrejšieho na fore ako si ty...toto nie je prvá diskusia kde musíš mať navrch.

 

dik za to BMW.. zrovna jsem to hledal :)

Link to comment

Ač se většinou s omicronem shodneme, tentokrát se přidám spíš na stranu "oponentů" :palec:

 

Hned po koupi jsem měl ze začátku trošku problém zvyknout si na podřazování k sobě a nadřazování od sebe - intuitivně bych řadil opačně. I z toho důvodu, že z neutrálu řadím D k sobě a S zase k sobě, tudíž bych logicky řadil vyšší stupně k sobě. Naopak z neutrálu řadím zpátečku od sebe, tudíž od sebe bych postupně snižoval stupně od nejvyšších po nejnižší, přes neutrál na zpátečku..

 

Ale je to jen o zvyk - pár (set/tisíc) kilometrů a už je to automatika :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Ono je asi netěsnost a netěsnost, předpokládám, že tomáš neparkuje na louce, tudíž  by si na dlažbě či v garáži nějakých úkapků všiml. Pokud to jen rosí, neřešil bych, pokud kape, řešil bych.. 
    • Výměna oleje v převodovce na GLK 25k Ten diferak me trochu překvapuje, výdrž na ho*no Rameno jsem teď taky jedno měnil, respektive obě vlevo, za 10k + práce
    • Tak vypadá, že ty auta prolejzají důkladně. Prej mi sákne diferenciál a jedno rameno trochu vůle a doporučili výměnu a diferák přetěsnit. Ukazoval fotky a je to takové to zaolejované a "zasypané prachem". Vypadá, že to fakt zkoumají pečlivě a začínám chápat, proč jim to trvá mnohem déle než ve Farene. Na druhou stranu, když mi dělal kalkulaci při vracení auta, tak přetěsnění diferáku (8-9hod) materiál pár stovek, tak kost/rameno(1h) za 10k a práce 40k. Jestli jsem ho správně pochopil, tak 10h práce. Takže pokud jsem správně rozumněl, tak mají 4k/hod. To je dvojnásobek Farene. Ale třeba jsem to jen blbě pochopil. Takže sakum prdum za tyhle dvě věci asi 55k a k tomu příští servis by měl být asi za 15k a ještě výměna oleje v převodovce. To netuším kolik. Zapomněl jsem se zeptat. A tady musím říct, že má Mercedes vychcaně udělanej ten předplacenej servis. Protože normálně předepisu výměnu na 120tkm, ale když má předplacenej servis, tak při více než 125tkm, což je zároveň hranice pro předplacený servis. Takový trošku ojeb. Prej až bude potřebovat, že mi to zahlásí výměnu oleje v převodovce. Takže příští rok počítám, že to bude servis za 100k jako prd. Je to sice hroznej voser, servisovat to v Praze, ale budu tam jezdit. Teď když mám srovnání, tak v tom HK to jsou takoví výměnkáři, co asi auto moc nekontrolují. Otázka je, jestli to přetěsnění diferáku má praktický význam, když jen tohle vyjde na více než 30k. Přišlo mi, že prach to utěsnil a už to nesákne. 
×
×
  • Create New...