Přejít na obsah

Zadní náprava


Doporučené příspěvky

Jsi na omylu. Jedině, kdo bude zvažovat je ten, který se v autech orientuje. A takových moc není. Další jsou lidé, kteří vědí, co existují za výbavy, co kde viděli, co by chtěli. A poslední jsou lidé, kteří neví nic.Důležitým faktorem je, jestli na to mají, nebo jak to udělat, aby si to koupili. A proto se to bude vesele prodávat, jak OctII.

Odkaz ke komentáři

OctI má taky klikovou a víceméně žádné technické problémy sní nejsou. Víceprvková je pokrokovější, pohodlnější, oproti klikovce luxus. Ale za tento pokrok se platí její větší náchylností na poškození, unavení pružných částí. Bohužel musím říct, že na naše cesty je výhodnější kliková.

Nemyslím si, že lidé, kteří si koupí slabší motor, budou klikovku nějak zvlášt řešit. Pro poškozené cesty, samá díra, určitě to bude pro majitele výhoda. A pro nějaký firemní park velká uspora.

Na Oct II, které mají už něco najeto je už skoro pravidlem, že se mění spodní vzpěry. Jinak se to chová jako had. Hlavně u 4x4. Tam je to dosti znatelné.

Jinak ten článek je novinářské psaní, autor se touto prací živí a porovnává různá auta. Něco by měl teda vědět. Čtenář si musí udělat svůj obrázek o věci a může, ale i nemusí sním souhlasit.

Český trh je odlišný od evropského trhu. Stím prodejem to nebude zase tak strašné u nás v této třídě, čas ukáže...

Odkaz ke komentáři

No já bych o výhodnosti klikové nápravy právě na naše české rozbité silnice polemizoval .....

Teď se tu vytahuje OI a její zadní náprava, mám pocit, že už se jaksi na její vlastnosti zapomnělo, OI odskakovala slušně na hrbech ...

Ono u Octávek to je a bude problém, díky jejich "kusu auta navíc", bohužel metr převisu za zadní nápravou je znát, v případě OIII to bude lepší proti OII, díky rozvoru, ale jen v přímém směru, v zatáčce to prostě je znát, multilink se chová podstatnějí lépe (ikdyž opět díky převisu OII jen do jisté míry). OIII má taky jinak laděnou tvrdost proti OI ....

Ano, souhlasím, že u slabších motorizacích určených pro klidnou jízdu je klika vhodná, ale kolik takových aut se v případě OIII prodá?

Myslím tím OIII s motorizací 1,2 tsi a 1,6 tdi.

Většina prodejů Octávek je tvořena 2,0 tdi s výkonem přes 100 kW a tam je multilink smolíček pacholíček, dokonce si myslím, že by se měl dávat i pro 103 kW 1,4 tsi, Golf to má řešeno naprosto logicky, do 90 kW a nad 90 kW, což odpovídá logickému vysvětlení - auto pro poklidnější jízdu s méně výkonným motorem a klikou.

Navíc cesta k multilinku v naftě bude u OIII pravděpodobně jen 4x4 nebo RS, smutné a tak trochu výsměch zákazníkovi ....

Co se týká servisu nápravy OII, myslím si, že je lepší vyměnit nějakou část než nápravu celou, protože jak si dobře pamatuju,

tak díky velkému kufru není problém OI naložit a následně dobře vymetená díra bylo schopna rozhodit geometrii tak, že jediné seřízení se rovná nové nápravě. Tady vidím další jasný přínos multilinku - dá se nastavovat geometrie, moc dobře si pamatuju na problémy

se sjížděním gum u OII v rozměru 225/45/17, kdy má podvozek jiné nastavení než pro ostatní pneu.

O možnosti fanoušků zlepšit vzhled auta kolama s jiným ET ani nepíšu, opět problém geometrie .... kola do Áček ....

 

Nevím, můj pocit a mé zkušenosti z používání, jen žasnu jak se na mnoha místech dovídám, že je vlastně kliková náprava lepší, že tvrdá plastová výplň dveří je lepší než látková, že koženkový potah loketních opěrek je lepší apod.....

Argument úspory peněz a váhy auta beru, ale v případě škodovky zašel podle mého někam, kde s ním mají stávající zákazníci problém, Golf resp. VW to umí lépe, toť můj názor

Upraveno uživatelem jar_da
Odkaz ke komentáři

Myslím si, že právě těch klikovek se prodá mnoho...Netroufnu si říct, v jakém poměru. Český trh je tak specifický. To , co píšeš, je více méně pravda, ale zamysli se, kdo o tom ví, kdo o tom má nějaké vědomosti. Všechno záleží na tom, jak je auto prezentováno, mnoho udělá reklama, hospodské řeči, novináři. A zapomen na to, že ve škodovce se počítá nějak zvlášt s českým zákazníkem. Chceš škodovku, tak zaplat! My jsme tak nepodstatný trh, tak málo škodovek tady končí, že vůbec nejsme schopni ovlivnit nějak ceny. To by ve vedení musel sedět asi někdo jiný a mít srdce pro naše lidi....

