Jump to content

Long life


Tomas34

Recommended Posts

Co kdyby se udělal nějaký uzamknutý topic kde by byly shrnuty pravdivé a jasné ZÁKLADNÍ FAKTA o olejích... Debaty jako se vedou právě teď zde se opakují stále dokola a stále dokola jsou jsou kladeny otázky svědčící o naprosté neznalosti a je odpovídáno krátkými zavádějícími odpověďmi... V tomto topicu by si dotazovatel přečetl základní fakta a nevršilo by se zde tisíce základních otázek... jako např jestli je lepší 5W30 nebo 5W40 (tazatel promine :-) ) což je stejně nesmyslná otázka jako jestli je lepší červené nebo modré auto.

 

Třeba troška základních informací:

 

To jestli máte nastaven v autě pevný nebo LL interval nemá vůbec žádný vliv na mazání auta, na jeho chod a na to co se s olejem v motoru děje. Nastavení auta na pevný nebo LL interval je POUZE o tom, kdy a jak Vám display bude hlásit výměnu oleje. Na nic jiného v motoru to nemá vliv.

 

Pokud si nastavíte pevný interval, bude Vám to hlásit každých 15000km výměnu. Olej můžete použít jakýkoliv!!! který odpovídá popř překonává olej napsaný v knížce k autu. Je jedno jestli to bude 0W30, 5W40, 5W30, 10W40 atd. Žádný z těchto olejů není horší ani lepší, toto označní nemá NIC společného s kvalitou oleje! Je to číslo viskozity, tzn tekutosti za mrazu (číslo před W) a únosností mazacího filmu za vysoké teploty (číslo za W). Všechny tyto oleje BOHATÉ překonávají klimatické podmínky střední Evropy. Nižší číslo před W Vám však přinese vyšší spotřebu oleje u jetějších motorů...

Můžete použít i LL oleje a měnit je po 15 000. Oleje LL mají kvalitnější stabilizační přísady (předpokládá se že budou vyměněny kolem 30-50 000km) takže když je vyměníte po 15 000 v podstatě měníte olej v polovině životnosti. Motoru tím dáváte "zlatá vejce" ale je otázka zda to je vůbec nějakým přínosem protože i oleje neLL mají rezervu stabilizačních složek BOHATÉ přesahující 15 000km.

 

O kvalitě oleje vypovídá označení na obalu a to buď ACEA nebo API. To jsou zkrátky názvů certifikačních úřadů kam výrobce dá svůj olej a tento úřad mu přiděli kvalitativní třídu. (zjednodušeně řečeno) Takže za zkratkou certifikačního úřadu najdete další označení obvykle dvou písmen - druhé písmeno určuje KVALITU oleje a první písmeno zda se toto hodnocení vztahuje k provozu v naftovém či benzínovém motoru. Takže můžete najít oleje, které mají vyšší hodnocení pro naftový motor ale nižší pro benzínový. (stačí si u pumpy či webu číst co je na flašce napsáno...) Např olej označený SH/CF je ten nejlepší existující pro benzín, ale jen velmi průměrný pro diesel. Pokud se ptáte který olej je lepší, má smysl otázka "Je lepší SH než SJ? Otázka jestli je lepší 5W40 než 0W30 je nesmysl.

http://oleje.cz/index.php?left=dvoudobe_vy...;page=mot_vykon

 

Otázka zda je lepší Castro, Shell či Mobil je také nesmysl. Každý olej každého výrobce projde výše uvedenou certifikací a pokud splní parametry, je mu přidělena třída - např SH. Pokud by nesplnil, dostane Sj nebo nižší a nic na tom nezachrání že to je vaše oblíbená značka se kterou jste tak spokojeni...

