Luďa Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 pouzivam LL2 a menich kazdych 15t km..moze to mať nejaky zly vplyv na chod auta?dakujem :) Těžko, jen na peněženku :-) Taky nechápu, pročolej co vydrží 30 000 km měnit po 15 000 km. Mít tady těžký podmínky mrazy -40°C nebo jezdit po poušti, tak to chápu, ale u nás? :D Vždyť i rally Paříž - Dakar měřila přes 15000 km a oleje tam neměnili-kromě oprav. A že tam ten motor dostával zabrat. 0 Quote Link to comment
viewer Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Třeba to dělá jako já, nenajezdí sice 30tis. km ale má ho tam dva roky tak ho vymění, a tak je to spravne, tak to ma byt :) 0 Quote Link to comment
P.T. Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Co bys nám přál vidět? Koukám na olej při každé výměně, takže vím jak vypadá. Kdyby olej neměl šanci při normálním provozu (při nenormálním se interval sám zkracuje) 30k km vydržet, proč by to asi automobilky dělaly? Aby měly servisy práci? Je to jen snůška nepodložených pindů některých, co se jak píšeš pohybují kolem úprav...sice neví jak správně moderní motor upravit, ale hlavně že ví vše o oleji, jeho složení, degradaci a výměnách. Naprosto souhlasím. Kdyby to mělo být i jen trochu "škodlivé" pro motor, proč by to automobilky povolovaly? Tím spíš, že i z cenového hlediska je to pro ně nevýhodné. Std olej by člověk měnil až dvakrát tak často, takže by si "jejich" servisy vydělaly daleko víc, ať už za olej nebo za jeho výměnu... 0 Quote Link to comment
CorradoVR6 Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 ja jazdim rocne 60tisic km aa to auto dostava zabrat...penazenke to nevadi..ak to nevadi autu... 0 Quote Link to comment
Luďa Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Třeba to dělá jako já, nenajezdí sice 30tis. km ale má ho tam dva roky tak ho vymění, a tak je to spravne, tak to ma byt Přesně buď km nebo roky. Nemá cenu si interval zkracovat u LL na 15000km/1rok a u normálního oleje na 10000km/půl roku jak to někteří dělaj. 0 Quote Link to comment
CorradoVR6 Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 tak menim LL po 15tisicoch aa vzdy pozeram v akom je stave..a je na totalku cierny ako keby tam bol 30tisic..radsej to budem menit takto ako by sa mi malo dodrbať turbo..na predoslom aute som ho menil ked mi ukazovala kontrolka a turbo zacalo piskat dost skoro...na tomto aute to skusam takto a zatial je to pohode..uz tam mam 65tisic 0 Quote Link to comment
Luďa Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 Zkusils někdy olej nalejt a, nastartovat na 5 minut a pak trošku vypustit? Víš jak bude vypadat? Černej jako vojenský kanady. 0 Quote Link to comment
1.8TSI Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 Olej je černý po 1000km jak bota ( 5minut je málo ) a je dobře že je černý - je to znamení toho že pracuje jak má - tzn rozpouší a splavuje karbon. Pokud by byl čistý, tak to neznamená skvělý stav motoru, ale že olej neplní svoji funkci a motor se zrovna dobře zanáší karbonem... Každý motor i ten v nejlepším stavu produkuje karbon... to neznamená jeho opotřebení, to je vlastnost. 0 Quote Link to comment
viewer Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 U benzínu olej tak rychle nezčerná a vypadá o něco lépe ale u ropáka je opravdu po pár Km jak říká CorradoVR6: "...na totalku cierny ako keby tam bol 30tisic..." Když jsem měnil tak jsem dal malinko nad rysku, měrkou jsem to tenkou hadičkou a velkou stříkačkou vysál, totál černota, ujeto asi 5 Km 0 Quote Link to comment
TOMCAT Posted February 2, 2010 Share Posted February 2, 2010 Chlapi blížim sa k 75000 km a chcem skratit serv. interval na vymenu oleja na 15000 km. Mam dat LL III alebo nejaky iný. Doteraz som dával pri pravid. prehliadkach (30000, 60000 ) iba LL III Shell a Castrol. Tak prosim poradte dakujem. Keby bolo mozne aj nejaky online obchod s good olejami a cenami. Najlepsie na slovensku. Dakujem 0 Quote Link to comment
