Přejít na obsah

Převodovka DSG


jiri001

Doporučené příspěvky

Mel jsem (v cervnu prodana) O2 1.9TDI Elegance s DSG (cca 100kkm), absolutni spokojenost jen s jednim malym problemem, spotreba byla dlouhodobe kolem 6 l/100 km, a to pri dalnicnich rychlostech (zejmena autobahn) kolem 180-190 kmh, a velkem provozu zejmena po mestech.

 

Vubec jsem nikdy nepocitoval nutnost mit misto TDI 1.9 motor 2litrovy. Na dalnicich to vyznam nema, maximalni pouzitelne rychlosti jsou srovnatelne, problemy s 2.0TDI jsou az prilis zname.

 

Nyni jsem presel na 1.8TSI, rovnez s DSG, takova vernost k prevodovce je jiste vymluvna a vserikajici :-)

Odkaz ke komentáři

Tak co se týká spotřeby, jen zírám, já s lehkou nohou jezdím za 6,5 l/100 km, při takovém tempu, jak píšeš není problém 8 l/100 km i více, a navíc to na 17 " kolech skoro víc než 190 km/h ani nejede. Max. rychlost jsem dal 202 km dle tacho a to bylo trochu z kopce - dojezd D 11 směrem k HK. 2,0 TDI má vyšší maximálku a zdálo se mi, že je kultivovanější. Protože jde ale skutečně o problémový motor, zvolil jsem 1.9 TDI a občas brblám.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Dobrej. Mám tak Octavii 2 1.9tdi 77kw s DSG převodovkou. Koupil jsem auto jeko ojeté Mělo najeto okolo 113000km a druhý den jsem zjistil když bylo auto studené ráno po nastertování že něco rachtá ! A pak jsem si zjistil že to dělá setrvačník . A byla to pravda . Nechal jsem ho vyměnit a je klid!!! S autem jsem dokázal jed za 4,6L/100, ale skoro vždy když jedu v klidu tak 6,5L/100 a na dálnici naplno tak 7,5-8,1l/100. Tankuju naftu na stanicí Benzina tu lepší Vera . A po tak 6ti nádržích se to začalo projevovat sepším a tižším chodem motoru. A taky to lépe jede. U převodovky doporučuju dodržet výměnu oleje po 60000 km. A taky nechat to udělat ve značkovým servise s olejem Škoda k tomu určeném. Já jsem se domluvil s jedním servisákem a on mi to za pár korun vyměnil. Maj na to takovej přípravek a musí se taky po odšroubování šroubu na vypouštění vyšroubovat plestovej čep a pak to teprve vše vyteče pak napouštět a na kovci zašroubovat ten plast. Převodovka musí řadit naprosto sametově a bez škubání. Soused má tu samou Octavii jako já a taky mu to začalo za studena rachtat a už se smiřuje se setrvačníkem a začal na něj šetřit.

Odkaz ke komentáři

Já má combi. Ten setrvačník jsem sehnal origo zabalenej od jednoho kamaráda dá se říct že zadarmo. Teda skoro. Ale dá se koupit origo ve Škodovce za 22000kč nebo na internetu tal kolem 16tis dokonce jsem jednou našel za 8900kč . Ale musim doporučit jedno vrakoviště v Praze ve Vršovicích maj i stránky www.maxi-l.cz a tam mi ho tenkrát fungl novej dávali za 8000Kč nebo tak nějak. Maj tam hodně věcí fungl nových za dobrý Ceny! Zjisti si podle čísla kar. ten tvuj setrvák ! Ať pak není nějaké nedorozumění. A až ho uvidíš tak žekneš že je to takovek kus železa za kterej by si nedal víc než 3tisíce. Ten použitej jsem si nechal a musim říct že je to takovej rozrachtanej krám!! Nechal jsem si ho vyměnit v Porsche Praha Prosek a udělali to dobře nebo alespoň není problém. Stálo to asi 5200 nebo 5400kč . Nezapomeň to důležité ! Nech si tam dát nový šrouby !! Rychlost? Jel sem sním tak 190-200 k/hod ale bylo to z kopce na dálnici na Mlad. Boleslav. Jinak nejlepší rychlost tak 150-160 a nebo pohodovku 120. Ten motor potřebuje nadupat ale nechci si :palec: zničim zase setrvák. Já jsem spokojen je to taková pohodovka. Je trošku hladovější než manuál ale dsg je dsg!

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Dobrý den,

Mám takový probléme s DSG - mám škoda octavia 2,0TDI DSG - najednou mi začalo v převodovce dost rachtat - hlavně když plynuju nebo pustím plyn na stupních 3 a 5. Také převodovka občas přeřazuje ve vyšších otáčkách na stupní D - hlavně z 2 na 3 a z 4 na 5. Mohl by mi někdo prosím říct co by to mohlo být?