 

Pokud máte na autě nastaven LL máte dvě možnosti:

1) chci jezdít v režimu LL a měnit olej až si o to auto řekne. Pak musíte použít STRIKTNĚ předepsaný olej - tzn olej označený jako LL a také předepsanou viskozní třídu (např 5w30 a pod) - přesně tak, jak máte napsáno v instrukční knížce!!! To proto, že při užití jiného oleje by signalizace kdy máte vyměnit olej selhala a nemuselo by Vám to nahlásit výměnu třeba vůbec. Na dně vany je čidlo které měří viskozitu oleje +ŘJ motoru si zaznamenává počet startů, počet km ujetých se studeným motorem + ujeté km s teplým motore a z toho vypočítává kdy Vám má nahlasit výměnu oleje. O dolévání neLL oleje v režimu LL se dočtete v knížce k autu, ale pokud si pamatuji, tak dolití je možné do 0,5L aniž by to ovlivnilo signalizaci LL.

 

2) Mám nastaven LL ale nechci jezdit LL režim. Můžete použít neLL olej, jenom si musíte na to myslet že po 15000km to musíte vyměnit, maxidot Vám to nepřipomene protože je nastaven na LL režim. Samozřejmě můžete použít LL olej a měnit ho po 15000, 20000km a nečekat až vás maxidot upomene.

 

Osobně u 1,8T (150000KM) i 1,8TSI (65000km) mám nastaven v autě pevný interval (abych to jednoduše resetnul přes čudlik) dávám LL oleje a měním je kolem 20000km.

Link to comment
Guest chipmann
Proč by to měly být vyhozené prachy, když jde na internetu LL Castrol koupit kolem 200,-Kč/l...

Taky castrol není nic moc olej ,ale tohle je na každém pro co se rozhodne mrkni na dieselforum tam se to řešilo velmi dlouho

Link to comment

1.8TSI: DIIIKY. Presne tohle jsem hledal.

 

Nebylo mi uplne jasny jak poznam kdy mam menit. Puvodni majitelka menila olej a na karticce ARAL je jen datum pristi vymeny. Bal jsem se tech kilometru ale diky tvemu smysluplnemu postu je roblem vyresen. Pockam az se ozve maxik, kdyz ne, je pro me pevnej datum na karticce s posledni vymenou oleje..

Link to comment

1,8 TSI nema uplnou pravdu... videl jsem auta co meli LL interval a presli na klasicky olej a po cca 50 tkm meli uplne ohoblovanou vacku. proste vrch (vacka) se po startu nemazala a tim padem casem finito... kdyz se podivas na rozdil LL a klasickeho oleje 5W30 tak LL ma jine parametry... proste za tudena tam nahoru jak je vacka lip tece a nema snahu se slivat do olejove vany... je o tom pekne psane v clanku 7 mitu a pover o oleji... jestli ji nekde najdu tak ji sem hodim... osobne nedoporucuji kdyz auto a hlavne PD TDI prejde na pevny interval dat klasicky olej 5W50 anedavat tam LL... tot muj nazor

 

Neco jsem nasel tak si to prectete a udelejte si vlastni nazor...

 

myty o oleji

Link to comment

Chipman: sorry ale to jsme právě u toho... Castrol není nic moc? Pokud určitý Castrol splňuje třeba API SH tak je naprosto stejně kvalitní jako Mobil API SH a Shell API SH... Api je norma zavedená mezinárodní certifikační institucí která olej prozkoumá v laboratořích a udělí mu kvalitativní třídu - např SH. To je relevantní informace o kvalitě toho oleje, jakékoliv (pardon) kecy na dieselforu a kdekoliv jinde nějakého Pepika kterému se při použítí oleje Castrol vysypal jeho 10 let starý passat který měl o 0,5mil km víc než tušil, jezdil tankovat řepku a měl to tak načipovaný, že mu nafta tekla po vložkách do oleje atd nemají žádnou vypovídací hodnotu o kvalitě oleje... Takže paušální tvrzení že olej značky x je horší než olej značky y je nesmysl. Olej třídy SJ je horší než SH - ano, to je pravda...

 

p2p: sorry ale to je přesně to samé " viděl jsem auta".... co víš co se s nima dělo, atd vše co píšu výše.... a tvrdit že to způsobil olej je ničím nepodložené...

