Přejít na obsah

LPG ano či ne?


Doporučené příspěvky

Necital som celu diskusiu - ale chcel by som sa opytat za aky cas by sa mali tie peniaze za prestavbu auta na plyn cloveku vratit? kolko rokov je taky priemer? Mam celkom strach aj ako je to so servisovanim takeho auta, ci mi servis urobia kdekolvek alebo nie?

 

Při jakém nájezdu se LPG vyplatí se tu už psalo, ale pokud najedeš okolo 10tis a více km, tak se určitě montáž vyplatí. Kdyby jsi najel jen těch 10tis km za rok (s plynem ale najedeš rozhodně víc), tak máš investici do 2 let nazpět a pak už ti jen šetří peníze a pokud si chceš nechat auto několik let, tak není co řešit ;) .

 

Ohledně spolehlivosti, pokud zvolíš jakýkoliv italský systém u ověřené firmy (klidně se vyplatí jet i větší vzdálenost na montáž), tak nebude žádný problém s provozem. Sám mám systém Lovato (nevím jaké systémy se u vás na slovensku montují) a nemůžu si vůbec stěžovat. Je pravda, že mám najeto za 2 roky zatím jen 30tis km, ale jinak bez problémů a co se týká servisu, tak jednou za rok nebo po 10tis km se dělá revize a po 20tis km se mění filtry, jinak pokud vše funguje tak jak má, tak není potřeba nic víc dělat ;)

Odkaz ke komentáři

ja som to riešil tiež teraz ma čaká prestavba - pozri si niekde takú špeci kalkulačku pomocou ktorej sa ti podarí vyrátať za aký čas by sa ti to vrátilo aj keď je to o tom, čo som sa aj v servise bavil keď som si zisťoval veci, že človek teraz síce má istý nájazd za rok ale keď prejde na plyn tak je dosť pravdepodobné že nájazd sa zvýši pretože keď človek za lacnejšie jazdí prečo by aj nejazdil viac nie? :)

Necital som celu diskusiu - ale chcel by som sa opytat za aky cas by sa mali tie peniaze za prestavbu auta na plyn cloveku vratit? kolko rokov je taky priemer? Mam celkom strach aj ako je to so servisovanim takeho auta, ci mi servis urobia kdekolvek alebo nie?

 

Odkaz ke komentáři

okta to koľko potom človek najazdí keď už bude mať plyn tak je to už jedno, hlavne aby nenajazdil menej ako jazdil predtým na plyne. Ak bude jazdiť viac ako na banzíne tak to bude len lepšie pre neho lebo peniaze bude mať späť oveľa skôr

Odkaz ke komentáři

veď jasné, tak v tomto ti musím dať za pravdu. Keby človek mal jazdiť menej tak by sa mu ozaj do tej prestavby na plyn ani neoplatilo ísť, ale tak snáď do toho idú ľudia preto lebo rátajú s tým že budu viac jazdiť

okta to koľko potom človek najazdí keď už bude mať plyn tak je to už jedno, hlavne aby nenajazdil menej ako jazdil predtým na plyne. Ak bude jazdiť viac ako na banzíne tak to bude len lepšie pre neho lebo peniaze bude mať späť oveľa skôr

 

Odkaz ke komentáři

Ahoj.

Zapřemýšlej trošku jinak.nechytej mně za koruny a procenta je to jenom odhad. Dáš cca 20000 Kč do montáže plynu, za měsíc ušetříš cca 1000,- kč dle nájezdu to je výdělek z 20 000 asi 5 procent.

Dáš 20 000 do banky a na úrocích dnes vyděláš cca 1 procento to je 200,- Kč.

Ještě si myslíš že je plyn špatná investice.

 

LPG mám v Oktě už 4 roky a problém jsemměl akorát dvakrát, poprvé odešla svíčka ,moje blbost pozdní výměna. a podruhé jsem někde natankoval plyn s nějakou sračkou a totálně mně zalepil filtr acívku reduktoru,tak jsme hold revizi udělali o měsíc dřív. A zase jezdíme vesele dál.Spotřebu mám cca 7.5 - 8.5 l.

při ceně plynu 11.90 Kč není co řešit.