Každopádně děkuji předem za odpovědi a také za předchozí dotazy a odpovědi na ně. Myslím si že to asi bude ten setrvačník - ale nevím to přesně a do servisu se dostanu až ve čtvrtek. Jo a chci se zeptat jestli se s tím dá jezdit - abych něco zbytečně nerozbil.

Díky

Odkaz ke komentáři
Dobrý den,

Mám takový probléme s DSG - mám škoda octavia 2,0TDI DSG - najednou mi začalo v převodovce dost rachtat - hlavně když plynuju nebo pustím plyn na stupních 3 a 5. Také převodovka občas přeřazuje ve vyšších otáčkách na stupní D - hlavně z 2 na 3 a z 4 na 5. Mohl by mi někdo prosím říct co by to mohlo být?

Každopádně děkuji předem za odpovědi a také za předchozí dotazy a odpovědi na ně. Myslím si že to asi bude ten setrvačník - ale nevím to přesně a do servisu se dostanu až ve čtvrtek. Jo a chci se zeptat jestli se s tím dá jezdit - abych něco zbytečně nerozbil.

 

Jak jsi presne poznal, ze Ti rachta zrovna v DSG ? To bych privital takovou radu. Obecne by to mohl byt zde jiz mnohokrat zminovany dvouhmotnostni setrvacnik.

 

Take nerozumim presne tomu vyjadreni "...Také převodovka občas přeřazuje ve vyšších otáčkách na stupní D - hlavně z 2 na 3 a z 4 na 5...", to je snad v poradku, ze ve vyssich otackach DSG radi smerem nahoru ? Mozna by to chtelo upresnit.

 

100% by jsi s tim mel okamzite jit do ODBORNEHO servisu a neodkladat to. Jakakkoliv automaticka prevodovka je dost sofistikovane a zejmena DRAHE zarizeni, u ktereho se moc nevyplati jakykoliv odklad reseni problemu. Urcite Ti nikdo presne neodpovi, zda-li se s tim jeste dal da jezdit bez rizika.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

ja mel lifta 10/2005 1.9 s DSG a nemohl si to vynachvalit.. tak proto jsem vzal nedavno combi 03/2007 zase 1.9 a zase DSG.. tak mohu jen a jen doporucit.. a kdo v tom nejel, tak nevi.. vsichni kolem rikaji automat blee.. ja to taky rikal, dokud se nesvezl a od te doby jen a jen DSG :angry:

 

jinak dotaz na odbroniky: umi nekdo preprogramovat + a - ?? myslim aby k sobe radil nahoru a od sebe podrazoval? je to jen jedina vytka, kterou bych chtel odstranit :smich:

Odkaz ke komentáři
k tomu + za - > úplně laicky - nešlo by jen prohodit někde pod voličem kontakty, nebo tak nějak?

 

To by urcite neslo, protoze prepinani na zakladni desce je myslim bezkontaktni, takze tak jednoduche to jiste nebude.

Ale stale nechapu, proc tato logika nekomu vadi, na lodi take ovladam ridici pakou motor ve stejne logice (paka dopredu jedu dopredu, paka dozadu a couvam).... Absolutne me vyhovuje pro brzdeni motorem abych je cuknul joystickem k sobe, aniz bych nejak zvlast musel pohnout rukou. Ale to jen, kdyz ma pravou ruku na operce, kdyz ji mam na volante, delam to jiz jen padly.

Ale pravda, asi kazdy nejezdi na lodi, ale pote by me tedy zajimalo, z ceho jste zvykli na obracenou logiku ?

Odkaz ke komentáři

99% zavodních vozu (vím, že octa není závoďák) je řešena tak, že k sobě řadíš kvalty nahoru takže + a při brzdění podřazují dopředu takže - Tak mi to přijde logicky a můžu říct, že je to asi jediná věc, která mi vadí.. ze začátku jsem kolikrát podřadil, než jsem si zvykl, ale stále to není 100% jistota..

 

jinak bohužel nemám volant s pádly (tlačítky), což by to vyřešilo.. ale takhle.... se poptávám, kdo to umí přeprogramovat..

Odkaz ke komentáři
Musím dať za pravdu Kalicovi keď je prevodovka napr. na Fabii S2000 tak k sebe je + a od seba je -. Myslím si že takto by to bolo logickejšie, takže jedine pádla, tie sú ako pravá hore a ľavá dole?

 

OK, vysvetli prosim, proc to je pro Tebe "...logickejšie..." ? Pro to, ze to ma nejake zavodni auto ? Ty na to z nej mas nejaky navyk ? Me vadi ten tvuj soud o tom, ze podle Tebe to je logictejsi, proc tedy ? Me naopak VELMi logicke pripada to, ze kdyz zrychluji, tak dam paku od sebe, a opacne. Ale u me to as bude take tim, ze mam s automaty již letite zkusenosti, takze jsem takto zvykly...

