Jump to content

Nejlepší olej pro 1.4 TSI


Recommended Posts

Vím že nelze říct nejlepší, ale prosím poraďte jaký olej můžete ze zkušenosti doporučit pro 1.4 TSI 90kW (hodlám měnit olej každý rok). Řeším, jestli vzít z autor. servisu Castrol EDGE 5W-30 nebo Castrol Magnatec 5W-40, nebo koupit na pumpě Shell Helix ULTRA 5W-40, případně nějaký jiný? Po internetu kupovat nechci. Zajímají mě hlavně vaše zkušenosti z hlediska tichosti motoru, kultivovanosti chodu. Myslím, že s opravdu kvalitním olejem musí být motor při volnoběhu z kabiny neslyšitelný, při jízdě pak jen minimálně. Díky!

Link to post

Při první výměně tam servis dal Shell Helix Ultra 5W-30,při druhé Shell Helix HX7 10W-40. Co tam bylo z fabriky nevím,jediná jistota je,že to byl LL. Hlučnost se u mě nijak z výměnou oleje nemění = při zahřátém motoru na volnoběh skoro není slyšet - přehluší ho i ventilátor zapnutý na první rychlost. :palec: Taktéž spotřeba oleje je prakticky neznatelná. Olej nechávám měnit po 15 000km.

Oleje Shell nikomu nenutím a ani netvrdím,že musí být nutně nejlpeší. Prostě servis kam jezdím,má zrovna Shell. Kdyby tam měly např. Castrol,tak tam mám Castrol. :pivo:

Link to post

2 JAYFADER

Je úplně jedno kterou značku zvolíš. Všechny musely splnit testy jakosti. Hlavní je dodržet specifikaci VW. Osobně volím oleje Shell a to jen z důvodu, že si je vyrábí. Castrol jen překupuje a nalívá do pěkných flašek, které koncový zákazník vyšší cenou zaplatí. :palec: Takže bych v tvém případě volil asi tento Můj odkaz nebo tento Můj odkaz

 

Jo a jestli chceš kupovat olej na pumpě tak hodně štěstí. :facka: To se pozná, kde jsou prachy. Olej je nejlepší kupovat přes internet jelikož cena je úplně jinde. Ty peníze co ušetříš můžeš použít na sportovní jízdu v podobě benzínu!!!

 

Ještě sem něco přidám, ale je to v PDF.

shell_helix_grade_selection_guide.pdf

Link to post

2 PAWOUK 01

Nejsem si úplně 100% jistý, ale domnívám se že by jsi tam měl mít syntetický olej 5w - 30 nebo 5w - 40. Nechápu proč ti tam dáváli v servisu polosyntetiku. :blink:

 

2

Splňuje VW specifikaci,dal to tam škoda servis,tak v čem je problém? Na syntetiku a polosyntetiku si nehraji. Je tam na 15 000 km a nejezdím krátké trasy,takže i viskozitní specifikace stačí.

Link to post

Problém není v ničem. :palec: Jen jsi dostal horší olej. A věřím, že ti ho pěkně naúčtovali. ;) Máš pravdu v tom, že pokud to splňuje specifikaci tak je to v pořádku. Jen je rozdíl ve viskozitě a aditivech, což v jistých situacích je dosti podstatné. A jak jsi sám napsal,že používáš auto pro delší trasy je bohužel řidší olej lepší.

 

Nechci original servisy hanit, ale po mojich zkušenostech kdy ti tam nalejí cokoliv co mají, jak zde někdo napsal "zrovna v sudu" ,bych se tímto neuklidňoval.

 

Ale tím nechci nic říci proti tobě. :pivo:

Link to post

2 PAWOUK 01

Nejsem si úplně 100% jistý, ale domnívám se že by jsi tam měl mít syntetický olej 5w - 30 nebo 5w - 40. Nechápu proč ti tam dáváli v servisu polosyntetiku. :blink:

 