Honza

Upraveno uživatelem Ororo
Odkaz ke komentáři

Osobne si myslim, ze to nie su take peniaze pre ktore by si museli mnohi ludia brat uver alebo co. A pvoedzme si otvorene dnes uz ked clovek teda nema na hotovo tolko penazi tak si to moze dat popripade urobit aj na splatky, cize to by nemal byt problem. Len pravdou je ze vacsinu ludi od plynu odradi prvotna investicia co je teda dost na nic pretoze si neuvedomuju o co tym pridu..

Ahoj.

Zapřemýšlej trošku jinak.nechytej mně za koruny a procenta je to jenom odhad. Dáš cca 20000 Kč do montáže plynu, za měsíc ušetříš cca 1000,- kč dle nájezdu to je výdělek z 20 000 asi 5 procent.

Dáš 20 000 do banky a na úrocích dnes vyděláš cca 1 procento to je 200,- Kč.

Ještě si myslíš že je plyn špatná investice.

 

LPG mám v Oktě už 4 roky a problém jsemměl akorát dvakrát, poprvé odešla svíčka ,moje blbost pozdní výměna. a podruhé jsem někde natankoval plyn s nějakou sračkou a totálně mně zalepil filtr acívku reduktoru,tak jsme hold revizi udělali o měsíc dřív. A zase jezdíme vesele dál.Spotřebu mám cca 7.5 - 8.5 l.

při ceně plynu 11.90 Kč není co řešit.

Honza

 

Odkaz ke komentáři

No tie problemy - co si opisal ze si mal to sa stava. Ale nie je to chyba systemu alebo chyba montaze, je to chyba obsluhy ;) alebo ako to nezvat, aj tak mi je jasne ze nemal si tusenia co tankujes ze to bude nekvalitne. Neoplati sa za kazdych okolnosti tankovat kdekolvek, ja som sa ohladom tankovania a cerpacich stanic radil v legase aby mi aj v tom poradili aby som nemal podobny problem

Ahoj.

Zapřemýšlej trošku jinak.nechytej mně za koruny a procenta je to jenom odhad. Dáš cca 20000 Kč do montáže plynu, za měsíc ušetříš cca 1000,- kč dle nájezdu to je výdělek z 20 000 asi 5 procent.

Dáš 20 000 do banky a na úrocích dnes vyděláš cca 1 procento to je 200,- Kč.

Ještě si myslíš že je plyn špatná investice.

 

LPG mám v Oktě už 4 roky a problém jsemměl akorát dvakrát, poprvé odešla svíčka ,moje blbost pozdní výměna. a podruhé jsem někde natankoval plyn s nějakou sračkou a totálně mně zalepil filtr acívku reduktoru,tak jsme hold revizi udělali o měsíc dřív. A zase jezdíme vesele dál.Spotřebu mám cca 7.5 - 8.5 l.

při ceně plynu 11.90 Kč není co řešit.

Honza

 

Odkaz ke komentáři
Guest miskoskoda

rich vidis toto je tiez jedna z otazok ktora mi teda po pravde unikla. Lenze neda sa aby auto islo cisto na plyn uz od startu? vtedy je to ako s vplyvom zimy na startovanie? to nemoze sposobit dake problemy?

Odkaz ke komentáři

To je v podstate preto, ze plyn sa zapina az pri istej teplote motora? ja som myslel ze ma na to dosah najazd kilometrov, ze sa prepne napriklad po 10km na benzín, ale od toho to teda nezaleží hej?

Zima má vliv jen na to, že ti déle trvá, než se ti přepne plyn. V létě je to během chvilky, ale v zimě to může trvat 1-2 kilometry, jinak zima nemá na jizdu na LPG žádný vliv :)

 

Odkaz ke komentáři

rich vidis toto je tiez jedna z otazok ktora mi teda po pravde unikla. Lenze neda sa aby auto islo cisto na plyn uz od startu? vtedy je to ako s vplyvom zimy na startovanie? to nemoze sposobit dake problemy?

 

Co mi bylo řečeno v servisu, kde mi LPG montovali, tak jde jednotka nastavit, aby se startovalo i na LPG, ale pokud si dobře pamatuju, tak to funguje jen pokud má motor 50 nebo 60 °C (prý to používají taxikáři), ale pokud je motor studenější, tak to stejně startuje na plyn. Ono je taky potřeba, aby měl reduktor nějakou minimální teplotu, aby se dokázal plyn dobře z kapalné báze měnit na plynou, na to se nesmí zapomínat!!! :)

 

To je v podstate preto, ze plyn sa zapina az pri istej teplote motora? ja som myslel ze ma na to dosah najazd kilometrov, ze sa prepne napriklad po 10km na benzín, ale od toho to teda nezaleží hej?