To co jsi napsal je plné rozporů s tím, co je napsáno v Tvém odkazu!!! Že se vačka po startu nemazala? Doporučuješ používat LL a né 5W30? Přečti si pořádně svůj odkaz!!! Tekutost oleje za studena (tedy při startu) značí číslo před W! Takže jestli mám 5W30 LL, 5W50, 5W30 neLL, tak všechny tyto oleje mají za studena při stejné teplotě stejnou tekutost, tzn stejnou čerpatelnost tzn dostanou se k vačkám stejně rychle...

 

Abychom se bavili o konkrétních teplotách, tak když od čísla před W odečtete 35 dostanete mezní teplotu v stupních celsia čerpatelnosti oleje. Takže pro 5W30 je hranice čerpatelnosti (než se z něj stane máslo) -30 stupňů celsia!!! Takže pro 0Wxx je to -35 a pro 15Wxx je to pořád pro ČR uspokojujících -20 stupňů...

Link to comment

Promiň, ale pořád porovnáváš hrušky s jablkama.

Označení LL je otázka přísad v oleji nikoliv viskozní třídy

Označení 5W30 je označení viskozní třídy a nic nevypovídá o stabilizačních přísadách zajišťujících trvanlivost oleje.

Ptáš se, jestli je lepší hustý kečup nebo ten s trvanlivostí 3roky....

 

Pokud doplním Tvoji otázku tak, aby bylo co porovnávat musí otázka znít: Je olej 5W30LL a olej 5W30 ne LL stejný?

Odpověd zní: Ano, z hlediska tekutosti v mrazech a únosnosti filmu ve vysokých teplotách je stejný" (oba jsou 5W30)

Není stejný z hlediska čistících a antioxidačních přísad, LL je má pochopitelně mnohem trvanlivější nad hranicí 15000km

Který z nich je lepší? Nevím, musel bych se podívat na flašku a porovnat jejich hodnocení podle API nebo ACEA.

 

Neber to ve zlém, ale přečti si odkaz který si sám dal.... ale doporučil bych spíš zájemcům najít jiný odkaz, v tomto je to moc obaleno omáčkou a ztrácí se srozumitelnost

 

Zde je výcuc srozumitelného z výše uvedého odkazu, autorem článků je Ing. Jaroslav Černý, CSc. Ústav technologie ropy a petrochemie VŠCHT Praha

 

 

- Fenomén syntetických, polysyntetických a minerálních motorových olejů se projevuje i v tom, že těmito termíny jsou často určovány jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů. Přitom to spolu ale vůbec nesouvisí. Z minerálních olejů lze namíchat olej s jakoukoliv viskozitou, ale ta přece nic neříká o kvalitě oleje. Výkonové vlastnosti, tzn. kvalita olejů, jsou dány především použitou aditivací. Ta je rozhodující pro konečnou kvalitu motorového oleje.

 

 

Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Vezměme si jako příklad oleje SAE 15W/40, 10W/40, 5W/40 a 0W/40. Všechny mohou mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp. i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např. olejů SAE 15W/40 a 5W/40 či 0W/40, může být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. To je naprostý nesmysl.

 

pokud mají dva oleje stejnou specifikaci, např. ACEA či VW, jde o kvalitou rovnocenné motorové oleje. Nezáleží na značce oleje, na jeho viskozitní třídě či na tom, zda je olej minerální nebo syntetický, měřítkem je pouze a jen údaj o výkonové specifikaci. Může se tedy stát, že oleje SAE 15W/40 a SAE 5W/40 mají stejnou specifikaci ACEA A3/B3. Jedná se tedy o kvalitou a životností rovnocenné oleje, i když se někomu může zdát, že SAE 15W/40 je jen „sprostý minerál". Oba oleje prošly stejnými motorovými testy a motor po proběhnutí testů byl v obou případech stejně čistý, jinak by olejům nebyla přiznána stejná výkonová specifikace.