2

 

to si myslíš, že poznáš syntetiku jen podle označení? nepoznáš, oboje uvedené specifikace mohou být syntetiky, ale taky ne,

zálěží ještě na dalších specifikacích a normách, pokud se týká tady konkrétně, tak u Shellu je to tak, musí se člověk dívat přesně na konkrétní olej, značku a obchodní označení

http://oleje.cz/inde...e=clanky_mytus3

 

tady jeden článek, který jse si dovolil přenést

Vacsina olejov triedy 5W-40 su dnes bohuzial iba HC oleje (hydrokrakovane), co su len vylepsene mineralne oleje. Skutocne syntetickych (PAO-polyalfaolefin) olejov je v tejto triede spocitatelnych len na prstoch jednej ruky - Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40, Motul X-cess 5W-40, Valvoline SynPower 5W-40, Mobil 1 5W-50 a Mobil 1 0W-40. Pričom posledne menovany je momentalne svetova spicka a ostatni sa musia merat s nim. <br style="margin: 0px; padding: 0px; font-family: 'Trebuchet MS', 'Lucida Grande', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px; background-color: rgb(220, 229, 242); ">2. V triede 0W-40 by uz mali byt vsetky plnesynteticke (PAO), aj ked iste dnes nie je nic. Spicka je znovu Mobil 1 <br style="margin: 0px; padding: 0px; font-family: 'Trebuchet MS', 'Lucida Grande', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px; background-color: rgb(220, 229, 242); ">3. PAO oleje maju oproti HC olejom jednu obrovsku vyhodu a sice, svoje mazacie vlastnosti si prakticky udrzuju po cely vymenny interval, kdezto HC oleje su vacsinou po polovici az 2/3 intervalu vhodne akurat tak na vyliatie, pretoze ovela rychlejsie degraduju. A potom HC oleje s narastajucou teplotou rychlejsie rednu, cize pri zohriatom motore su na tom PAO oleje jednoznacne lepsie, maju lepsiu strihovu stabilitu - mazaci film sa len tak rychlo "neroztrhne" (treba zobrat do uvahy, ze na kruzkoch piestov uz pri relativne nizkozatazovom jazdeni vladnu teploty okolo 150°C, pricom pri velkej zatazi to moze byt 250-300°C. Napr. olej Mobil1 5W-50 by mal vydrzat az 350°C. <br style="margin: 0px; padding: 0px; font-family: 'Trebuchet MS', 'Lucida Grande', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px; background-color: rgb(220, 229, 242); ">4. 5W oleje nie su redsie nez 10W oleje (bavime sa o "hustote" za tepla. AKurat za studena su tekutejsie a ovela rychlejsie premazu motor pri studenych startoch, cize su vhodnejsie pre caste studene starty. Pre vysoku teplotnu stabilitu a tym padom stabilitu mazacieho filmu rozhoduje druhe cislo. 30 je pre moderne motory su velmi "riedke" aby setrili palivo, v praxi sa vsak ich vyhody moc neukazuju. 40 je pre normalne vozy optimum no a 50 resp. 60 je lepsie pre vysokonamahane (napr. vysokootackove) motory, resp. pre tych, ktori radi jazdia trvalejsie vo vysokych otackach. Maju totiz vysoke HTHS - vysoku strihovu stabilitu. <br style="margin: 0px; padding: 0px; font-family: 'Trebuchet MS', 'Lucida Grande', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px; background-color: rgb(220, 229, 242); ">5. O kvalite olejov vsak do velkej miery rozhoduje aditivacny balik, pridany do oleja. Su totiz aj oleje v triede 10W-40, ktore mozu mat kvalitnejsie aditiva, nez napr. 5W olej od nejakeho no name vyrobcu. Vacsinou kvalitne oleje maju aj kvalitne aditiva (spickou je znovu Mobil 1 - ale musi tam byt ta jednotka za nazvom)

Tento clanok je z jedneho nemeckeho fora.

 

Olej je nejlepší kupovat přes internet jelikož cena je úplně jinde. Ty peníze co ušetříš můžeš použít na sportovní jízdu v podobě benzínu!!!

 

tady taky nesouhlasím, jsou obchody a obchody, taky si můžeš koupit pěknou sračku ve značkovém obalu

Edited by jar_da
Link to post

2 JAYFADER

Je úplně jedno kterou značku zvolíš. Všechny musely splnit testy jakosti. Hlavní je dodržet specifikaci VW. Osobně volím oleje Shell a to jen z důvodu, že si je vyrábí. Castrol jen překupuje a nalívá do pěkných flašek, které koncový zákazník vyšší cenou zaplatí. :palec: Takže bych v tvém případě volil asi tento Můj odkaz nebo tento Můj odkaz

 

Jo a jestli chceš kupovat olej na pumpě tak hodně štěstí. :facka: To se pozná, kde jsou prachy. Olej je nejlepší kupovat přes internet jelikož cena je úplně jinde. Ty peníze co ušetříš můžeš použít na sportovní jízdu v podobě benzínu!!!