A proc by padla mela byt opacne ? Jsou naprosto v poradku, stejne jako DSG joystick ...

 

jj soudruzi alespon padla udelali spravne.. prave plus a leve minus... :)

nicmene wrccko dííky.. jsem vedel, ze ty budes mit pochopeni... :)

ale stejne furt nikdo to neumi???? help!

 

JAk na obecne skole, cim vice se nakupi souhlasu od kamaradu, tim je to vetsi pravda ? :o

Porad NIKDO z Vas nevysvetli, proc to podle Vas je logictejsi obracene...Tak to zkuste :o

Ale jinak take stale nechapu tu snahu tu logiku z vyroby nejak otocit, myslim ze to je cesta do pekel pro zmatenou manzelku ci technika v servisu, zvykle na standardni logiku razeni... No, proti gustu žádný dišputát, pravil klasik...

Odkaz ke komentáři

No príde mi to logické a príkladom je aj obyčajná prehadzovačka na bicykli kde vyšší prevod ťaháš smerom k sebe a nižší od seba. Stačí?

Ad 2 sedliacky - keď zrýchľujem tak idem dopredu a zrýchlenie ma tlačí do sedadla tak vyšší stupeň dám smerom k sebe a nižší od seba.

 

Technik v servise podľa mňa ani nevie ako sa radí, pozrie na mieste kde je + a - a hotovo....sú vyškolení "až až" :o

Odkaz ke komentáři
OK, vysvetli prosim, proc to je pro Tebe "...logickejšie..." ? Pro to, ze to ma nejake zavodni auto ? Ty na to z nej mas nejaky navyk ? Me vadi ten tvuj soud o tom, ze podle Tebe to je logictejsi, proc tedy ? Me naopak VELMi logicke pripada to, ze kdyz zrychluji, tak dam paku od sebe, a opacne. Ale u me to as bude take tim, ze mam s automaty již letite zkusenosti, takze jsem takto zvykly...

A proc by padla mela byt opacne ? Jsou naprosto v poradku, stejne jako DSG joystick ...

 

 

 

JAk na obecne skole, cim vice se nakupi souhlasu od kamaradu, tim je to vetsi pravda ? :o

Porad NIKDO z Vas nevysvetli, proc to podle Vas je logictejsi obracene...Tak to zkuste :o

Ale jinak take stale nechapu tu snahu tu logiku z vyroby nejak otocit, myslim ze to je cesta do pekel pro zmatenou manzelku ci technika v servisu, zvykle na standardni logiku razeni... No, proti gustu žádný dišputát, pravil klasik...

 

nic proti, ale nikde nepadlo, ze ja nebo wrccko mame vetsi PRAVDU?!

 

wrccko to popsal stejne jako to CITIM i ja.. pri zrychleni Te to tlaci do sedacky, takze tahas k sobe.. a pri brzdeni Te to tlaci dopredu a tim padem podrazuji dopredu..

 

a jeste kdyz se podivas na klasicky Háčko, tak dopredu mas rychlosti 1-3-5 a k sobe mas 2-4-6 Ktere kvalty sou vyssi? I tu vydim jistou logiku..

 

A ohledne technika v servisu tak ten tam zaradi D :) A jelikoz jezdim ke znamym lidem, tak nemam problem upozornit, ze jsou eventuelne + a - prohozeny :)

Odkaz ke komentáři

Taky se přidávám s názorem, že pro mne by bylo lepší, kdyby se vyšší rychlost řadila směrem vzad a nižší, tedy případné podřazování směrem dopředu. Sice jsem si už docela zvykl na standardní ovládání, ale v začátcích s dsg jsem se dost často pletl a místo vyšší rychlosti jsem podřadil. Nemám sice zkušenost se soutěžními vozy, ale intuitivně jsem prostě řadil obráceně. I proto si nemyslím, že někdo musí mít pro svůj názor důvod! Někomu to prostě vyhovuje jinak, než je standard a basta. Ale jak jsem psal, zvyknout se dá na vše. Samotného by mne zajímalo vyzkoušet si řazení pádly na volantu, to musí být paráda :o

Odkaz ke komentáři

Ač se většinou s omicronem shodneme, tentokrát se přidám spíš na stranu "oponentů" :palec:

 

Hned po koupi jsem měl ze začátku trošku problém zvyknout si na podřazování k sobě a nadřazování od sebe - intuitivně bych řadil opačně. I z toho důvodu, že z neutrálu řadím D k sobě a S zase k sobě, tudíž bych logicky řadil vyšší stupně k sobě. Naopak z neutrálu řadím zpátečku od sebe, tudíž od sebe bych postupně snižoval stupně od nejvyšších po nejnižší, přes neutrál na zpátečku..

 

Ale je to jen o zvyk - pár (set/tisíc) kilometrů a už je to automatika :)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...