 

 

Výrobce automobilu volí motorový olej pro první náplň nového vozu na základě výběrového řízení. Rozhodující je výkonová úroveň oleje (ACEA či např. VW specifikace) a cena oleje. V žádném případě nelze říci, že značka a typ oleje první náplně je ten nejvhodnější olej pro daný automobil. Většinou je z předložených nabídek vybrána ta nejlevnější. Nízká cena nabízených olejů ovšem nesouvisí s kvalitou oleje, ale s obchodní strategií olejářské distribuční firmy. Výběrová řízení se konají periodicky, určitá značka a typ oleje nejsou nutně svázány s určitým typem automobilu. Uživatel automobilu si pak zvolí svoji značku a typ oleje sám nebo tento výběr přenechá autoservisu. Pro první výměnu lze pak použít jakýkoliv motorový olej s doporučenou výkonovou specifikací.

 

Doporučený interval výměny motorového oleje udává výrobce motoru jako maximální. U dnešního vozového parku převažuje interval 15 tis. km, u nových automobilů je vidět snaha o prodloužení výměnného intervalu na 20 až 50 tis. km. Tradiční patnáctitisícový interval je třeba ovšem také považovat opravdu za maximální. U automobilů provozovaných v městském provozu či na krátké trati s častým studeným startem je nutnost snížit výměnný interval na přibližně 10 až 12 tis. km a nepovažovat 15tisícový interval za nějaké dogma. „Kvalitnější" olej nevydrží déle než „méně kvalitní", protože výměnný interval je dán kromě jiného i konstrukcí motoru, typem spalování paliva, konstrukcí palivového a vzduchového filtru atd. Nečistoty v motorovém oleji (saze, prach) jsou mnohdy hlavním důvodem výměny oleje, ne chemická degradace samotného oleje. Proto zejména u starších motorů není vůbec efektivní používat kvalitnější oleje, než před lety předepsal výrobce, a už vůbec se nevyplatí prodlužovat výměnný interval oproti doporučenému, protože „... dnes máme přece lepší oleje".

 

Čím nižší je viskozita oleje, tj. čím je olej řidší, tím kladou pohybující se součásti motoru menší odpor a tím je nižší spotřeba paliva. Nižší zimní viskozitní číslo zabezpečí úsporu paliva se studeným motorem a nižší letní číslo pak úsporu paliva při provozní teplotě motoru. Z těchto důvodů lze jen doporučit používání nízkoviskózních olejů, tzv. lehkoběžných, např. SAE 5W-30 s doporučenou výkonovou specifikací. I když jsou tyto oleje dražší (extrémem jsou třeba long life oleje SAE 0W-30), úspora paliva většinou vše vynahradí. Nevýhodou lehkoběžných olejů je mírně zvýšená hlučnost motoru a možnost vyšší spotřeby oleje. U automobilů s krátkým ročním proběhem (do 10 tis. km) či pro převažující mimoměstský a dálniční provoz je pak ekonomicky účelné volit oleje, jako např. SAE 10W-40 nebo 15W-40. Tyto oleje je dobré také zvolit v případě zvýšené spotřeby motorového oleje, kdy pomohou dotěsnit píst ve válci, a mohou tak přispět ke snížení spotřeby oleje.

Link to comment

1.8TSI: Možná se zeptám blbě tak prosím nekamenovat. Dá se podle specifikace oleje a provozu auta (viz podpis) doporučit jaký olej? Pro - pevný interval, žádné extrémní namáhání, cca. 70% z najetých km je na kratší vzdálenosti čili více studených startů, ve městě cca. 10-15%. Nevím co vše má specifikace obsahovat. Zkopčil sem to ze stránek výrobce.