 

Ještě sem něco přidám, ale je to v PDF.

 

Ono to neni ani tak o penězích... Nevím, jestli jsi četl moje poslední příspěvky, ale mám pocit, že jsem se nákupem prémiového oleje po internetu trochu spálil. Neříkám, že to tak musí být, ale moje zkušenost mluví v neprospěch olejů z netu. Kupoval jsem Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30 za opravdu směšnou cenu v porovnání s autorizovanou distribucí. Okamžitě po výměně oleje se motor stal mnohem hlučnější, objevili se vibrace, které dříve nebyly atp. Původní olej měl být podle SK ten samý, ale braný od autor. servisu. Vím, že v servisech můžou být taky pěkný děvky, ale podle mě, pokud si to trochu pohlídáš koupíš opravdu originál. Trochu jsem do toho zabřednul, protože mě to zajímalo, komunikoval jsem s lidmi z Castrol CR. Zkoušeli vypátrat odkud tento konkrétní e-shop bere olej a od nich prý určitě nebylo. I ten obal byl v detailech jiný, na rozdíl od originálního ze servisu, který od nich bere oleje 20 let. Zjištoval jsem nákupní ceny servisů, samozřejmě, že na koncovém zákazníkovi vydělají, ale i jejich nákupní cena je stále nad cenami olejů z internetu. Ani obchodník z e-shopu mi nebyl schopný říct odkud tento olej pochází. Konkrétní e-shop nechci jmenovat, ale třeba na heurece má hodnocení mezi nejlepšími.

Link to post

Já jsem dlouho pročítal různé diskuze a vybíral co nejlepší olej. Longlife jsem zavrhnul předem, auto nechal překodovat na pevný interval a navíc měním co 10 tkm, nebo rok. Používám olej (viz odkaz níže) a na té stránce ho i kupuji. O originalitě jsem přesvědčen,jelikož se jedná zároveň i o oficiální zastoupení značky na českém trhu.

Tady odkaz: http://www.millersoils.cz/115--xfs-5w40.html

 

Ještě můj názor na oleje a jejich označení teplotní specifikace. Podle mě 0W je na naše motory už moc řídký a olej se bude ztrácet, naopak 10W je u nového motoru zbytečně hustý, ten bych použil pokud motor má už určitou spotřebu oleje, nebo jsou slyšet hydroštely, hustší olej lépe dotěsní vůle. 5W- ten je akorát. Co se týče druhého označení tak 30W bude při horkých letních jízdách docela problém, 40W bude v naší zeměpisné šířce akorát, na jihu bude lepší 50W. Čistě laický pohled na věc a odůvodnění proč používám 5W-40 a že se v mém případě jedná o plnou syntetiku o to nepochybuji.

 

Ještě přidám reakci na stránce i s dotazem na vhodný typ oleje:

 

Dobrý den,

prosím o doporučení vhodného oleje pro Š- Octavii 1.4 TSi r.v.2010. Nastavený mám pevný interval výměny 15 tkm/1 rok. Bude stačit XFS 5W-40, nebo bude lepší XFS 5W-50 s přihlédnutím, že teplota oleje při jízdě po dálnici se pohybuje kolem 100 C, v letním parnu i 105 C (měřeno přes ukazatel palubního počítače). Zároveň potřebuji co nejrychlejší promazání studeného motoru po startu důležitého pro rychlé dopnutí rozvodového řetězu hydraulickým napínákem. Děkuji předem za odpověď.

odpovědět

 

02.04.2012 23:48:43 Millers Oils:

Dobrý den, vzhledem k tomu, že pro daný motor Vám servis v 99% případů nalije řídký longlife 5w30 zbytečně ochuzený o motor chránící aditiva, potom se poctivá 5w40 jeví jako dostačující volba. Pokud ovšem chcete maximální možnou ochranu právě při dálničních jízdách v horkých měsících, potom zvolte 5w50. Ten je používán našimi zákazníky i celoročně a díky zimnímu indexu 5w jej můžeme doporučit i pro provoz v chladném období.