mischicka Posted February 2, 2010 Share Posted February 2, 2010 Proč bys dával LL, když budeš mít pevné intervaly? Můžeš v pohodě dávat hustší a taky levnější olej. Jinak po konzultaci s mým dvorním mechanikem v otázce spotřeby oleje taky zvažuju, zda nepřejít na pevné intervaly, byť se stále zastávám pohyblivých. 0 Quote Link to comment
TOMCAT Posted February 2, 2010 Share Posted February 2, 2010 A aky olej by si odporucal? 0 Quote Link to comment
mischicka Posted February 2, 2010 Share Posted February 2, 2010 Nevím, ještě jsem nekoukal, pouze do návodu jaká je specifikace VW pro pevné intervaly. Obecně bych šel opět do Shell, jen ne do Ultra VX 5W30, ale do nějakého "nižšího" s viskozitou např. 10W40. 0 Quote Link to comment
TOMCAT Posted February 2, 2010 Share Posted February 2, 2010 Preco 10W40? Nestaci na 15000 km 5W30? Mam chip tak radsej lepsi olej. A vzduchovy filter davate aky? 0 Quote Link to comment
mischicka Posted February 2, 2010 Share Posted February 2, 2010 Tak řídký olej je podle mě nutný jen pro prodloužené intervaly, na běžné takový být nemusí. Filtr jsem zatím neměnil, ale až budu, tak jedině za origo. 0 Quote Link to comment
TOMCAT Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Ktory olej by som mal dat? 5W 40 alebo 10W 40 ked chcem prejst na pevny serv. interval? A este aku značku olejoveho a vzuduchoveho filtra mam kupit? dik 0 Quote Link to comment
wrccko Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 5W-40 ;) viď a vzduchový filter je Mann-Hummel myslím 0 Quote Link to comment
mischicka Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 JJ, taky jsem koukal, že by to asi mělo být 5W40. 0 Quote Link to comment
reinxed Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Já dávám Castrol 5W40. 0 Quote Link to comment
TOMCAT Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Dnes mi kurier doniesol 5l Castrol Edge Turbo Diesel 5W 40, olejovy filter Fiaam FA 5618ECO a vzduchovy filter Knecht LX 1211. Vsetko za 66,82 €. 0 Quote Link to comment
Alibaabaa Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 Ahoj, čtu tady vaše názory o výměně oleje, protože mě to taky čeká.Mám najeto 14000 km a chci vyměnit olej, protože 30000 km se mi zdá moc a auto mám rád. Je pro motor lepší dát tam LL nebo nějaký jiný? Je jedno kolik stojí. Díky moc za rady. 0 Quote Link to comment
Guest chipmann Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 (edited) Zdar no přeprogramuj si to na pevné intervaly tzn. po 15tis km a stačí když budeš dodržvat specifikaci 5w-40 je jedno jakou použiješ značku Edited October 15, 2010 by chipmann 0 Quote Link to comment
Alibaabaa Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 Zdar no přeprogramuj si to na pevné intervaly tzn. po 15tis km a stačí když budeš dodržvat specifikaci 5w-40 je jedno jakou použiješ značku Ve škodovce jsem dostal na dolévání 5W30. Ten nemůžu dávat na pevný interval? 0 Quote Link to comment
Guest chipmann Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 Můžeš jen je zbytečně drahý stačí na pevný 5w-40 0 Quote Link to comment
Alibaabaa Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 A kvalitou je lepší který? 0 Quote Link to comment
jirka3 Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 Já používám Longlife a výměnu dělám každých 15 tis.km 0 Quote Link to comment
romariooo Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 Jirko: a neni to zbytečný přepych? ;) neboli vyhozeny peníze oknem? 0 Quote Link to comment
Guest chipmann Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 Přesně tak pokud měníš po 15tis tak je zbytečné dávat Long oleje 0 Quote Link to comment
pava Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 Proč by to měly být vyhozené prachy, když jde na internetu LL Castrol koupit kolem 200,-Kč/l... 0 Quote Link to comment
jirka3 Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 Jirko: a neni to zbytečný přepych? ;) neboli vyhozeny peníze oknem? Za cenu 200 Kč za litr Castrolu myslím není co řešit 0 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.