1) ACEA A3/B3, A3/B4, C3

VW 504 00/ 507 00

MB-Approval 229.51

BMW LL04

2) ACEA A3/B3, A3/B4, C3

API SM/CF

VW 502 00/ 505 00/ 505 01

MB-Approval 229.51

BMW LL04

Ford WSS-M2C917-A

Renault RN0710/RN0700

Fiat 9.55535-S2

3) ACEA A3/B3, A3/B4, C3

API CF

MB-Approval 229.31

VW 502 00/ 505 00/ 505 01

Ford WSS-M2C-917-A

Link to comment

Všechny tři oleje jsou stejně kvalitní, protože všechny mají hodnocení od ACEA stejné - a to ACEA A3/B3, A3/B4, C3, nicméně pro naftový motor jejich hodnocení není nejvyšší - podle ACEA C3 (ale už jsou oleje i C4) a podle API CF (ale už je i CF2, CF4, CG, CH, a CI) ale je v pohodě a odpovídá to 90% olejů na trhu

 

Můžeš zkusit pohledat nějaký olej s hodnocením API C vyšším nez F nebo ACEA C4

to je co se týče kvality

-------------------------------------------------------------------------

co se týče VW norem, ty kopírují výše uvedené co se týká kvality a odlišná čísla VW normy hovoří hlavně o tom zda je LL a kolikáté kategorie... (pro PD a filtr)

 

naprosto přesné informace o rozdělení LL podle VW norem najdete zde:

http://www.volkswagen.cz/servis/longlife/

 

Olej č1 je LL, ostatní jsou neLL. Použít můžeš všechny, LL bude mít větší rezervu až se budeš blížit 15000km v aditivech, ale ani těma ostatníma neublížíš...

Co se týče viskozity držel bych se někde kolem 5-10W30-40 0W30 je zbytečně řídký a bude ho to více žrát..

 

Obecně, se řiďte normou VW (504.00 např) kterou máte napsanou v knížce k autu a nemůžete udělat chybu...

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jedna technická poznámka k větě která je na výše uvedeném VW webu:

 

Vozidla, která nemají LongLife výbavu, nesmějí být z technických důvodů LongLife motorovými oleji plněna!

 

Tím je myšleno, vozidla u nichž nelze zapnout režim LL, nikolv vozidla která ho mohou mít zapnutý, ale jsou rozhodnutím majitele úmyslně přepnuta na pevný interval!

Jde o to, že oleje LL jsou obecně všechny řidší a při vzniku LL se musely provést mechanické úpravy motoru ohledně těsnění - např jiné kroužky atd. Motory které byly vyrobeny před LL nemají tyto úpravy a řidší olej by to žralo moc a moc rychle. Po vzníku LL si výrobci mysleli, že tekutost lze zvyšovat donekonečna a tak začínali s 0W30 a když polovina aut začala žrát olej, potichu vycouvali z 0W30 a dnes vidíte 5 a 10W30..

Link to comment
Guest chipmann

Chipman: sorry ale to jsme právě u toho... Castrol není nic moc? Pokud určitý Castrol splňuje třeba API SH tak je naprosto stejně kvalitní jako Mobil API SH a Shell API SH... Api je norma zavedená mezinárodní certifikační institucí která olej prozkoumá v laboratořích a udělí mu kvalitativní třídu - např SH. To je relevantní informace o kvalitě toho oleje, jakékoliv (pardon) kecy na dieselforu a kdekoliv jinde nějakého Pepika kterému se při použítí oleje Castrol vysypal jeho 10 let starý passat který měl o 0,5mil km víc než tušil, jezdil tankovat řepku a měl to tak načipovaný, že mu nafta tekla po vložkách do oleje atd nemají žádnou vypovídací hodnotu o kvalitě oleje... Takže paušální tvrzení že olej značky x je horší než olej značky y je nesmysl. Olej třídy SJ je horší než SH - ano, to je pravda...

Hmm hezky napsaný ,ale asi jsi moc nečetl co ten a hlavně nepochopil "Pepik" psal za 1.dělá v servisu a auta nejsou chipovaný to jen tak na okraj jde o to že castrol si hraje na něco co není o to jde je zbytečně předražený prostě vše je o marketingu který platí konečný zákazník !!!!!!!!

Link to comment

Ale je úplně jedno kde Pepík dělá a co se mu stalo....

 

Pokud API a ACEA udělí oleji nějakou třídu, je to jasný a směrodatný výsledek laboratorních zkoušek o kterých nějaký automechanik co vystudoval 3 roky učňáku nemá ani páru. Takže jeho tvrzení proti výsledkům dvou celosvětově uznávaným laboratořím jejichž hodnocením se řídí naprosto všíchni výrobci aut i olejů a považují je za společně uznávaný dokument - co z toho má větší váhu a čím se asi řídit....