 

A jen tak, těch poškozených klikovek u Oct I moc nebylo ve srovnání s OctII. Většinou vzniklo poškození havárií...

Třeba to škodovka ještě změní, čas taky ukáže...

Odkaz ke komentáři

Souhlasím s tím, že se klikovek prodá mnoho, aby taky ne, když největší podíl prodejů Octávky jsou motorizace 1,9 a 2,0 tdi, tedy v současné době 1,6 a 2,0 tdi, který multilink nedostanou.

Je už na vůli zákazníka, jestli chce akceptovat tohle šetření škodovky a přispěje do jejich kasičky. Proč není alespoň v Eleganci? hlavně že tam je Kessy rolleyes.gif

Jinak s tím přístupem Škodovky k českému trhu je to smutné a bohužel stále se opakující, už jednou se jezdili kupovat škodovky do zahraničí ..... dnes se asi budou kupovat jiné značky no sad.gif

Upraveno uživatelem jar_da
Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

tak je jasný že víceprvek je lepší, ale normální průměrnej řidič má šanci poznat to poznat?, taky asi není náprava jako náprava, stačí se svézt. kamarád má koupenou OI cca 3 roky zpátky jak vyprodávali ty tourky jako služebák. když se svezl rapidem tak si pochvaloval jak to má proti OI lepší podvozek, jak to sedí atd .... honda to montuje vesele do civica renault do megana rs a taky jezděj.

Odkaz ke komentáři

OIII iRapid má jiný rozvor než OI,

 

Civic a Megane zase nemají metrovej převis za zadní nápravou, mají kola v rozích kastle, takže fungují dobře ikdyž i Meganeho až tak dobře nee, ale to je celkově hrozným podvozkem , FI bez převisů funguje s klikovou nápravou velice dobře, ale prostě OIII nee, a pokud bude ještě vzadu obsazená nebo naložená .....

Upraveno uživatelem jar_da
Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Dens jsem cet Test v Rakouskim velice serioznim a uznavanym casakem o autech, srovnavaci test mezi O3 a Passatem (jakoby test sluzebnych limuzin) A nemohli si octavku oproti Passatu vynachvalit, a to i pres to ze od sameho zacatku se tvarili kriticky vuci ty fosne v zadu. Klidne nascanuju a zavesim kdyz bude zajem :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 8 měsíců později...

Ahoj

Ctu vase povidani o napravach oct 3 a pridam tedy neco z praxe.

Jsem uzivatel oct 3 2,0tdi 4x4, 225/45/17

Zkuste na svem aute nafoukat pneu tak na 4,5 bar a priblizite se zhruba jizdnimu komfortu teto novinky. Do karoserie se prenaseji razy a bouchani jak z passata po 300 000 km. Klickujete po silnici jako kokot a snazite se vyhnout kazde dire a kanalu protoze ty rany jsou opravdu hnus. Jizda po kostkach by stala za nahrani..

Ujel jsem 1000km a mam chut auto vratit prodejci,nedovedu si predstavit co se bude dit tak ve 30 000km

Zbytek auta super ale musite se svezt aby jste zjistily ze vyvoj musel probihat v Nemecku na dalnici,po Cechach proste peklo a tohle se Skode hodne nepovedlo.

Jeste bych zminil priserne duneni motoru na volnobeh,puvodne jsem myslel ze je to problem studeneho motoru ale dela to i za tepla. Zatim pomaha proslapnuti plynu..

Takze to vypada na super nakup...

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Hoj,

 

nemáte někdo tušení, kdy a jestli vůbec bude další změna tlumičů? A bude to i pro víceprvek?

 

Mám už druhé tlumiče a zadní náprava furt klepe. (OIII 1,8 TSi combi)

Auto dealer poslal na reklamační oddělení ŠA, kde proběhla výměna tlumičů, ale je to pořád stejné.

Odkaz ke komentáři

Bylo to nejdřív na Jarově, kde byla rozebraná celá náprava, tam se nic nezjistilo tak to jelo do ŠA na reklamační a tam výměna tlumičů, ale žádná změna. Přijde mi, že to slyším spíš z pravé strany a jen na nerovnostech jako jsou hrboly, záplaty. Při projetí díry se zvuk neozve.

 

Má někdo ještě nějaký nápad než třmeny brzdy? Zase to tam zavezu, tak abych jim řekl co zkontrolovat.

 

Díky

 

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak na geometrii nezjistí vůli v čepech nebo tyčkách řízení...  Možná by bylo lepší zajet do jiného servisu, kde ví co dělají. Odhalit vůle v řízení a celkově na částech nápravy by měl být základ! 
    • To mne bohužel nenapadlo.. tipoval sem to na ty čepy jelikož sem to auto nedávno kupoval. Také je mi divné že mechanik na geometrii nic špatného nezjistil, řekl jen že geometrie je ok já sedl do auta a žádná změna..krom té geometrie sem mu předem zmiňoval i tu vůli řízení.. 
    • Ahoj, často je i vůle v tyčkách řízení, tak je dobré měnit s čepy i tyčky. To by měl ale dobrý mechanik zjistit ještě před opravou! 
×
×
  • Vytvořit...