 

 

Plyn se přepíná při dosažení teploty, která je nastavená v ŘJ LPG, takže ujetá vzdálenost na to nemá vliv. Na přepnutí ještě může mít vliv to, pokud je nutnost mít požadované otáčky motoru. Tak to má třeba kamarád, že mu na volnoběh plyn nesepne (i když má požadovanou teplotu), jedině až vytočí motor nad 1500 ot., já to mám nastavené tak, že můžu mít volnoběžné otáčky a po dosáhnutí 30°C u chlad. kapaliny se sepne plyn, možná je to taky dáno značkou systému LPG... ;)

Odkaz ke komentáři

Tozvie ako to je mozno to zavisi aj od typu systemu ale mozno aj od nastavenia toho celeho systemu nie? ja som mal obavy z tej zimy, inak uz som bol celkom aj nalomeny ze by som do lpg isiel iba toto mi este tak rezonovalo v hlave ze ci ozaj budem moct to auto pouzivat celorocne, ale ked to je tak ako pises tak to je fajn. Uz len vybrat system, ktory by bol spolahlivy

Plyn se přepíná při dosažení teploty, která je nastavená v ŘJ LPG, takže ujetá vzdálenost na to nemá vliv. Na přepnutí ještě může mít vliv to, pokud je nutnost mít požadované otáčky motoru. Tak to má třeba kamarád, že mu na volnoběh plyn nesepne (i když má požadovanou teplotu), jedině až vytočí motor nad 1500 ot., já to mám nastavené tak, že můžu mít volnoběžné otáčky a po dosáhnutí 30°C u chlad. kapaliny se sepne plyn, možná je to taky dáno značkou systému LPG... ;)

 

Odkaz ke komentáři

takze uz som aj ja sice novym ale zatial hrdym majitelom octaaaavky na lpg. Dufam ze mi bude robit viac radosti a minimum starosti, alebo najlepsie ziadne starosti. Ked si vezmem aky som bol zaryty proti plynu tak sa teraz na tom uz len smejem, dufam ze som sa rozhodol dobre. Rich66 co zo spolahliveho systemu ak nebude dobre namontovany? skus si polozit aj tuto otazku

Odkaz ke komentáři

dolezita je tam teplota, ibaze je mozne ze niekto si to preratava na km, ked uz ma ako taky prehlad, ze za kolko kilometrov sa mu zohreje a prepne na plyn, aj ked podla mna je to nejako zbytocne sledovat, kedy sa prepne. Nie je to dolezite, podstatne je aby nebolo vidiet nejaky rapidny ubytok benzinu ;)

To je v podstate preto, ze plyn sa zapina az pri istej teplote motora? ja som myslel ze ma na to dosah najazd kilometrov, ze sa prepne napriklad po 10km na benzín, ale od toho to teda nezaleží hej?

 

 

Odkaz ke komentáři

dionyzos uz mas aj ty prerobene auto? kde ti to robili? mne to je jasne ze sice system moze byt fajn ale montaz nie, ale ja si myslim ze ak si vyberiem nejaky servis, kde sa tomu uz niekolko rokov venuju tak by nemal byt problem ani s montazou ci? to by mohlo klapat si myslim

aby nebolo vidiet rapidny ubytok benzinu? ten je akoze kedy vidiet? co sa deje s autom ked pribera aj benzin?

Odkaz ke komentáři

anoo uz mam daval som to robit do pezinku do legasu, po tom co som si zistil ako to u nich chodi, ako k zakaznikom pristupuju tak si hovorim ze idem do toho a som rad. Mal som nejake otazky ohladom prestavby a nemali problem mi to vysvetlit takze ja som rad ze som sa takto rozhodol. Jasne ved ked sa tak rozhodnes tak by to klapat malo. Drzim ti teda palce aby si sa dobre rozhodol

dionyzos uz mas aj ty prerobene auto? kde ti to robili? mne to je jasne ze sice system moze byt fajn ale montaz nie, ale ja si myslim ze ak si vyberiem nejaky servis, kde sa tomu uz niekolko rokov venuju tak by nemal byt problem ani s montazou ci? to by mohlo klapat si myslim

aby nebolo vidiet rapidny ubytok benzinu? ten je akoze kedy vidiet? co sa deje s autom ked pribera aj benzin?