 

S marketingem to nemá nic společného... natočit reklamu si může každý, nebavíme se o ovlivňování veřejnosti ale o laboratorních výsledcích a číslech.

 

Castrol si na nic hrát nemusí, pokud určitý typ jejich oleje prošel certifikací API a ACEA a dostal hodnocení třeba SM tak dostal to nejvyšší hodnocení které na světě existuje... A Castrol má vysoká hodnocení u svých produktů stejně jako ho mají Shell a Aral a další... a pak přijde Pepík a řekne u piva Castrol je špatný... :)

Link to comment

Ok v pořádku

Vše co jsem sem napsal a zkopíroval jsem psal pro lepší orientaci těch kteří si nejsou jistí v olejích a když jim to pomůže se zorientovat budu rád.

 

Tím to pro mne končí, rozvíjet zde diskuzi a slovíčkaření nehodlám, stejně jako diskutovat že Castrol je špatný protože to řekl automechanik na dieselforu :P

Link to comment
Co kdyby se udělal nějaký uzamknutý topic kde by byly shrnuty pravdivé a jasné ZÁKLADNÍ FAKTA o olejích... Debaty jako se vedou právě teď zde se opakují stále dokola a stále dokola jsou jsou kladeny otázky svědčící o naprosté neznalosti a je odpovídáno krátkými zavádějícími odpověďmi... V tomto topicu by si dotazovatel přečetl základní fakta a nevršilo by se zde tisíce základních otázek... jako např jestli je lepší 5W30 nebo 5W40 (tazatel promine :-) ) což je stejně nesmyslná otázka jako jestli je lepší červené nebo modré auto.

Máš pravdu, bude to chtít promazat a protřídit, prt. to jsou stejné bludy jako čím větší AKB tím lépe :FEVE:

 

Až na to budu mít čas, vrhnu se do toho...

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ahoj chlapi, prosím vás jestli tomu dobře rozumím, když mám 1,9 tdi 77 kw bez filtru pev. č. v servisce QG2 a nyní nastavený prodloužený interval, když teď udělám výměnu oleje a vynuluji budíky přes klíček tak se mi nastavý klasický interval na 15000 km a 1 rok? A pokud ano tak mohu koupit olej se specifikací 505,01? Díky za radu :palec:

Link to comment

že máš v servisce CQ2 znamená že je Tvoje auto vybaveno vším, co je potřeba k prodlouženým intervalům.. Může ale nemusí je využívat.. záleží na Tvém rozhodnutí kterou variantu si zvolíš.

 

Ano, vynulováním přes klíček si nastavíš pevný interval 15000/1rok

 

Ano tento olej můžeš použít, víc najdeš v knížce k autu a nebo na stránkách škodovky.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jako pravidelný čtenář Světa motorů musím říct, že poslední rok se v něm začíná objevovat názor, že prodloužené intervaly jsou dost krok mimo a jsou zdrojem velkých problémů.... Už to tam čtu poněkolikáté, vždy to je když hodnotí nějaké auto jako ojetinu a posbírají zkušenosti ze servisů a bazarů atd... a v podstatě se tím nese linka ...... tento motor dobrý, pokud předchozí majitel včas měnil olej a nepodlehl klamu proměných intervalů... U VW je to hlavně kolem 2,0TDI ale týká se to i ostatních... Opelu, Fiatu ...atd... Zajímavé je, že u BMW tomuto nepodlehli a sice mají systém signalizující výměnu i na základě špatného stavu oleje, ale je to pouze doplněk! Takže jedou na pevný interval a systém jim hlídá kvalitu oleje i během pevného intervalu... takže vlastně taková pojistka se kterou se ani nejspíš nesetkáte....

Link to comment

Já nevím jestli SM je zrovna ten pravý zdroj info.