Link to post

Dalším faktorem pro motory TSI je také SAP, tedy přesněji jejich množství, motory TSI jsou na tohle háklivé, zrovna tak jako na kvalitu benzínu, jde o usazeniny především na ventilech.

Dávám olej Low SAP.

 

 

Link to post

Vím co je SAP (nízký obsah popela) a je to faktor důležitý u dieselu s filtry pevných částic, kde popel může zaneřádit filtr. Ve spojitosti s TSI jsem o tom neslyšel ani se o tom nikde nepíše.

Link to post

Problém není v ničem. :palec: Jen jsi dostal horší olej. A věřím, že ti ho pěkně naúčtovali. ;) Máš pravdu v tom, že pokud to splňuje specifikaci tak je to v pořádku. Jen je rozdíl ve viskozitě a aditivech, což v jistých situacích je dosti podstatné. A jak jsi sám napsal,že používáš auto pro delší trasy je bohužel řidší olej lepší.

 

Nechci original servisy hanit, ale po mojich zkušenostech kdy ti tam nalejí cokoliv co mají, jak zde někdo napsal "zrovna v sudu" ,bych se tímto neuklidňoval.

 

Ale tím nechci nic říci proti tobě. :pivo:

Já to také tak neberu,že proti mě něco máš. :pivo:

No byl levnější než ten 5W-30,co mě tam dali poprvé. Já na tyhle internetové diskuse,který olej je "kvalitnější" nedám. Stejně to nikdo tady neví. Řídím se doporučením výrobce a ten viskozitní specifikaci neuvádí,jen svoji normu a tu tento olej splňuje. Mimochodem,v tomto článku se píše přesný opak toho co tvrdíš ty,10W-40 je právě vhodný na mimoměstský a dálniční provoz při menším kilometrovém proběhu. Nepočítám s tím,že bych na tomto motoru najel statisíce kilometrů,tak to snad taková hrůza nebude.

http://www.oleje.cz....e=clanky_mytus5

http://www.oleje.cz./index.php?left=main&page=clanky_mytus4

Link to post

2 PAWOUK01

 

Děkuji za články. Jak zde již někdo psal ten tvrdí to a ten zase tohle. Moje zkušenosti, které jsem sem napsal jsou od mého dobrého přítele, který se zabývá tuningem v jedné velké renomované německé firmě. Tam ladí motory, tak se domnívám, že o tom něco vědí. Ale nikomu nechci nic vsugerovávat čí mu nutit svůj názor. :palec:

 

2 JAR_DA

 

Motory háklivé na palivo jsou bohužel dieselové. Pro přiblížení blíž jsou to motory se vstřikováním paliva Common rail. ;) Ale u TDI PD je to též více markantní než u benzínového vozu. :palec:

 

Co se týká internetových obchodů. Psal jsi, že si můžeš koupit sračku ve značkové láhvi. To máš úplnou pravdu. A jak můžeš třeba originálnímu servisu věřit, že prodaný olej co ti nalili do vozu (originální), nepochází ze stejného internetového obchodu v rámci - šetření nákladů, tudíž zvětšení zisků?? To ti nikdo nezaručí. Ano olej který má normální hodnotu 250Kč/litr a někdo ho prodává za 140Kč za litr, je hned jasné že to je nějaká levárna. Ale když ho prodává ten samí origo servis za 600Kč/litr - tak to už je zlodějina. :angry: Mluvím z vlastní špatné zkušenosti. A věřím, že nejsem sám.

 

Mimochodem auto mám servisované v originálu, aby někdo nenabyl dojmu, že jsem zaujatý. Jen některé věci si dodávám sám.

Link to post

Přesně proto nenechávám měnit olej nikoho, ale dělám si sám, olej kupuju dražší, ale je přímo od zastoupení Aralu, takže kvalita jaká má být.

Díky tomu taky vím, za kolik např Aral prodává, takže některé internetové ceny jsou opravdu trochu divné ...

Link to post

Přesně proto nenechávám měnit olej nikoho, ale dělám si sám, olej kupuju dražší, ale je přímo od zastoupení Aralu, takže kvalita jaká má být.

Díky tomu taky vím, za kolik např Aral prodává, takže některé internetové ceny jsou opravdu trochu divné ...