 

Odkaz ke komentáři

Zdravím ťa vidím kde si si bol dať robiť prerábku, ale aký systém si si tam dával, neviem či si to písal niekde či som len slepý alebo to tu nie je. Či robia montáž len jedného typu systému alebo ako to tam funguje?

anoo uz mam daval som to robit do pezinku do legasu, po tom co som si zistil ako to u nich chodi, ako k zakaznikom pristupuju tak si hovorim ze idem do toho a som rad. Mal som nejake otazky ohladom prestavby a nemali problem mi to vysvetlit takze ja som rad ze som sa takto rozhodol. Jasne ved ked sa tak rozhodnes tak by to klapat malo. Drzim ti teda palce aby si sa dobre rozhodol

 

 

Odkaz ke komentáři

rich ked ubuda viac benzinu akoby malo tak ten system nefunguje dobre, tak niekde je proste problem. Niekedy to moze byt nedostacujucim reduktorom alebo no niecim podobnym. Je normalne ze nejaky ubytok tam bude pokial teda auto sa rozbieha na benzine a prepne sa na plyn az ked sa zohreje, ale nemal by si vidiet nejake velke rozdiely, ubytky :)

Odkaz ke komentáři

mne tam davali tartarini, pokial dobre viem tak sa zameriavaju prave na tento system. Viem ze co sa tyka servisu, tak servisuju aj ine typy tych systemov ale montuju zrejme len tento. Neviem ci som to pisal, ale ak nie tak tu to mas :)

Zdravím ťa vidím kde si si bol dať robiť prerábku, ale aký systém si si tam dával, neviem či si to písal niekde či som len slepý alebo to tu nie je. Či robia montáž len jedného typu systému alebo ako to tam funguje?

 

 

Odkaz ke komentáři

botmel tak aj toto je potrebne sledovat? tomu mam uz od zaciatku nejako venovat pozornost? myslim tym ze ci by sa ten problem mohol prejavit az casom alebo sa prejavi hned na zaciatku? ci je to dost individualne? ja mam celkom strach aby nenastal nejaky problem, ktory by bol tazko riesitelny alebo nieco podobne

Odkaz ke komentáři

nemusis sa na to sustredit - to urcite nie. To by si si vsimol keby nieco take nastalo, malokedy sa to stava ale ja len tak ze keby nieco aby si nepanikaril, ked nieco take spozorujes :) zalezi aky by to problem bol, ale nikde nie je napisane ze musis mat daky problem chapes. Problem sa vzdy da riesit, takze ak nieco by nastalo zavezies do servisu a vybavis nic strasne ;-)

Odkaz ke komentáři

tento systém by mal byť aj kvalitný? je lepší ako nejaké iné, či to je relatívne? aké sú rozdiely medzi systémami vlastne? nech si to viem nejako reálne predstaviť?

 

mne tam davali tartarini, pokial dobre viem tak sa zameriavaju prave na tento system. Viem ze co sa tyka servisu, tak servisuju aj ine typy tych systemov ale montuju zrejme len tento. Neviem ci som to pisal, ale ak nie tak tu to mas :)

 

 

Odkaz ke komentáři
Guest miskoskoda

za to by sa nemalo zabudat to ano, ale ved v servise oni musia vediet, co je lepsie vhodnejsie, ci startovat rovno na plyn alebo nie

 

Co mi bylo řečeno v servisu, kde mi LPG montovali, tak jde jednotka nastavit, aby se startovalo i na LPG, ale pokud si dobře pamatuju, tak to funguje jen pokud má motor 50 nebo 60 °C (prý to používají taxikáři), ale pokud je motor studenější, tak to stejně startuje na plyn. Ono je taky potřeba, aby měl reduktor nějakou minimální teplotu, aby se dokázal plyn dobře z kapalné báze měnit na plynou, na to se nesmí zapomínat!!! :)

 

 

Plyn se přepíná při dosažení teploty, která je nastavená v ŘJ LPG, takže ujetá vzdálenost na to nemá vliv. Na přepnutí ještě může mít vliv to, pokud je nutnost mít požadované otáčky motoru. Tak to má třeba kamarád, že mu na volnoběh plyn nesepne (i když má požadovanou teplotu), jedině až vytočí motor nad 1500 ot., já to mám nastavené tak, že můžu mít volnoběžné otáčky a po dosáhnutí 30°C u chlad. kapaliny se sepne plyn, možná je to taky dáno značkou systému LPG... ;)

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...