 

Měli jsme ho doma dřív předplacený, teď se k němu docela pravidelně dostávám přes rodinu, ale info v něm mi přijdou laické a banální. Typický příklad jsou články jak připravit auto na zimu - rady typu "Dejte si do auta škrabku" jsou v odborném časopise, na který SM hraje, fakt k ničemu. To můžou psát tak v Betynce nebo Ženě a život, tam to bude mít přínos, ale články v SM jsou bludy o ničem, většina z nich, takže bych ani téhle info od nich nepřikládal váhu.

 

Má SII proměnlivé intervaly?! Kdyby to byl takový provar, tak by je opatrně a tiše stáhli a bylo by...

Link to comment

Nj tak pravidelně opakující se články Jak připravit auto na zimu a pod jsou opravdu zoufalost... omáčka jak levně a bez práce zaplnit prostor... každý rok už 7 let použijí totéž, jen to nechají upravit grafikem a použijí obrázek novějšího Golfu - ještě že už je ta sedmá nebo kolikátá generace... :palec:

 

Ale ty testy a popisy aut bych tak nezatracoval... není to příručka vysokoškoláka strojaře.... je to pro širokou veřejnost s trochu lepšími znalostmi než obvyklými...

 

Co se týče jejich hodnocení prodloužených intervalů - jen tlumočím - nemůžu říct mají - nemají stoprocentně pravdu... kdo to opravdu ví... prostě jde taková šuškanda... jistě bludy se šíří rády a spolehlivě, ale zase hlas lidu taky může mít svoji váhu... Tak jak automobilky prosazují LL, tak je asi dobré v rámci vyváženého pohledu tlumočit hlas lidu kolem aut který ty auta spravuje, obchoduje atd.. a vidí jich statisíce a může mluvit už o representativním vzorku..

Link to comment

Ja nechapu co porad resite leju olej jakej pise vyrobce vozu a neresim to rucej si za to tak proc se tim zaobirat ja mam v Multivanu 8l oleje davam long life menim po 15 az 18 tisicich pak se mi rozsviti Maxi-dot tak vymenim znova a je to a nejaky 2 tisice me nemuzou zabit a motor je spokojeny mam uz 200 tisic a viko oteviram jen kdyz to menim a kdyz meju motor jinak neni potreba a na RS mam 75 tisic delam to same horsi je to u motorky tam je vymena po 6 tisicich a minuly rok jsem najel pres 20 tisic tak jsem tam byl kazdou chvili

Link to comment
Nj tak pravidelně opakující se články Jak připravit auto na zimu a pod jsou opravdu zoufalost... omáčka jak levně a bez práce zaplnit prostor... každý rok už 7 let použijí totéž, jen to nechají upravit grafikem a použijí obrázek novějšího Golfu - ještě že už je ta sedmá nebo kolikátá generace... :palec:

 

Ale ty testy a popisy aut bych tak nezatracoval... není to příručka vysokoškoláka strojaře.... je to pro širokou veřejnost s trochu lepšími znalostmi než obvyklými...

 

Co se týče jejich hodnocení prodloužených intervalů - jen tlumočím - nemůžu říct mají - nemají stoprocentně pravdu... kdo to opravdu ví... prostě jde taková šuškanda... jistě bludy se šíří rády a spolehlivě, ale zase hlas lidu taky může mít svoji váhu... Tak jak automobilky prosazují LL, tak je asi dobré v rámci vyváženého pohledu tlumočit hlas lidu kolem aut který ty auta spravuje, obchoduje atd.. a vidí jich statisíce a může mluvit už o representativním vzorku..

Ony někdy i ty testy - třeba komentář fotky "Na obrázku je Opel Astra v červené barvě" mohou pomoci snad jen barvoslepým :-D

Ja nechapu co porad resite leju olej jakej pise vyrobce vozu a neresim to rucej si za to tak proc se tim zaobirat ja mam v Multivanu 8l oleje davam long life menim po 15 az 18 tisicich pak se mi rozsviti Maxi-dot tak vymenim znova a je to a nejaky 2 tisice me nemuzou zabit a motor je spokojeny mam uz 200 tisic a viko oteviram jen kdyz to menim a kdyz meju motor jinak neni potreba a na RS mam 75 tisic delam to same horsi je to u motorky tam je vymena po 6 tisicich a minuly rok jsem najel pres 20 tisic tak jsem tam byl kazdou chvili

Asi tak, dělám co výrobce vyvinul, otestoval a schválil, takže není co řešit.