 

tak zkus naznacit, jak se to pohybuje...

Link to post
  • 1 year later...

Nevím kde bereš cenu za výměnu oleje 5000Kč. :wallbash: Originál servis Škoda práce + olejový filtr - cca 916Kč s DPH. ;) Je pravda, že olej jsem dodal já a servis s tím neměl sebemenší problém. :palec:

 

Nedalo mi to vyštrachal jsem faktury tak cena byla 816Kč s DPH a cena oleje Mobil 1 200kč/l ( použito 4l ). Dohromady 1616Kč v origo s elektronickým potvrzením ( el.servisní knížka ) a beze strachu jestli při nějaké příležitosti nevyužijí mou osobní výměnu za důvod ukončení záruky. :palec:

Link to post

já dávám 0W-40, je to Low Saps a na rozvodovém řetězu najeto 90.000 km bez problémů, zrovna tak přestavovač a napínák,

 

je to tento:

 

http://www.aral.cz/automobilove-oleje/Osobni-automobily/Aral-Super-Tronic-0W-40.html

 

přímo od Aralu, obecně jsem do aut vždy dával Aral a všechny motory, včetně HTP, sloužily bez problémů, kdy jsem na každém najel 350.000 km

 

 

 

Myslíš ? Právě naopak vzhledem teplotě např.ve městě tohle není diesel

 

teplota oleje ve městě není tolik, co na dálnicích, tam to leze přes stovku hned,

 

 

každopádně já dávám právě 0W kvůli rychlému promazání za studena, napnutí rozvodového řetězu atd.

 

 

Link to post
Guest chipmann

Jj to chápu ale ver mi ze by jsi se divil jak dokaze topit tsi i ve meste...... mam zase podobne zkusenosti prave se zminenym olejem leju ho hlavne do htp a ani jeden zakaznik nema problem s podpalenymi ventily a nebo pridreneho zpodku

Link to post

Tak u HTP je to jasný, tam je olej xW-50 nebo 60 skoro nutnost, díky konstrukci motoru, resp. umístění olejového kanálu 5 cm od katu :rolleyes: , ale i tak bývají ventily problematické, nebo spíš jejich vodítka, moje zkušenosti z firmy jsou, že na cca 150.000 km se začnou projevovat u varianty 40 kW, u silnějšího HTP až kolem 200-250.000 km, záleží jak kdo dodržoval termín výměny oleje, ti co ho zkrátili, jsou více v pohodě.

 

No jelikož měním auta až na cca 320.000 km, tak uvidím co vydrží TSI, za 4-5 let bude jasno :D

 

 

Link to post

Myslíš ? Právě naopak vzhledem teplotě např.ve městě tohle není diesel

 

 

Doufám, že mi nechceš tvrdit, že pro dieselové motory je zapotřebí horšího oleje. :angry: To by asi bylo velice zavádějící kór, když tam jsou dosti jiné tlaky, či zplodinz z hoření nafty. ;)

Link to post

Nevím kde bereš cenu za výměnu oleje 5000Kč. :wallbash: Originál servis Škoda práce + olejový filtr - cca 916Kč s DPH. ;) Je pravda, že olej jsem dodal já a servis s tím neměl sebemenší problém. :palec:

 

Nedalo mi to vyštrachal jsem faktury tak cena byla 816Kč s DPH a cena oleje Mobil 1 200kč/l ( použito 4l ). Dohromady 1616Kč v origo s elektronickým potvrzením ( el.servisní knížka ) a beze strachu jestli při nějaké příležitosti nevyužijí mou osobní výměnu za důvod ukončení záruky. :palec:

 

 

Ahoj, díky moc za Tvé informace. Můžeš mi, prosím napsat v jakém servisu si byl? Já jsem totiž z Prahy / Středočeského kraje a poptal jsem asi 10 autorizovaných servisů a výsledek: 4l oleje: 3.500 - 4.000 Kč, práce: 1.000 - 1.100 Kč, olejový filtr: 320 - 350 Kč. A v 90% případů nedovolí donést si vlastní olej... proto tak šílená cena.

 

A měnil sis někdy olej už sám? O záruku se samozřejmě také bojím, ale na druhou stranu nechci dávat tolik peněz prakticky za nic ...

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...