Link to comment
  • 2 months later...

Mam dotaz na zkusenejsi. Mam LL naposled vymeneny 02/2009. Aktualne na nej najeto 29300 km. Vymena me ceka do 14 dnu, ale do skodovky nepojedu. Zajima me jen to, jestli cidla poznaj vymenu oleje, nebo s tim musim nekam na "reset". V Mdotu se mi pod polozkou "servisni zaznamy" zatim nic neobjevuje..

 

Diky za info

Link to comment
  • 2 months later...

Tak zase máme nový "šlágr"! V ČR vstupují na trh nové oleje značky Lifetime a pozor - jsou doživotní, už se nemění... pouze filtr v předepsaném intervalu... Na Slovensku už se prodávají déle a pochází od nějaké firmy z Německa...

 

SM se jim v tomto čisle věnoval... koupili ho a odvezli do laborky do Parama ... Tam ho prozkoumali a závěr byl "špatný už jako nový"... Odpovídá běžnému 10W40 oleji pro nákladní naftové motory (bez filtru) který se prodává kolem 160Kč/litr. Vadou (a jak se později ukáže, tak umyslnou) je vysoká odparnost... Prodává se za 950Kč/litr

 

Dovozce provozuje dvě auta a z těch vypustili olej a také ho vzali do té laborky...

Prvním je Passat který má na oleji už najeto 41 000 v dálničním provozu a olej stále vykazoval uspokojivé vlastnosti...

Druhým bylo rozvážkové pražské Ducato které má na oleji cca 25 000km a v oleji jsou téměř dvojnásobky kovových otěrů což svědčí o tom, že olej je po smrti a dochází k těžkému obrábění třecích ploch.....

 

Probírali s předními tribotechniky možnosti trvalé olejové náplně a ti ji smetli ze stolu jako nesmysl... hlavně kvůli oxidaci oleje kyslíkem za vysokých teplot, hromadění nespalitelných zbytků paliva které jsou agresivní na úrovni koncentrované kyseliny (jdou hlavně do výfuku a proto nám "ureznou") a na třecích plochách s ostrou hranou (pístní kroužky) dochází ke střihu dlouhých molekulových řetězců což je nevratné... Tím olej řídne, ale v praxi naopak houstne protože se zahušťuje prachem, nespalitelnými zbytky karbonu, odparem tekuté části..

 

Nicméně připustili, že může auto jezdit bez výměny oleje...(zdánlivě) ovšem za naprosto brutálních podmínek pro motor a na tom je založen koncept tohoto oleje...

-provoz bude pro olej šetrný (právě dálnice)..

-při výměně filtru vám v něm zůstane vždy 0,5l který doplníte novým - částečná obměna...

-výrobce nastavil vysokou odparnost oleje (aha...) a tak budete muset doplňovat a tím vlastně obměňovat...

-po 30-50 dojde k takovému opotřebení motoru, že začne žrát a zase doplňováním budete vlastně obnovovat náplň...

 

Tímto způsobem lze v mimoměstském provozu skutečně provozovat auto bez výměny oleje a to s jakýmkoliv olejem, nikoliv jen s Lifetime. Jak dlouho to ale vydrží nedokáže nikdo říct...

 

Reklamní argumenty jsou klasické... Ropné loby, rafinerie, distribuce, autoservisy - ti všichni na tom vydělávají a motorista pláče a platí. Udělejte tomu přítrž... :D

 

Docela pozoruhodnou skutečností je, že dovozce je pojištěn proti zadření motorů jeho oleji... :lol: :D

 

Tak kdo ho prubne tady jako první aby se podělil se zkušenostmi? :D

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Create New...